regio-vlak

Výroba v Tatře roste, poptávka po vozech z Kopřivnice má stoupající tendenci

Nová generace modelové řady Tatra Phoenix. Zdroj: Tatra TrucksNová generace modelové řady Tatra Phoenix. Zdroj: Tatra Trucks

Pro letošek jsou v plánu další investice do budov a strojního zařízení v objemu několika stovek milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avoda

Vůbec jsem netušil, že má někdo v Česku odvahu napsat cokoliv kritického o tom mafiánovi, kšeftaři ze starým železem a největším sponzorovi kampaní Miloše Zemana Strnadovi a jeho pofidérní rodině.

Třikrát Bravo!

P.S. Pro neinformované – právě napojení Strnadů na armádní penězotok přes struktury ČSSD, ANO a nyní ODS je jádrem sporu mezi Černochovou a Řehkou, který se nechce nechat zlomit.
P.P.S.
Kde za „dobré chování“ skončil po odchodu z politiky Hamáček? U těch, pro které cou dobu pracoval – právě u Strnadů!

Marcel

Dotaz laika: Tatra byla postavena na vyšší tisíce kusů ročně (socik). Proč je dnes problém objem výroby navýšit? Areál stále stejný. Jen mě napadá že složitost 815tky a Phoenix je úplně jinde. Čili větší složitost na vyrobeny kus? Vím, i nedostatek pracovníků, ale to má snad řešení….

Kubrt

A je na trhu poptávka po vyšším počtu vozidel?

Marcel

Prý mnohem větší než je kapacita výroby…. prý jsou produkcí vyprodaní na několik let.

SaulGoodman

Je pravda, že poptávka převyšuje nabídku, ale srovnávat to se socíkem nelze. Tehdy vyráběli především sériové náklaďáky, jako běžné automobilky. Dnes se specializuji na obranný průmysl, těžařský průmysl, záchranné složky a podobně, tj. drtivá většina vozidel či podvozků jsou nějaké „speciály“ dělané podle přání zákazníka. A to se blbě automatizuje do té míry, jako to lze u klasických civilních automobilek chrlících statisíce identických vozidel. Tatře se daří právě proto, že je schopna vyrábět dle specifikací zákazníků. Díky tomu dodává armádám od Spojených arabských emirátů přes Belgii a Brazílii po Ukrajinu, díky tomu dodává německým hasičům, díky tomu spolupracuje s evropským… Číst vice »

Marcel

Ok, to má hlavu a patu. Díky.

Michal M

Za totáče dělali dost přes deset tisíc…

Pavel

Největší přidaná hodnota bude v těch speciálních úpravách na přání zákazníka. O budoucnost Tatrovky bych se nebál. Armáda bude v následujících měsících a letech potřebovat velký počet nových nákladních vozidel.

Dobrodruh

Tatrováci vlastní vlečku, výrobu zásobují částečně vlaky. Jejich zákazníci, armáda, často realizují transporty po železnici. Čím to, že oproti automobilkám co ekonomicky jedou hlavně kamiony v JIT, nemají drahé sklady, nedováží komponenty z celého světa,číny a asie a vše si dělají sami, čím to, že neustále navyšují výrobu?

M19

Protože je rozdíl dělat 1500 vozů za rok a 1500 vozů ani ne za den?

El Barto

Kromě toho ani ta Tatra už nevyváží auta na vagonech, jako kdysi. Z předávacího kolejiště na nákladovém nádraží zbyla jedna kolej. Mimo to tu vlečku používá i teplárna, firma Union Ocel, a mj. muzeum pro Strelu, takže to může vypadat, že do Tatry jezdí víc přeprav po železnici, než doopravdy.

El Barto

Jasně Dominiku, zato taková Škoda nebo Hyundai po železnici nevozí vůbec nic, že? Ani zásobování, ani přepravy k zákazníkům, že? Opět střela do vlastní nohy.

Bram

V Tatře si nedělají zdaleka vše. Kabina je DAF, motor je převážně značky Paccar, převodovka je převážně značky ZF.

A krom toho, kdo někdo v Tatře byl alespoň na exkurzi, což je i můj případ, tak potvrdí, že Tatra je spíše manufaktura. Ale byl bych rád, kdyby tento rok Tatra vyrobila alespoň dva tisíce vozidel a příští rok ještě o pár stovek víc a v dalších letech byla tendence výroby neustále stoupající 😉.

Matador Cemp.

Omyl. Tatra má stále vlastní motory vzduchem chlazené V8 i V12, vlastní kabiny i vlastní převodovky. Pouze civilní auta, jako lesovozy, Phoenixy se částečně skládají z nakupovaných dílů, co uvádíte.

Kubrt

Však píše „převážně“.

El Barto

Co to? Zase komedie s více přezdívkami najednou?

MKzB

Co vím, tak vojenské verze mají vzduchem chlazený motor Tatra. Kabinu Daf mají pouze civilní verze. Ta hranatá kavina na vojenských a hasičských vozech je tatrovácká.

Roman

Motory paccar Jakš takš držej ale manualní převodovky ZF se u nás v lomu na 8×8 s1 sypou,nic to nevydrží.

Kubrt

Kabiny DAF a motory Paccar si taky dělají sami?
K tomu už zmíněnému objemu dodám, že zákazníci takto speciálních vozidel jsou ochotni zaplatit za produkt mnohem víc, než zákazníci „konfekčních“, velkosériových vozidel, kde je větší konkurence.

Greta

Škoda Auto má taky několik vleček, ucelené vlaky MB – Nymburk jezdí několikrát denně . Srovnávat automobilku co vyrobí 5 aut denně s automobilkou co vyrábí 1500 aut denně je kravina.

182-097

Já bych řekl že pro výrobu v Tatře má železniční doprava naprosto zanedbatelný význam. Na rozsáhlou vlečku se vozí už jen tlusté plechy a hutní materiál pro Union Ocel, jinak vlečka slouží tak leda pro obsluhu muzea, ale rozhodně ne pro zásobování výroby.

Svojšín

Jen tak dál