Vysočina po měsíci mění autobusové jízdní řády, reaguje na připomínky cestujících
Nové autobusy Setra pro provoz na Vysočině. Foto: ICOM transport

Kraj plánuje obnovu přímého spojení Žďáru nad Sázavou s Hradcem Králové.
Kraj plánuje obnovu přímého spojení Žďáru nad Sázavou s Hradcem Králové.
Já si pořád myslím, že by se měla dostavět přímá železniční trať Jihlava – Žďár nad Sázavou
S láskou vzpomínám na jednoho šotouše, jehož jméno jsem už naštěstí zapomněl, co mě poučoval, že z HK nemá co jezdit přímý bus do Žďáru, když se dá jet vlakem přes Velký Osek.
Měl jste se ho zeptat, jestli také ví, jak se dostat vlakem třeba do Trhové Kamenice nebo do některé z mnoha obcí, které na své trase ta autobusová linka obsluhuje, a kde místní autobusové linky i teď nabízejí většinou pouze dělnické a školní spoje v pracovní dny: není to tak dlouho a třeba do / z Nasavrk se o víkendech nebylo možné dostat téměř nijak jinak než právě dálkovými linkami – a to i v době, kdy už tam začal působit ten východočeský pseudoIDS.
Někdy zkrátka musejí využít autobusů i režisté – a když to někdo nechápe, zaslouží poučení.
Asi ok, ale pořád někomu přijde jako super a v pohodě soutěžit na 30 vlaky kolem Prahy?
V článku je chyba, protože linka Žďár – HK byla dotovaná mnoho let až do konce platnosti jízdního řádu 2023/2024. Pak byla 1,5 měsíce až do konce ledna 2025 v komerčním provozu. Protože hlavně studenti univerzit v HK, univerzity v Pardubicích a mnoha středních škol v HK, Pardubicích a Chrudimi se proti zrušení linky bouřili, tak rozhodnutí od zeleného stolu zrušili a linka bude koncem března po kritice obnovena.
Neboli až na ten Hradec vlastně takové jednotlivé drobnosti na základě provozních zkušeností.
Podle vás je snad zavedení či úprava časové polohy (jinak asi spíše zbytečných) spojů pro dopravu do / ze zaměstnání a spojů s přípoji na vlaky „drobnost“? Hlavně místní občané to ovšem asi vidí jinak …