Vysočina zavádí integrovaný tarif. Zatím jen papírové jízdenky a mimo MHD
Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhy
Kraj Vysočina zavede od 1. března možnost cestovat po celém kraji na jednu jízdenku. Je předposledním krajem, který se rozhodl
Titulek článku není správně, protože VDV se týká jen vlaků a linkových autobusů (tak je to napsáno i v oficiálních materiálech VDV), ani v jednom případě MHD. Správně by titulek měl být bez slova „většinu“. Další chyba ve článku je v tom, že kraj Vysočina je předposledním krajem, který zavedl integrovaný tarif, protože předposledním krajem byl Zlínský tarif, který od 15. prosince 2019 zavedl Tarif Zlínského kraje (pro vlaky a linkové autobusy). Kraj Vysočina je tedy posledním krajem. Zajímavé je hodnocení nového tarifu na diskuzi K-Report, konkrétně „Autobusy a trolejbusy“, část „Doprava na Vysočině“ – diskuze začala 18. února diskutujícím… Číst vice »
V Třebíči také neplatí? Co se týče poslední či předposlední: Zlínský má sice integrovaný tarif, ale z vlaku na autobus na něj nepřestoupíte.
Neplatí v žádné MHD, říkali to několikrát krajští lídři a je to i doslova napsáno v bodě 1.2 na https://www.kr-vysocina.cz/assets/File.ashx?id_org=450008&id_dokumenty=4099720 (jen železniční doprava a veřejná linková doprava). Tarif Zlínského kraje je integrovaný pro železniční dopravu (ČD – Arriva), na veřejnou linkovou dopravu není.
Takže lepší než IREDO – jízdenka je přestupní…
Kraj Vysočina – všechno špatně. Od začátku. Kraj Vysočina neměl nikdy ani vzniknout. Je to paskvil v územně správním členění České republiky s rádoby krajským městem bez přirozené dopravní spádovosti. S náměstí odkud je vidět na okolní pole. Ještěže se jim hned zkraje trhly některé obce a přešli do okolních krajů, kam mají lidé přirozenou spádovost (např. Nedvědice i s hradem, který se už mezitím objevil na propagačních materiálech Vysočiny). No a vrcholem trapnosti bylo, když vysočinští radní chtěli uplatit jihomoravské a jihočeské obce u hranic s Rakouskem, aby k nim přešly. Aby pak dosáhly na další evropské fondy z… Číst vice »
Tarif jen někde….
A co dělá ten podnik na MD, co měl udělat národní tarif propagovaný v Ostravě na Dni železnice? Mezitím bude mít každý kraj „svoje království“……xx odbavovacích systémů, xx tarifů a vše to zaplatí cestující.
A kde jsou časové jízdenky, je to okopírovaný DÚK a zlevněné síťové tam taky nejsou.
Tak pokud zapomeneme na zelený paskvil, IDS JMK je na tom rozhodně lépe – nebo dříve byl nejlepším integrovaným dopravním systémem v ČR.
je to složité a nepřehledné jen tabulka „matice tarifních jednic “ má skoro 8000 stran!!!
to je vlastnost vsech zonove-relacnich tarifu, podobne IDOL v Liberci. Je to logicke, jelikoz souhrnna tabulka musi obsahovat relace ze vsech obci IDS – do vsech obci IDS. Proto se u techto tarifu pouziva tarifni pocitadlo pres web stranky nebo aplikaci pres telefon. Ale zvladli to babicky a dedeckove v Liberci, tak to na Vysocine zvladnou taky 😉
A kdybych chtěl zjistit cenu i bez kalkulačky, budu listovat celou tabulkou?
Moje představa je „šachovnice“ namalovaná na plánek kraje, cena jízdenky závisí na počtu projetých čtverečků. Tedy z A1 na H1 to je stejně jako z A8 na H8 nebo z A1 na A8. Vypsané všechny kombinace jsou hlavně pro to, aby bylo na co nadávat.
V Liberci to asi jde, tam mají tarifní počítadlo. Ale na VDV v nedohlednu, je to jen neumělá a nedopracovaná kopie tarifu DÚK.
