Strojvedoucí si zhoršoval výhled letákem proti důchodové reformě. Odhalilo ho vyšetřování nehody
Leták proti důchodové reformě na motorovém vozu 843. Foto: Drážní inspekce

Podle inspekce umístění letáku omezovalo výhled strojvedoucího.
Je přece jedno, že mu leták zrovna na tomto místě nepřekážel. Jde o princip. Dovolíme leták uprostřed. Pak si někdo dá nálepku semhle a támhle „né, ta vůbec nevadí“, „a proč já tohle nesmím mít nalepený a ten tohle může.. „. Atd.. Takže prostě nic a je klid.
Diskuze se odklonila od tématu. Já jsem na tomto stroji jezdil a papír umístěný na místě zkoumaném komisí mohl pouze omezit výhled na osobu močící před levým náraznikem. Navrhuji přezkoumat provozuschopnost členů komise a jejich rozumových schopností. Zdeněk Smilek
Osoba močící před levým nárazníkem by v případě rozjetí HDV mohla utrpět úraz. Proto je „papír umístěný na místě zkoumaném komisí“ nebezpečný a omezuje výhled na močící osoby… se zvláštním přihlédnutím k levému nárazníku.
Děkuji tímto panu Zdeňku Smílkovi, že zde kvalifikovaně a z vlastní zkušenosti prohlásil, že „PAPÍR umístěný na místě zkoumaném komisí“ MŮŽE OMEZIT VÝHLED
Názor členů komise na nebezpečnost umístění letáku je tedy oprávněný a rozumové schopnosti členů komise jsou tímto také potvrzeny
UMÍSTĚNÍ LETÁKU JE NEBEZPEČNÉ!!!!
Chce-li si ho cestující přečíst, musí vstoupit do kolejiště před lokomotivu…
…a to se nesmí…
no, tak to by museli odstavit všechna moderní vozidla, a ze starých sundat informační panely osazené v čelních sklech, protože z nich není pořádně vidět ven
Nejsem fíra, v 843 jsem na stanovišti nikdy neseděl, takže nechci hodnotit, jak moc ten papír omezil výhled. Ale jsem si jistý jedním: kdybych na svoje služební vozidlo nalepil jakýkoli leták neschválený zaměstnavatelem, byl by s tím problém. A kdyby to byl politický leták jako v tomto případě, tak si rovnou mohu připravit propisku, protože budu podepisovat převzetí vytýkacího dopisu. Můj vůz je můj vůz a mohu si ho polepit jak chci, zaměstnavateli je to jedno. Firemní vozidlo je firmy a mám právo na něj vylepit jen to, co si přeje firma. Pokud tohle někdo nechápe, tak ať se pak… Číst vice »
Odbory u nás už nejsou od toho, aby chránily zaměstnance před zaměstnavatelem, ale aby diktovaly vládě! Takže manšinfíra si myslel, že v parlamentních volbách vyhraje odborové hnutí místní výtopny a nějakým zázrakem ponechá důchody i věk odchodu do důchodu…
Za tímto účelem tu nebyly už ani v letech 2008 – 2011, kdy těch vyhrožování stávkami (nakonec tehdy 2x i naplněno) kvůli vládním záležitostem (ani v jednom případě to nebylo proti zaměstnavateli) byla celá řada. Ironií je, že ten posun věku přiznání státní penze se týká lidí, kteří mají do penze ještě dost daleko = mají dost času na to, aby si spořili – ať už penzijním fondem nebo čímkoliv jiným. Nepochopil to ani tento odborář z OS KOVO https://www.youtube.com/watch?v=AWd8drcVC70 – v té době mu táhlo na 43 let, tzn. měl by 22 let na naspoření dost peněz, aby šel… Číst vice »
To bude takový ten lumen typu: Demografická křivka ukazuje průšvih, tak prodloužíme odchod do důchodu? NE! Takže zvýšíme daně? NEÉ! Tak ale budou nižší důchody? NEÉÉ!! Tak bude podfinancované všechno státní krom důchodů a ještě se zadlužíme na 50 let dopředu? To taky NE!
Poznáváte voliče některých stran 😁
Když má stát na to financovat víc než 60 tisíc politiků. To má každý policista na starosti 1,5 politika.
Aha. Takže vy byste chtěl jediného politika? A jaký typ by vám vyhovoval nejlépe? Kašpar typu Mussolini, samovztekající se uřvanec jako Hitler nebo tichý zákeřný Džugašvili (to si vygooglete, sotva budete tak vzdělaný, abyste věděl, kdo se tak jmenoval).
Ani jednoho. Je to bohužel nesplnitelný sen, protože zatím to neumíme a tak se stále setkáváme s problémem lidského faktoru v politice. Ruku na srdce, kolik znáte politiků, který nejdřív myslí na občany které zastupuje a potom na sebe. To je přeci proti lidské nátuře. Sám ukazujete co všechno politici dokážou, když se vymknou kontrole. Byl by zázrak obejít se zcela bez nich.
takze jednoho politika? tipuju, ze ve vasem peipade nejlepe putina, ne?
Petr co je proti slučování obcí, ale zároveň mu vadí množství obecních politiků
Nevadí a ani mi nevadí rozdělování obcí. Jeden správce by zvládl starat se i o několik obcí. Navíc se volá po digitalizaci.
To jsou data z Ročenky SPD nebo Přísahy? Nebo že by Díeselmotoristé?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_politick%C3%BDch_stran_a_hnut%C3%AD_v_%C4%8Cesku
A počet policistů https://policie.gov.cz/clanek/zverejnene-informace-2023-pocetni-stavy-prislusniku-policie-ceske-republiky.aspx
Copak ročenka SPD, Přísahy a Díeselmotoristů se nelíbí? Ani jsem nevěděl, že to pojmenovali Wikipedie zřejmě samé dezinformace i na těch odkzech z ní. 😀
Zdaleka ne všichni z těch 60 tis. politiků pracují za peníze – někteří vůbec, jiní jen za drobnou odměnu na neuvolněných funkcích.
A myslíte si, že náklady na politika tvoří jen jeho odměna? Navíc i z toho posledního může vyrůst nový Hitler, Putin nebo Stalin.
Jedna zajímavost z UK a tím nemyslím českou zkratku. Zatím pouze recese, ale do budoucna. Kdo ví. 🙂 https://www.ai-steve.co.uk/
Určitě to jeden z takových bude, o tom žádná. Ale vy si myslíte, že když demografická křivka ukazuje průšvih je řešením zvyšovat daně a věk odchod do důchodu?
