No DPCHJ v rámci předběžných tržních konzultací oslovil kromě Škody i Solaris Czech a SOR. Takže trochu snahy asi měli, pokud to nebyla jen zástěrka. Ale je zajímavé, že do výběrka v HK, které bylo v podobném období jako to v CHJ se přihlásila Bozankaya jako český dodavatel (odštěpný závod se sídlem v Praze), nicméně stejně byla vyřazena, že zastupuje mateřskou firmu z Turecka.
Peníze nesmrdí a jistí politici neumí rozlišit mezi špinavými a čistými.
J.K.
3 hodin
Tj to zní jako by zaváděli linku na Měděnec…:) Zimní, samozřejmě. 🙂 Holt, Nestačilo…:)
Juraj
3 hodin
Ty vado, informační systém a klimatizace, to je panečku luxus! A co teprve poptávkové otevírání dveří, na to se budou jezdit dívat školní výlety z celé země i ze Saska!
Je fakt dojemné, že jakmile přijde na dotace ze zlé EU, tak soudruhům zjevně NEstačilo. Možná by bylo na místě upravit podmínky operačních programů tak, aby přípustná cena mohla být pouze v nějakém pásmu okolo klouzavého mediánu obdobných zakázek za uplynulých 24 měsíců, ať si JSV necucá ceny z prstu.
Nezabúdaj na „polstrovaná sedadla“!!! Lebo všetky ostatné vozy majú pozdĺžne drevené lavice.
mgr.pavel
3 hodin
Koukám, že Česko je fakt stát se specifickým trhem a specifickými podmínkami. Tak specifickými, že musí kupovat unikátní nejdražší .
V Brně jezdí trajfy taky do kopců, Kohoutovice (od měta i z jihu), Vinohrady, Kamenný vrch jsou slušné kopce, ale dva motory zde trolejbusy zřejmě nemají.
Dokáže zadavatel aspoň srovnat jízdní doby trolejbusů s jedním a dvěma motory na nějaké trati, aby prokázal zdůvodnění pro ty dva motory?
Ono ani tak nejde o jízdní doby, jako o to, že když spadne centimetr sněhu tak je v kopci naděje, že trolejbus se dvěma poháněnými nápravami má větší naději, že ten kopec vyjede.
V případě kdy je na silnici tolik sněhu, že to bezpečně nevyjede ani kloubák s tlačnou koncepcí a nedaří se zajistit dostatečné ošetření komunikace, je z hlediska bezpečnosti provozu hloupost se do takovéhoto vyjíždění s lidmi vůbec pouštět. To je zas jen taková naše východoevropská reliktní berlička na malé domů. Viz celý civilizovaný západní svět.
> V Brně jezdí trajfy taky do kopců, Kohoutovice (od měta i z jihu), Vinohrady, Kamenný vrch jsou slušné kopce, ale dva motory zde trolejbusy zřejmě nemají.
Však taky s každým novým sněhem stojí zlomený v kopci, zatímco 15Tr a 22Tr to tak občas nějak vyjely…
„občas“ Kdyby vždycky, tak prosím. Pokud ale definujeme problém a jeho řešení funguje občas, tak nevím, nevím, za tu cenu.
Bedna s inertem vedle cesty a lopata ve vozidle? V takových podmínkách je totiž zpoždění nevyhnutelné a dané nutností pomalejší jízdy. Naházet inert sice zabere pár minut, ale stojí to „pár korun“ a funguje možná i spolehlivěji.
Nemyslím si, že by byla nějaká časová úspora, ale vyjetí vs. nevyjetí kopce za zhoršených podmínek. Dále pak možná životnost hnací nápravy – na to tuším trpěly zejména 25Tr (tj. první klouby s jedinou hnanou nápravou). V Ústí se tuším řešily kopce za mokra. V Brně na zimní břečce pro staré 15Tr a zlaté 22Tr nepředstavovaly kopce zásadní problémy. U nového 31Tr jsem zažil, že měl problém se rozjet na břečce i na rovině. No a teď když 2 x za zimu trochu nasněží (3 cm), tak zpravidla máme chycený trolejbus (31Tr či 27Tr) pod okny a čeká se na… Číst vice »
Pro mínusáře, ve Švýcarsku jezdí trolejbusy HESS s jedním motorem i 12% stoupání, v Chomutově a Jirkově o žádném stoupání větším jak 10% nevím, ale rád se nechám vyvést z omylu.
No DPCHJ v rámci předběžných tržních konzultací oslovil kromě Škody i Solaris Czech a SOR. Takže trochu snahy asi měli, pokud to nebyla jen zástěrka. Ale je zajímavé, že do výběrka v HK, které bylo v podobném období jako to v CHJ se přihlásila Bozankaya jako český dodavatel (odštěpný závod se sídlem v Praze), nicméně stejně byla vyřazena, že zastupuje mateřskou firmu z Turecka.
Oslovit Sor Solaris i Škodu je doslova jako jednoho…
No tak úkol zněl jasně, co nejvyšší možná cena, aby byla dostatečná vata kolem.
Předsedou představenstva DPCHJ je soudruh Jaroslav Komínek z KSČM 😆. Pěkně to se autorovi povedlo 👍
Hlavně se soudruhovi povedlo vydojit EU, kterou tak nesnáší…pokrytec 😀
Peníze nesmrdí a jistí politici neumí rozlišit mezi špinavými a čistými.
