egoe-plus
Dopravci Železnice

Výpadek lokomotiv u RegioJetu: Vlaky nabraly velká zpoždění, pomáhají bobiny

První bobina firmy Arriva na vlaku RegioJetu. Autor: Jan Paroubek
První bobina firmy Arriva na vlaku RegioJetu. Autor: Jan Paroubek

Společnost RegioJet postihla v pondělí na kolejích lokomotivní krize. Může za to výpadek hned několika lokomotiv, což způsobilo dlouhá zpoždění. Nejhůře na tom byl noční spoj z Košic do Prahy (1020), který přijel  do Prahy ve 13:41 s téměř osmihodinovým zpožděním (469 minut).

Problémy způsobily hlavně poruchy lokomotiv řady 162, takzvaných peršingů. Podle mluvčího Aleše Ondrůje u dvou z nich v noci na pondělí došlo ke zkratu a musely být odtaženy do Prahy k opravě. Jedna z nich táhla zmíněný vlak z Košic (zkratovala u Popradu), druhá měla vyrazit z Návsí do Prahy. Dva vlaky z Návsí musely být spojeny v jeden, který nyní jel s časovým mankem 236 minut. Osmnáctivozová spojená souprava jela i z Prahy do Havířova. Vlak z Prahy do Čadci měl více než hodinové zpoždění, podobně i další vlaky. Podle některých informací jsou mimo provoz hned čtyři peršingy.

Zpoždění spoje RJ z Košic. Pramen: SŽDC GRAPP
Zpoždění spoje RJ z Košic.
Pramen: SŽDC GRAPP

Situaci komplikuje i fakt, že firma nemůže nasadit vectron a traxx, první je podle Ondrůje na testech v Rakousku a druhý absolvuje povinnou revizní zkoušku. Provoz tak zachraňují šedesát let staré bobiny zapůjčené od firem Arriva a IDS.

„Ve všech případech se jedná o okamžité provozní závady, které se bohužel takto sešly ještě ve spojení s revizí a testováním dvou lokomotiv Traxx. Situaci intenzivně řešíme tak, abychom co nejrychleji odstranili dopady těchto poruch,“ uvedl Ondrůj. Firma podle něj cestujícím jízdné kompenzuje ve výši až sto procent.

VIDEO: Spočítejte vagony (vlak RJ1007) Praha – Havířov

Dílem náhody jsem dnes zachytil RJ1005 v lehce netradičním složení.

Gepostet von Petr J. Špetlák am Montag, 12. November 2018

Autor: Petr Špetlák

Velká zpoždění přitom řešil RegioJet i minulý týden. V úterý musela být jedna z lokomotiv odstavena v Košicích, když se jí přetočila obruč na kole. Ke vší smůle dnes RegioJetu nejspíš „klekla“ i motorová lokomotiva 740.832, která zajišťuje posun do zázemí na Zličíně. Dnes tak žluté firmě vypomáhá kocour ČD Cargo 742.204-1 i se strojvedoucím státního dopravce.

Lokomotiva ČD Cargo (kocour) vypomáhá RegioJetu. Autor: Jan Paroubek
Lokomotiva ČD Cargo (kocour) vypomáhá RegioJetu.
Autor: Jan Paroubek
172 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

Jo Bobina, kvalitní švýcarská konstrukce z padesátých let se nezapře.

Pavel Hromek

No,ještě že byla k dispozici stará dobrá a hlavně jednoduchá „bobina“.A co se týká toho kocoura ČDC ,nevím,jetli se mám smát nebo plakat nad tím,že ČD,potažmo ČDC nemají provozní zálohy silnějších HV.I když mašin stojí všude mraky….Stojí,ale nejezdí.

Elb

Cargo nemá na půjčení matce, jezdí vše, co pohne kolem.

To

Ono když jedete po republice, tak všude vidíte (zejména v depech) spousty i moderních vozidel. Chápu, údržba apod., ale zejména moderní vozidlo, který má dopravce nedostatek, má jezdit a ne někde zbytečně postávat.

Ondra

Možná se pletu ale předpokládám, že i moderní vozidlo potřebuje údržbu nebo popřípadě počkat na náhradní díly

Fan_thomas

Petr.r byl i tak spokojený. Kávičky bylo hodně !

X 1

Šmarjá! Aby se nám neutopil nebo ho teho kafe nekleplo!
To by tady pak nemělo žádný grády.
🙂

Petr.R

Kávu nepiji, co máš dál, nechcete diskutovat, že bobina nevracela při brždění proud nazpátek, ale nazmar to přeměnila v teplo?

Jiří Šrámek

…na ohřev kávy?

To

Toto se může stát každému. Problém je v tom, že čím menší dopravce, tím menší zázemí, menší dostatek náhradních strojů a větší vzdálenost, odkud musí náhrada přijet… toť jedna z velkých nevýhod menších dopravců, kteří jsou i díky tomuto na první pohled levnější.

