Dopravci Železnice

Výpadek lokomotiv u RegioJetu: Vlaky nabraly velká zpoždění, pomáhají bobiny

Bobina firmy Arriva na vlaku RegioJetu. Autor: Jan Paroubek
Bobina firmy Arriva na vlaku RegioJetu. Autor: Jan Paroubek

Společnost RegioJet postihla v pondělí na kolejích lokomotivní krize. Může za to výpadek hned několika lokomotiv, což způsobilo dlouhá zpoždění. Nejhůře na tom byl noční spoj z Košic do Prahy (1020), který přijel  do Prahy ve 13:41 s téměř osmihodinovým zpožděním (469 minut).

Problémy způsobily hlavně poruchy lokomotiv řady 162, takzvaných peršingů. Podle mluvčího Aleše Ondrůje u dvou z nich v noci na pondělí došlo ke zkratu a musely být odtaženy do Prahy k opravě. Jedna z nich táhla zmíněný vlak z Košic (zkratovala u Popradu), druhá měla vyrazit z Návsí do Prahy. Dva vlaky z Návsí musely být spojeny v jeden, který nyní jel s časovým mankem 236 minut. Osmnáctivozová spojená souprava jela i z Prahy do Havířova. Vlak z Prahy do Čadci měl více než hodinové zpoždění, podobně i další vlaky. Podle některých informací jsou mimo provoz hned čtyři peršingy.

Zpoždění spoje RJ z Košic. Pramen: SŽDC GRAPP
Zpoždění spoje RJ z Košic.
Pramen: SŽDC GRAPP

Situaci komplikuje i fakt, že firma nemůže nasadit vectron a traxx, první je podle Ondrůje na testech v Rakousku a druhý absolvuje povinnou revizní zkoušku. Provoz tak zachraňují šedesát let staré bobiny zapůjčené od firem Arriva a IDS.

„Ve všech případech se jedná o okamžité provozní závady, které se bohužel takto sešly ještě ve spojení s revizí a testováním dvou lokomotiv Traxx. Situaci intenzivně řešíme tak, abychom co nejrychleji odstranili dopady těchto poruch,“ uvedl Ondrůj. Firma podle něj cestujícím jízdné kompenzuje ve výši až sto procent.

VIDEO: Spočítejte vagony (vlak RJ1007) Praha – Havířov

Autor: Petr Špetlák

Velká zpoždění přitom řešil RegioJet i minulý týden. V úterý musela být jedna z lokomotiv odstavena v Košicích, když se jí přetočila obruč na kole. Ke vší smůle dnes RegioJetu nejspíš „klekla“ i motorová lokomotiva 740.832, která zajišťuje posun do zázemí na Zličíně. Dnes tak žluté firmě vypomáhá kocour ČD Cargo 742.204-1 i se strojvedoucím státního dopravce.

Lokomotiva ČD Cargo (kocour) vypomáhá RegioJetu. Autor: Jan Paroubek
Lokomotiva ČD Cargo (kocour) vypomáhá RegioJetu.
Autor: Jan Paroubek

172
Diskuze

avatar
25 Komentáře
147 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
64 Autoři komentářů
liberal sharkOndraBeryJiří ŠrámekPetr.R Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
liberal shark
Host
liberal shark

Jo Bobina, kvalitní švýcarská konstrukce z padesátých let se nezapře.

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

No,ještě že byla k dispozici stará dobrá a hlavně jednoduchá „bobina“.A co se týká toho kocoura ČDC ,nevím,jetli se mám smát nebo plakat nad tím,že ČD,potažmo ČDC nemají provozní zálohy silnějších HV.I když mašin stojí všude mraky….Stojí,ale nejezdí.

Elb
Host
Elb

Cargo nemá na půjčení matce, jezdí vše, co pohne kolem.

To
Host
To

Ono když jedete po republice, tak všude vidíte (zejména v depech) spousty i moderních vozidel. Chápu, údržba apod., ale zejména moderní vozidlo, který má dopravce nedostatek, má jezdit a ne někde zbytečně postávat.