Je to velmi složité a nepřehledné jen tabulka „matice tarifních jednic“ má skoro 8000 stran!!!!
Já mám pořád pocit, že se vedení kraje pokaždé snaží vymyslet kolo, když slavnostně zahájí spuštění nějakého integrovaného dopravního systému. Celá republika měla být dávno jedním integrovaným systémem jako ve Švýcarsku. Nevím, co pořád kdo vymýšlí. Chci jednu jízdenku, když pojedu třeba z Visalají v Beskydech do Žatce. Je to opravdu tak těžké? Navíc když zde není zahrnuta ani MHD v Jihlavě nebo v Havlíčkově Brodě, tak co to je za integraci? To zase vymýšlí lidi, kteří nevychodili dopravku. IDS má celou řadu provázaností a specifických prvků, od tarifní integrace přes ITJŘ po dopravní terminály. Ať se podívají do Rakouska… Číst vice »
Paskvil to je, ale oproti megapaskvilu v Jihočeském kraji je to v zásadě převratná záležitost.
Bývalé i současné vedení Jihočeského kraje je paskvil sám o sobě, tak asi těžko čekat něco smysluplného.
Jsou to Heraltice, nikoliv Heroltice.
„Hejtman Jiří Běhounek (ČSSD) uvedl, že je to velmi komplikovaná a složitá akce. „Zvláště v kraji Vysočina, který má historicky železniční dopravu takovou, jakou má,“
O moc jinou (např. téměř samé jednokolejky, ba ještě větší %) ji nemá Královéhradecký kraj, který přitom před cca 15 lety zvládl integrovat vcelku rychle a bez etap typu „léta odkladů, pak jen tarifní integrace, až po dalších letech pak navýšení počtu autobusových spojů + provázání vlak-bus“.
** Upřesnění: Královéhradecký kraj vlastně má 0 % dvoukolejných železničních tratí.
Také je škoda, že hejtman neuvedl, proč dodnes nebylo vyhlášeno výběrové řízení na provozovatele autobusových linek v IDS, když po léta bylo jasné, že 10leté smlouvy platné od 12/2009 budou platit do… jaký div… do 12/2019. Pak najednou „se nestíhalo“, „lhůta mezi vyhlášením výsledků a začátkem účinnosti kontraktu musí být aspoň roční“ (tak ji měli přece vyhlásit o to dřív) atd. atd.
** A cožpak takový Liberecký kraj, který nejenže nemá ani kilometr dvoukolejné tratě, ale on nemá ani kilometr elektrizované tratě. 🙂
I když pravda, zrovna ten Liberecký v jednom integračním aspektu zaostává – neexistují jednorázové přestupní jízdenky. Ale pochybuji, že by za to mohla neelektrizovanost a nedvoukolejnost tamních železnic. 🙂
neprestupne jednnotlive jizdne mi neprijde zase tak limitujici faktor, pro nahodile cestujici je to jedno – ti cenu moc neresi (kdyz tam jedou jednou za rok) a pravidelni cestujici maji BCK
Je. Pretože absolútne chýba akvizičný potenciál. Aby ste vyrobili nového pravidelného cestujúceho, musíte mu ukázať ako to funguje, a na to si nikto žiadnu kartu kupovať nebude.
to je fakt
uvodni prezentace od Behounka byla strasna, nevim jestli mu nebylo treba spatne, ale pokud takto predstavuje nejaky novy verejny tarif VHD, tak me uz predem odradil svym vystoupenim se o to vubec zajimat.