Určitě máte snadné a jednoduché řešení (asi jako heslo na mítinku 😁 ) Sem s ním, ať se máme lépe.
Řešení je neřešit důchody, ale tu demografickou křivku.
Jedním z řešení je dostatek pracujících migrantů. 🙂 A ti by začali pracovat hned a ne až za 20 – 25 let, kdy mj. je jasné, že jestliže průměrný věk prvorodiček je necelých 30 let a nejslabší ročníky narození jsou 1995 – 2004 https://statistikaamy.csu.gov.cz/soubory/statistika-a-my/2013/12/graf_porodnosti.jpg, tak v nejbližších letech se u nás bude rodit velmi málo dětí (zejména ve chvíli, kdy jakž takž silnější ročníky 1993 a starší budou mít zcela „odroděno“, zato ročníky 2007 a mladší budou mít do průměrného rodičovského věku ještě pár let). Ne, vážně – z mnoha ohledů je chybou, že v 70. letech nastaly takové okolnosti,… Číst vice »
I kdyz dnes zacnou vsichni soulozit jak pominuti, tak jejich deti prijdou na trh prace az za 20 let. A jsou duchodci ochotni si odrthnout od ust aby temto rodinam s detmi pomohli?
Jistě, ještě existuje velmi elegantní řešení: zavést plovoucí výši důchodů a vyplácet na penze vždy jen tolik peněz, kolik se na ně aktuálně vybralo. Je to řešení dlouhodobé, maximálně šetrné ke státnímu rozpočtu a finančně dokonale stabilní. Ovšem politicky neprůchodné, protože voliči nechtějí slyšet, že mandatorní výdaje dlouhodobě převyšují možnosti státu a s rostoucím deficitem prožíráme budoucnost našich dětí, které naši nenažranost budou jednou proklínat. Ale to je mnoha lidem jedno – chtějí mit co nejvíc teď a po nás potopa.
Z pohledu státu by to bylo stabilní řešení, méně stabilní by ale bylo z hlediska příjmové stability pro ty důchodce s možnými vlivy pak i do jejich koupěschopnosti.
Stejně jako u státních rozpočtů považuji za logickou snahu, aby byly CYKLICKY vyrovnané (při konjunktuře vysoké daňové příjmy, ale nízká potřeba dávat podpory v nezaměstnanosti atd., zato při recesi spíše naopak), tak totéž bych považoval za logické u státních důchodových systémů.
Tzn. aby měsíční státní penze byla průměrem takového cyklu, ale ne aby jej kopírovala „nahoru dolů“.
Všichni si tady berete vy mladí smrkáči do pusy důchodce, ale že tady ta zkorumpovaná ukrajinská vláda posílá miliony na východ zelenému mužíčkovi to vám nevadí. Běžte se zahrabat vy šanci.
Vy asi budete skvělý manažer, když bědujete nad následky, ale odstranit příčinu, to ne…….
Manažeři ve firmě možná můžou příčinu odstranit, pokud je v rámci jejich firmy.
Pokud je to v rámci celorepublikového (ne-li celosvětového) dění, pak je úkolem manažerů přeorientovat firmu (inovace výroby, změna výrobního programu atd.) na nové podmínky.
P. S. prapůvodní příčinou je vysoký počet dětí narozených v každém roce 70. let (zejména rok 1974 a okolní).
Takže viníte lidí z toho, že existují – a nechcete je náhodou začít popravovat, protože Vám zaslání?
Totální argumentace ad absudum.
Přesto na vaši „otázku“ odpovím – ne, nechci.
Ale stejně tak mám pochopení k nutnosti úprav parametrů státního důchodového systému (jakož i k tomu, že ti 65 – 70letí lidé ročník cca 1975 budou i roce cca 2045 na pracovním trhu vesměs žádaní – mj. proto, že v té době na pracovní trh půjdou velmi slabé ročníky 2023+).
kromě pár specialistů, kteří se blbě nahrazují se jako ti důchodci ve věku 65-70 let uplatní kde? když 50-ti letí mají problém najít slušnou práci? – uvědomte si, že spousta lidí v tomto věku je dost zdravotně omezena – defakto je vyhážete na dlažbu, protože nebudou zdravotně způsobilí a necháte je pochcípat hlady – to je ještě horší, než kdybyste je rovnou zastřelili před pár dny proběhla médii zpráva, že jakási důchodkyně musela krást, protože neměla ani na základní potraviny víte, jedním z ukazatelů vyspělosti civilizace je ten, jak se společnost dokáže postarat o staré a nemocné – tímto způsobem… Číst vice »
50+letí (možná; dle mého už nyní spíše ne) DNES mají problém najít slušnou práci.
Za 20 let, kdy v penzi při odchodu v 65 letech budou ročníky 1979 a starší, bude situace fakt jiná.
Však si to dopočítejte sám https://statistikaamy.csu.gov.cz/soubory/statistika-a-my/2013/12/graf_porodnosti.jpg
– další roky než 2013 tam nejsou, ale když vezmu, že v roce 2045 vstoupí na pracovní trh ročníky narození 2023 – 2024, které jsou/budou velmi slabé…
A pročpak jsou ty ročníky slabé? Mimo to, vy nechcete důchod a mít klid na stáří? Vy chcete dělat až do smrti?
Protože do typicky mateřského ročníku vstupují – rovněž slabé – ročníky 1995 – 2004.
S tou „prací až do smrti“ podsouváte něco, co nechce ani vláda, ani já.
uvědomte si, že podporujete pozdější odchod do důchodu, tím pádem míň lidí se toho důchodu dožije, a když se ho dožije, tak ve stavu, kdy si jej nemůžou ani trochu užít, protože budou na lůžku hledět do stropu – to už i ta smrt je lepší, než takovej život
Tak jednak – v 67 či 68 letech člověk obvykle nehledí do stropu.
A jednak – čím dřívější bude odchod do penze, tím nižší penzi bude každý člověk (včetně těch 80+letých!) mít.
To si zase uvědomte vy.
P. S. Opět jste si neuvědomil rozdíl pojmů „odchod z pracovního trhu“ vs. „věk přiznání státní penze“ – ty okamžiky se od sebe můžou lišit i několik let, a to OBĚMA SMĚRY.
Jak říkám, je to snadné 😁 A manažer nejsem a nevím jak to s tématem souvisí…
A co zkusit „Abraka dabra“ a vyřešeno….
Ten leták tam neměl co dělat ale určitě vyhled neomezoval teda na trať. Třeba v koucouru je vidět do strany O.
Doporučení instalovat závory na přejezd kde projede pár aut ráno a pár odpoledne z posádky?