Elb

Odpadnout 4 stroje z 9 a to dva v jeden den se může stát každému? Ano, žádná údržba u namáhaných strojů se může stát každému.

To

Lid chce jet 600 km za 250 kaček, tak holt nemůže očekávat spolehlivost a dochvilnost. Pokud má někdo založen byznys na ojetinách, je to riziko. Chudák 162, která tahá ve svém věku 18 vozů… kolik pak z toho vytáhla a po jaké vzdálenosti?

To

Když chce někdo jet 600 km za 250 kaček, nemůže holt očekávat spolehlivost a dochvilnost. Ten byzbys je bohužel založen na ojetinách. Chudák 162, co musí tahat 18 vozů… kolik z toho vytáhla a po jaké vzdálenosti?

Bery

Nejen ze tahne, ale jeste z toho jde napajeni pro klimatizaci, atd…

Elb

Tak párkrát si zajet s 18 vozy asi nebude horší, než to permanentním zpožděním a s 7-11 vozy vytáčení do maximální rychlosti..

LK

Sledujici: Pisete, ze CD maji zalohy? Myslim, ze mnohdy nikoli. Priklad: Jel jste 7.5.2012 z Brna do Prahy? Ja ano… Kdyz po nehode v Uhersku nechaly CD cca 400-500 lidi smer Praha dve hodiny stat v Pardubicich na nadrazi na preplnenem nastupisti (tedy az za nehodovym mistem!!! ktere objely pres HK), protoze CD nemely zalohu a puvodni vlak od Brna radsi vratily zpet na Moravu, misto aby jel.dale? A videl jsem, jak v tu chvili z vedlejsiho nastupiste vlak RJ do Prahy odjizdel na cas. A ja musel s CD cekat dve hodiny na prijezd dalsiho vlaku… To je vzpominka… Číst vice »

Kirschner

Tu fotečku modré Cargo Bangle by si měl p. Jančura zarámovat. Pro ČD Cargo jako reklama dobrý :-))

Oldřich Sládek

Mě by to snad tady na tomto webu ani nebavilo, kdyby se nezúčastnil diskusních dostihů pan petr.r … Oba Honzové, toho si musíte hýčkat!

petr.r

Moje příspěvky jsou k článku.

Jiří Šrámek

Ke kterému?

X 1

Z Čtyřlístku.

Thomas

Z Prahy do Čadci? Spíš do Čadce.

Sledující

Jména, ve kterých předchází koncovému -a ve výslovnosti měkká souhláska (Levoča, Boloňa (i Bologna), Prievidza, Troja, Dobrudža, Fallúdža, Čadca, Bystrica, Keňa, La Coruña [koruňa]), se řadí podle mluvnic obvykle k podtypu „Troja“, který má ve 2., 3. a 6. p. tvary podle vzoru „růže“ a v 1., 4., 5. a 7. p. podle vzoru „žena“ (2. p. Levoče, Boloně (Bologne), Prievidze, Troje, Dobrudže, Fallúdže, Čadce, Bystrice, Keně, La Coruně [koruně] – 3., 6. p. Levoči, Boloni (Bologni), Prievidzi, Troji, Dobrudži, Fallúdži, Čadci, Bystrici, Keni, La Coruni [koruňi] – 4. p. Levoču, Boloňu (Bolognu), Prievidzu, Troju, Dobrudžu, Fallúdžu, Čadcu, Bystricu (lze… Číst vice »

Dědek

Čekal bych, že noví dopravci budou chtít získat na svoji stranu cestující a budou jezdit s novými soupravami, ale bohužel. se šrotem moc neoslní. Škoda, čekal jsem od nich nějakou změnu k lepšímu, ale je to stejná úroveň jako čd.

To

To máte pravdu, že je to kvalitou stejná úroveň jako ČD – proto se snaží zaujmout hlavně cenou a pak nějakým tím hnusným 3+1 zdarma. osobně si myslím, že při ceně Pha-Košice za 250 kaček normální cesntující snad ani nemůže očekávat moderní komfortní vozy bez závad. ČR = lowcost

noerf

Pokud se nepletu, tak Regiojet potřebujete na linkách na Brno 8 lokomotiv a na Ostravu také 8. Vzhledem k tomu, že má pět Vectronu a čtyři traxxy, coz stačí na pokryti linek na Brno a zálohu. Devet perschingu mu pokrývá Ostravu, ale vzhledem k tomu, že se perschingy servisuji po 5 000 km, takže to vychází, že každý den je jedna lokomotiva na servisu, takže pokud je jedna lokomotiva z Brnenskych linek na servisu (po 30 000 km) nebo zaucuje strojvedoucí, apod., tak nemá rezervu.

Elb

Těch peršanů ale včera jezdilo jen pět.

Apollo17

ČDservisuje Peršingy a Esa po 10 000 km.

