Výpadek elektřiny v České Třebové zastavil provoz na koridoru
Stanice Česká Třebová. Foto: České dráhy
Dálkové i regionální vlaky nabírají zpoždění, některé už mají manko přes tři hodiny.
Dálkové i regionální vlaky nabírají zpoždění, některé už mají manko přes tři hodiny.
No, vypadá to na starou známou bolest záložních zdrojů – k dokonalému prověření dojde až v případě, že je NZ akutně potřeba. Do té doby nikdo nemá odvahu provést ostrý test za provozu – shodit přívod ze sítě. Vím to z vlastní zkušenosti, i když to nebyly dráhy. Pak jsem byl na koberečku u jednoho nafoukaného blba, protože se přitom zjistilo, že část rozvodné tzv bezvýpadkově zálohované sítě se tak jenom tvářila a nebyla propojená na UPS. To zjištění mělo cenu zlata, ale blbci to nevysvětlíš.
tak asi blbci zmizel rozpracovaný word soubor….nebo byla jen uražena jeho ješitnost, že jste se ho nezeptal, zda můžete….
Má si ukládat. To ví i Ježíš, protože Jesus saves 🙂
Ne, vážně: nevíme, co se tam stalo, ale u stanice významu ČT bych čekal pokrytí nepřetržitých spotřeb typu SZZ nějakým stacionárním dieselagregátem. Když jsem ještě dělal pro telko, byly takové DA samozřejmostí na každém větším uzlu a pravidelně se testovaly i se zátěží. Už jenom proto, že naftu bylo lepší propálit při testech, než ji vyměňovat. Ví někdo znalý, jak to tam je doopravdy, ev. co se teda přihodilo?
Už je to líp nebo se to bude ještě nějak vylepšovat?
Opět se ukazuje, jak zoufale chybí 2.alternativní trasa (VRT) , ktera by sedala poučit z případě takových události, nebo jinak, jaka je to blbost, že se ty nešťastné koridory budují za provozu, kde navíc jezdi všechno mezi severní, střední a východní Moravou a Čechami.
a ta vrt do brna by v tomto pripade pomohla jak?
Mimo téma, ten Banán je celkem fešák, no ne?
Mimo téma. Kolik z vás si tu předplácí časopis Železničář?
Škoda peněz, občas na něj narazím v práci, tak ho prolistuji a málokdy mě tam něco zaujme.
Kupuji si ho v nádražní trafice.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/archiv/-706/
To je něco jako Hraničář?
Pochodeň 🙂
Mám ho na rok za CD body a taky ho jen prolistuju. Je to sama sebechvala a oslava ČD jak jsou dobrý….
To jakákoliv média v železniční dopravě.
Mel jsem ho 2x za CD body.
za body dobrý ale jinak bych ho nebral
Já určitě ne…
Ani Železničáře, ani jiná periodika…
Vcelku by mě zajímala příčina poruchy. Dřív bývalo standardní, zabezpečovací zařízení bylo zálohované a významné železniční uzly měli dieselagregát právě kvůli výpadku proudu.
Moderní UPSky se umí dobře zbláznit třeba při přepětí…
Jenže tam se většinou používá přepěťová ochrana. Dokonce se daji osadit přepěťové ochrany s velmi malým rozptylem před UPS či například technologické prvky nastavené na poměrně přesnou frekvenci a napětí.
Tak to byste tady potřeboval asi lodní motor, aby to utáhnul:-)
Proč? CAT 3512 může napájet i trakci, když na to přijde.
Pro mínusáře: To je motor z lokomotivy (např. 750.7) o výkonu 1500 kW trvalých, výrobce ho nabízí také v podobě stacionárního generátoru elektřiny.
Pro Kocurka, jak bude motor s 1500 kW, napájet trakci, když na ni pojede několik mašin s příkonem 3000 kW? To trochu nesedí ne?
pokud potrebujete vetsi vykony a skutecne tim chcete zalohovat trakcni napajeni, tak si motoru koupite vice, to da rozum.
a v pripade mimoradne udalosti tam neposlete pet vlaku naraz, ale jen jeden s omezenou rychlosti a odberem…
Omezení proudového odběru, max 300 A (900 kW) odběr, max jeden vlak v pohybu. Pojede pomalu, ale pohne se. A jestli bude těžký, tak čeká na diesel mašinu.
A proč je potřeba při výpadku zabzař napájet ze záložního generátoru trakci???
protože nejbližší diesel mašina je hodiny daleko?
