Vyrábí originální elektrokola a cargo vozíky. Stavíme na poctivé řemeslné tradici, říká zakladatel E-CAFE BIKE

Elektrokolo E-CAFE BIKE s cargo vozíkem. Pramen: E-CAFE BIKEElektrokolo E-CAFE BIKE s cargo vozíkem. Pramen: E-CAFE BIKE

V České republice se mikromobilita rozvíjí podstatně pomaleji než v západních zemích, jako je Benelux, Francie nebo Německo.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

Nemám rád spojení slov „ekologický“ a „elektrokolo“, to je přece právě kvůli té elektro části nesmysl. Ale nejspíš to bude ve srovnání s automobilem, to asi potom to „eko“ souhlasí.

U nákladních kol je elektrický pohon užitečný. Vozík s nákladem tahám za kolem bez elektriky a není to pro každého. Bral bych i cargo kolo, ale zatím jsou moc drahé.

Jakub P

To jsou předsudky – ano, výroba toho motoru a baterie má nějakou ekologickou stopu, to je jasné. Ale není nijak velká a během životnosti ji e-kolo může s přehledem dohnat (a podle dat z míst, kde nekašlou na infrastrukturu se to reálně děje) díky tomu, že ho většina uživatelů používá častěji, na větší část cest, než klasiku. A výroba klasického kola samozřejmě taky nějakou ekologickou stopu má (byť ve srovnání s e-kolem pochopitelně menší).

Hafan

Jezdim na elektrokole v ramci bezne dojizdky do/z prace. Je to uplne normalni kolo akorat ma par kabelu navic, maly jednoduchy moturek a malou baterku, kde realne nebude ekostopa horsi, nez u vyroby male autobaterky do fabie. Takze ano, je to samozrejme narocnejsi, nez vyroba bezneho kola, ale oproti skoro jakemukoli jinemu kusu dopravni techniky je to uplne v pohode. Pri dobijeni protece te elektriny smesne malo, mozna max jedna kWh za tyden. Takze realne bych rekl, ze je to dost pod rozlisovaci uroven skoro cehokoliv. Ale aspon diky ty dojizdce na kole spalim celkove o neco min nafty v… Číst vice »

Jirka

No kdyby to bylo ekonomicky výhodné a životaschopné, tak doručovací služby kola používají… Co bude dělat řidič, když bude pršet?

Toada

V centru Prahy se s nákladními koly poslední dobou setkávám docela často, minimálně 1-2x týdně. Hlavní problém, který omezuje širší rozvoj je stále chybějící infrastruktura, tedy oddělené cyklostezky.

Toada

A co se týče deště, není to zdaleka takový problém, jak se může zdát. Za poslední 3 měsíce (od začátku října do dnes), jsem jel téměř denně ráno nebo odpoledne na kole. Z celkem cca 60 dní, kdy jsem chtěl jet, jsem 1x nejel kvůli silnému dešti, 3x protože se autobus zasekl na asi 10-15 minut v koloně aut a musel jsem jet nejpřímější cestou tramvají, a 3x protože jsem nestihl autobus, který jsem chtěl jet a opět jsem musel tramvají. Takže déšť stál jen za jedním ze sedmi případů, kdy jsem nejel. V slabém dešti/mrholení/mírném sněžení, které za tu… Číst vice »

Jakub P

Vezme si bundu.

Fr_von_Dr

Jako na motorce. Není špatného počasí, ale špatného oblečení! Pokud se ale chce kdokoli pohybovat po silnici, tak by měl mít alespoň nějaký „kurz řízení“. Protože to, co předvádějí (ne všichni) cyklisté na silnicích je o život.