Co větší dozor policie? Kde kdo jezdí na červenou, chodci a cyklisté ty nerespektují nic a tady je výsledek.
Nevím co ti chlapi dělali ale tam se ani nedá jet rychle, je tam ticho a přejezd museli znát.
Závory jsou levnější než policista.
Opravdu výhled jak z tanku. Ty sloupky jsou široké
Interesantní tahle diskuse o letáku, to teda jo. 😁 Mě by ještě zajímalo, komu bylo určeno to sdělení na něm napsané, protože kromě nějakého zoufalce, co si stoupne přímo do kolejí před motorák metr od jeho čelního skla nemá nikdo jiný šanci si ten text ve stanici přečíst (a za jízdy už vůbec ne). Čím ti intelektuální titáni z Federace strojvůdců vlastně přemýšlej?
reklamy také nikdo nečte a stojí mnohdy miliony
Všichni co se tady rozčilujete, nebo tu A4 bagatelizujete, si laskavě otevřete na stránkách DI tu závěrečnou zprávu, přečtěte si ji a podívejte se na fotku zevnitř stanoviště. Řídit ten motorák já, ten papír jde okamžitě dolů i kdyby na něm byla sebešlechetnější myšlenka. Už dost na tom, jak tam překáží displej vysílačky. Když to FS chtěla mít na čumáku, měli to nalepit na čelo vlaků zvenku, nebo na sluneční clony, na roletky a stáhnout je. Pak by nemohl nikdo říct ani popel. Ale tak jak to je, to mohl umístit jen naprostý idiot a vůbec se DI nedivím, že… Číst vice »
Máte naprostou pravdu. Navíc – nemusím ani číst zprávu DI, jen položím otázku:
Nalepil by si některý ze zde přítomných strojvedoucích leták formátu A4 (210×297 mm) doprostřed čelního skla SVÉHO auta a vyjel do ulic? A vezl svou rodinu?
Doprostřed čelního skla auta a do přechodových dveří, přes které se strojvedoucí většinu času rozhodně nedívá, protože se dívá před sebe, je trochu rozdíl.
Bohužel pro čelní sklo automobilu a zasklení stanoviště HDV platí stejná pravidla (i když je stanovily odlišné subjekty)
Takže… bohužel – není tu žádný rozdíl
Pokud by to auto mělo na šířku 2,2 m a více, tak jak mají deset mýtných jednotek kamiony, tak proč ne.
Pokud to nevíte, tak „mýtné jednotky“ mají vyhláškou povoleno (vlastně předepsáno) umístění ve vozidle (za čelním sklem) takže váš argument je zoufalý a slušně řečeno hloupý….
Všichni kdo se tady rozčilujete, nebo tu A4 bagatelizujete, si laskavě sednete do tohoto HKV v zimě. Středové okno nemá stěrač ani vyhřívání, proto je v zimních měsících zaváté sněhem a námrazou. Jako takové nikdy nemůže sloužit k výhledu a tím pádem omezovat výhled ze stanoviště HKV. Asi před dvaceti lety bylo po MU středové okno, po střetu se stromem, nahrazeno plechem, v druhém případě fólii s izolepou, neboť se čekalo na dodání skla potřebných rozměrů.
To jsou komedianti. Ze jim nevadí spaní na nocleznach, kde je vše slyšet, jak jde někdo po chodbě, otevre dveře, pustí vodu. Mizerne vyřešena akustika. Nebo společné socialky, kam jdete stovky metrů.
Máte možnost nahlásit třeba puštění vody na ubytovně Drážní inspekci jako mimořádnou událost 😀
Hlavně že mizerný výhled z Regiofoxe je schválený a vpořadk
u.To je fakt absurdni
klíčové slovo asi bude to “ schválený“…
To jsem se ptal už před pár lety na stránkách Siemensu? Alstomu? ted už nevím, že ty čelní sloupky jsou fakt široké…
Prý bezpečnost fíry dostala přednost před výhledem.
ty jseš tutově volič okamoury, 5let na pracáku a žiješ ze socky a oháníš se tím že ti Ukrajinci berou práci,viď troubo podle tvýho hodně hloupýho příspěvku…..
Je krásný jak DI rozhodí A4 papír. Mají radši sedět u stolu. Ale že za jízdy strojvedoucí sleduje trať, displeje, do toho vám třeba blikají občas poruchy do ksichtu jak na kolotoči pokud se něco nedaří na loko a to určitě nevadí. To ještě kluci na osobku hlídají čas. To mě naštěstí u nákladů moc nevzrušuje. Auto by to určitě zachránilo. Bohužel dnes se na strojvedoucích hledá každá hloupost i kdyby vůbec nic neporušil během své směny.
Danieli, děkujeme za hodnotný příspěvek a táhni za svými podobně retardovanými kamarády.
Pane Sůra…určitě vám nepříspívám na to, abyste si tady takovým příspěvkem vyléval srdce…dá se to napsat i slušně..
fascinující “ platící příspěvek“…
Ano platící. Nebo tady nejsou reklamy?
Někdo to rozporuje ? Nebo vy máte také pocit, že je kliknutí na článek nějakým právem ke kritice z pozice “ platícího si “ ?
Sláva Ukrajině tam bohužel napsané nebylo, tak považuju za morální povinnost ti to sem napsat: SLÁVA UKRAJINĚ.
a co 742 ta tam má celý motor.
Jenže ta 742 s celým motorem je tak schválená. Někteří prostě nechápou, že i kdyby tam bylo napsáno „MILUJI MÁŇU“, tak že tam ten papír nemá co dělat.
tak to je dobrý…lokomotiva zna delší trase ma okna zalepená od mušek…výhled jako z tanku…
…a kdopak asi má povinnost udržovat dobrý a nerušený výhled a okna v čistotě???
Nápověda – Drážní inspekce to není 😀
Jestliže jedeš celou trasu v zimě a okno nemá stěrač ani vyhřívání, takže je celou cestu neprůhledně od námrazy a sněhu, tak je zodpovědný kdo, výrobce nebo schvalovatel?
jó, tak tahle povinnost je již pár let zrušená
Asi jak kde, ale dopravci běžně mají v předpisech napsáno něco vy smyslu: čistit dle potřeby okna a světlat
hele, já si okna taky raději umyju sám, ale, slovy vychánků, kteří mají obě ruce levý – a mají pravdu – který z dopravců poskytuje patřičné ochranné pomůcky na práce ve výškách (tj. práce vykonávané 1,5m nad zemí a výš – čelní skla hnacích vozidel jsou v mnohem větší výšce), který dopravce provádí školení strojvedoucích na práce ve výškých? – odpovím si sám – nikdo – prostě typický východní přístup – ono se to nějak udělá – a dokud se tento přístup nezmění, pořád budeme patřit na východ
Mytí oken, práce ve výškách, ochranné pomůcky, školení – něco na tom je, to uznávám…
Vysvětlete mi ale prosím, jaké ochranné pomůcky a školení potřebuje strojvedoucí na to, aby odstranil předmět (leták) který je umístěný zevnitř na zasklení stanoviště HDV???? O tom je totiž článek ke kterému se vztahuje (vlastně – měla by o něm být) tato diskuze…
To jsou kydy…
A to ze sebe Dan vydal to nejlepší.