Tj to zní jako by zaváděli linku na Měděnec…:) Zimní, samozřejmě. 🙂 Holt, Nestačilo…:)
Ty vado, informační systém a klimatizace, to je panečku luxus! A co teprve poptávkové otevírání dveří, na to se budou jezdit dívat školní výlety z celé země i ze Saska!
Je fakt dojemné, že jakmile přijde na dotace ze zlé EU, tak soudruhům zjevně NEstačilo. Možná by bylo na místě upravit podmínky operačních programů tak, aby přípustná cena mohla být pouze v nějakém pásmu okolo klouzavého mediánu obdobných zakázek za uplynulých 24 měsíců, ať si JSV necucá ceny z prstu.
Kde se ten pokrok zastaví, že?
Možná to má i takové zhýralé vymoženosti jako zasklení nebo pneumatiky!
Nebo nejaky ty nabijecky s telefonu s velmi pokrokovym USB-C!
Hele, zase to s těma inovacema nepřehánějte jo, USB-C by mohlo zvednout cenu na dvojnásobek.
Nezabúdaj na „polstrovaná sedadla“!!! Lebo všetky ostatné vozy majú pozdĺžne drevené lavice.
Koukám, že Česko je fakt stát se specifickým trhem a specifickými podmínkami. Tak specifickými, že musí kupovat unikátní nejdražší .
V Brně jezdí trajfy taky do kopců, Kohoutovice (od měta i z jihu), Vinohrady, Kamenný vrch jsou slušné kopce, ale dva motory zde trolejbusy zřejmě nemají.
Dokáže zadavatel aspoň srovnat jízdní doby trolejbusů s jedním a dvěma motory na nějaké trati, aby prokázal zdůvodnění pro ty dva motory?
Taky je zajímavá otázka – skutečně v Evropě nikdo jiný neumí vyrobit dvoumotorák, nebo se pravidla vypsala tak, aby se nepřihlásil?
Ono ani tak nejde o jízdní doby, jako o to, že když spadne centimetr sněhu tak je v kopci naděje, že trolejbus se dvěma poháněnými nápravami má větší naději, že ten kopec vyjede.
V případě kdy je na silnici tolik sněhu, že to bezpečně nevyjede ani kloubák s tlačnou koncepcí a nedaří se zajistit dostatečné ošetření komunikace, je z hlediska bezpečnosti provozu hloupost se do takovéhoto vyjíždění s lidmi vůbec pouštět. To je zas jen taková naše východoevropská reliktní berlička na malé domů. Viz celý civilizovaný západní svět.
> V Brně jezdí trajfy taky do kopců, Kohoutovice (od měta i z jihu), Vinohrady, Kamenný vrch jsou slušné kopce, ale dva motory zde trolejbusy zřejmě nemají.
Však taky s každým novým sněhem stojí zlomený v kopci, zatímco 15Tr a 22Tr to tak občas nějak vyjely…
„občas“ Kdyby vždycky, tak prosím. Pokud ale definujeme problém a jeho řešení funguje občas, tak nevím, nevím, za tu cenu.
Bedna s inertem vedle cesty a lopata ve vozidle? V takových podmínkách je totiž zpoždění nevyhnutelné a dané nutností pomalejší jízdy. Naházet inert sice zabere pár minut, ale stojí to „pár korun“ a funguje možná i spolehlivěji.
a tak to já tu vůbec nehájím to výběrko, Chomutov nebo Škodovku, jen reaguju na ta brněnská specifika…
Nemyslím si, že by byla nějaká časová úspora, ale vyjetí vs. nevyjetí kopce za zhoršených podmínek. Dále pak možná životnost hnací nápravy – na to tuším trpěly zejména 25Tr (tj. první klouby s jedinou hnanou nápravou). V Ústí se tuším řešily kopce za mokra. V Brně na zimní břečce pro staré 15Tr a zlaté 22Tr nepředstavovaly kopce zásadní problémy. U nového 31Tr jsem zažil, že měl problém se rozjet na břečce i na rovině. No a teď když 2 x za zimu trochu nasněží (3 cm), tak zpravidla máme chycený trolejbus (31Tr či 27Tr) pod okny a čeká se na… Číst vice »
V St Gallenu či Neuchatelu ve Švýcarsku jezdí jednomotorové trolejbusy prudší kopce než jaké kdy uvidí tento dvoumotorový v Chomutově.
I kdyby byl 3 motorový, nemůže stát 21 mega. Tento se prostě líbil a tak se soutěž ušila na míru. Česká klasika, nic víc…
Pro mínusáře, ve Švýcarsku jezdí trolejbusy HESS s jedním motorem i 12% stoupání, v Chomutově a Jirkově o žádném stoupání větším jak 10% nevím, ale rád se nechám vyvést z omylu.
Největší stoupání je 7 procent na Březenecké
Myslím že i v Ústí mají větší kopce než v Chomtuově, jezdí tam nové dvoumotorové trolejbusy jako náhrada 15Tr a snad nebyly ani nejdražší v republice.
No a taky mají v Brně problém už za mokra, když vás „kopne“ každý kanál při rozjezdu. O betonových zastávkách ani nemluvím…