Výroba kloubových autobusů SOR NB 18 finišuje, poslední kusy míří na východ Slovenska

Autobus SOR NB 18 pro Košice. Foto: DPMKAutobus SOR NB 18 pro Košice. Foto: DPMK

Během příštích týdnů dojde i k ukončení modelu NB 12.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
OT TV CZ

No myslím si, že už bylo načase přestat poněkud zastaralou řadu NB vyrábět. NS je aspoň hezčí. Jo a nevíte někdo, co se stalo s tím pražským testovacím NS 18 5998? Už asi měsíc nejezdí.

Miloš

Trochu zastaralej vzhled těch busů

Mirek

Asi mě tady někteří ukamenují, nicméně z mého pohledu cestujícího musím napsat a nikomu to nevnucuji, či nepodsouvám, ale zlatý Karosy !!!

Jeffer

Ale hej, keď garáž/vodič podložia všetky panely v interiéri skladaným papierom, tak už sa v tom dá vydržať. 😉 Teda, tie „nové“ dotykové tlačítka na dverách sa dosť nepodarili, ale to je skôr detail – aj tak sa posledné dva roky prakticky nepoužívajú. (DPP)

Miloš

Plastové prvky hrozně vržou a je tam málo místa

Vašek bus

No pánové kdo jste toho kolik s NB najezdil. Já s ním mám najeto xx tisíc km. A to jak s 12 tak s 18 a popravdě není to žádnej šlágr ale ani vysloveně propadák. Pamatuju si první který přišli k DPP a říkali jsme že to nevydrží to co vydrželi Karosy nebo Ciťáky některý mají i přes 700 tis. km a kupodivu vcelku fungujou a v mnoha ohledech i lépe než ty z posledních sérií. Můžu srovnat teď naposled se Solarisem 10,5 který je koncepčně o generaci mladší a některé detaily mi na něm sedí více např. nesedíš tam… Číst vice »

Rudolf Tuček

Na první nápravě to jde ale svezte se někdy za kloubem na linkách od krčské nemocnice přes lhotku. Když mám čas jedu radši do Modřan z Michle tramvaji přes Výtoň je to větší konfort.

Karel Netman

Tohole modelu je škoda. Za mne jeden z hezkých autobusů, ten nový NS mi přijde hodně ošklivý.

PetrN

Souhlas, že tě to model se povedl :).. Ale svět jde dál a NS je prostě modernější, nicméně bych ho určitě nepodcenoval, určitě své kvality dokáže časem. Vzhledově se mi určitě líbí víc, než NB. V Praze ho testují, jednou jsem měl na něj štěstí a svezení to bylo příjemné

liposh

V tomto se neshodnem. (což není konec světa) Z mého úhlu pohledu SOR NB byl designově zastaralý už když byl novej a teď je ještě o dalších cca 10 let víc out. Nic na něm není hezké. maska, přední světla, zadní světla, střecha, dveře, kola,všechno hnus (dle mě) …SOR NS se nemusí líbit všem, ale alespoň se o něco pokouší.

Poudy

Já byl řekl že oba autobusy jsou to nejošklivější co český design dokázal, každý ale vyniká jinak..

Miloš

a vnitřní prostor a ta plastovost

nettles81

Hodně to může ovlivňovat nátěr.. vycházím tedy z brněnské verze.. A pro mě je to naopak od prvního pohledu designově nejpovedenější současný bus.. 😉

Kleist

Nikdy jsem nevěřil že ten den nastane

noerf

Od zprovoznění SN12 se to dalo čekat Navíc NB12 či NB18 byli navrhnuty jako levnější varianta stávajícím výrobcům v segmentu MHD.
Řada NS je klasický městský autobus bez dveří navíc či menších kol na první nápravě.

Tomas

NS 12 příteli…

VojtaDrevik

Noerf se milý příteli spletl a pak to napsal dobře mimochodem…

Marana_CZE

Díky bohu, první pozitivní zpráva za posledních pár let z této firmy 😀
A než mě zde začne někdo kamenovat, jakožto cestující se s tímhle vrakem vozím často a vím o čem mluvím… Svatej Solaris

hoholu

asi tak

Kevis

Nemáme tě za co kamenovat. Ještě pozitivnější zpráva by však byla,kdyby SOR oznámil úplné ukončení výroby autobusů a trolejbusů

Poudy

Úplné ukončení činnosti, tahle firma by neměla vyrábět nic 🙂

Martin

To je fakt tak hrozné? Po tom, co v Olomouci zavedli Solarisy se sedadly úplně bez polstrování jsem myslel, že horší to už být nemůže, ale možná to byla volba DPMO?
Co je na těch SOR horšího konkrétně? Kdyby byly tak hrozné, tak je nikdo nekupuje ne? Nebo v tomto případě se na kvalitu nehledí a v prvé řadě cena?

Marana_CZE

Bohužel, cena je přednější. Z brněnských NBG 12 můžu vyjmout: A) Při delším stání v několika kouscích dlouhodobě od výroby smrdí plyn. B) 4 dveře jsou skvělá věc, bohužel s uspořádáním interiéru nesmysl C) Na poslední dvě sedadla na levé řadě si nesedne člověk s normálním vzrůstem, kvůli malé výšce D) Cítíte každou díru na silnici E) Motor v mnoha kouscích řve více, jak kvalitní sluchátka na plný zvuk (ne tohle fakt není vtip) F) Otevírací tlačítka na dveřích jsou skvělá věc, bohužel u nových kousků jsou deaktivována a z venku nemají žádnou náhradu, takže se musí otvírat všechny dveře… Číst vice »

Pája

Lépe to napsat nešlo. 😉👍👏

PetrB

Co si DPMO objednal to dostal. Výběr sedadel či polstrování je na kupujícím.

PetrB

Stejně tak si může objednavatel (dopravce) zvolit barvu podlahy, madel atd. atd., proto např. v Mostě mají SORy NB 12 od roku 2016 a všechny SOR NS12 červené podlahy. Tato barva byla/je zahrnuta ve standardní výbavě,takže se za ní speciálně nepřiplácelo.

Rudolf Tuček

Ti co rozhodují o nakupu konkretniho typu vozu tim vetsinou nejezdí pravidelně každý den.

jva

Co má volba sedadel společného s typem vozu (a že by byly v OL bussedačky bez polstru jsem si nějak nevšiml)?

Miloš

Polské Solaris

Jindra

Zajeďte si do Plzně. Zlatej SOR, a ano, napsal jsem to. SOLARIS je o míle to nejhorší, co jsem kdy v busu zažil. Málo místa na nohy a každodenní masáž ledvin, kdy i přejetí kamínku vypadá jako přeskočení škarpy! Zlatej SOR

Divák

No a já jako řidič můžu konstatovat, že nový Solaris je i proti staré Sorce pro řidiče peklo. Na Solarisu je tolik věcí špatně, že ani nemám chuť to tu všechno vypisovat ale jestli bych si měl vybrat s čím ráno vyjedu, tak rozhodně radši beru SOR než Solaris.