Ano , máte pravdu.. Poradit aby se zde psalo “ duchapřítomněji“ hned co do diskuse kydnul politiku a nenávist je skutečně “ výkon „…
Podle fotky zjevně omezuje. I když ne tolik co ten displej.
Mimo příčinná věc, která však bude zohledněna ve vyšetřování. Oproti dřívějším letům se dosti zpřísnilo.
Pane Sůro, vidím že nezklamete a občas písnete takoví štulec a radostí sledujete jak se tady lidi masírujou. To jsem si myslel že už jste z těch klukovin vyrostl. NEVYROSTL! Je to marné, je to marné, je to marné.
Zkuste to prosím ještě jednou, úplně nerozumím obsahu vašeho sdělení.
Jestli je něco marné, pak je to vaše čeština, vaše čeština, vaše čeština.
To je přece každého svobodné rozhodnutí, jestli do diskuze vstoupí nebo ne. Nebo snad nad tou možností tady chcete fňukat?
Divím se, že se proti takovým článkům, jako je tento, Drážní inspekce neohrazuje. Z celé mnohastránkové závěrečné zprávy, ze které jasně vyplývá, že viníkem MU byl řidič osobního vozidla na přejezdu, se tu bavíme o letáku. Ano, nemá tam co dělat. Ale jak můžete pane Sůro jen tak obvinit strojvedoucího, že ho tam dal on? To že zprávy opravdu nevyplývá. Ten strojvedoucí byl několik týdnů nebo málo měsíců po výcviku, a strojvedoucí se běžně na vozidlech střídají. Mohlo to tam být hodiny či dny před tím, a on jako nováček si zkrátka neuvědomil, že to tam být nemá. Ale Vy… Číst vice »
Je tam napsané, že mu to překáželo ve výhledu. Takže to může být sebevětší nováček, ale když vidím v zorným poli nějaký stupidní pamflet, který tam logicky být nemá, tak ho dám pryč. Ať si ho tam ten dezolát zas zpátky nalepí až to povede.
Leták byl na přechodových dveřích, já teda nevím, ale většinou se člověk dívá skrz okno před sebou, ne vedle sebe, a sám strojvedoucí prohlásil, že jemu ve výhledu nepřekážel, to jen DI někde přišla na to, že mu překážel ve výhledu.
Víte, při vyšetřování v sebeobraně prohlásí kdekdo kdeco… „ne můj stav nijak řízení neovlivnil, jsem si jistý“…
on nejspis ten fira nebyl tak tupej, a doslo mu, ze kdyby rekl, ze mu ten car papiru prekazi ve vyhledu, tak by to asi nebylo uplne … takticke.
Dneska už je jedno jestli je někdo dezolát nebo lhář, zloděj a podvodník ze Spolu, které tvrdilo, že Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně a pak nás okradlo jejich zvýšením a zavedením nových. Normální člověk nemá koho volit, zloděje Staňuru nikdy.
Co to sem furt leze za koblihářský jebky, proboha?
Jděte si blbnout důchodce na lidovky.cz
To jako když někdo někoho kritizuje automaticky chválí jiného?
S předcházejícím příspěvkem to nijak nesouvisí, takže mi to přijde jako trol z Burešovy farmy.
„Spolu jako lhář“ je navíc lednové téma v komunikačním kalendáři ANOfertu.
Spolu jsem volil, protože tvrdili, že nikdy nezvýší žádné daně. Lhali. A pokud tvrdíte opak, jste prorusský šmejd a dezinformátor.
to by ale nesmel vas ruskej kamarad zautocit na ukrajinu.
coz je externalita, se kterou se blbe pocita rok predem. a clovek s alespon prumernym iq to zvladne pochopit.
ano, takovým, jako Vy sebrat všechno a abyste musel za všechno platit – i když to už jednou máte zaplaceno v daních – a nejlíp začnete, když zaplatíte školný, který Vám zaplatili ti důchodci –
pokud máte bakaláře, tak státu dlužíte cca 1700000,- dokud to nezaplatíte, tak nemáto právo držkovat
(vycházím z běžných cen soukromých škol a školek)
Proč nevycházíte z nákladů na provoz té které veřejné VŠ/fakulty přepočtené na počet studentů?
Zahrnul jste do výpočtu pozitivní externalitu v podobě většího přínosu takové vzdělané osoby pro společnost i včetně pravděpodobného vyššího odvodu daní (a to nejen těch z příjmů)?
Jak by to školné „zaplatili stávající důchodci“ (kteří – dle stejného uvažování – jsou „placeni z daní stávajících pracujících“)?
jseš dement a volič estébáka,daně se zvyšovaly kvůli tomu že soudružka a zaměstnkyně bureše všechny peníze ze státní kasy prom-dala a rozdala všem kamarádům a poté ještě zaklekávali firmy které jim nešli na ruku,to je to proč se zvýšily daně,když v kase nic není tak z ní nikdo nemůže brát (třeba na důchody),ale volovi tvého ražení to těžko někdo vysvětlí…
„Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně“ – Petr Fiala!
PS: Bureše jsem nikdy v životě nevolil, ty šašku! A daně se zvyšovat nemusely, stačilo začit šetřit na netáhlech z eráru jako ty!
Ano, ve článku je jasně napsané: Příčinou nehody z loňského května byla chyba řidiče osobního auta, který nerespektoval zvukovou a světelnou výstrahu přejezdu.
A leták na předním skle nemá co dělat – odpovídá za to strojvedoucí. Co na tom ještě nechápeš?
Zkuste se naučit číst a chápat psaný text, případně si běžte ohřát polévku, o které tu píšete. A můžete u toho přemýšlet, jak dlouho tu budu tolerovat anonymního trolla vašeho typu.
Fýra je vinen, že si sklo nevyčistil a papír z něj nesundal. Kdo to tam nalepil je irelevantní.