(asi fakt teorie, substrát ve vlaku počká), ale jen taková teoretická možnost
Tak ještě jednou: proč je potřeba při výpadku zabzař napájet ze záložního generátoru trakci?
Vzdálenost dieselové mašiny s tím má co společného? Nebo dieselovým mašinám je povoleno jezdit přes nezabezpečenou stanici, ale elektrickým ne?
Protože se to může zvrhnout i ve výpadek trakce…
No, to je teda argument…
Porucha napájecího zdroje zabzař se zvrhne ve výpadek trakce.
Takový létající talíř Marťanů taky může způsobit výpadek trakce.
To je skvělé.
A to postačí na jak velké nádraží?
Otázka spíš zní: na kolik nádraží velikosti České Třebové to vystačí?
Zálohované je jak to 100 let staré ( tam je jen baterka na induktor a telefon) tak ty novější mají baterie, ty elektronické mají buďto baterií nebo hůře UNZ a ta bývá zdvojená. Problém spíš nastane při výpadku když se systém nepřepne z standardního napájení na baterie pak je to radost dát dohromady.
Určitě vás to zajímá? Ono to vypadá, že je to v takovým bordelu, že lepší nevědět…
Tak minimálně pro budoucnost, aby se případné další závadě dokázalo předejít nebo omezit časové prodlevy.
Po výpadku napájení, snížené napětí v jedné fázi, nešly stavět cesty, nefugovali přivolávačky.
A ty 3 hodiny teda nahazovali proud nebo zabezpečovací zařízení?
Asi napřed druhé, a záhy to první…
Koukám že je to tady samej odborník v řízení provozu a krizových situací. A když jde do tuhého tak má půlka v kalhotech a druhá neví že vlak jezdí po kolejích.
V principu ano, ale to popisujete stav na odpovědných místech…
Hmm, reklama na záložní zdroje je k tomu celkem trefná..
Tak jako ekologicky zodpovědná organizace může SŽ pomýšlet na větrnou nebo solární elektrárnu. Hlavně žádný diesel,proboha,plníme GreenDeal,a to by bylo,aby ani státní firmy nedodržovaly závazky z Bruselu.
Asi byste byl překvapený, že EU podporuje i záložní zdroje energie (jako např. plyn). Cíl GreenDealu ale je aby tyto zdroje byly opravdu jen záložní.
Jenže na příkladu Německa je jasně vidět, že ze zálohy se může stát základní režim na několik týdnů v kuse.
To je jen dočasně než se poručí větru a deš..ee.. slunci, pak už ani obnovitelný plyn nebude potřeba..
Je potřeba být skromný.
Pro začátek třeba jen poručit, aby na Štědrý den sněžilo…
a co je nám do Bruselu máme svojí ekonomiku, akorát politici se klaní a leští kliky
V 7:00 v únoru ta fotovoltaika vůbec nic nevyřeší.
https://www.meteogram.cz/vychod-zapad-slunce/
Mě to oznamovat nemusíte,nahlaste to těm,co rozhodují o směřování energetické politiky EU,a tedy i nás.
No jo…ale co kdyby zrovna nefoukalo? A zataženo k tomu?
Hmmm…a kolik by toho záložního zdroje muselo být, aby pokryl potřeby tak významné stanice jako je Česká Třebová?
Už to pomalu dávají dokupy a rozjíždí se to.
Názorná ukázka drážní zranitelnosti a slabosti.
Názorná ukázka neschopnosti SŽ organizovat dopravu při nefunkčním zabzař. A to přesto, že předpis D1 má rozsah pře 4tis článků : – D
Souhlas. D1 je pouze bič na strojvedoucí. Povinnosti SŽ a jeji dokonalých zaměstnanců jsou dotčene v tomto paskvilu jen velice povrchně. O organizování drážní dopravy nemůže být ani řeč !!!
Nějak se mi nelíbí, co všechno je součástí D1, kterou si píše infrastrukturník.
Může si obec napsat, že na její silnici je červená na semaforu volno a zelená stůj? Pokud ne, proč si SprŽel píše významy návěstí sama.
Jak proboha souvisí to že jednotlivé obce nemohou určovat předpisy na silnicích s tím, že SŽ určuje význam návěstí? Proč by měla existovat další organizace která by navrhovala tvar návěstidel, nebo závazná slovní znění. Komu by to jako prospělo?
Základy vycházejí ze zákona a není např. možné udělat předpis ve kterém červená znamená volno a zelená stůj.
Normalizace předpisů a možnost fíry na co nejméně zkoušek jezdit po celé Evropě – to by prospělo dopravcům, zejména mezistátních vlaků.