To je u něho normální prezentace, takhle on vystupuje vždy, bohužel. … https://www.facebook.com/watch/?v=914279035391395
Bohužel KHK má také poměrně velký handicap v tom, že není integrována MHD v HK, plus ještě několika menších městech
Dá se třeba IDS JK nazývat krajskou integrovanou dopravou? Je to spíš takový srandaprojekt ČB a ne krajský tarif. Prohlášení, že je Vysočina poslední bych bral tedy s rezervou
A to samé Karlovarský kraj kde je „IDS“ jen pro týdenní a měsíční jízdné na chipové kartě
A to bez MHD ve Varech
A jeste k tomu bez MHD ve Varech
Navíc mě překvapilo jak je to v Karlovarském kraji drahé. Jízdenka Cbodov-KV (10 km) 37 Kč. V PID třeba Černošice-Hýskov (37 km) 32 Kč…
Pokud Kraj Vysočina od 1.3. zavede IDS (třeba i s určitým omezením) rozhodně nebude na posledním místě. Zlínský kraj IDS doposud nemá. Jsou tam jen spíše městské projekty, Zlínskà integrovaná doprava (ZIN, existuje od roku 1982) a IDS Napajedla. Krajský IDS v tomto roce zaveden nebude.
Škoda, že do VDV není zahrnuta MHD v Havlíčkově Brodě, třeba by se tam konečně dočkali toho, že bude existovat přestupní vazba mezi vlaky a MHD, která je dosud na velmi, velmi špatné úrovni. Brodská radnice dosud nepochopila, že když už všechny spoje MHD jezdí k nádraží, tak by logicky měly jezdit od vlaku/na vlak. V opačném případě je lepší poslat ty busy jinam – do Jihlavské, k letišti atd, kam se dnes bus podívá 6x za den, z toho přípoj na vlak je asi u dvou nebo třech.
Nejsem si jist zda je to čisté na vedení města. V roce 2018 jsem psal panu Hepnerovi ( vedoucí střediska MHD) ohledně nenávaznosti spojů MHD na vlaky a koncepci vedení linek ( 10 minutový závlek na stěžejní lince je fakt brodská chuťovka ), a bylo mi sděleno, ze aktuální podoba provozu MHD “ vyhovuje obyvatelům města nejvíce”. Tuto ‘kvalitu jízdního řádu’ prý měří podle počtu stížnosti….
Každopádně MHD v Brodě je z hlediska jízdních dob a návaznosti asi ta nejhorší v ČR jakou jsem kdy využil.
Buďte rádi, že není integrovaná. Když integrovali MHD v Roudnici, tak tu linku zkátili na polovinu, protože byla souběžná s mimoměstkými linkami na které teď můžete výhodně přestoupit v rámci jedné jízdenky. Že na sebe ty autobusy absolutně nenavazují asi netřeba dodávat.
To, že to navrhli blbě, není vina integrace jako takové.
To je právě ono. Integrovali sice tarif, ale (ne)návaznost spojů zůstala jako před integrací. Případně rozdělili linky, aby se „ušetřilo“.
Návaznost na vlaky se v MHD Havlíčkův Brod v posledních letech zlepšila. Vím, o čem mluvím, sám jsem z Havlíčkova Brodu. Od 12/2017 jezdí v pracovní dny páteřní linka č. 2 v hodinovém intervalu, vždy na celou hodinu k vlakovému nádraží. To znamená, že k vlakovým přípojům jsou zavedeny téměř všechny spoje linky 2. V 12/2019 došlo k dalšímu zlepšení díky zavedení linky č. 11 v trase Perknov-Pražská-terminál, díky čemuž cestující z Výšiny nemusí jezdit oklikou přes Žižkov. Prostor ke zlepšení vidím ve dvou aspektech: – 1. čekat na zpožděné vlakové přípoje (dnes není problém, vlaky od Prahy, které využívám,… Číst vice »
Linka 1 přijíždí na Dopravní terminál 5 minut po celé ( tedy 5 minut po odjezdu rychlíků) Linka 3 – takt zcela náhodný ( a nezavazuje na žádné spoje na nádraží ) Linka 22 – na Dopravní terminálu 7 minut po celé ( vlaky už jsou opět pryč) Jediné čím se na Dopravní terminál dá dostat a nekam dále odjet je Linka 2. Jelikož ale funguje stylem ‘obsloužit všechno’ a je na ni 10 minutový závlek, dostanete se tak na Dopravní terminál z mnoha zastávek ( od Rozkožské po Havlíčkovo Náměstí ) dříve pěšky jak MHD. Toto je mj. důvodem,… Číst vice »