Vyšetřovatelé viní Boeing z nedostatečného dohledu nad výrobou 737 MAX

Vyšetřovatelé NTSB. Zdroj: NTSBVyšetřovatelé NTSB. Zdroj: NTSB

Selhání výrobce bylo označeno za pravděpodobnou příčinu loňského incidentu, při kterém letounu Alaska Airlines upadl za letu kus trupu.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Trochu jiný pohled – dobře vím proč si obvykle rezervuji sedačky v zadní části letadla. Nejsou tam žádné nouzové dveře a jiné podobné věci viz článek a statisticky je dokázáno, že když sebou letadlo rozumně praští, tak to obvykle přežijí ti zezadu…

Apex

Tak zrovna ta záslepka je u Alaska v jejich standardní konfiguraci u řady 26, takže relativně dost v zadní části. Navíc zevnitř není vidět, že tam nějaká záslepka je …

Rudolf Tuček

Řekl bych že tam budou trochu jiné rozteče oken než ve zbytku trupu. Když víte na co se zaměřit tak to poznáte.

Rypáček

Běžte to prosím vysvětlit do Indie přeživšímu z poslední letecké nehody. Děkuji

Roman

Copak Money first by ještě bylo dobré. Tady jde o větší hrůzu! Boeing je v personální oblasti proslavený tím, že do svých montážních týmů nabíral přednostně zaměstnance podle barvy pleti, tedy jiné, než bílé, bez ohledu na kvalifikační předpoklady. Množství následných zásadních problémů při montáži se poté tak zvětšilo, že se je nedaří odstranit a objevují se i u letadel v provozu. Ale co, hurá diverzita!

Jan

Jenže oni ty lidi nenabírají kvůli diverzitě, ale kvůli tomu, že za to, co platí, by jim tam nikdo jiný nepracoval. Takže je to money-first.
Všechny ty řeči o diverzitě jsou jen marketing. Ve skutečnosti jde o to oslovit lidi z okrajových částí společnosti v naději, že budou pracovat za míň.

Kultur

V zahraničí nabírají přímo kvůli diverzitě. Ono to je možná pro Čecha z Česka k nepochopení. Kvótu nedá obejít, prostě jsi bílej chlap smůla, co dokážeš je irelevantní. Tohle jak říkám není zkreslení ale přesně jak to je. V Kanadě vtom jedou ještě víc než v Americe.

vlachjan

Roman se pouze snaží vnutit diskutujcím představu, že za problémy Beingu může ESG a woke policies a ne stará dobrá korporátní chamtivost.

Y.K.

To jsou bludy. Klasická představa superiorního bíleho montéra, jemu by se to nestalo… ono se mu to vlastně stalo, no nic. Boeing měl u původního vedení představu dělníka takovou, že maká nechce zvyšovat plat (což padlo po loňských stávkách). Barva mu byla ukradená i nějaké souznění s ideály firmy (které zlikvidovali). Problém Boeingu nebyl v inkluzi, ale v katastrofálním bordelu nad postupy a hlídáním nestandardních opearcí. Tady zcela mimo pořadí odmontavali něco co bylo dávno přidělané a dokončené, dělal to člověk, který to běžně nedělá, bez supervize člověka, který ví co a jak, měl provést záznam o demontáži již hotového… Číst vice »

Apex

Primární problém Boeingu byla přeměna z inženýrské, na kvalitu a inovace zaměřené firmy na korporaci, pro kterou byly hlavní grafy vývoje hodnoty na burze a co největší vzdálenost managementu od výrobních linek. To by samo o sobě asi nevadilo, pokud by to bylo rozumně vybalancované, což se ale nestalo a ve snaze o maximalizaci hodnoty a snahou o osekání nákladů došli po letech do stavu, kdy to přestalo fungovat. Outsourcing výroby klíčových komponentů společně s tlakem na minimalizaci ceny od dodavatelů, chování k zaměstnancům (kolektivní smlouva z roku 2014), to vše se podepsalo. Nicméně, i ta DEI byla významným prvkem… Číst vice »

Y.K.

Souhlas. Ono teda nutno říct, že to potká naprostou většinu korporací, nědělám si iluze, že ve spoustě firem korporátního typu, třeba i tady v ČR, to bude nějak zásadně lepší. Mnohdy to může být i horší. Většina asi zná příběhy o nenaslouchajícím managementu a „čekání na průser“.

Nicméně toto je letectví, tam se prostě jednoho dne ucho utrhnout musí, protože to je prostředí které neodpouští.

Zrzek

Korporát je korporát. Je stanovené jedno hlavní měřítko úspěšnosti a dělá se vše pro splnění. Zákazník pošle zboží zpět jako uznanou reklamaci, na obalu je zákazníkem označeno a barevně zvýrazněno REKLAMACE. Za 2 dny se veze to samé nepřebalené zboží zpátky k zákazníkovi a ten jen nechápe. Odpovědní nic neřeší a jede se i přes řadu dílčích problémů k úspěšnému nárazu do zdi. Ředitel závodu se pro úspěšnost mění co rok, ale hlavní chyba je v nižším a středním managmentu, který nedělá nic pro zlepšení, protože je celý okupován známými a kamarády, kteří si dopomohli k místu navzájem.

DavidS

Nějak vám tam vypadl začátek: Nejsem rasista, ale můj známý má známého v Boeingu…

V. K.

Bílý dělník je totiž rasově nadřazen, a proto chyby nedělá. Tyhle Trumpovské pohádky si strčte za klobouk. Ale věřím, že korporátním CEOs velice vyhovuje, když se dělníci porvou mezi sebou, místo toho, aby se zajímali o jejich chamtivost.

Leinad

Korporátní CEO hlavně potřebuje dělníka za minimální plat. Když je to bubák, tak to jsou navíc plusové body za antirasismus a kvóty, ale bez nich by se obešel.
České firmy jsou na tom podobně, Ukrajinka s VŠ (zanedbám nostrifikaci) maká za plat, za který by Dežo nevstal z postele.

Rudolf Tuček

Lemplové jsou bez ohledu na barvu pleti.

dlmi

Money first!

Juco

Jiste… Bojiiimg

lvy

Ze zpráv tohoto typu už se pomalu stává evergreen.

Juco

Neco na tom byde, ze?

Y.K.

Tak ona je to pořád ta samá zpráva že jo. 🙂 Akorát teď víme více do hloubky to, co bylo jasné už pár dní po události.

Nedozvíme se, co Boeing udělal v bezpečnostních postupech ve výrobě za poslední rok pod novým vedením (a zvýšeným dohledem FAA). Analyticli to podle různých indikátorů hodnotili velmi pozitivně, ale reálně ukáže až čas. Každopádně Kelly Ortberg je přeci jen úplně něco jiného než byli původní CEO a návštěv výroby se neštítí a jako technik tomu i rozumí na rozdíl od těch před ním.