Ondra
Host
Ondra

Možná se pletu ale předpokládám, že i moderní vozidlo potřebuje údržbu nebo popřípadě počkat na náhradní díly

Fan_thomas
Host
Fan_thomas

Petr.r byl i tak spokojený. Kávičky bylo hodně !

X 1
Host
X 1

Šmarjá! Aby se nám neutopil nebo ho teho kafe nekleplo!
To by tady pak nemělo žádný grády.
🙂

Petr.R
Host
Petr.R

Kávu nepiji, co máš dál, nechcete diskutovat, že bobina nevracela při brždění proud nazpátek, ale nazmar to přeměnila v teplo?

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

…na ohřev kávy?

To
Host
To

Toto se může stát každému. Problém je v tom, že čím menší dopravce, tím menší zázemí, menší dostatek náhradních strojů a větší vzdálenost, odkud musí náhrada přijet… toť jedna z velkých nevýhod menších dopravců, kteří jsou i díky tomuto na první pohled levnější.

Elb
Host
Elb

Odpadnout 4 stroje z 9 a to dva v jeden den se může stát každému? Ano, žádná údržba u namáhaných strojů se může stát každému.

To
Host
To

Lid chce jet 600 km za 250 kaček, tak holt nemůže očekávat spolehlivost a dochvilnost. Pokud má někdo založen byznys na ojetinách, je to riziko. Chudák 162, která tahá ve svém věku 18 vozů… kolik pak z toho vytáhla a po jaké vzdálenosti?

To
Host
To

Když chce někdo jet 600 km za 250 kaček, nemůže holt očekávat spolehlivost a dochvilnost. Ten byzbys je bohužel založen na ojetinách. Chudák 162, co musí tahat 18 vozů… kolik z toho vytáhla a po jaké vzdálenosti?

Bery
Host
Bery

Nejen ze tahne, ale jeste z toho jde napajeni pro klimatizaci, atd…

Elb
Host
Elb

Tak párkrát si zajet s 18 vozy asi nebude horší, než to permanentním zpožděním a s 7-11 vozy vytáčení do maximální rychlosti..

LK
Host
LK

Sledujici: Pisete, ze CD maji zalohy? Myslim, ze mnohdy nikoli. Priklad: Jel jste 7.5.2012 z Brna do Prahy? Ja ano… Kdyz po nehode v Uhersku nechaly CD cca 400-500 lidi smer Praha dve hodiny stat v Pardubicich na nadrazi na preplnenem nastupisti (tedy az za nehodovym mistem!!! ktere objely pres HK), protoze CD nemely zalohu a puvodni vlak od Brna radsi vratily zpet na Moravu, misto aby jel.dale? A videl jsem, jak v tu chvili z vedlejsiho nastupiste vlak RJ do Prahy odjizdel na cas. A ja musel s CD cekat dve hodiny na prijezd dalsiho vlaku… To je vzpominka… Číst vice »

Kirschner
Host
Kirschner

Tu fotečku modré Cargo Bangle by si měl p. Jančura zarámovat. Pro ČD Cargo jako reklama dobrý :-))

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Mě by to snad tady na tomto webu ani nebavilo, kdyby se nezúčastnil diskusních dostihů pan petr.r … Oba Honzové, toho si musíte hýčkat!

petr.r
Host
petr.r

Moje příspěvky jsou k článku.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Ke kterému?

X 1
Host
X 1

Z Čtyřlístku.

Thomas
Host
Thomas

Z Prahy do Čadci? Spíš do Čadce.

Sledující
Host
Sledující

Jména, ve kterých předchází koncovému -a ve výslovnosti měkká souhláska (Levoča, Boloňa (i Bologna), Prievidza, Troja, Dobrudža, Fallúdža, Čadca, Bystrica, Keňa, La Coruña [koruňa]), se řadí podle mluvnic obvykle k podtypu „Troja“, který má ve 2., 3. a 6. p. tvary podle vzoru „růže“ a v 1., 4., 5. a 7. p. podle vzoru „žena“ (2. p. Levoče, Boloně (Bologne), Prievidze, Troje, Dobrudže, Fallúdže, Čadce, Bystrice, Keně, La Coruně [koruně] – 3., 6. p. Levoči, Boloni (Bologni), Prievidzi, Troji, Dobrudži, Fallúdži, Čadci, Bystrici, Keni, La Coruni [koruňi] – 4. p. Levoču, Boloňu (Bolognu), Prievidzu, Troju, Dobrudžu, Fallúdžu, Čadcu, Bystricu (lze… Číst vice »

