Vyprodáno. Jízdenky na Tornádo Expres rychle zmizely, zbývají místa pro pár úseků
Jednotka 460. Foto: České dráhy
České dráhy čeká o víkendu rozlučka s řadou elektrických jednotek 460 v pravidelném provozu.
České dráhy čeká o víkendu rozlučka s řadou elektrických jednotek 460 v pravidelném provozu.
Sice asi nejhorší vozidlo na Moravě, co se týče čistoty a cestování, ale to je vizitka lidí! Jinak si 460 zaslouží důstojné rozloučení, za svoji odvedenou práci!
Meli by začít pouštět i na stání,ať je to ten autentický nostalgický zážitek
To ale můžete říct u jakékoliv akce se starou technikou. Například obsluhovat parní stroj byl z dnešního pohledu ještě větší masochismus, a přesto ho dnes chodí lidi do muzejí obdivovat.
Rozdíl je jen v tom, že v tom muzeu vidíte historické exponáty vyřazené z provozu před minimálně desítkami let, tak se na ně díváte z určitého odstupu. U ČD, kde historický exponát ještě včera jezdil turnus, tento dojem jaksi nevyniká.
Šotomagoři. Aspoň že tihle podivíni společnosti neškodí.
tak je to kapitola v histori dráhy,to už se opakovat nebude,většinou co Chomutov schvátí,to už nenavrátí
Jak kteří, poslední karbanátek u Ústí nad Orlicí byl jeden z nich.
Přidají vložák, nebo raději dva?
Dřív to mělo 2 vložáky, akorát že v DKV si usmyslili že 2 nejsou potřeba, tak jeden sešrotovali. Teoreticky by tam šel šoupnout nějakej z jiné soupravy, ale vypadalo by to divně a přelakovávat ho kvůli té akci by byla blbost.
Moc se mi nechce věřit tomu, že to byla hurá akce depa samotného a nikdo se neptal na technický stav…
jak technický stav?každý technický stav je hlídaný,pokud by tam bylo něco v nepořádku,souprava by ani nemohla jezdit
Dřív to mělo dokonce tři vložáky, ale někdy v době 2002/2003 byly zelené soupravy zkráceny na dva a „každý třetí“ byl poslán do Brna na prodloužení 560 z 3 na 4 vložáky.
Krátce jezdila jedna jednotka v Ústí se čtyřmi vložáky.
no,deset…má to svou normu,ta se nedá překročit
Na sobotu už se těším, naposledy jsem s Tornádem jel před několika lety, tak tohle bude pro mě symbolická tečka. Dálkovou trasu přenechám jiným. 🙂 Budou mi chybět, ale je potřeba jít dál, modernější cestou.
Jinak diskuze opět nezklamala. Zase spousta keců o tom, jak kdo a s čím tráví volný čas. Že máte energii si takhle plivnout na to, co se vás vlastně netýká. 😀
Sám tuhle akci určitě vynechám, protože jsem se tornády najezdil dost a upřímně jsem je nesnášel kvůli problémům s otevíráním dveří. Ono když někde vystupujete v 10 večer a netušíte, jestli se podaří otevřít dveře, anebo ne a další pokus u dalších dveří bude až na následující stanici… A kolikrát se ty dveře otevřely až po pořádném kopanci, protože rukou to přes veškerou snahu nešlo…
Ale to je moje osobní vzpomínka a rozhodně nevidím důvod, proč bych kvůli tomu měl kritizovat ostatní, že se chtějí tornádem ještě jednou pořádně projet. Užijte si to. 🙂
Přesně tak, jako studak jsem si těchhle kratochvili s nefunkcnimi dveřmi na trase Lysa – Ltm.mesto užil dost, žádná škoda, že tenhle šrot skoncil
To jsou ale problémy 😄.
Když jsem byl jako malý u příbuzných v Praze, bydleli v 10. patře v paneláku. A výtah mě prostě neregistroval. Přivolal jsem si ho, nastoupil jsem a výtah zhasl. Jako kdybych tam nebyl. Tak jsem tam různě poskakoval. A stejně se stalo, že se v půlce zastavil.
Do školy jsem jezdil úzkorozchodkou. Ve vozech Balm/ú se dveře i pomocí dvou klik otevíraly dost blbě, takže se stalo, že jsem se napoprvé nedostal ven a průvodčí musel znovu zastavit vlak, abych nevyskakoval za jízdy. Taktéž do tmy, protože na naší zastávce osvětlení nebylo.
Zlatá Tornáda! 😄
To máte ještě dobrý. To my jsme si půjčovali doma jedny botičky, chodili do školy každý den v roce 20 km pěšky ve sněhu a tam i nazpátek to bylo furt jen do kopce.
