Výrobce brzdových systémů DAKO-CZ za čtyři roky zdvojnásobil tržby, poprvé přesáhly dvě miliardy korun

Brzdový systém kolejového vozidla. Foto: Dako-CZBrzdový systém kolejového vozidla. Foto: Dako-CZ

Firmě pomohla zahraniční expanze, cílí nově na severoamerický trh.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ing.Králík

Dle mého by se mělo v zájmu ekologie méně brzdit a více využívat kinetickou energii vlaku. Šetří to materiál, prach a smog od špalků !

Y.K.

Jistě, na co brzdy…
Chjo.

Joe

Ježišrmarja, to je strašný, takhle se ztřískat za bílýho dne …

Drabadura

Asi jste měl na mysli elektrodynamické brždění (EDB), né?
Jinak materiál ze špalků je rozhodně nižší, než materiál z ojížděných pneumatik!

Kleist

Pane inženýre nebojte už se využívá, jen by to chtělo sehnat ten kopec na to brždění, do té doby si musíte vystačit s EDB a se špalky.

Martin

No aby nevydělávali, trojnásobně zvedli ceny…. dříve protismyk 80 tisíc, dneska skoro čtvrt mega….

Ondra K.

Však taky taková Škoda 45T už má brzdové systémy Knorr-Bremse.

Svobi

No ono to taky souvisí s tím, že se jaksi zvedly ceny všech vstupních materiálů. Třeba ceny elektronických součástek do Vámi zmíněných protismyků vzrostly více jak 10 násobně. A to jen pokud vůbec jsou k sehnání, objednací lhůty jsou dneska pomalu rok a jistota dodání žádná…

Jejich nárůst tržeb souvisí s objemem prodejů, jak je zmíněno v článku.

A níže zmíněné Knorr-Bremse jsou ještě mnohem dražší…

Profesor

Paráda, tutak to má vypadat!

Granja

Ta Indie to bude dobrý posun vpřed. Gratulace!

Karel

Jezdí tam vlaky? Jezdí. Mají třecí brzdy? Mají. Bez ironie.

LiborV

Pro indický trh to zcela jsitě posun vpřed bude 🙂