Apollo17

Přesně tak.Očekávát nové soupravy za české cestovné může jen snílek.Mašina a 8 vozů stojí půl miliardy,to je denně asi 65 tisíc Kč za 20 let bez úroků,údržby,energie,platu personálu,ceny dopravní cesty…..

Konrad

A co takhle upravit Pershingy, aby mohli jezdit v push pull režimu? V případě, že jsou zálohy, by jezdily neaktivní v závěsu a v případě poruchy by vlak tlačily.. V Ostravě by se navíc nemuselo přepřahat. Sice asi drahá sranda, ale lepší než aby stál pořád koridor kvůli kleklý mašině….

patology_chef

A když by ty peršingy byly v poruše a vlak by tlačily (takhle chápu Vaše myšlenky, sorry), odkud by celý vlak řídil strojvedoucí? Přes tablet ze záchodu v lowcostu? 😀

poiuz

Ne, to by se tlačilo.

Petr.R

u nás jednou tlačila 810 010 a tam posunovač měl vysílačku, vagon plný lidí spíš děcek a souprava táhla pokaženýho hektora. Ještě to bylo za doby hradlaře a v té době už čd neměly zálohy natož v dnešní době, kdy si musí půjčovat lokotky od soukromníků.

Bery

Ano, muze se stat, ze CD potrebuji v jednotlivych pripadech pomoc od soukromniku. Ale v porovnani k poctu spoju jsou na tom o tisice procent lepe, nez RJ, nebo LEO. Netusil jsem, ze budete argumentovat i v zajmu CD. 😉

Korad

Normálně ze stanoviště lokomotivy vpředu.. Samozřejmě jen za předpokladu, že je mašina vpředu kleklá takovým způsobem, že nemůže tahnout, ale dá se z ní bezpečně řídit… Obecně si myslim, že by SŽDC mělo po dopravcích víc šlapat, co se týče spolehlivosti provozu. Jsou za kleklou mašinu na koridoru v dopravní špičce nějaký sankce?

železničář v důchodu

Nápad je to sice možná zdánlivě zajímavý, ale zkuste se na něj podívat i z hlediska ekonomiky provozu, na které je ostatně veškeré podnikání (především) „privátů“ závislé především …

Elb

No možná by u zastávkových dlouhých s účetně odepsanými stroji něco takového nebylo úplně od cesty, vždyť kolik musí strávit Ex se čtrnácti vozy jen rozjezdy na těch asi osmi zastávkách.

Sledující

18 jaká je výhra a neb jak cestující mají bonus jít do zastávky cca 500 metrů…
to byl ten co měl odjíždět z Prahy v 9:48?

poiuz

Byl to 1007 + 1005 v Pardubicích se nevlezl o 4 vozy. Sranda byla taky ten “rozjezd” , trválo to déle než 2 minuty, než poslední vůz po rozjezdu projel celý perón, následně byl předjetý railjetem 79.

XXXD

Ke vší smůle dnes RegioJetu nejspíš „klekla“ i motorová lokomotiva 740.832, která zajišťuje posun do zázemí na Zličíně.

Snad na Smíchově ne????

Jan Sůra

Opravárenské zázemí je na Zličíně.

AAA

Ale na semmeringu je teď stejně výluka, ne? Nebo se tam dostane i jinudy?

ondřej

Smíchově-a Zličín přetahují soupravy.

Petr.R

na smíchově má snad žehličku.

ondřej

Kde by ji vzal?

petr.r

nebyl tady článek, že ji koupily na slovensku? Nebo si to pletu? byla i fotka a byla strašně oprýskaná.Já pohledám.

petr.r

nevím jestli jsi technicky zdatný, ale tvoje fotka je žehličká na střídavinu, RJ má žehličku z galanty stejnosměr. haha

Jiří Šrámek

Nevím jak se tady dává palec nahoru, ale máte ho.

Sledující

(Y)

Sledující

Tak to nevyšlo 🙁

Sledující

:-(y)

Michal

👍
pravý tlačítko myši v Chromu, první položka nabídky je emoji.

To

Potřebovala by nový lak a je jak nová – přesně pro klientelu Radim Jety

petr.r

tak v unoru jela do přerova-tažená, bez brzd na go.110.021 Jestli už je opravená to nevím.

Radek

Zajímalo by mě, jak mají nastavené prohlídky. Dělají i nějaký ekvivalent Eh opravy, nebo se to drbe bez?