(Ne, ale vážně, dávám Vám za pravdu.)
Počkat, ona ta nutnost otevírat dveře v tornádu zmáčknutím kliky a pořádným kopancem nebyla postupem dle manuálu od výrobce? 😀
Vzhledem k tomu, že tím stále dojíždím do práce, tak se určitě nezúčastním. Jsem rád, že se již (snad brzy) stanou minulosti.
Nikdo vás k účasti nenutí. 🙂
Na oslavě ne, však to píše. Ale vysvětluje, že do toho musel denně lézt chtěl-li jet do práce tzv. „vlakem“.
Jde krásně vidět dostupnost jízdenek na relace podle toho kde to jezdilo nejdéle a tím zájem o jízdu. Někdo (no asi většina) jede z nostalgie což jde vidět tam kde to nejezdilo a kdo tím dojížděl doteď denně tak moc rád zapomene…Abych nebyl škaredý, vzpomínka na tento vláček potěší už jen jako model do vitrínky….
Sjedou se na to šotouši z celé ČR a málokomu se chce jezdit ráno až do Střelné – toť vše.
Ne ne! To s těmi šotouši je sice pravda, ale ti na vyprodání nestačí. Lidi trpí nostalgií, ale když jste tím byl nucen jezdit ještě tento měsíc (a nic jiného nejezdilo), žádná nostalgie se nekoná. Měl jsem soupravu celkem rád a v prosinci jsem si říkal, že bych tím měl ještě jet (po ohlášení konce soupravy, vlakem nejezdím pravidelně), což se mi „splnilo“ vzápětí. A bohužel pravda je, že nostalgie vás jízda zbaví během pár km (je to staré, staré a hodně ojeté). Tady to jezdilo jako trest Vsetínu, že k tomu dělali pohony. Takže mě udivilo, když před 14… Číst vice »
A nenapadlo vás třeba, že je to tím, že na Střelnou to jede brzy ráno a při zpáteční cestě lidi prostě postupně přistupují? 🙂
Už jsem zapoměl, kdy jsem s tím jel naposledy, a jsem rád že jsem zapoměl
No tak hlavně nezapomeň jak se píše zapomněl.
Pěkná akce. Objeví se i u nás na jížní Moravě?
Ne, umí jen 3kV=
Ale viděl jsem to i v Brně, takže to tam muselo jezdit.
To ale je jina rada – 560.
Nezaměňovat 460 a 560 🙂
Ale daly by se sestavit dvě soupravy přesazením hlav: 460+060+560
Ještě pro to sehnat dieselagregátový vůz a u CAFu se nebudou stačit divit.
Dnešní řada byla původně (kolem 1970) koncipována jako dvousystémová. Pak se ale přišlo na to, že by to bylo moc složité a hlavně zbytečné (jediný styk proudových soustav byl v Kutné Hoře), tak se postavila jen stejnosměrná verze. A s elektrifikací „spojovacích“ tratí se čekalo až do 80. let na sériovou výrobu řady 363.
Tak ono těch věcí bylo víc, co se vyřadilo, protože byly na socialistický průmysl „příliš složité a zbytečné“.
Nebudou se stačit divit, jaké jízdní doby to bude mít, že.
Zhruba stejné, jako když 2 hlavy tahaly 4 vložáky. A rozhodně lepší než etalon lokálek, nebo 843+043+943
Pozor cizinče, v tomto městě nemůžete projevit tak zásadní neznalost jako jsou napěťové soustavy v ČR. Je to tu samej militantní šotouš 👊
Tak snad někam dojede, je to dálka…
Dobrý den zvládne celou trasu 🙂
No vsadil bych se i že chcípne někde v půli trasy… Ještě že má druhou hlavu, tak možná sníženým výkonem dojede…
Já bych se spíš vsadil, že to po cestě nechcípne. Jdeme do toho?
Já v to doufám, že to nechcípne, zasekat koridor
pětivozovýmtřívozovým expresem a ještě s ním někde chcípnout? Ne, to bych lidem okolo fakt nepříl.nemalujte čerta…
Proč by to neměla zvládnout, když pendluje na os celý den, rozjezdy, brždění. Tady se rozjede, vyřadí odpory a jede, ideální stav pro odporovou lokomotivu
Jen doufám, že to bude často zastavovat, neboť nejsilnější dojem na mě udělal zvuk ventilátorů při rozjezdu :0)))
U Panterů je ten dojem pernametní i při stání :-)))
A co u Ešusu?
Ovšem zdaleka ne tak hlasitý.
Náběh motoru u cirkulárky….
To moc neuslyšíte ze zalehlýma uchama z brzd …
Nicméně tak můžete sledovat, kde všude jsou stahovačky.