Dědek
Host
Dědek

Čekal bych, že noví dopravci budou chtít získat na svoji stranu cestující a budou jezdit s novými soupravami, ale bohužel. se šrotem moc neoslní. Škoda, čekal jsem od nich nějakou změnu k lepšímu, ale je to stejná úroveň jako čd.

To
Host
To

To máte pravdu, že je to kvalitou stejná úroveň jako ČD – proto se snaží zaujmout hlavně cenou a pak nějakým tím hnusným 3+1 zdarma. osobně si myslím, že při ceně Pha-Košice za 250 kaček normální cesntující snad ani nemůže očekávat moderní komfortní vozy bez závad. ČR = lowcost

noerf
Host
noerf

Pokud se nepletu, tak Regiojet potřebujete na linkách na Brno 8 lokomotiv a na Ostravu také 8. Vzhledem k tomu, že má pět Vectronu a čtyři traxxy, coz stačí na pokryti linek na Brno a zálohu. Devet perschingu mu pokrývá Ostravu, ale vzhledem k tomu, že se perschingy servisuji po 5 000 km, takže to vychází, že každý den je jedna lokomotiva na servisu, takže pokud je jedna lokomotiva z Brnenskych linek na servisu (po 30 000 km) nebo zaucuje strojvedoucí, apod., tak nemá rezervu.

Elb
Host
Elb

Těch peršanů ale včera jezdilo jen pět.

Apollo17
Host
Apollo17

ČDservisuje Peršingy a Esa po 10 000 km.

Apollo17
Host
Apollo17

Přesně tak.Očekávát nové soupravy za české cestovné může jen snílek.Mašina a 8 vozů stojí půl miliardy,to je denně asi 65 tisíc Kč za 20 let bez úroků,údržby,energie,platu personálu,ceny dopravní cesty…..

Konrad
Host
Konrad

A co takhle upravit Pershingy, aby mohli jezdit v push pull režimu? V případě, že jsou zálohy, by jezdily neaktivní v závěsu a v případě poruchy by vlak tlačily.. V Ostravě by se navíc nemuselo přepřahat. Sice asi drahá sranda, ale lepší než aby stál pořád koridor kvůli kleklý mašině….

patology_chef
Host
patology_chef

A když by ty peršingy byly v poruše a vlak by tlačily (takhle chápu Vaše myšlenky, sorry), odkud by celý vlak řídil strojvedoucí? Přes tablet ze záchodu v lowcostu? 😀

poiuz
Host
poiuz

Ne, to by se tlačilo.

Petr.R
Host
Petr.R

u nás jednou tlačila 810 010 a tam posunovač měl vysílačku, vagon plný lidí spíš děcek a souprava táhla pokaženýho hektora. Ještě to bylo za doby hradlaře a v té době už čd neměly zálohy natož v dnešní době, kdy si musí půjčovat lokotky od soukromníků.

Bery
Host
Bery

Ano, muze se stat, ze CD potrebuji v jednotlivych pripadech pomoc od soukromniku. Ale v porovnani k poctu spoju jsou na tom o tisice procent lepe, nez RJ, nebo LEO. Netusil jsem, ze budete argumentovat i v zajmu CD. 😉

Korad
Host
Korad

Normálně ze stanoviště lokomotivy vpředu.. Samozřejmě jen za předpokladu, že je mašina vpředu kleklá takovým způsobem, že nemůže tahnout, ale dá se z ní bezpečně řídit… Obecně si myslim, že by SŽDC mělo po dopravcích víc šlapat, co se týče spolehlivosti provozu. Jsou za kleklou mašinu na koridoru v dopravní špičce nějaký sankce?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nápad je to sice možná zdánlivě zajímavý, ale zkuste se na něj podívat i z hlediska ekonomiky provozu, na které je ostatně veškeré podnikání (především) „privátů“ závislé především …

Elb
Host
Elb

No možná by u zastávkových dlouhých s účetně odepsanými stroji něco takového nebylo úplně od cesty, vždyť kolik musí strávit Ex se čtrnácti vozy jen rozjezdy na těch asi osmi zastávkách.

