Letecké společnosti Letectví

Qantas po půl roce vypraví první dálkový let. Kolem Austrálie, vyprodal ho za deset minut

Boeing 787-9 Dreamliner. Foto: Qantas
Boeing 787-9 Dreamliner. Foto: Qantas
Nejlevnější letenky začínaly na třinácti tisících korunách, prostřední místo zůstane neobsazené.

Letecké společnosti objevují nový byznys, který jim alespoň částečně může pomoci ulevit od obřích ztrát způsobených propadem poptávky po létání. Nabízejí lety, které začínají i končí na stejném letišti.

Zatím posledním takovým případem je nabídka na sedmihodinový let v Boeingu 787-9 společnosti Qantas. Australský dopravce neplánuje restart dálkových linek dříve než v červenci příštího roku, s cestujícími se ale nakonec letadlo vydá do vzduchu už v říjnu. Firma nabídla cestujícím let pod číslem QF787 s názvem Great Southern Land, který obletí velkou část Austrálie. Cestující uvidí například Velký bariérový útes či Uluru ve středu Austrálie, před přistáním letadlo provede okruh nad Sydney v nízké letové hladině. Před odletem ještě proběhne aukce upomínkových předmětů z nedávno vyřazených letadel Boeing 747.

Naši zákazníci, kteří s námi často cestovali, nám říkají, jak jim chybí létání. Proto jsme přišli s tímto letem,“ řekl šéf Qantas Alan Joyce. Let považuje současně za reklamu pro návštěvu turistických míst v Austrálii. Pro aerolinky půjde o první dálkový let po téměř půlroční pauze.

Qantas nevyprodá celé letadlo: neprodává prostřední sedačky. Nejen kvůli rozestupům, ale aby mohli lépe vidět z okénka i ti, kteří budou sedět do uličky. Nejlevnější letenky začínaly na 787 australských dolarech (13 000 Kč). Qantas uvedl, že výnos by měl pokrýt náklady, přesto dopravce na letu vydělá: nemusí pilotům zaplatit za úplně prázdný let, aby nepřišli o licenci.

Podobné „vyhlídkové lety“ nabízejí i jiní dopravci. V létě takto letělo A380 All Nippon Airlines, sérii letů s turbovrtulovými stroji ATR uskutečnily také České aerolinie. Podobné plány mají i Singapore Airlines nebo tchajwanské EVA Air a Starlux Airlines. Qantas v minulosti nabízel podobné lety nad Antarktidu.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek Janata

Zajímalo by mě, kdo si koupí na vyhlídkový let sedadlo v uličce.

GPGP

Je tam limit 90 dní, tzn. buď simulátor nebo skutečné letadlo. 🙂

Yellowhammer

Jak před časem vzbuzoval pohoršení krátký let nákladního Qataru, tak tohle je teprve emisní pecka 🤣

Jaaa

Nj., pokud piloti stejně musí létat, aby nepřišli o papíry, tak je to lepší než nic…

Honza

V článku se píše o tom, že by stejně piloti museli letět kvůli udržení licence. Zřejmě menším letadlem, ale přece, tak snad to neni naprostá zhujeřilost.

tom

Menším ne, mají typovou kvalifikaci….Ale hodně se asi dá nahradit simulátorem, i když asi ne vše..Ale jen spekuluji, nejsem odborník.

Y.K.

Menším letadlem těžko. Musí letět s typem na který mají typovku. Mohli by letět na simulátoru, ale i odstavená letadla musí občas letět, tak to možná spláchnou z jedné vody na čisto.

Míla

Dotaz… Může se jich na jednom letu vystřídat víc za kniplem, nebo musí absolvovat celý let jedná posádka?

Y.K.

V 90 dnech musí mít minimálně 3 vzlety, přiblížení a přistání – v letadle nebo na simulátoru. Nestačí že chvíli sedí za kniplem. 🙂

Radek Janata

To je poprvé, co jste se dočetl o existenci vyhlídkových letů?

Yellowhammer

Ale vůbec ne, stejně jako určitě není poprvé, že nerozumíte napsanému textu. 😁🤔 já nejsem rozhodně zelený zastánce a proto se divím, že je kolik řevu ohledně krátkého, ale smysluplného letu, zatímco sedmihodinové kroužení je ok. 😁 vysvětleno snad jasněji, nemáte zač, kdyby přeci jen něco, můžete se na mne určitě obrátit 😉