Vysočina chystá rozstřel o provoz na úzkokolejce, zájemcem může být „kterýkoliv dopravce“
Motorový vůz M27.004 po opravě v nových barvách. Pramen: JHMD
Na Vysočinu připadá 29 z celkových 79 kilometrů úzkorozchodných tratí JHMD, zbytek je v jižních Čechách.
Milá redakce, nechcete si už konečně tu neustále agresivně vyskakující reklamu VETKNOUT V ŘIŤ???
Ta trať je soukromá, nevím o tom, že by majitel musel na svoje koleje pustit kohokoli kdo si zamane.
Čím tam ten vítěz, pokud to nebude JHMD bude jezdit? Staré německé vraky jimiž nás zásobují alternativci úzkorozchodné nejsou
S autobusy tento problém není = JHMD si své koleje mohou klidně srolovat, pro místní dopravní obslužnost je nikdo nepotřebuje.
mě osobně příjde velká škoda, že trať postavená za císaře pána nedoznala za 150 let žádné velké investice, víceméně to platí obecně na všechny lokálky. Mám na mysli, trať má smysl, pokud se na ní (na všech) budou dělat efektivní úpravy. Pryč je doma zastávek v poli, tratě od nikud nikam. Turistika dobrý, ale nic moc. Změny vše najednou za miliony nemá smysl, ale už za posledních aspoň 30 let mohlo dojít k přetrasování nebo přesun zastávek blíž k civilizaci, rovnání oblouků. Takhle řeknem, bude to drahé, naschle. A náklaďáky? Proč nejsou? A proč ve Švajcu jsou, úzkorozochodky jsou moderní… Číst vice »
K drobnému rovnání v rámci stavby obchvatu okolo Nové Včelnice došlo, škoda, že se nepokračovalo i drobnými kroky díl. Úsek mezi Hradcem a Kamenicí by si to určitě zasloužil, protože tady se dá jakžtakž dojíždět do Hradce za prací.
Úzkorozchodné dráhy se stavěli právě proto, že mohou mít ostřejší oblouky a byly tedy levnější.
Co chcete rovnat?
Tunely a estakady tam nikdo budovat nebude
A jak si to KV představuje z hlediska provozního … Organizace dopravy na nudličce na území KV ….
Co tak převést pozemky pod tratí z pozemků kraje Vysočina do pozemků JČ kraje …
To spíš celé obce.
Není i případná náhrada autobusem pořád trošku luxus? Tam by stačil VW Transporter
Nic neobjednávat! Trať vede mimo směr dojížďky (Pelhřimov/Tábor/Pacov) + násobně dražší provoz než autobusem (kterýžto autobus musí jet – resp. je vhodné aby jel – aby obsloužil ty směry, které vlak neřeší. Plus nízký počet cestujících.
Z hlediska rozpočtu Kraje Vysočina je platba pro JHMD směšná sumička ve srovnání se stavbou dalšího zbytečného baráku pro další zbytečné úředníky, která se právě teď realizuje. Zřejmě jde o kapric nějakého zbytečného papaláše, který se cítí být hodně důležitý.
Falešné dilema.
Kamenice-Obratan nedavá jako základni dopr. obsluznost moc smysl, rekneme si to narovinu. Pravdepodobne to skonci v nejakem „turisticko-nadšeneckém“ módu nebo (bohuzel) zcela. Hostina pomalu konci, bude se rezat i jinde nez jen na poloprázdnych lokálkách.
A je zajímavé, že úplatky pro voliče koblih se vždycky najdou, ať to stojí, co to stojí…
Za jeden z těch úplatků považuji objednávání osobní železniční dopravy „ze setrvačnosti všude tam, kde jsou postaveny koleje“.
Kobliha Havlíček bohužel kandiduje za Středočeský kraj, takže svoji předvolební orální mlhu vypouští tam.
Jaký mají ty tramvaje z Ostravy na plyn rozchod ?