Sledující
Host
Sledující

18 jaká je výhra a neb jak cestující mají bonus jít do zastávky cca 500 metrů…
to byl ten co měl odjíždět z Prahy v 9:48?

poiuz
Host
poiuz

Byl to 1007 + 1005 v Pardubicích se nevlezl o 4 vozy. Sranda byla taky ten “rozjezd” , trválo to déle než 2 minuty, než poslední vůz po rozjezdu projel celý perón, následně byl předjetý railjetem 79.

XXXD
Host
XXXD

Ke vší smůle dnes RegioJetu nejspíš „klekla“ i motorová lokomotiva 740.832, která zajišťuje posun do zázemí na Zličíně.

Snad na Smíchově ne????

Jan Sůra
Admin

Opravárenské zázemí je na Zličíně.

AAA
Host
AAA

Ale na semmeringu je teď stejně výluka, ne? Nebo se tam dostane i jinudy?

ondřej
Host
ondřej

Smíchově-a Zličín přetahují soupravy.

Petr.R
Host
Petr.R

na smíchově má snad žehličku.

ondřej
Host
ondřej

Kde by ji vzal?

petr.r
Host
petr.r

nebyl tady článek, že ji koupily na slovensku? Nebo si to pletu? byla i fotka a byla strašně oprýskaná.Já pohledám.

Sledující
Host
Sledující

comment image

petr.r
Host
petr.r

nevím jestli jsi technicky zdatný, ale tvoje fotka je žehličká na střídavinu, RJ má žehličku z galanty stejnosměr. haha

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Nevím jak se tady dává palec nahoru, ale máte ho.

Sledující
Host
Sledující

(Y)

Sledující
Host
Sledující

Tak to nevyšlo 🙁

Sledující
Host
Sledující

:-(y)

Michal
Host
Michal

👍
pravý tlačítko myši v Chromu, první položka nabídky je emoji.

To
Host
To

Potřebovala by nový lak a je jak nová – přesně pro klientelu Radim Jety

petr.r
Host
petr.r

tak v unoru jela do přerova-tažená, bez brzd na go.110.021 Jestli už je opravená to nevím.

Radek
Host
Radek

Zajímalo by mě, jak mají nastavené prohlídky. Dělají i nějaký ekvivalent Eh opravy, nebo se to drbe bez?

Jirka
Host
Jirka

A ty „zlé ČD“, které Jančura tak rád drbe a ještě je žaluje, OPĚT (zdůrazňují slovo opět) pomáhají Regiojetu, tentokrát ze Zličína…

A i proto Jančuru nemám rád. Nejen za jeho přístup k zaměstnancům, ale i za to, jaký charakter má. Když potřebuje, to jsou mu ČD dobré…. ale žalovat je mezi tím klidně bude taky…

B2
Host
B2

Pomáhat je činnost nezištná. ČDC lokomotivu jistě komerčně pronajímají, jako by ji pronajali komukoliv jinému kdo zaplatí. ČDC na tom vydělávají, tak rozhodně nejsou za chudáčka. Tahat emoce do rize obchodních záležitostí je nesmysl, podnikání je boj (o zákazníka).

ondřej
Host
ondřej

Lokomotivy řady 140 mají max. 120 km/h a tím nám radimek brzdí koridor.Na ČD se neustále nadáve ,ale skutečný k…ič je RegioJet a eště mu to všeci žerou jak je levný a má služby…

Petr.R
Host
Petr.R

komu nám, ten koridor je čí?

Elb
Host
Elb

Státu, takže nás, co na něj platíme daně.

Petr.R
Host
Petr.R

no a? U nás jezdí na koridoru shark nebo regionova a tá to nebrzdí?

