Výroba v Tatře roste, poptávka po vozech z Kopřivnice má stoupající tendenci
Nová generace modelové řady Tatra Phoenix. Zdroj: Tatra Trucks
Pro letošek jsou v plánu další investice do budov a strojního zařízení v objemu několika stovek milionů korun.
Tohle je parádní pomsta za srpen 1968!
https://gagadget.com/en/war/154607-the-armed-forces-of-ukraine-have-at-least-two-state-of-the-art-multiple-launch-rocket-systems-bureviy-on-tatra-t815-7/
https://en.wikipedia.org/wiki/R-360_Neptune#/media/File:Neptune_TEL,_Kyiv_2021,_21.jpg
Pracovat v Tatře by chtěl každý
https://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/tatra-trucks-natlak-strach-nelidske-jednani-zamestnanci-vedeni-koprivnice.html
Vůbec jsem netušil, že má někdo v Česku odvahu napsat cokoliv kritického o tom mafiánovi, kšeftaři ze starým železem a největším sponzorovi kampaní Miloše Zemana Strnadovi a jeho pofidérní rodině.
Třikrát Bravo!
P.S. Pro neinformované – právě napojení Strnadů na armádní penězotok přes struktury ČSSD, ANO a nyní ODS je jádrem sporu mezi Černochovou a Řehkou, který se nechce nechat zlomit.
P.P.S.
Kde za „dobré chování“ skončil po odchodu z politiky Hamáček? U těch, pro které cou dobu pracoval – právě u Strnadů!
Dotaz laika: Tatra byla postavena na vyšší tisíce kusů ročně (socik). Proč je dnes problém objem výroby navýšit? Areál stále stejný. Jen mě napadá že složitost 815tky a Phoenix je úplně jinde. Čili větší složitost na vyrobeny kus? Vím, i nedostatek pracovníků, ale to má snad řešení….
A je na trhu poptávka po vyšším počtu vozidel?
Prý mnohem větší než je kapacita výroby…. prý jsou produkcí vyprodaní na několik let.
Je pravda, že poptávka převyšuje nabídku, ale srovnávat to se socíkem nelze. Tehdy vyráběli především sériové náklaďáky, jako běžné automobilky. Dnes se specializuji na obranný průmysl, těžařský průmysl, záchranné složky a podobně, tj. drtivá většina vozidel či podvozků jsou nějaké „speciály“ dělané podle přání zákazníka. A to se blbě automatizuje do té míry, jako to lze u klasických civilních automobilek chrlících statisíce identických vozidel. Tatře se daří právě proto, že je schopna vyrábět dle specifikací zákazníků. Díky tomu dodává armádám od Spojených arabských emirátů přes Belgii a Brazílii po Ukrajinu, díky tomu dodává německým hasičům, díky tomu spolupracuje s evropským… Číst vice »
Ok, to má hlavu a patu. Díky.
Za totáče dělali dost přes deset tisíc…
Největší přidaná hodnota bude v těch speciálních úpravách na přání zákazníka. O budoucnost Tatrovky bych se nebál. Armáda bude v následujících měsících a letech potřebovat velký počet nových nákladních vozidel.
Tatrováci vlastní vlečku, výrobu zásobují částečně vlaky. Jejich zákazníci, armáda, často realizují transporty po železnici. Čím to, že oproti automobilkám co ekonomicky jedou hlavně kamiony v JIT, nemají drahé sklady, nedováží komponenty z celého světa,číny a asie a vše si dělají sami, čím to, že neustále navyšují výrobu?
Protože je rozdíl dělat 1500 vozů za rok a 1500 vozů ani ne za den?
Kromě toho ani ta Tatra už nevyváží auta na vagonech, jako kdysi. Z předávacího kolejiště na nákladovém nádraží zbyla jedna kolej. Mimo to tu vlečku používá i teplárna, firma Union Ocel, a mj. muzeum pro Strelu, takže to může vypadat, že do Tatry jezdí víc přeprav po železnici, než doopravdy.
Jasně Dominiku, zato taková Škoda nebo Hyundai po železnici nevozí vůbec nic, že? Ani zásobování, ani přepravy k zákazníkům, že? Opět střela do vlastní nohy.
V Tatře si nedělají zdaleka vše. Kabina je DAF, motor je převážně značky Paccar, převodovka je převážně značky ZF.
A krom toho, kdo někdo v Tatře byl alespoň na exkurzi, což je i můj případ, tak potvrdí, že Tatra je spíše manufaktura. Ale byl bych rád, kdyby tento rok Tatra vyrobila alespoň dva tisíce vozidel a příští rok ještě o pár stovek víc a v dalších letech byla tendence výroby neustále stoupající 😉.
Omyl. Tatra má stále vlastní motory vzduchem chlazené V8 i V12, vlastní kabiny i vlastní převodovky. Pouze civilní auta, jako lesovozy, Phoenixy se částečně skládají z nakupovaných dílů, co uvádíte.
Však píše „převážně“.
Co to? Zase komedie s více přezdívkami najednou?
Co vím, tak vojenské verze mají vzduchem chlazený motor Tatra. Kabinu Daf mají pouze civilní verze. Ta hranatá kavina na vojenských a hasičských vozech je tatrovácká.
Motory paccar Jakš takš držej ale manualní převodovky ZF se u nás v lomu na 8×8 s1 sypou,nic to nevydrží.
Kabiny DAF a motory Paccar si taky dělají sami?
K tomu už zmíněnému objemu dodám, že zákazníci takto speciálních vozidel jsou ochotni zaplatit za produkt mnohem víc, než zákazníci „konfekčních“, velkosériových vozidel, kde je větší konkurence.
Škoda Auto má taky několik vleček, ucelené vlaky MB – Nymburk jezdí několikrát denně . Srovnávat automobilku co vyrobí 5 aut denně s automobilkou co vyrábí 1500 aut denně je kravina.
Já bych řekl že pro výrobu v Tatře má železniční doprava naprosto zanedbatelný význam. Na rozsáhlou vlečku se vozí už jen tlusté plechy a hutní materiál pro Union Ocel, jinak vlečka slouží tak leda pro obsluhu muzea, ale rozhodně ne pro zásobování výroby.
Jen tak dál