Jirka

A ty „zlé ČD“, které Jančura tak rád drbe a ještě je žaluje, OPĚT (zdůrazňují slovo opět) pomáhají Regiojetu, tentokrát ze Zličína…

A i proto Jančuru nemám rád. Nejen za jeho přístup k zaměstnancům, ale i za to, jaký charakter má. Když potřebuje, to jsou mu ČD dobré…. ale žalovat je mezi tím klidně bude taky…

B2

Pomáhat je činnost nezištná. ČDC lokomotivu jistě komerčně pronajímají, jako by ji pronajali komukoliv jinému kdo zaplatí. ČDC na tom vydělávají, tak rozhodně nejsou za chudáčka. Tahat emoce do rize obchodních záležitostí je nesmysl, podnikání je boj (o zákazníka).

ondřej

Lokomotivy řady 140 mají max. 120 km/h a tím nám radimek brzdí koridor.Na ČD se neustále nadáve ,ale skutečný k…ič je RegioJet a eště mu to všeci žerou jak je levný a má služby…

Petr.R

komu nám, ten koridor je čí?

Elb

Státu, takže nás, co na něj platíme daně.

Petr.R

no a? U nás jezdí na koridoru shark nebo regionova a tá to nebrzdí?

Bery

Jenze s tim se v grafikonu pocita…

Elb

Krom toho, že věc zanesená do grafikonu koridor tak úplně brzdit nemůže, tak i velmi záleží na tom co je to za koridor, zrovna Žralokem a Reginou dedukuji ten Břeclav-Přerov, kde ve srovnání s Třebová-Praha skoro nic nejezdí, nebo se tady alespoň nestojí hodinové fronty nákladními vlaky.

Petr.R

pravda pravdoucí. Ale je tak vážný, ten rozdíl 20km?

ondřej

Aha odborník,dodržování jízdních dob je bezpečnost dopravy.Minulý týden sem kvuli RegioJetu dojel pozdě do prace.

petr.r

musíte předvídat, nebo změnit zaměstnání.

ondřej

V zaměstnání sem spokojen a křištálovou kouli nemám,dispečer je z RegioJetu pos.. Pak stojíme 20 minut v Drahotuších

AAA

Tak 🙂 Pod článkem o stovce na pražském okruhu, to bylo chytrých že těch pár ušetřených minut nikoho nevytrhne 🙂

Matti

A když ČD vozí na Ex1, včetně těch rychlých EC, Béčka s vmax 140 a jízdní doby mají počítány na 160, je to OK?
Konkrétně na Ex1 se takhle jezdilo celé první pololetí úplně standardně.

Elb

Jízdní doby jsou na 140, mnohem důležitější je ale celková váha vlaku, pobyt ve stanicích a volno na trati, ve všední dny s pěti vozejčky s Béčkem se nejednou jezdilo bez ani pěti minut.

Michal

No, povím vám, že vidět soupravu, která zastaví na zastávce Ostrava-Stodolní s tím, že zadek vlaku trčí až do stanice Ostrava Střed je docela zajímavé.. 😀

jan

Také jsem dneska čuměl jak puk, jak jede prázdná souprava s Arivou lokomotivou. A čím se pojede? Zlýma drahama..

TrainDriver

Správně, fuj modrá FUJ !!!!! 🙂

Pavel

Bohužel závady se sešly. To se prostě někdy stane. Oni ty peršinky taky už nejsou nejmladší. Za svojí provozní kariéru u RJ mají určitě víc jak 2miliony na hrbu a v Itálii taky určitě něco najezdili. Takže se dá očekávat, že se stane lokomotiva neschopná. Provozních záloh moc nemají a ještě když jsou dvě nové lokomotivy někde bůh ví kde.
Spíš mě připadá, že dříve byly stevardky krásný kočky a bylo na co koukat a dnes teda nic moc. To je teda můj poznatek cestujícího.

Bourák

Dnes tam máš hodně kocourů…nebo vlastně kočiček 😎🤔

Jiří Šrámek

Před chvilkou kolega u stolu v hospodě vybíral pro kamaráda tričko s ujetým obrázkem jako dárek. A zaujalo ho, že i v pánských velikostech se objevuje XS. Takže kočička by si mohl také vybrat.

TrainDriver

Pavel: nutno dodat, že Peršingy toho mají opravdu hodně nalítáno, ale v tomto případě jde o jistou podúdržbu těchto strojů že strany žltého pána boha, aneb něco sem si na nich najezdil…. pak se nemůže divit, že mu klekají.

Bery

To je ta uspora (pardon, dnes efektivita) na nespravnem miste. Ale dokud tim neohrozuje bezpecnost, tak je to jeho problem.

Petr.R

kde to servisuje? není chyba v servisu?

Elb

V Přerově, nikdo jiný s tím problémy nemá, jenže to tam také musí dojet, ale na železnici nic jako STK není, takže se dá jezdit do aleluja..

Bery

Nejen dojet, ale taky za to zaplatit. 🙂

petr.r

tak nějaký servisman nedostal výplatu tak škodil? Ale servismana neplatí RJ.

