Výpravní budovu karvinského hlavního nádraží čeká rekonstrukce, Správa železnic pro ni hledá zhotovitele

Nádraží v Karviné. Foto: jarlukas / wikimedia commonsNádraží v Karviné. Foto: jarlukas / wikimedia commons

Na nádraží najde své místo také kolárna s možností dobíjení elektrokol a chybět nebudou ani nabíjecí stojany pro elektroauta.

Správa železnic hledá zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy karvinského hlavního nádraží. Zhotovitel, který vzejde z veřejné zakázky, následně zajistí rozsáhlou obnovu objektu. Práce by měly začít letos na podzim, potrvají jeden rok. Rekonstrukce by měla vyjít na necelých 49 milionů korun. Stavba bude navržena ke spolufinancování EU a předpokládá se i spolufinancování z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Předmětem projektu je rekonstrukce centrální a severní části výpravní budovy. Vyměněna bude střešní krytina a fasádní výplně otvorů. Budova projde zateplením a výměnou vnitřních rozvodů.

V severní části objektu dojde k ubourání 2. patra, přízemí pak bude částečně otevřeno směrem k přestupnímu autobusovému terminálu. V těchto prostorech budou zřízena stání pro kola a nabíjecí stojany pro elektroauta. Vybudovaná bude také kolárna včetně možnosti dobíjení elektrokol.

Centrální prostor pak čeká rekonstrukce veřejných toalet a zpřístupnění ochozu pomocí schodiště a výtahu. Na ochozu bude provedena příprava pro jeho komerční využití, současně vznikne prostor pro gastronomický provoz.

Provoz pokladen a komerčních prostor ve výpravní budově bude po celou dobu stavebních prací bez omezení. Po dobu výstavby pouze dojde k uzavření veřejných toalet v odbavovací hale, cestujícím bude k dispozici náhradní WC v mobilních buňkách.

První část oprav už má karvinské nádraží za sebou. Skončily v roce 2019 a zahrnovaly nová nástupiště, podchod s bezbariérovým přístupem, který zajišťují tři výtahy, i nový informační systém. Rekonstrukce tehdy proběhla v rámci dvoumiliardové investice do modernizace traťového koridoru mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi.

Tagy karviná opravy nádražních budov Správa železnic
5 komentářů