Vysoká cena odpovídá požadavkům. Chomutov vysvětluje nákup nejdražších trolejbusů v zemi

Nejdražší dvoučlánkový trolejbus v zemi. Foto: DPCHJNejdražší dvoučlánkový trolejbus v zemi. Foto: DPCHJ

V soutěži byla jediná nabídka.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba1

No DPCHJ v rámci předběžných tržních konzultací oslovil kromě Škody i Solaris Czech a SOR. Takže trochu snahy asi měli, pokud to nebyla jen zástěrka. Ale je zajímavé, že do výběrka v HK, které bylo v podobném období jako to v CHJ se přihlásila Bozankaya jako český dodavatel (odštěpný závod se sídlem v Praze), nicméně stejně byla vyřazena, že zastupuje mateřskou firmu z Turecka.

Šunka

Oslovit Sor Solaris i Škodu je doslova jako jednoho…

lvy

No tak úkol zněl jasně, co nejvyšší možná cena, aby byla dostatečná vata kolem.

Rejpal ze Štatlu

Předsedou představenstva DPCHJ je soudruh Jaroslav Komínek z KSČM 😆. Pěkně to se autorovi povedlo 👍

Honzík

Hlavně se soudruhovi povedlo vydojit EU, kterou tak nesnáší…pokrytec 😀

Jan Tichavský

Peníze nesmrdí a jistí politici neumí rozlišit mezi špinavými a čistými.

J.K.

Tj to zní jako by zaváděli linku na Měděnec…:) Zimní, samozřejmě. 🙂 Holt, Nestačilo…:)

Juraj

Ty vado, informační systém a klimatizace, to je panečku luxus! A co teprve poptávkové otevírání dveří, na to se budou jezdit dívat školní výlety z celé země i ze Saska!

Je fakt dojemné, že jakmile přijde na dotace ze zlé EU, tak soudruhům zjevně NEstačilo. Možná by bylo na místě upravit podmínky operačních programů tak, aby přípustná cena mohla být pouze v nějakém pásmu okolo klouzavého mediánu obdobných zakázek za uplynulých 24 měsíců, ať si JSV necucá ceny z prstu.

Bobek

Kde se ten pokrok zastaví, že?
Možná to má i takové zhýralé vymoženosti jako zasklení nebo pneumatiky!

David

Nebo nejaky ty nabijecky s telefonu s velmi pokrokovym USB-C!

Y.K.

Hele, zase to s těma inovacema nepřehánějte jo, USB-C by mohlo zvednout cenu na dvojnásobek.

knedlo

Nezabúdaj na „polstrovaná sedadla“!!! Lebo všetky ostatné vozy majú pozdĺžne drevené lavice.

mgr.pavel

Koukám, že Česko je fakt stát se specifickým trhem a specifickými podmínkami. Tak specifickými, že musí kupovat unikátní nejdražší .

V Brně jezdí trajfy taky do kopců, Kohoutovice (od měta i z jihu), Vinohrady, Kamenný vrch jsou slušné kopce, ale dva motory zde trolejbusy zřejmě nemají.

Dokáže zadavatel aspoň srovnat jízdní doby trolejbusů s jedním a dvěma motory na nějaké trati, aby prokázal zdůvodnění pro ty dva motory?

Leinad

Taky je zajímavá otázka – skutečně v Evropě nikdo jiný neumí vyrobit dvoumotorák, nebo se pravidla vypsala tak, aby se nepřihlásil?

Leon

Ono ani tak nejde o jízdní doby, jako o to, že když spadne centimetr sněhu tak je v kopci naděje, že trolejbus se dvěma poháněnými nápravami má větší naději, že ten kopec vyjede.

Mystifying oracle

V případě kdy je na silnici tolik sněhu, že to bezpečně nevyjede ani kloubák s tlačnou koncepcí a nedaří se zajistit dostatečné ošetření komunikace, je z hlediska bezpečnosti provozu hloupost se do takovéhoto vyjíždění s lidmi vůbec pouštět. To je zas jen taková naše východoevropská reliktní berlička na malé domů. Viz celý civilizovaný západní svět.

P73

> V Brně jezdí trajfy taky do kopců, Kohoutovice (od měta i z jihu), Vinohrady, Kamenný vrch jsou slušné kopce, ale dva motory zde trolejbusy zřejmě nemají.

Však taky s každým novým sněhem stojí zlomený v kopci, zatímco 15Tr a 22Tr to tak občas nějak vyjely…

N.N.

„občas“ Kdyby vždycky, tak prosím. Pokud ale definujeme problém a jeho řešení funguje občas, tak nevím, nevím, za tu cenu.
Bedna s inertem vedle cesty a lopata ve vozidle? V takových podmínkách je totiž zpoždění nevyhnutelné a dané nutností pomalejší jízdy. Naházet inert sice zabere pár minut, ale stojí to „pár korun“ a funguje možná i spolehlivěji.

P73

a tak to já tu vůbec nehájím to výběrko, Chomutov nebo Škodovku, jen reaguju na ta brněnská specifika…

M H

Nemyslím si, že by byla nějaká časová úspora, ale vyjetí vs. nevyjetí kopce za zhoršených podmínek. Dále pak možná životnost hnací nápravy – na to tuším trpěly zejména 25Tr (tj. první klouby s jedinou hnanou nápravou). V Ústí se tuším řešily kopce za mokra. V Brně na zimní břečce pro staré 15Tr a zlaté 22Tr nepředstavovaly kopce zásadní problémy. U nového 31Tr jsem zažil, že měl problém se rozjet na břečce i na rovině. No a teď když 2 x za zimu trochu nasněží (3 cm), tak zpravidla máme chycený trolejbus (31Tr či 27Tr) pod okny a čeká se na… Číst vice »

David

V St Gallenu či Neuchatelu ve Švýcarsku jezdí jednomotorové trolejbusy prudší kopce než jaké kdy uvidí tento dvoumotorový v Chomutově.

Libor

I kdyby byl 3 motorový, nemůže stát 21 mega. Tento se prostě líbil a tak se soutěž ušila na míru. Česká klasika, nic víc…

David

Pro mínusáře, ve Švýcarsku jezdí trolejbusy HESS s jedním motorem i 12% stoupání, v Chomutově a Jirkově o žádném stoupání větším jak 10% nevím, ale rád se nechám vyvést z omylu.

Miroslav

Největší stoupání je 7 procent na Březenecké

Jan Tichavský

Myslím že i v Ústí mají větší kopce než v Chomtuově, jezdí tam nové dvoumotorové trolejbusy jako náhrada 15Tr a snad nebyly ani nejdražší v republice.

Pavel T.

No a taky mají v Brně problém už za mokra, když vás „kopne“ každý kanál při rozjezdu. O betonových zastávkách ani nemluvím…