Bery

Servisman s tim nema nic spolecneho. RJ neplati… jak jsem cetl, tak spatnou zkusenost s nim maji v Sumperku, v Koline a neverim, ze by to jinde bylo lepsi… 😛

Flatt1

Neplatí prakticky nikomu včas. Zachránili ho Babišovy 75%ní slevy, protože by se jinak firma nedožila záchrany v podobě závazku od státu nebo krajů. O což mu šlo od první vteřiny existence, což mi jeden šéf od RegioJetu mezi čtyřma očima potvrdil…akorát kulturní vložky typu petr.r mu to žerou pořád i s navijákem 🙂

petr.r

Mně vynech, my tady všichni víme, jak čd neplatila za 380, jak neplatí odchodné pro řadové zaměstnance atd. Mně RJ nedluží nic.

Jiří Šrámek

Má servis, který si zaplatí a také zkontroluje. Za málo peněz hodně muziky není, nebylo a ani nebude. Škudlit na údržbě se dříve či později vymstí. Znám to sám z vlastní zkušenosti (nejde o vlak).

B2

Já teda nechci nic říkat, bo nevím jak moc je to špatné nebo normální, ale mohu řící, že Peršingy ČD na tom nejsou o nic lépe a poruchy hnacího vozidla jsou tam na denním pořádku. ČD má holt větší vozový park, tak se to tam více ztratí.

Elb

V jeden den nejede 40% Peršingů? I vy vtipálku, takhle velké množství záloh opravdu není, když několikrát do roka vyjede i muzejní Bobina.

železničář v důchodu

„Ve všech případech se jedná o okamžité provozní závady, které se bohužel takto sešly ještě ve spojení s revizí a testováním dvou lokomotiv Traxx“
Jarda Vonka kdysi ještě jako asistent na VŠD v Žilině míval pro podobné situace výstižný název: „zákon o svinstvu v přírodě“ – dej mu Pán Bůh věčnou slávu (už je tam, bohužel, také nějakých pár pátků) …

patology_chef

Komentáře pana docenta zde dnes opravdu chybí 😀

U těch neschopností na Slovensku – nevíte, jestli je důvodem osobní hrdost majitele firmy nebo neochota státních dopravců, že regiojety zachraňují výhradně soukromí dopravci?

Elb

Asi jak kdy, už ho slovenská nákladní mašina jednou vezla, ale teď mu to odmítli všichni, když spojoval.

Jiří Šrámek

Detaily neznám. Není v tom třeba nějaká předchozí špatná zkušenost?

pema

Ano je to kvůli předchozím zkušenostem.
Například, že není ochoten platit včas faktury.

Pibik

To je nepříjemné, před týdnem si ČD strhly trolej a potkalo to masivně je. Holt liberalizace je v plenkách a tak všichni jedou na krev se udržet na kolejích a to teprve se začínají zvedat pomalu, ale jistě úroky, za napůjčované dluhy, které maji všichni a ještě je v dalším konkurenčním boji musí dále zvyšovat, takže jistě se situace ještě dále vyhrotí. Klasická opotřebovací válka, kdo co vydrží, v dopravě na komerční riziko bych podnikat nechtěl.
Na druhou stranu jako cestující, kdo je připraven, není překvapen a kompenzace se zatím vyplácí, někdy je to ještě výhodné..

Sledující

Tak jde o to jestli za to mohou ČD nebo chyba na troleji.
„Předběžné výsledky šetření ukazují, že příčinou je prověšení proudového propojení. Sběrač hnacího vozidla bude součástí komisionální prohlídky.

Pibik

Pokud to jde za SŽDC, tak je to ještě smutnější, tam žádný ostrý konkurenční boj neprobíhá, pouze populismus současných politiků a rozpadající se poddimenzovaná infrastruktura, přitom s dnešní prudkou konjunturou a příspěvky hlavně němců z EU, by měly být opravy a investice nejvyšší a ony jsou zatím na úrovni prostředků 20 let dozadu. Proto pak ty častější různé poruchy.
Jako letos, vykolejený vlak na hlavní trati, porucha zabezpečovacího zařízení, to nebýlo. Bureš, bureš ty pudeš, ale hlavně, že důchodci a studenti zadarmo..

Milan

Důchodci a studenti nejezdí zadarmo, to jste si popletl s průvodcem ZTP, ten jede zadarmo.

Pibik

Těch pár šušňu, se za jízdné nelze brát vážně. U Leo zadarmo jezdí i fakticky a nedivil bych se i kdyby virtuálně za přivýdělek.. 😀 Bureš, dopravní expert.

Milan

Pro důchodce a studenty je jízdné se slevou úměrné jejich příjmům.

Bery

Opravdu je prumerny duchod jen 25% prumerne ciste mzdy ?