Proč? Protože v diskusích se furt dokola opakuje, jak je to odpovědná profese, jak je fíra jednou nohou v kriminále a kdesi cosi, jak se všechno svaluje na strojvedoucí a jak u drah jsou ti jediní správní, ale pak se ukáže, že nějaký magor se schopen nalepit leták na čelní sklo, což jaksi ukazuje na elementární nedostatek soudnosti.
Není nutné dokazovat, že leták tam dal strojvedoucí osobně. Leták tvořil závadu na pracovišti. Pokud byl strojvedoucí schopen závadu odstranit sám, tak byla jeho povinnost to udělat před započetím práce. Pokud by nebyl schopen závadu odstranit sám (např. kdyby to tam bylo celoplošně nalepené), pak měl povinnost oznámit to neprodleně zaměstnavateli a práci sám nezahajovat.
A co kamionaci na dalnicich?? Nekteri maji v kabine takovou vyzdobu, ze to zakryva 1/3 vyhledu??
Jiní také skáčou z oken…
A když za to schytají flastr, půjdou si sem stěžovat že je to nesprávné, že i tak viděli dost dobře a že je to mimo plochu stíranou stěrači??
Rozumím tomu správně, že když „vadí“ papír formátu A4, že se Inspekce či netečný Úřad zaměří i na to, že když na mě svítí šest displejů, kdy dva z nich doslova vypalují oči (jeden z nich ETCS) takovým způsobem, že v noci výrazně snižují přehlednost trati i při použití dálkového reflektoru a citelně unavují oči? Bude tedy i na toto zaměřena pozornost úředníka? (K netečnému Úřadu i nechtěná otázka, jestli by nebylo vhodné se na toto zaměřit ještě před orazítkováním zařízení?)
Tam nejde nastavit intenzita jasu?
Jde, ale některé DMI i na nejnižší intenzitu svítí silně.
No jde. Ale podle některých kolegů jde ztmavit málo. Mě se třeba nezdá, že by to Etcs svitilo vic než ostatní displeje, ani mě to nijak v noci neruší při řízení.
Je to řada HV od řady, kolikrát i stroj od stroje. Záleží na čem jezdíte, někde je DMI v pohodě, někde vypaluje oči.
Hm, z toho je vidět jak je lidstvo rozmanité… no snad by mělo být řešitelné to ztmavení udělat „až do nuly“ to by nemělo být drahé…
Samozřejmě z důvodu bezpečnosti, to nejde ztlumit absolutně, aby člověk nic neviděl, a na všem ta „nula“ nastavit jde, jen mi připadá, že každé HV má jinou nastavenou hodnotu té nuly.
Plný souhlas…
Mám zapnuté ETCS = za tmy pořádně nevidím na trať!!!
A auto na přejezdu, strom, prasklý izolátor visící ve výšce předního okna, o dalších možnostech nemluvě, nic z toho mi technika nenahlásí. Pokud vidím dopředu, značně zvyšuji své šance na přežití. Mohou to být zlomky vteřin. Namísto toho 1-3 dementně přesvícené displeje.
A poslal jste to na inspektorát práce?
U nás také dost ožehavé téma. Kolikrát příchod na stanoviště začíná zakrýváním předávkou, bržděnkou apod. předněty displeje. ETCS, vysílačka, kamer. systém. Delši jízda nesnesitelná, aspoň pokud se snažíte koukat na trať.
ODBORY!!! Oslňující displeje mají připomínkovat odbory!!! Mají (měly by mít) větší jednací sílu jde-li o pracovní podmínky zaměstnanců… To jako fakt…!
(toto myslím vážně)
Kde jsou odbory??? Aha, starají se o uvázaného slona… 😀 😀 😀
(a tohle je fakt sranda)
(kdyby to nebylo k pláči)
Rozežraný odboráři v jedný z nejbohatších zemí světa.
V Evropě jsme ve mzdách někde na dvacáté pozici. Nepřijde mi to odpovídající. Odbory jsou ve všech bohatších zemích a bojují za své členy. To je na prosto legitimní. Ne ROH ale moderní obory které jsou parnerem při vyjednávání s managementem společnosti to nám tu stále chybí.
Lžeš. Že kecáš, to by se dalo ještě nějak sežvejknout. Ty lžeš i sám sobě. Tahle sorta lidí ať se nediví, že někde trdluje za 30k hrubýho. Někdy ani to ne.
Odbory mají víc jednat se zaměstnavatelem a míň se srát do politiky.
To prosím není žádné navážení se do politiky! Kdo jiný má organizovat protest proti zvyšování hranice do důchodu než odborové organizace. V tomto případě se jednalo o profesní odborovou organizaci Federace strojvůdců. Pane rado nemelte kraviny když jste úplně mimo.
Upřesnil bych, že nejde o věk hranice odchodu z pracovního trhu (tu si může každý zvolit dle svého uvážení), ale hranice přiznání státní penze.
Úkolem odborů by mělo v této věci být primárně zajistit u zaměstnavatele dostatečně vysoké příspěvky na doplňkové penzijní spoření, sloužící k tomu, aby pracovník mohl z pracovního trhu dle svého uvážení odejít i několik let před dosažením (zvýšeného) „věku odchodu do důchodu“ (= věku přidělení státní penze).
Ano. U některých kolegů s jejich bolševicko-odborářskými manýry nepřekvapí, že nechápou nutnost důchodové reformy. Po nich potopa. Fantom fírcimry je hlava. Cítí se okraden a pak přijde,dejme tomu, spasitel z dovozu a koupí si toho Homo modrogumuse za prachy, které za něj budou muset zaplatit dnešní čtyřicátníci a mladší.
A ona nějaká reforma proběhla? Změna parametrú, která se průběžně dělá a dělat bude, není reforma, ale logický krok.
Ano, za Nečase se zavedl druhý pilíř, za Fialy daňově zvýhodněný DIP. Další dva zdroje peněz na důchody Vám nestačí?
Tak ten druhý pilíř byla opravdu „jistota“. Klidně můžete přidat další pohádku.
Druhý pilíř byl krůček s tím něco dělat, bohužel další Sobotkova vláda misto pokračování, všechno zrušila.
V tomto hnízdě požívačů dodatkových dovolených s logickými argumety neobstojíš.
Tak tu práci pojďte 20 let dělat a budete mít taky, a nebudete hloupě závidět …
Válím se uz druhej týden na ostrůvku kousej jižně od rovníku a závidím gumám jednou za 2 roky Poděbrady a těm lepším Luhačovice. V lednu. Ty kedlubno.🤡
Kousej kousek. Pro ty vzadu.
To jim Tome nevysvětlíš, oni mají ty svoje „sociální jistoty“.
