Qantas po půl roce vypraví první dálkový let. Kolem Austrálie, vyprodal ho za deset minut
Nejlevnější letenky začínaly na třinácti tisících korunách, prostřední místo zůstane neobsazené.
Letecké společnosti objevují nový byznys, který jim alespoň částečně může pomoci ulevit od obřích ztrát způsobených propadem poptávky po létání. Nabízejí lety, které začínají i končí na stejném letišti.
Zatím posledním takovým případem je nabídka na sedmihodinový let v Boeingu 787-9 společnosti Qantas. Australský dopravce neplánuje restart dálkových linek dříve než v červenci příštího roku, s cestujícími se ale nakonec letadlo vydá do vzduchu už v říjnu. Firma nabídla cestujícím let pod číslem QF787 s názvem Great Southern Land, který obletí velkou část Austrálie. Cestující uvidí například Velký bariérový útes či Uluru ve středu Austrálie, před přistáním letadlo provede okruh nad Sydney v nízké letové hladině. Před odletem ještě proběhne aukce upomínkových předmětů z nedávno vyřazených letadel Boeing 747.
„Naši zákazníci, kteří s námi často cestovali, nám říkají, jak jim chybí létání. Proto jsme přišli s tímto letem,“ řekl šéf Qantas Alan Joyce. Let považuje současně za reklamu pro návštěvu turistických míst v Austrálii. Pro aerolinky půjde o první dálkový let po téměř půlroční pauze.
Qantas nevyprodá celé letadlo: neprodává prostřední sedačky. Nejen kvůli rozestupům, ale aby mohli lépe vidět z okénka i ti, kteří budou sedět do uličky. Nejlevnější letenky začínaly na 787 australských dolarech (13 000 Kč). Qantas uvedl, že výnos by měl pokrýt náklady, přesto dopravce na letu vydělá: nemusí pilotům zaplatit za úplně prázdný let, aby nepřišli o licenci.
Podobné „vyhlídkové lety“ nabízejí i jiní dopravci. V létě takto letělo A380 All Nippon Airlines, sérii letů s turbovrtulovými stroji ATR uskutečnily také České aerolinie. Podobné plány mají i Singapore Airlines nebo tchajwanské EVA Air a Starlux Airlines. Qantas v minulosti nabízel podobné lety nad Antarktidu.