1435mm
S tím, že pro ten typ existují i úzkorozchodné podvozky, ovšem na 1000 mm, což je tady pořád trochu moc. 🙂
Žádné tramvaje z Ostravy na plyn nejsou a nebudou.
No to nebudou no…
Nejdřív nebudou peníze (jako všude…), a pak nebude co přestavovat, protože se ty tramvaje mezitím rozpadnou stářím…
V tom záměru vidím jeden podstatný problém. Případnému novému dopravci by majitel infrastruktury (JHMD) naúčtoval poplatek za dopravní cestu, který by tento dopravce zahrnul do kalkulace konečné ceny pro Kraj Vysočina, která by tak byla někde v relaci ceny placené Jihočeským krjaem.
Taky by od určitého období mohl kraj na běžné spoje požadovat vozidlo nízkopodlažní, klimatizované, s wifi atd a to Hašišbedna prostě není.
Bežné myšleno do školy, do práce atd. Ne turistické vlaky. Ovšem výhled z Hašišbedny do toho překrásného kraje – no nic…
I rekreace je základní dopravní obslužnost…
To jo, ale rekreanti Hašišbednu pro jednu dovolenou moc neřeší.
Wifina je ten poslední problém, dá se zastavět do jakékoliv vozové skříně, vč. tramvají T3. První problém je ta vozová skříň. Na kolik by vyšlo vyrobit a schválit 4 kusy si netroufám odhadnout.
To máte pravdu.
Hmm…zkusit leda udělat společnou objednávku na obě jindřichohradecké dvoukolejky i s tratí Třemešná – Osoblaha.
To by stálo kolik?…
uvedla, že je finančně zdravá, ale potýká se s nedostatkem hotovosti to by mohl bejt vtip roku – sice nemám nohy, ale běhám dóóóst rychle
Nojo, dlouho nic neprodal z majetku společnosti..
Přesně tak. Jestli tím „finančním zdravím“ mysleli účetnictví ve smyslu nákladů vs. výnosů (pozn. což jsou veličiny nezávislé na objemu financí ve firmě), pak jsou vedle. Ukazatelem finančního zdraví je právě i objem cash-flow ve firmě.
Gratuluji diletantovi Čajánkovi.
Jestli umíte čarovat peníze a jezdit něco, co všichni ostatní jezdí za 130+Kč jen za 80, tak se podělte, takové schopnosti by asi ocenilo více podnikatelů v ČR
Gw train taky jezdí šumavu za tolik, ne?
A kde za takovou sumu jezdí ČD?
Troufám si říct, že na úzkokolejku chodí hlavně nadšenci apod. Takže rušit tento skvost a zavádět místo toho autobusy…. To snad ne ….. A určitě to využívají pracující a studenti
Ta pak hlavně dostane přeložku na 90 km/h, aby ty autobusy někoho ani nenapadly.
Pro nadšence může nadále být k dispozici atraktivnější úsek do Nové Bystřice, navíc s „nadšenecky atraktivnějšími“ vozidly (kterými určitě nejsou hašišbedny).
Kamenice nad Lipou je také turistický cíl, kromě dojížďky do Hradce. Dále už je to slabší, původně to snad bylo stavěno na přípoje jak do Tábora, tak do Pacova a Pelhřimova. Teď tam leda natáhnout třetí kolejnici, aspoň k tomu Pacovu…
Jízdní doby na úzkokolejce se asi moc nehodí k zakladni obslužnosti. Druhý problém je, že na hranicích kraje je obsluha špatná.
Ta jízdní doba je velmi podobná autobusu v těch hlavních relacích…
Jo tak proto ČD modernizují mašinku z Třemešné…
Vyhraje ICOM?
Že by se JHMD trhy na dvě firmy (nebo holding)? Správce kolejí a dopravce?
Proč by to dělali, když jsou oboje?