O DIPu nejzbytečnější ministr na světě Dvořák z Fialovy vlády prohlásil, že ho zdaní (spolu se všemi investicemi). Takže zabezpečit se na důchod investicemi do akcií ano, ale v zemích se stabilním právním prostředím, ne v ČR, kde hrozí, že vám vláda ukradne výnosy z investic třeba přes WFT.
Inspekce,další zbytečná instituce na dráze,která se zabývá blbostmi..
Vy budete nejspíš autor toho papíru, že?
Tak určitě bylo líp vidět než ze zadního stanoviště 854. M240 má v té výšce neprůhledné dveře. A bude se řešit letáček.
Ano, nehoda je vyřešena (viníkem byl řidič) a teď se bude řešit letáček…
Proč? PROTOŽE OKNA STANOVIŠTĚ HDV NEJSOU VÝVĚSKY NA JAKÉKOLIV LETÁKY!!!!
Tak lepit by se tam nic nemělo, ale máte pravdu, že strojvedoucí přes tohle místo těžko něco uvidí. Zavazí tam ten EBuLa (nebo co to je) monitor a i kdyby se vyhodil, tak to nic zásadně nevytrhne.
https://youtu.be/L5EFYrgbCLA
To není Ebola, ale „nejlepší“ a největší ovladač radiostanice.
Se 14″ LCD displejem? To musí bejt nějaká radiostanice!
A co ten rám dveří? Proč to vůbec kdysi schválili? Těmi dveřmi musí v zimě táhnout…
To máte stejné u auta, sice z některých je prd vidět, ale když máte něco v zorném poli, tak dostanete pokutu a musíte to odstranit. Bohužel u jiných druhů dopravy, je stále velká benevolence.
Není to tak dávno, že kdo cestoval měl čelní sklo v autě docela dobře zapatlané dálničními známkami z různých zemí, to doopravdy omezovalo výhled a kupodivu to žádné inspekci, policii, atd. nevadilo.
Po uzamčení dveří se dá těsnění nafouknout, a tím utěsnit. Po odemčení je třeba chvíli počkat, až se vyfoukne, a teprve potom otevřít. Jinak hrozí roztržení gumy, a nefunkčnost.
Nenene, neny móje, neny móje…
Tak doufám že výpověď nedostal… bez udání důvodu!
Nedostal, byl pro výstrahu rovnou zastřelen na točně a následně odtažen 810kou.
Stylový „odchod“…
Ja myslel ze byl roztrzen zaziva jedoucimi 810 ruznymi smery… 😉 . Mysleno ironicky..
Oni si je hýčkají. Jako toho odbojáře, co namazal koleje na Moldavu olejem.
To je zase blábol… Hlavně, že z některých i nových ! vozidel je ještě horší výhled i bez letáků…
Jasně, takže jakékoliv úřední certifikování vozidel zpochybníme, to nemá cenu. Proč teda vůbec řešíme takové věci jako certifikace všeho na železnici když to podle vás není nic platné?? Akorát aby to bylo dražší???
Ano, aby z toho někdo vytřískal prachy. Je super, mít věc, která je nanic, ale je schválena certifikátem a deseti razítky.
No ona úplně není nanic, fíra v tom přežije náraz do Avie…
Já zpochybňuji certifikaci? Nikoliv, jen čistě praktickou zkušenost s výhledem .U nových vozidel to je daň za bezpečnější konstrukcí. Takže fajn. Jako strojvedoucí s praxí na různých řadách vozů vím o čem mluvím.
Bagatelizátor a odvaděč pozornosti Aleš. A v Americe mlátijou…
Mohl by to ukázat třeba na loko ř.743, tam je ve prostřed opravdu hodně vidět.
Zda je vylepení letáku na čelní sklo v souladu s bezpečností drážního provozu a předpisy dopravce, strojvůdce netušil…Úžasné
netušil to dopravce, nikoliv fíra
sry maj to divně napsané , musel jsem si to přečíst 2x 🙂
Obojí je špatně.
Klasický hrdina federant, lepit se to jal hrdě ale jak došla Inspekce tak dělal blbýho.
Vždyť to sklo ve dveřích nemá ani stěrač, jak by se to zdůvodňovalo kdyby padal sníh?
Proč tam teda při opravách dávají drahé bezpečnostní sklo, proč tam nedají levný plech když to není důležité??
To nevím, se jich běž zeptat.
Proč tam je vůbec to sklo? Když bude sněžit, tak tam aspoň nebude ulpívat sníh a bude skvělý výhled a čerstvý vzduch.
Nevím no jestli by to vyhovělo všem… viz přesvícené disleje… tak žeby stahovací dle libosti?
Tak víte co, na strojvedoucího se prostě vždy musí za každou cenu něco najít, byť by to byla ta sebevětší blbost.
Zvlášť když to pak blbost není!
Ale je, to pak můžeme řešit, jak moc stažené sluneční clony má řidič tramvaje na bočním okně.
Jenže zde to skutečně blbost je.
Smazáno pro porušení pravidel diskuze.
Gratuluji za důležitý příspěvek a dostáváte koblihu! 🫣
Ne, že bych se chtěl odborů a dalších komunistů zastávat, ale upozorňovat na další podvod tohoto vládního penzijního letadla je v principu správné. Toto žádná reforma není, ale pouze další šméčko pyramidové hry, kdy účastníky oberou o víc peněz a důchod dají později a menší a nikdo nemá šanci utéct a dělat si se svými penězi, co uzná za vhodné.
Jestli to nebude tím, že je to průběžný systém.
To ale neospravedlňuje podvody. Člověk si začne za nějakých podmínek platit pojištění, za které má dostat při splnění podmínek pojistné plnění. Po třeba 10-15 let pojišťovna přijde s tím, že mu za ty samé peníze vyplatí méně a později, to je podvod. V normálním světě by měl pojistník právo na odstoupení od smlouvy, ne však v Staňurově Ponziho schématu.
A hlavně nezačínejte s tou oblíbenou lží, že platím důchod svým rodičům, to by totiž museli mít důchod vypočítaný dle mých příjmů a ne jejich.
Platíte důchod všem současným důchodcům. Takže chcete zvýšit odvody, aby bylo na dřívější odchod? Nebo snížit důchody?
Zrušit povinné odvody a klidně vládě podepíšu, že po nich žádný důchod ani jinou dávku chtít nebudu. Tak prosté to je. Současní důchodci mi nikdy nic nedali a nemám důvod si je platit.
Tady nezbývá než Zmikundova hláška z Oprásků. 🙂
Zrušením povinných odvodů by právě nebylo z čeho platit penze těm stávajícím důchodcům.