Milan

Jestli čtvrtina nebo třetina to už je přece marginální. Je třeba zajistit celkově mnohem větší dostupnost veřejné dopravy. Je to právě dosavadní cenová politika, která způsobila, že místo 2.5mil aut je v ČR už 6mil. aut. Zatímco dostupnost individuální dopravy (vlastnictví a provoz auta) se dramaticky zlepšila, veřejná doprava za poslední léta naopak zdražila. Pokud by cestování veřejnou dopravou bylo dostupnější, nemusel by stát nyní vynakládat stamiliardy na nové silnice.

noerf

Milan: Proč v bohatším Rakousku jezdí vlakem o 50 % cestujících vice. Že by měli méně aut, nebo je tamní železnice pohodlna a rychlá.

Milan

K situaci v Rakousku se nebudu vyjadřovat, jelikož ji neznám. Každopádně v ČR začal masivní příliv cestujících do vlaků na Ostravsko nebo do Brna až ceny spadly kolem 150Kč (Ostravsko), resp. 100Kč (Brno). Přestože „supercity“ pendolino nebo railjet už jezdí hezkých pár let, ten nárůst cestujících nastal teprve po snížení cen na rozumnější úroveň, tj. výhodnější nežli by byla cesta autem.

Bery

Prumerna cista je lehce nad 24 a prumerny duchod lehce nad 12… tedy cca polovina. 😉

Vít Jůza

Z toho se průměrně 8 dá za bydlení, a zbývá 16/4 … když se odečte ještě strava, je ten poměr už větší než 4:1. I když jsou to zkreslené počty… znáte někoho s aspoň průměrnou mzdou???

Bery

Jasne, ze znam nekoho s aspon prumernou mzdou. A ano, nakladum na bydleni a jidlo rozumim. Nicmene zde mame jeste jiny extrem. Zatimco duchody jsou pomerne vyrovnane, tak mzdy maji velky rozptyl. Takze kdyz srovname prumerny duchod k takove minimalni mzde, tak zjistime, ze to dela 97% a ta minimalni mzda je v hrubem. Jenze duchodce jede nekam jen obcas, ale ten zamestnanec musi treba dojizdet denne. Presto, ze ma prijem nizsi, nez duchodce, tak na slevu 75% nedosahne. Zivot proste neni jen cernobily. 😉

Jiří Šrámek

Jezdím do práce autem. Je to sice „blbých“pár kilometrů, ale nemám jinou možnost. Bus nejezdí a vlakem to mám jednu zastávku, přestup, čekání 25 minut, jednu zastávku a pak 30 minut pěšky. Celkově to znamená: autem do 20 minut a vlakem a pěšky 1,5 hodiny. Kdo by odolal, že? Ne, opravdu to není jen o ceně. Kdybych měl možnost jet veřejnou dopravou s rozumnou dojezdovou dobou tam i zpět (a klidně i dráž, než autem), auto nepotřebuji.

Petr.R

PIBIK-Bureš už není v čd.

Elb

Tak hodně lidí má čas dražší, než za tři hodiny zpoždění dostat dvě stovky zpět za jízdenku..

Milan

Přesto jančuru nepřestanou milovat. Jančura je něco jako apple, ale na kolejích:)

Pibik

Přesně tak a když někdo má čas a spolehlivost chce vyšší, si jezdí autem, nebo pořídí soukromý tryskáč. V zemi, kde se vymýšlí častěji jak něco nejde, si rejpal najde vždycky argument. 😀

paja

No když jste si jistej tím, že Jančura je špatnej tak se zkuste vyjádřit k tomu, kolik by v takovém případě dostal cestující od ČD.

Pibik

Já jsem neřekl, že je špatnej, příště déle čtěte a pomaleji piště..

Jiří Šrámek

Zhruba stejně. Ale popíráte princip. Nejde o kompenzaci za zpoždění, ale o to, aby k němu nedocházelo.

DP

nene normální člověk miluje jen svou ženu a své děti :-)))
když jsem před lety jezdil se žlutým pánem, byla zima a dva vagony netopili, tak mezi vagony vznikla ledovka, fakt nekecám, když jsem psal Radimovi SMS , tak mě odepsal, že se to může stát – docela jsem koukal ;-ooo, lidi ve vagonech v čepicích, rukavicích a kabátech, já klouzal na WC ;-)….
Každý dopravce má něco, někdo horší kafe, někomu zase v zimě netopí vagony, viz. výše, naštěstí si každý může vybrat, např. v zimě jezdit s ČD a v létě RJ ;-))))

Filip Chocholatý

Regiojet je tak maximálně jako Huawei, levnej a nabízí relatovně dost služeb za tu cenu.

Milan

Regiojet je o „náboženství“, stejně jako apple pro hipstera: je to apple, tak to musí být nejlepší, je to Jančura = bůh. Huawei, Samsung, či ČD si vyberou pragmaticky uvažující lidi, není to „víra“.

Jan Sůra

Jako zákazník RegioJetu i Českých drah Vám mohu doporučit jediné: urychlenou návštěvu obvodního lékaře.

železničář v důchodu

On i tam už snad jezdí Jančura? To se tam snad nechám dovézt i já …

Arnošt

ČD si strhli? Pokud vím, tak troleje patří SŽDC a podle všechno byla závada na troleji.