Bery
Host
Bery

Jenze s tim se v grafikonu pocita…

Elb
Host
Elb

Krom toho, že věc zanesená do grafikonu koridor tak úplně brzdit nemůže, tak i velmi záleží na tom co je to za koridor, zrovna Žralokem a Reginou dedukuji ten Břeclav-Přerov, kde ve srovnání s Třebová-Praha skoro nic nejezdí, nebo se tady alespoň nestojí hodinové fronty nákladními vlaky.

Petr.R
Host
Petr.R

pravda pravdoucí. Ale je tak vážný, ten rozdíl 20km?

ondřej
Host
ondřej

Aha odborník,dodržování jízdních dob je bezpečnost dopravy.Minulý týden sem kvuli RegioJetu dojel pozdě do prace.

petr.r
Host
petr.r

musíte předvídat, nebo změnit zaměstnání.

ondřej
Host
ondřej

V zaměstnání sem spokojen a křištálovou kouli nemám,dispečer je z RegioJetu pos.. Pak stojíme 20 minut v Drahotuších

AAA
Host
AAA

Tak 🙂 Pod článkem o stovce na pražském okruhu, to bylo chytrých že těch pár ušetřených minut nikoho nevytrhne 🙂

Matti
Host
Matti

A když ČD vozí na Ex1, včetně těch rychlých EC, Béčka s vmax 140 a jízdní doby mají počítány na 160, je to OK?
Konkrétně na Ex1 se takhle jezdilo celé první pololetí úplně standardně.

Elb
Host
Elb

Jízdní doby jsou na 140, mnohem důležitější je ale celková váha vlaku, pobyt ve stanicích a volno na trati, ve všední dny s pěti vozejčky s Béčkem se nejednou jezdilo bez ani pěti minut.

Michal
Host
Michal

No, povím vám, že vidět soupravu, která zastaví na zastávce Ostrava-Stodolní s tím, že zadek vlaku trčí až do stanice Ostrava Střed je docela zajímavé.. 😀

jan
Host
jan

Také jsem dneska čuměl jak puk, jak jede prázdná souprava s Arivou lokomotivou. A čím se pojede? Zlýma drahama..

TrainDriver
Host
TrainDriver

Správně, fuj modrá FUJ !!!!! 🙂

Pavel
Host
Pavel

Bohužel závady se sešly. To se prostě někdy stane. Oni ty peršinky taky už nejsou nejmladší. Za svojí provozní kariéru u RJ mají určitě víc jak 2miliony na hrbu a v Itálii taky určitě něco najezdili. Takže se dá očekávat, že se stane lokomotiva neschopná. Provozních záloh moc nemají a ještě když jsou dvě nové lokomotivy někde bůh ví kde.
Spíš mě připadá, že dříve byly stevardky krásný kočky a bylo na co koukat a dnes teda nic moc. To je teda můj poznatek cestujícího.

Bourák
Host
Bourák

Dnes tam máš hodně kocourů…nebo vlastně kočiček 😎🤔

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Před chvilkou kolega u stolu v hospodě vybíral pro kamaráda tričko s ujetým obrázkem jako dárek. A zaujalo ho, že i v pánských velikostech se objevuje XS. Takže kočička by si mohl také vybrat.

TrainDriver
Host
TrainDriver

Pavel: nutno dodat, že Peršingy toho mají opravdu hodně nalítáno, ale v tomto případě jde o jistou podúdržbu těchto strojů že strany žltého pána boha, aneb něco sem si na nich najezdil…. pak se nemůže divit, že mu klekají.

Bery
Host
Bery

To je ta uspora (pardon, dnes efektivita) na nespravnem miste. Ale dokud tim neohrozuje bezpecnost, tak je to jeho problem.

Petr.R
Host
Petr.R

kde to servisuje? není chyba v servisu?

Elb
Host
Elb

V Přerově, nikdo jiný s tím problémy nemá, jenže to tam také musí dojet, ale na železnici nic jako STK není, takže se dá jezdit do aleluja..

Bery
Host
Bery

Nejen dojet, ale taky za to zaplatit. 🙂

petr.r
Host
petr.r

tak nějaký servisman nedostal výplatu tak škodil? Ale servismana neplatí RJ.