Předně – státní penzijní systém není pyramidová hra/Ponziho schéma.
Dále – ministr se jmenuje Stanjura. A průběžný penzijní systém fakt není jeho výmysl.
Co se týče toho „komu je z těch peněz placen důchod“, tak to nemusejí nutně být vaši rodiče – ale obecně nynější důchodci.
(Ten pojem „placení důchodu rodičům“ považuji sám za dost scestný – podle tohoto uvažování, by měli mít právo platit nižší, případně žádné, sociální pojištění ti pracující, jejichž rodiče již zemřeli – a to by nedávalo logiku.)
Státní penzijní systém NESPLŇUJE znaky pyramidové hry.
Mmch. to „méně peněz“ (i když tedy později) jste vzal odkud?
Je ale zajímavé, že žádný letáček nebyl v roce 2019, když tehdejší ministryně financí Schillerová plánovala toto https://www.penize.cz/duchody/409121-poroste-duchodovy-vek-nad-65-let-ministryne-financi-je-pro
O 5 let později proti témuž (!!!) protestuje a žene to k ústavnímu soudu.
Alespoň vidíte, co Vás čeká, až budou u vlády Babisovci
Hlavně víme co máme teď za šmejdy
Myslíš na Slovensku, to mas recht tam je to samej bolševik. Ad ten člověk, co mu svěřili vlak, je úplně jedno kam co vylepil, jeho tam a odboru není vubec nic, ať si to lepí na odborový vlaky, nebo si koupi svůj a tam vyjadřuje svoje politický názory.
Tak čau a už nechoď..
Tahle souprava 846 nemá střední okno ošetřeno stěračem. Navíc široké sloupky kolem i tak narušují panoramatický výhled. Nic méně strojvedoucí sedí před pravým oknem, které je dost velké na to, aby viděl ven. Ten leták nemohl způsobit špatný výhled, ale já bych ho tam nechtěl. Při jízdě se stejně koukám na trať hlavně svoji stranou.
Měl bych jeden laický dotaz. Pokud bych to srovnal s pravidly silničního provozu, tak plocha skla, která není v dráze stěračů (tj není stíraná) se nepovažuje za plochu přímého výhledu řidiče a může tam být umístěná třeba navigace. U dráhy to bude asi jinak. Strojvedoucí není řidič. Ale stejně mě to trochu překvapilo.
Díky všem, kdož vědí a povědí.
zkuste si mimo stíranou plochu nalepit leták a uvidíte co vám řekne policie 🙂
No právě, když odhlédneme od prostého rozumu (mohl(i) si to blbec(i) dát aspoň k hornímu okraji, kde by to bránilo maximálně sledování slunečních skvrn a spodní stavby podjížděných mostů) tak jednou existují pravidla, a když už jsou tak se mají dodržovat.
Jakpak se to slučuje řekněme s radarovým měřením rychlosti v ulici Dubice v Liberci, kde spousta lidí argumentuje jedním z nejméně rizikových míst v celém městě proč je primárně nejdůležitější pokutovat právě tam?? Druhá polovina odpovídá „předpis“…!
Takže holt smolík. Asi jako s tím fírou kterého načapali s promilem v krvi při (nezaviněné) nehodě.
Podle mě nic takového z vyhlášky nevyplývá. Vyhláška řeší zorné pole a když půjdeme do důsledku, tak se jedná o celou plochu skla, nejenom stíranou plochu. Navigace mimo stírané plochy je spíše o benevolenci.
Vyhláška:
Vozidlo v zorném poli řidiče nesmí být vybaveno žádnými předměty, například okrasné a upomínkové předměty, které by omezovaly výhled řidiče všemi směry, s výjimkou schválených označení určených k umístění na skla vozidla nebo označení či zařízení povinně umisťovaných podle jiných právních předpisů jako například funkční elektronické zařízení pro úhradu mýtného nebo platný kupón prokazující uhrazení časového poplatku.
Dobrý den, děkuji za reakci. Trochu jsem se do toho ponořil a zjistil jsem, že s tím zorným polem řidiče to je zatrachtilá věc. Nikde totiž není přesně definované. Našel jsem rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, který vrátil projednání přestupku mimo jiné i pro toto. https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nsscr/4-as-386-2021-50 Naproti tomu, když si necháte opravit přední sklo u vozidla, zorné pole se určuje také jinak a ještě k tomu pouze pro stěrač řidiče. https://www.psgmbh.cz/opravy-autoskel-otazky/ Výňatek: Je možné opravit prasklinu v jakémkoli místě čelního skla? Legislativa EU vylučuje opravy dvouvrstvých autoskel v zorném poli řidiče – směrnice EHK č.43. Zorné pole řidiče v tomto případě… Číst vice »
Asi je správně, že se to ve zprávě zmínilo, jen doufám, že za to nebude nikdo strojvedoucího trestat. Myšleno za ohrožení bezpečnosti. Osobně bych takový leták na sklo nikdy nedal, ale kdyby tam byl, asi bych ho nesundal. Pokud by mi nebránil ve výhledu, což v tomto konkrétním případě v podstatě nebránil (za jízdy drtivou většinu času koukám pravým oknem před sebe), asi bych si ho ani nevšimnul…
Minimálně článek implikuje, že by za to neměl být trestán. Dokázat mu, že ho tam nalepil on, je prakticky nemožné. Ten účel je spíš výstraha, že to tam nemá co dělat, a tak je to i podle mě správně.
Najednou už řidič nezodpovídá za stav vozidla? Na dráze je to jinak?? Pokud chcete být ultra-asertivní, tak sundat a po sobě zase vrátit…
Ano, je to tak. Strojvedoucí neodpovídá za stav vozidla, stejně jako tramvaják
Vrátit podle předpisu nesmí.
Já bych to sundal, jestli někdo potřebuje projevovat své postoje tak na to nemá využívat majetek zaměstnavatele.
Všiml jsem si tohoto letáku loni 20. 5. i za sklem lokomotivy řady 754 v rámci působnosti brněnského depa.
Tam to aspoň umístili do rohu okna a ne takto doprostřed.
Nicméně z okolí stejně bylo čitelné jen to „NE“ + max. „Federace strojvůdců“ a ne čemu že říkají to „NE“.
P. S. jsem zvědav, jak za takových 10 či 20 let, bez zvyšování věku přiznání státní penze, bude nadále zajištěn dostatek strojvedoucích pro pokrytí vozby všech vlaků (+ tak, aby všichni strojvedoucí, kteří odejdou do penze, byli početně nahrazeni novými).
10-20 let?