Pibik

To ale zákazníka nezajímá, jestli má větší spoluvinu ČD nebo SŽDC, taky ze říci a proč mají modří všechna vajíčka v jednom košíčku? ČD mělo hodiny a hodiny zpoždění a bylo hrubě ten den nespolehlivé, tečka. Nejsou rohlíky na krámě, je úplně zákazníkovi jedno, jestli měl větší vinu, pekař, auto, zmrzla mouka. Měl si to prodejce ohlídat a stal se tudíž nespolehlivým a jistě část zákazníků ztratil.

Jiří

Nevíte někdo, jak to funguje při půjčování lokomotiv? To musí půjčit asi i s mašinfírou ne?

Jiří Tulipán

Každá společnost nabízí jiné služby, některé nabízejí pronájem se strojvedoucím, některé ale klidně i bez strojvedoucích.

TrainDriver

Tak tak, například Cargo mašina jedině s Cargo strojvedoucím, viz konec článku

Snekacz

To je nesmysl. jestliže má strojvedoucí seznání na konkrétní řadu mašiny Cargo, není třeba Cargo strojvedoucího. Obráceně je to horší, protože strojvedoucí Cargo nemá oprávnění pro vozbu os. vlaků

pema

Proč by to byl nesmysl?
Prostě Cargo půjčí lokomotivu bez strojvedoucímu jen a pouze ČD.
Soukromníkům pouze a jen se svým strojvedoucím.
Je to jejich rozhodnutí, odborná způsobilost strojvedoucího soukromníka nehraje roli.

Apollo17

V tomto případě asi ne.Vlak vede strojv.RJ.Jen místo Peršinga má Bobinu.

Sledující

A nemusí mít strojvedoucí i zkoušku na příslušnou mašinu?

Elb

To tady ale asi mají, když jezdí tak často.

Pavel

Už se těším na regionální dopravu poskytovanou firmou „RadimJet všude včas“.
Jsem rád, že do práce nemusím dojíždět.

Petr 766

Samozřejmě, to se u ČD stát nemůže, že… tedy pokud zrovna není třeba stržená trolej a ty vlaky není jak přistavit k nástupištím…

Sledující

Stát se to u ČD jistě může ale ty mají bych řekl aspoň nějaké zálohy na rozdíl od RJ

Elb

Tak aby nejely 4 z 9 Peršingů, tak to vážně ani ČD neumí.

TrainDriver

To by musel pan božský pochopit, že co jezdí, potřebuje také údržbu 🙂

Jackub

Ne? A co treba Pantery v Ceskych Budejovicich? 😉

Elb

Panter je mr*ka nepovedená, klasické stroje ale vážně nemají provozuschopnost jen na 60% počtu řady.. To snad nemají ani Pantery souhrně.

Michal

A 380 je teda taky mr*ka? A co esa?

Elb

Tak znovu, kdy jezdilo pouze 380 v kuse, nebo jen 60% z celkových 362?

Elb

Tak znovu, kdy jezdilo pouze 12 kusů 380 v kuse, nebo jen 60% z celkových 362?

Petr.R

já myslím, že po tym půjde kriminálka

Elb

Po tom, že se někomu rozsypaly Peršani, kteří dostávají hodně do těla, půjde kriminálka? To by mohlo být veselé, třeba by o tom mohli také něco natočit.

Petr.R

nepředbíhejme, je hodně lidí z řad čd, kteří chtějí RJ ublížit. Podívejte se třeba na diskuze..A ti co tady diskutují jsou zaměstnanci čd a když se zjistí, že na dvou lokotkách je stejná závada, která není běžným opotřebením, tak se to musí prošetřit.

Bratt

Nechej se vyšetřit panoiku.Jančura šetří na servisu a Ty tady blbě plkáš

petr.r

aby tě jančura za tohle nezažaloval.

Jiří Šrámek

Péťo, jsi-li opravdu alter-ego Radima Jančury, ekaž mu večer. Prosím.

Jiří Šrámek

×××nekaž. Překlep. Omlouvám se

Pavel

Už se těším na regionální dopravu poskytovanou RadimJet

Petr.R

RadimJet není žádný dopravce v čr a tak nemůže poskytovat regionální dopravu. Pavle zkus pohledat tady na zdopravy, byla tady tabulka všech dopravců na železnici.

Jiří Tulipán

K čemu VRTky, když se dá jet s RegioJetem o 5 kč levněji, s kávou zdarma a jízdní dobou delší o 8 hodin? Normálně má tedy jen 50 minut zpoždění, ale asi to bylo součástí slevové mánie Black Monday.

hoholu

jaké je vlastně největší zpoždění na české železnici?
(nemyslím tím zrušený spoj)

Jan Sůra

Minulé úterý při tom kolapsu ve Vršovicích bylo například 600 minut.