Bery
Host
Bery

Servisman s tim nema nic spolecneho. RJ neplati… jak jsem cetl, tak spatnou zkusenost s nim maji v Sumperku, v Koline a neverim, ze by to jinde bylo lepsi… 😛

Flatt1
Host
Flatt1

Neplatí prakticky nikomu včas. Zachránili ho Babišovy 75%ní slevy, protože by se jinak firma nedožila záchrany v podobě závazku od státu nebo krajů. O což mu šlo od první vteřiny existence, což mi jeden šéf od RegioJetu mezi čtyřma očima potvrdil…akorát kulturní vložky typu petr.r mu to žerou pořád i s navijákem 🙂

petr.r
Host
petr.r

Mně vynech, my tady všichni víme, jak čd neplatila za 380, jak neplatí odchodné pro řadové zaměstnance atd. Mně RJ nedluží nic.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Má servis, který si zaplatí a také zkontroluje. Za málo peněz hodně muziky není, nebylo a ani nebude. Škudlit na údržbě se dříve či později vymstí. Znám to sám z vlastní zkušenosti (nejde o vlak).

B2
Host
B2

Já teda nechci nic říkat, bo nevím jak moc je to špatné nebo normální, ale mohu řící, že Peršingy ČD na tom nejsou o nic lépe a poruchy hnacího vozidla jsou tam na denním pořádku. ČD má holt větší vozový park, tak se to tam více ztratí.

Elb
Host
Elb

V jeden den nejede 40% Peršingů? I vy vtipálku, takhle velké množství záloh opravdu není, když několikrát do roka vyjede i muzejní Bobina.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Ve všech případech se jedná o okamžité provozní závady, které se bohužel takto sešly ještě ve spojení s revizí a testováním dvou lokomotiv Traxx“
Jarda Vonka kdysi ještě jako asistent na VŠD v Žilině míval pro podobné situace výstižný název: „zákon o svinstvu v přírodě“ – dej mu Pán Bůh věčnou slávu (už je tam, bohužel, také nějakých pár pátků) …

patology_chef
Host
patology_chef

Komentáře pana docenta zde dnes opravdu chybí 😀

U těch neschopností na Slovensku – nevíte, jestli je důvodem osobní hrdost majitele firmy nebo neochota státních dopravců, že regiojety zachraňují výhradně soukromí dopravci?

Elb
Host
Elb

Asi jak kdy, už ho slovenská nákladní mašina jednou vezla, ale teď mu to odmítli všichni, když spojoval.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Detaily neznám. Není v tom třeba nějaká předchozí špatná zkušenost?

pema
Host
pema

Ano je to kvůli předchozím zkušenostem.
Například, že není ochoten platit včas faktury.

Pibik
Host
Pibik

To je nepříjemné, před týdnem si ČD strhly trolej a potkalo to masivně je. Holt liberalizace je v plenkách a tak všichni jedou na krev se udržet na kolejích a to teprve se začínají zvedat pomalu, ale jistě úroky, za napůjčované dluhy, které maji všichni a ještě je v dalším konkurenčním boji musí dále zvyšovat, takže jistě se situace ještě dále vyhrotí. Klasická opotřebovací válka, kdo co vydrží, v dopravě na komerční riziko bych podnikat nechtěl.
Na druhou stranu jako cestující, kdo je připraven, není překvapen a kompenzace se zatím vyplácí, někdy je to ještě výhodné..

Sledující
Host
Sledující

Tak jde o to jestli za to mohou ČD nebo chyba na troleji.
„Předběžné výsledky šetření ukazují, že příčinou je prověšení proudového propojení. Sběrač hnacího vozidla bude součástí komisionální prohlídky.

Pibik
Host
Pibik

Pokud to jde za SŽDC, tak je to ještě smutnější, tam žádný ostrý konkurenční boj neprobíhá, pouze populismus současných politiků a rozpadající se poddimenzovaná infrastruktura, přitom s dnešní prudkou konjunturou a příspěvky hlavně němců z EU, by měly být opravy a investice nejvyšší a ony jsou zatím na úrovni prostředků 20 let dozadu. Proto pak ty častější různé poruchy.
Jako letos, vykolejený vlak na hlavní trati, porucha zabezpečovacího zařízení, to nebýlo. Bureš, bureš ty pudeš, ale hlavně, že důchodci a studenti zadarmo..