To uberte. V te situaci uz davno jsme a zhorsuje se kazdym rokem.
Aktualne v osobce je jedinou naději ze prejdou firove z nakladky, ktera upada kvuli ubytku zakazniku, coz v sirokem ekonomickem kontextu uzce opet souvisi s ubytkem lidi v pracovním veku.
O. K., tak tím hůř za těch 10 – 20 let – a nejen v tomto oboru, ostatně ty posuny věku přiznání státní penze (což se nerovná věk odchodu z pracovního trhu – ten může být vyšší i nižší než věk přiznání státní penze) jsou taky kvůli příslušné demografické křivce. A k té „výpovědi bez udání důvodu“ – na jednu stranu jsem přesvědčen, že stávající právní úprava je dostatečná (zkušební doba, dále možnost pracovní smlouvy na dobu určitou s OBOUSTRANNOU možností ji po vypršení neprodloužit), na druhou stranu – i kdyby výpověď bez udání důvodu byla schválena, tak ČD jsou… Číst vice »
Pokud vstoupí platnost výpověď bez udání důvodu stane se to, že se některých zaměstnanců jednoduše zbavíte. Na druhou stranu žádný rozumný zaměstnavatel nebude vyhazovat kvalitní zaměstnance, kteří mu přinášejí zisk. Změnou zákona ze změní i to, že člověk, který bude mít lepší nabídku práce může snáze odejít. Stejně je to o tom, že ti co se spolu férově domluví, tak se jich to týkat nebude a těch co se to bude týkat, tak se to týká i dnes.
Rozumný zaměstnavatel…
U ČD i ČDC jsem zažil mnohokrát, že byli perzekvování ti, co se snažili svou práci dělat poctivě, a řekněme dodržovat alespoň těch 80-90% předpisu. A pak byli Ti, co si s předpisem moc hlavu nelámali, ale dělali přesčasy a pracovali rychle (občas z pojistky zaplatili škodu). A pokud ty průšvihy nebyly řekněme formátu „do hlavních zpráv“, tak se tito lempli tolerovali.
Takže čest opravdu rozumným zaměstnavatelům, žel rozhodně to není pravidlo. A dokonce mám po vlastní zkušenosti silný dojem, že si státní dopravce nemá se soukromníky vůbec co vyčítat…
Na letáku měla být výzva Volte Spolu a nikomu by leták nevadil.
nefňukéj pořád
Béééééééé…!!!! Zase další fňukna.
Nákladka na železnici neupadá kvůli nedostatku lidí v produktivním věku, ale kvůli změnám ve struktuře ekonomiky. Těžba uhlí neklesá kvůli tomu, že nejsou horníci atd.
Upadá díky klesajícímu podílu na trhu a proč klesá, za to si dosaď sám, jen ti poradím, uhlím to není.
Není to ani uhlím, ani kamením, ani loužema.
Proč by přecházeli tam, odkud se odchází.
Že nebudou strojvedoucí se říkalo i před 20 lety a světe div se, stále jsou a dokonce mladí.
Ale je fakt že topiči třeba už úplně vymřeli, tu funkci museli zrušit! 🙂
A co se stalo dříve?
Byla zrušena funkce topiče nebo topiči vymřeli?
(totiž… můj strýc topičem byl a… žije stále 😉 )
On si fakt někdo z FS myslí, že takovéto plakáty něco změní? V dnešní době veřejné mínění nějakým nečitelným papírem opravdu neovlivníte. Jediné, čeho dosáhli, je, že teď jednen strojvedoucí má problémy.
Jako že na mašině bude strojvůdce co má 70 let ..to je teda výhra.
Stejně jako je spoustu pracujících důchodců, tak je spousta pracovních pozic, které nelze neustále dělat ať z důvodů fyzických nebo psychických. Mimochodem již dnes je některým strojvedoucim 70 let a tuším, že letectví je jedno z mála odvětví, kde je jasně stanovená hranice pro piloty velkých letadel.
Stejně tak jsou pozice, které moc nemůžete dělat nad 40 let – např. balet v divadle. Přesto se tak nějak bere, že si na to člověk myslí a připravuje se, že bude dělat trochu něco jiného. Proč by to mělo být jinak u strojvedoucích?
Co? A za kolik?
Protože někteří strojvedoucí jsou přesvědčeni o své výlučnosti a celoživotním poslání. Což je rok od roku směšnější, protože už opravdu nejsme ve 20. století, byť někteří tam mentálně navždy zamrzli.
To přesvědčení vyplývá i z dalších odborářských vyjádření ve smyslu „pokud nebude/bude projednán ten a ten zákon, vstoupíme do stávky“ – přičemž na většině území republiky hraje železnice spíše menšinovou roli (a i tuto menší roli chtějí sami drážní pracovníci tímto poškodit…).
Málo tam takových není už teď. Já tam byl do75.
Třeba nebudou – pokud bude dostatek strojvedoucích v „pracovním věku“. No a právě na to jsem zvědav. 🙂
Zejména s ohledem na tohle https://statistikaamy.csu.gov.cz/soubory/statistika-a-my/2013/12/graf_porodnosti.jpg a na jednu stranu je pravda, že za 5 – 10 let budou na pracovní trh vstupovat silnější ročníky cca 2007 – 2010. Na druhou stranu – pak to bude zajímavé od chvíle, kdy do penze bude vstupovat kterýkoliv ročník 70. let 20. stol.
Zapomínáte na takovou drobnou věc. Počet obyvatel ČR se lehce zvyšuje, a to navzdory nižší porodnosti, a to díky migraci.
Nezapomněl jsem na ni, byť jsem ji nezmínil.
Co se týče aspektu migrantů, tak:
– jedna věc je, zda/na jak dlouho tu zůstanou
– další věc je, zda zde trvale žijí celé jejich rodiny nebo sem jezdí za prací např. jen muži; mmch. pak by pro srovnání bylo potřeba odečíst ty občany ČR, kteří pracují v zahraničí, protože ti také nejsou účastníky českého státního důchodového systému
– a pokud by zde ti migranti dlouhodobě zůstali (a zároveň jen minimum Čechů odešlo pracovat do zahraničí) a pracovali, pak O. K., o to méně se bude zhoršovat stabilita průběžného důchodového systému.
A co když si za 20 let ta lokomotiva pojede sama a povolení na řízení člověkem bude na speciální vyžádání na ministervu dopravy? 😀
Pak už by strojvedoucí nebyli potřeba, takže by se této pozice už ani netýkal věk přiznání státní penze, když by taková pozice neexistovala. 😀
V metru C a D to nebude dlouho trvat.