Aby bylo jasné z čeho se stává cena, kterou budou nabízet kraji. teoreticky by mohl jedu část (dopravce nebo provozovatele dráhy) i někomu prodat.
Teoreticky by bylo možné, že by mohly Hašišbedny a Tůčka s Balmama nabídnout někomu k pronájmu, a ten nájemce by pak nabídl dopravu v kraji.
zájemcem může být „kterýkoliv dopravce“, pokud ovšem vlastní hašišbednu 🙂
Hmm…takže opět JHMD.
Pochybuji, že rakouští dopravci mají vozidla na 760 mm…
A nemají? Zkuste jen 12 km od Nové Bystřice, kam se původně mělo jezdit skrz. Překvapení, co?
Ano. Příjemné překvapení…
Skrz ten panelák v Nové Bystřici? 😁
Projekt počítal s odbocenim tratě do Litschau ještě před stanici Nová Bystřice. Pokračování z té kuse koleje zkrz panelák se nikdy neuvažovalo.
Tohle skončí tak, že na Vysočině bude jezdit bus.
Kraj/stávající dopravce se dohodnout nechtějí. Nikdo jiný tam vozidla nedá (no možná jisti dopravce by byl snad schopným z normálního rozchodu udělat úzký 😁).
Dopravní cesta někomu patří, a ten někdo bude buď zásadně proti, aby mu tam v rybníku rejdil někdo jiný, nebo za dopravní cestu si řekne nekřesťanské peníze. Toto by musel hradit kraj, a ten to (z jistého důvodu) odmítne.
Pak tedy nezbyde nic jiného, než obsluhu zajistit autobusy.
Jsem asi možná pesimista a nadcházející období mě vyvede z omylu.
A kraj Vysočina dosáhne svého s tím, že jinak to nešlo a udělal pro zachování železniční dopravy, co bylo v jeho silách 🤔
tak přístup a cena za DC jsou nějak regulovány, ne?
Možná, přiznám se, že nevím. Tím že DC patří soukromé osobě, nikoliv státu to může být jinak. Jak to funguje na vlečkách?
https://www.dnoviny.cz/covid-19/uz-jste-nahlasili-svou-zeleznicni-vlecku-na-updi
Podmínky jsou stejné, provozovatel ať už SŽ nebo soukromník mají stejné podmínky a povinnosti…
Prostě nevíte ale budete chytře plkat místo toho, abyste použil Googlu.
Bože můj, vy budete jistě duševní gigant! Tohle je DISKUZE, nikoliv WIKIPEDIE.
Že něco KDOKOLI, neví, neznamená, že si to nedokáže najít.
Jak to funguje na vlečkách? Někdy i takhle, po mafiánsku, aby se nemuselo platit za její užití.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/nasi-na-ne-klekli-rika-babis-na-nahravce-k-firme-kterou-nezakonne-zlikvidovala-financni-sprava-40043806
jo, kdyby tam toho někoho nepustili, to bych se šel dívat na ten bugr…
tak CD bude mít druhé TUcko, třetí má zbytečně v Luzne. a nějaký vagón by se jistě taky našel….nebo slezské zemské dráhy?
být čajankem, začnu být lehce nervni…
Slezské zemské dráhy? Tak ty snad mají jen páru. A na osoblažce je něco taky potřeba.
dle mého mají i nějakého faura? a možná by nebyl problém nějakého sehnat…
tak když budou topit dřevem, bude to i klimaticky neutrální!
JHMD stejně jako SprŽel musejí vydávat Prohlášení o dráze, které obsahuje i ceny DC na nediskriminační bázi (stejné ceny musejí účtovat i samy sobě) a musí kapacitu DC přidělit každému, kdo splní podmínky.
Účtovat musí, ale musí ji sami sobě i vymáhat, nebo si ji sami sobě započtou např. platbami za reklamy ve vozidlech.
Jak může jedna firma něco účtovat sama sobě?
Úplně normálně.
dvě profit centra?