Arnošt

Který vlak měl zpoždění 600 minut? Pokud vím, tak největší zpoždění měl vlak 121 (cca 260 minut).

Elb

Ten noční, zpoždění bylo ještě vyšší, než 460.

Jiří Tulipán

Když byla například ledová kalamita na Moravě, tak Ex 144 Landek ze Žiliny a R 882 Velehrad z Luhačovic měly 480 minut zpoždění (stav na odjezdové tabuli v cca 5 hodin ráno v Praze). Postupně byly odváženy dieslovou lokomotivou. Dle informací, konkurenční RegioJet cestující vysadil v Olomouci a personál cestujícím řekl, ať se dále dopraví po své vlastní ose.

Vendelín

No zásadní rozdíl je v příčině. Kolaps ve Vršovicích způsobila porucha trakčního vedení, tedy příčina v zásadě mimo ČD.

Lord Owl

To ani nevzpomínejte. Nastala k večeru obleva, autobusové linky jezdily, ale ČD se vymluvilo na smluvní dopravce NAD, že jim nechtěli vyjet (alias lidi, spěte kde chcete). LEOš tenkrát posílál některé lidi z Přerova taxíkem a busem, ale ČD ticho po pěšině.

Martin

Asi to nebude rekord, ale taková Avala, co místo ve 21:18(?) dorazila do Prahy až další den ráno…

Gogo

Tam tomu dávali petardu už Srbové, pro ně hodina sem hodina tam žádná míra, a když Maďaři na hranicích dělali důkladný šacuňk tak bylo hotovo.
P.S. nepřijížděla Avala do Prahy až ve 22:18? protože v Kolíně jsem z ní
vystupoval kolem 21:45 a můj rekord byl v 1:30.

Michal

Avala jezdila i o den zpožděná…

babilon

Po Kyrillu měl Jadran 1152 minut = 19h 12m (http://www.zelpage.cz/zpravy/6292). Lidi už tam nebyli, ti byli přepraveni jinak, ale auta na autovozech tam jela.

patology_chef

Z kategorie „vlak i s kaštanama“ si pamatuju R220 Dukla o noci 2./3.1.1994. Té noci údajně v Čierné našli nějaký větší paš cigaret. V Lidči +907 minut, v Praze +880, běžné zpoždění tehdy bylo okolo dvou hodin. Obratový R221 viděl jet nazpět Olomoucí někdy okolo deváté ráno.

Vendelín

pamatuji na informaci, že vlak je opožděn na neurčito

Martin K.

S ohledem na Váš komentář mi dovolte se zeptat, Vy v tom vlaku právě sedíte?

Jiří Tulipán

Naštěstí ne, já si potrpím na kvalitě přepravy. Ale jelikož jsem se ocitl ráno na nádraží, nemohl jsem si nevšimnout, že má RegioJet 420 minut zpoždění, další spoj pro jistotu zrušily a naštvaní cestující skákali 20 metrů do výšky. Jinak jezdím vlakem skoro každý den a pokaždé cca 50 minut zpoždění, LeoExpres v závěsu s cca 40 minutama.

Tomáš

Zajímalo by mne, z jakých podkladů a dat tyhle výrazy typu pokaždé a vždy berete.

Jiří Tulipán

To máte tak, ráno jste na nádraží třeba v Olomouci, vlak RJ má 50 minut zpoždění, přijedete do Pardubic nebo Prahy a další vlak má 50 minut zpoždění, odpoledne se dostavíte na nádraží a další spoje RJ mají 50 minut zpoždění, dojedete na druhý konec a opět vlak RJ má 50 minut zpoždění a přitom se nejedná o ty samé spoje.

Tomáš

Něco konkrétnějšího? Takhle neurčitě plakat umím taky, stačí si vyjet grap a spočítat opožděný vlaky ČD. Taky mohu tvrdit, že mají pořád zpoždění 🙂

Jiří Tulipán

Perfektní, tak si to udělejte pro RegioJet, nechápu, proč se hloupě ptáte, když si to můžete ověřit?

Tomáš

Právě proto, že si to mohu jednoduše ověřit, nesouhlasím s vámi uváděným tvrzením, že RJ má vždy zpoždění cca 50 minut a LE 40.
To je celé 🙂 Prostě na těch kolejích už nejsou ČD samy 😉

Jiný Tomas

Jeden viděl o 50 minut zpožděný v Olomouci, druhý v Zábřehu, třetí v Pardubicích a čtvrtý v Praze. To by se ČD stát nemohlo, a s nejdražší lokomotivou na světě v čele vlaku už vůbec ne.

poiuz

Něco podobného se stálo 2 týdny z5, MÚ mezi Návsím a Mostama u J. (popadané stromy) – ČD odklony + NAD. RJ 1008 +420min. EC 144 byla už v Praze a 1008 ještě nebyl ani v ČR.