CD Nostalgie – 10 let zpet 498.022 pres celou republiku, dnes? vozidlo ktere bezne jezdi v provozu se prodava jako nostalgicky vlak
Ale levněji než jiné dostupné jízdenky!
Co na tom srotu lidi vidi???vzdyt je to ostuda,ze u nas neco takoveho jezdilo a vypada to,ze jeste jezdit bude
Co na těch párovkách lidi vidí? Vždyť je to ostuda, že u nás něco takového jezdilo a vypadá to, že ještě jezdit bude 🙂
To dost kulhá na obě nohy, nemyslíte? Parní lokomotivy u nás vyráběné nebyly při sjezdu z továrny nikdy až takový zaostalý šrot či krok zpět jako zrovna tyhlety tornáda (zvlášť, když už předtím jezdily žabotlamy). Ano, kus naší železniční historie to je, ale některé věci je lepší v klidu zapomenout :)))
Ať to bylo jaký to bylo, vydrželo to v provozu zhruba 50 let a patří to k naší historii, tak proč před tím zavírat oči?
Jedna věc je zavírat oči a druhá věc je rád si připomínat. Párou jede rád kdekdo, i nejmla Tornádem spíš jen ten, co mu to připomíná vlastní dlouhé používání a dětství.
*nejmladší generace.
Dost rozdíl, když pára jezdila v turnusu naposledy, když tohle bylo nové.
Viděli voni na pouti strašidelnej zámek ?
Oproti panťákům krok vzad. Vždy jsem byl rád, že okolo Prahy tyhle obludy nejezdily. Ví někdo, jestli měly tyto stroje oproti řadě 451/452 kromě robusnosti nějakou reálnou výhodu?
Tohle byla náhrada klasik, ne příměstský S-bahn. Ale furt to házíte do stejného pytle.
Žabotlamy přišly jako náhrada klasik. A začaly jezdit na ramenech typu Praha – Pardubice, Košice – Čierna nad Tisou, Bohumín – Žilina. Teprve s dodávkou EM 488.0 se stáhly do Prahy, kde taky mezitím přibylo elektrifikovaných tratí (Beroun, Benešov).
V depech Bohumín a Košice byly EM 475 nahrazeny EM 488. V Ústí nahradily klasiky.
A v té Praze naprosto přemohly papouška s vagónama. Byly prostě o řád lepší. Svižnější a nízkopodlažní.
460 byly původně určeny jako náhrada za 451. Že k tomu nakonec nedošlo, a že vlivem zpoždění vývoje 460 došlo i na výrobu 452 je už jiná věc.
Sovětské metro bylo taky krok vzad oproti u nás navrhovaným soupravám, musel se i předělávat nuselák, aby ty těžké křápy unesl. Taky se nerealizoval pomeranč, protože se musely ze SSSR koupit Sergeje. V tom bych prostě logiku nehledal, SSSR tak rozhodlo a tečka…
Výroba pomerančů byla ukončena, protože: ČSD v té době potřebovaly motorové lokomotivy šestinápravové pro nákladní dopravu a čtyřnápravové pro osobní dopravu. šestinápravové se daly objednat v CCCP, čtyřnápravové nikoliv – takže se objednaly zamračené v ČKD a sergeje v SSSR. Jestli v této kauze byl nějaký vliv RVHP, tak to byla rozbíhající se sériová výroba ČME3 v Praze – kdyby ta se nekonala, zřejmě by byla v ČKD kapacita na zamračené i pomeranče.
Teda né,že bych byl úplný znalec,ale neukončila se výroba hlavně proto,že bylo v rámci RVHP rozhodnuto,že lokomotivy( diesel ) o výkonu 2000 koní a výš,bude dodávat CCCP?
V době výroby pomerančů byla ta hranice 2100 k (1546 kW); pomeranč se svými 1325 kW „byl povolen“ k výrobě i mimo SSSR. A v roce 1966 tahle (nikdy nenaplněná) dohoda byla zrušena.
Sergeje. Ely úplně jiný důvod, vykon byl jen zástupné parametr. Šlo o to, ze ve všech zemích na západ od SSSR v Sovětském bloku byla identická kasina z hlediska ovládání. Kdyby byla krize, přišel by sovětský “soldat”, vyhodil vzbouřeného českého/slovenskeho/madarskeho/NDR/polskeho masinfiru a odjel s vlakem sam. Tento prozaička důvod se nehodí říkat ani 35 let po revoluci, bo 5 kolona je v ČR dost voličcky intenzivní
Nejen to. Ten jejich příšerný motor s velkými vůlemi by v případě války byl schopen pozřít jako palivo téměř cokoli co by se našlo a měl stejný rozchod jako skoro celý zbytek Evropy. Ideální mašina na agresi proti Západní Evropě.