Infrastruktura má svoje účetnictví, provoz svoje. Provoz platí infra za použití DC, je to nákladová položka započítaná do ceny vlakového kilometru …
Provoz musí platit SŽ poplatek za použití ŽDC na „splítce“ ….
Snadno, tak to fungovalo za Bati … jedna dílna kupovala a prodávala druhé … každá dílna si na sebe musela vydělat ….
Podobně to fungovalo v oslavovaném / proklínaném JZD Slušovice „i za bolševika“ ….
Pokud to přinese zlepšení kvality pro cestujícího a snížení ceny, tak je to jedině dobře… Současný stav je příšerný
Zlepšení kvality to přinese vemi pracděpodobně, protože horší kvalitu,než nabízí JHMD, už asi nabídbnout ani není možné.
Ale ke snížení ceny myslím žádný rozumný důvod není.
Snížení ceny? Jakože by se jezdilo za méně než těch 88 Kč?
JHMD neustále tlačí na tu cenu 140 korun za kilometr a pochybuju, že by si ji nechtělo vyhádat u nového (tohoto) kontraktu. Samozřejmě jsem nemyslel jezdit za méně než těch 88 korun…
No pokud vedení JHMD tu cenu 140 Kč podhodí, tak :
1) můžou se rozloučit s jakoukoliv platbou od Vysočiny
2) asi by na ně vlítl i JČ kraj..
A jelikož KV těžko kývne na tu vyšší cenu, tak jsem hodně zvědavej.
Kde za takovou cenu jezdí ČD?
Pro pochopení. Myslím snížení ceny že 130-140 korun za kilometr, které si neustále vyžaduje JHMD s vozidly s kterými na této trati jezdí. Nikoliv snížení ceny z těch 90 korun
Ale kdyby to Balm/ú mělo klimatizaci a takový interiér – bylo by to lepší že?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201702/M1031304-kopie.jpg
Neříkejte dvakrát nebo se toho nějaký iniciativní blb chytne a dopadne to po vzoru hašišbedny…
Pozoruhodné, takže mezi Černovicemi a Obrataní by pendloval jiný dopravce? To je hodně šílený výkon, zralý opravdu na náhradu autobusem.
Kamenice nad Lipou…
Na druhou stranu, proč ne? Pokud je problém prostě je v tom že Vysočina nechce platit JHMD, ale JHMD chtějí jezdit, tak může být možná nějaká dohoda s novým dopravcem že za nějaký poplatek/služby si vozidlo přeberou v dané stanici JHMD a budou pokračovat do Hradce.
Vysočina by platila, ale ne čísla vytažený někde z…
Vysočina by platila? Zatím to nevypadá 😆😆
To na co má smlouvu..
To je právě to, Vysočina přece nemá platit odněkud vytažený čísla, ale čísla, který si má a může zkontrolovat, ale nedělá to, proč asi.
A k tomu říká, že ví, že to stojí víc, než platí, takže nemáte pravdu ani v tom, že by platila. 😆
Převedeno do ABSURDNÍ reality – nový dopravce si pořídí vozidlo, postaví „depo“ kde bude vozidlo bydlet … náklady na depo i vozidlo rozpočítají do ceny vlkm na dobu 10 let …. Při objemu kilometrů (za 10 let odhadem 1,5 milionu) může ten vlkm přijít na řád tisíců z řádu stovek korun ….
To jsem zvědavý kolik se přihlásí zájemců. Jen doufám, že nebude politicky nařízeno ČD podat nabídku.
Od ČD také doufám, že ne. Ale někdo jiný by se přihlásit mohl. Současná situace je fakt tragédie…
RhB?
Ti to nečtou 🙂
Z hlediska síťovosti by ČD byly nejlepší…
Z hlediska síťovosti by ČD byly nejlepší, máme číst jako protože tam platí režijka.
A také politicky nažízeno kraji Vysočina zvolit ČD. Ikdyby byl někdo o 10 Kč/km levnější.