Milan
Host
Milan

Důchodci a studenti nejezdí zadarmo, to jste si popletl s průvodcem ZTP, ten jede zadarmo.

Pibik
Host
Pibik

Těch pár šušňu, se za jízdné nelze brát vážně. U Leo zadarmo jezdí i fakticky a nedivil bych se i kdyby virtuálně za přivýdělek.. 😀 Bureš, dopravní expert.

Milan
Host
Milan

Pro důchodce a studenty je jízdné se slevou úměrné jejich příjmům.

Bery
Host
Bery

Opravdu je prumerny duchod jen 25% prumerne ciste mzdy ?

Milan
Host
Milan

Jestli čtvrtina nebo třetina to už je přece marginální. Je třeba zajistit celkově mnohem větší dostupnost veřejné dopravy. Je to právě dosavadní cenová politika, která způsobila, že místo 2.5mil aut je v ČR už 6mil. aut. Zatímco dostupnost individuální dopravy (vlastnictví a provoz auta) se dramaticky zlepšila, veřejná doprava za poslední léta naopak zdražila. Pokud by cestování veřejnou dopravou bylo dostupnější, nemusel by stát nyní vynakládat stamiliardy na nové silnice.

noerf
Host
noerf

Milan: Proč v bohatším Rakousku jezdí vlakem o 50 % cestujících vice. Že by měli méně aut, nebo je tamní železnice pohodlna a rychlá.

Milan
Host
Milan

K situaci v Rakousku se nebudu vyjadřovat, jelikož ji neznám. Každopádně v ČR začal masivní příliv cestujících do vlaků na Ostravsko nebo do Brna až ceny spadly kolem 150Kč (Ostravsko), resp. 100Kč (Brno). Přestože „supercity“ pendolino nebo railjet už jezdí hezkých pár let, ten nárůst cestujících nastal teprve po snížení cen na rozumnější úroveň, tj. výhodnější nežli by byla cesta autem.

Bery
Host
Bery

Prumerna cista je lehce nad 24 a prumerny duchod lehce nad 12… tedy cca polovina. 😉

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Z toho se průměrně 8 dá za bydlení, a zbývá 16/4 … když se odečte ještě strava, je ten poměr už větší než 4:1. I když jsou to zkreslené počty… znáte někoho s aspoň průměrnou mzdou???

Bery
Host
Bery

Jasne, ze znam nekoho s aspon prumernou mzdou. A ano, nakladum na bydleni a jidlo rozumim. Nicmene zde mame jeste jiny extrem. Zatimco duchody jsou pomerne vyrovnane, tak mzdy maji velky rozptyl. Takze kdyz srovname prumerny duchod k takove minimalni mzde, tak zjistime, ze to dela 97% a ta minimalni mzda je v hrubem. Jenze duchodce jede nekam jen obcas, ale ten zamestnanec musi treba dojizdet denne. Presto, ze ma prijem nizsi, nez duchodce, tak na slevu 75% nedosahne. Zivot proste neni jen cernobily. 😉

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Jezdím do práce autem. Je to sice „blbých“pár kilometrů, ale nemám jinou možnost. Bus nejezdí a vlakem to mám jednu zastávku, přestup, čekání 25 minut, jednu zastávku a pak 30 minut pěšky. Celkově to znamená: autem do 20 minut a vlakem a pěšky 1,5 hodiny. Kdo by odolal, že? Ne, opravdu to není jen o ceně. Kdybych měl možnost jet veřejnou dopravou s rozumnou dojezdovou dobou tam i zpět (a klidně i dráž, než autem), auto nepotřebuji.

Petr.R
Host
Petr.R

PIBIK-Bureš už není v čd.

Elb
Host
Elb

Tak hodně lidí má čas dražší, než za tři hodiny zpoždění dostat dvě stovky zpět za jízdenku..