Ten nuselák by se předělával i kdyby se ruský soupravy nekoupily. R1 nevyhovovala skoro žádným normám …
Hm tak to jsem nevěděl. Díky
R1 hlavně nebyla dokončená.
Tak zrovna tohle bylo štěstí, že rusáci v Praze prosadili klasický metro. Nevím jak by teď stačila nějaká částečně podpovrchová tramvaj
To je spíš o délce souprav a délce nástupišť než o těžkotonážnosti.
Až na to že kolem Prahy jednu dobu jezdily. Z Prahy přes Kralupy do Ústí.
Díky, jezdíval jsem do Prahy ze Senohrab, takže na Ústeckou vetev jsem úplně zapomněl.
Na „mojí trati“ 091 z Prahy do Kralup jezdily cca v letech 88-95, kde je střídaly občas klasické vagónové soupravy. Ty jsem měl nejradši, protože jsem mohl u nás v Řeži po lávce vlak dobíhat později a nastupovat z druhé strany z kolejí :D. Na „nových pantografech 460“ mě bavilo otevírání dveří, ale jinak jsem je rád neměl. Velmi nepohodlný úzký nástup (pokud jsem jel s batohem, musel jsem si otevírat obě křídla středových dveří), šílený hluk při jízdě, pískání zářivek, šílený hluk při brždění. Když potom od roku cca 95 (?) začaly na 091 jezdit staré panťáky 451/452 (v… Číst vice »
A u nás na 270/280 toto utrpení trvalo až do dnešních dní…
Ano, 451/452 předběhly dobu, 460/560 ji vrátily o generaci zpět.
Příjemná změna,když ty starší panťáky byly o třídu lepší než ty mladší.
Doba reálného socialismu, nedostatek všeho, tak byla nutná unifikace s ostatními vagóny, aby byla spousta dílů shodných.
Představte si, že tyto pantografy pravidelně jezdily do Prahy od roku 1985 (090) a dávno předtím okolo Prahy na 072.
Normální spřáhlo.
Škoda, že něco podobného nestihly 560ky, třeba z Břeclavi až do Chebu.
560 do Chebu nemůže, ta by se dostala tak před Svitavy … pak by ju něco muselo táhnout, je to střídavina …
Břeclav – Brno – HavlBrod – Jihlava – Veselí n/L – Č.Budějovice – Plzeň – Cheb….kde vidíte problém? 😀
Brno-HB-ČB-Plzeň-Cheb?
Hajtrou okolo republiky za hranice všedních dnů. 🙂 Podle mě to bude v provozu strašit ještě 2-3 roky.
Někdy, někde jsem četl, že v létě budou jezdit do Opavy jako náhrada za 843 při nějaké výluce… nedávno se 460 011+061 (?) přesenuli do depa Bohumín, tak uvidíme.
Uvidíme a uslyšíme. 🙂
Předevčírem jsem jednu soupravu viděl na cestě do Bohumína. Nejspíš to bude pravda.
Taky budete jednou stará hajtra 😀
Tak si za to sedněte a můžete s tím odjezdit celou šichtu a klidně celej týden. .) Oni vám fírové řeknou jaké je to labůžo :-). Šrot patří do šrotu. Do muzea jedno čelo a jeden vložák a vyřízeno.
Někdo to chválí, jiný si před tím odplivne, to už tak na světě chodí. Jen nezapomeňte, že taky budete jednou starej a k ničemu 😀
Pokud srovnáváte lidskou bytost se strojem který této bytosti má sloužit a po dosloužení má být nahrazen jiným a novým, tak nemáte v hlavě něco v pořádku… Klasický šoto pohled křápy jsou důležitější než cestující.
No… jestli bude málo záloh, tak na lince na Vsetín budou k vidění určitě ještě dost dlouho. Udělá se to jako obvykle – panter, co měl jet na Vsetín se přesune tam, kde chybí, a na Vsetín se pošle tohle. V JŘ stejně není u osobáků na Vsetín jediná ikona, co by „zaručovala“ použití pantera, tak tam můžou poslat, co budou mít zrovna v kopřivách
Však už dnes je ten Vsetín pantery téměř pokryt.
Ono je to rameno Os výlukou ukončené v Hranicích, Bohumínské depo je dostupnější než Olomoucké.
Každopádně i v dnešním výlukovém stavu tam jezdí soupravy depa Olomouc.
Ono stačí pár šikovných kamikadze šoférů na přejzedech okolo Šumperka a Postřelmova a je vymalováno.
To skoro vypadá na vznik nové terminologie. Ne „stahují se mračna“ ale „stahují se tornáda“.
Myslím, že jsem nějaké zahlédl teď o víkendu ve Třebové a další dvě, vypadající připravené ke transportu v Olomouci.