Milan
Host
Milan

Přesto jančuru nepřestanou milovat. Jančura je něco jako apple, ale na kolejích:)

Pibik
Host
Pibik

Přesně tak a když někdo má čas a spolehlivost chce vyšší, si jezdí autem, nebo pořídí soukromý tryskáč. V zemi, kde se vymýšlí častěji jak něco nejde, si rejpal najde vždycky argument. 😀

paja
Host
paja

No když jste si jistej tím, že Jančura je špatnej tak se zkuste vyjádřit k tomu, kolik by v takovém případě dostal cestující od ČD.

Pibik
Host
Pibik

Já jsem neřekl, že je špatnej, příště déle čtěte a pomaleji piště..

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Zhruba stejně. Ale popíráte princip. Nejde o kompenzaci za zpoždění, ale o to, aby k němu nedocházelo.

DP
Host
DP

nene normální člověk miluje jen svou ženu a své děti :-)))
když jsem před lety jezdil se žlutým pánem, byla zima a dva vagony netopili, tak mezi vagony vznikla ledovka, fakt nekecám, když jsem psal Radimovi SMS , tak mě odepsal, že se to může stát – docela jsem koukal ;-ooo, lidi ve vagonech v čepicích, rukavicích a kabátech, já klouzal na WC ;-)….
Každý dopravce má něco, někdo horší kafe, někomu zase v zimě netopí vagony, viz. výše, naštěstí si každý může vybrat, např. v zimě jezdit s ČD a v létě RJ ;-))))

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Regiojet je tak maximálně jako Huawei, levnej a nabízí relatovně dost služeb za tu cenu.

Milan
Host
Milan

Regiojet je o „náboženství“, stejně jako apple pro hipstera: je to apple, tak to musí být nejlepší, je to Jančura = bůh. Huawei, Samsung, či ČD si vyberou pragmaticky uvažující lidi, není to „víra“.

Jan Sůra
Admin

Jako zákazník RegioJetu i Českých drah Vám mohu doporučit jediné: urychlenou návštěvu obvodního lékaře.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

On i tam už snad jezdí Jančura? To se tam snad nechám dovézt i já …

Arnošt
Host
Arnošt

ČD si strhli? Pokud vím, tak troleje patří SŽDC a podle všechno byla závada na troleji.

Pibik
Host
Pibik

To ale zákazníka nezajímá, jestli má větší spoluvinu ČD nebo SŽDC, taky ze říci a proč mají modří všechna vajíčka v jednom košíčku? ČD mělo hodiny a hodiny zpoždění a bylo hrubě ten den nespolehlivé, tečka. Nejsou rohlíky na krámě, je úplně zákazníkovi jedno, jestli měl větší vinu, pekař, auto, zmrzla mouka. Měl si to prodejce ohlídat a stal se tudíž nespolehlivým a jistě část zákazníků ztratil.

Jiří
Host
Jiří

Nevíte někdo, jak to funguje při půjčování lokomotiv? To musí půjčit asi i s mašinfírou ne?

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

Každá společnost nabízí jiné služby, některé nabízejí pronájem se strojvedoucím, některé ale klidně i bez strojvedoucích.

TrainDriver
Host
TrainDriver

Tak tak, například Cargo mašina jedině s Cargo strojvedoucím, viz konec článku

Snekacz
Host
Snekacz

To je nesmysl. jestliže má strojvedoucí seznání na konkrétní řadu mašiny Cargo, není třeba Cargo strojvedoucího. Obráceně je to horší, protože strojvedoucí Cargo nemá oprávnění pro vozbu os. vlaků

pema
Host
pema

Proč by to byl nesmysl?
Prostě Cargo půjčí lokomotivu bez strojvedoucímu jen a pouze ČD.
Soukromníkům pouze a jen se svým strojvedoucím.
Je to jejich rozhodnutí, odborná způsobilost strojvedoucího soukromníka nehraje roli.

Apollo17
Host
Apollo17

V tomto případě asi ne.Vlak vede strojv.RJ.Jen místo Peršinga má Bobinu.

Sledující
Host
Sledující

A nemusí mít strojvedoucí i zkoušku na příslušnou mašinu?

Elb
Host
Elb

To tady ale asi mají, když jezdí tak často.

Partneři


Newsletter

Výběr editora