Mezi tím je docela důležitý rozdíl, železnice je uzavřená doprava, silnice otevřená, Tj. na železnici nemůže vyjet nikdo bez vědomí SŽ, na silnici může bez vědomí obce vjet každý…
… dokonce i vejít pěšky, s výjimkou dálnice apod. Aniž by na to potřeboval nějaké zkoušky a průkaz a to i v případě, že táhne nebo tlačí bezmotorové vozidlo, jako např. dvoukolák s pící pro králíky. A takové vozidlo nemusí nikde registrovat.
SŽ má jako svoji hlavní činnost sabotování žel. dopravy a D1 je jen další nástroj.
Zranitelná není jenom dráha, ale celá současná civilizace. Stačila by jedna větší sluneční bouře – něco jako Carringtonova událost v roce 1859. Tenkrát to odnesly jenom telegrafy, dnes by padla veškerá život podporující infrastruktura. V roce 2012 to bylo o chlup… Viz třeba tady: https://www.osel.cz/7703-v-lete-2012-nas-o-vlasek-minula-extremni-slunecni-boure.html
To zkáza železnic nemá žádný náhradní zdroj elektřiny? Nebo jako při každém výpadku dojde ke kolapsu dopravy? 🤦♀️
Tak hlavně doufám, že si odboráři v brečí rezijky z našich daní, za takové služby si je zkáza železnic a její zaměstnanci rozhodně zaslouží 🙂
Provozní zaměstnanci mohou za to, že není vybudován nějaký náhradní zdroj el. energie?
Už s těmi Vašimi absurdními spojeními (jako tady výpadek zabzař vs režijky) jste směšný ….
Dokud nebude zkáza železnic plnit svoje povinnosti, za které je placená z daní, nemají dle mého její zaměstnanci nárok na to, abychom jim platili ježděni zdarma. U soukromých firem to takto funguje a nevidím důvod absolutně žádný, proč by ti tak nemělo fungovat u těch placených všemi a mnohými nedobrovolně.
A aspoň na mzdu by mohli mít ti provozní zaměstnanci nárok? Ta je totiž placena z úplně stejných daní …
Na mzdu ano, ale na režijní výhody nevidím jediný důvod, proč by tento benefit měli mít. Proč by ho neměl mít kterýkoli jiný státní zaměstnanec, např učitel, v čem je jiný oproti ajzebonakovi?…
Tak počkat počkat. Vadí Vám ta režijka jako taková nebo protože SŽ neodvádí tak dobrou práci jak byste si představoval? V tom totiž uhýbáte od předchozího příspěvku, tam jste totiž psal, že dokud SŽ nebude odvádět dobrou práci nemají zaměstnanci SŽ mít režijku.
Tak si to dobře rozmyslete jak to vlastně myslíte a pak nám dejte vědět : – D
Vadí mi jako takova ty TROLLE, ale jsem schopný to tolerovat, pokud oorganizace bude plnit svoji funkci tak, jak má. Ve chvili, kdy to tak není a ještě odboráři brečí za rezijky, je to situace totálně absurdní vzhledem k tomu, že už přes 30 let žijeme v tržní ekonomice
Já jsem troll protože vy v jednom příspěvku napíšete něco jiného než v druhém?
Předpokládám, že jelikož jste zase ve slepé uličce začnete s urážkami a na ně navážete voláním po cenzůře názorů které ukazují na Vaši hloupost a neznalost …
A jéje, tady má zas někdo úchylku na kolektivní vinu a trest.
Kolektivní – vina, trest, benefity.
Mzda?
Ono to tak totiz v tržní ekonomice tak nějak funguje, že když se firmě nedaří jako celku, odnesou to holt všichni zaměstnanci bez ohledu, zda za to mohou nebo ne. Odborář, který je odborářem pomalu celý život a žije úplně mimo realitu to ale těžko pochopí, ten je zvyklý si vybecet, aby mu národ platil cestování v první tride zdarma. A když ne tak bude staavkaaaa!!! 🙂
Je velice směšná představa že si myslíte, že SŽ je nějak spojena s tržní ekonomikou : – D Jakou má podle Vás konkurenci? Třeba „slovenskou SŽ“.
Nebo dokonce žijete v představě, že SŽ je organizace která si nějak vydělá sama na svou činnost a snaží se přitáhnout dost zákazníků aby vykázala plusové hospodaření? … Vy mě fakt bavíte svou totální neznalostí : – D
Já tohle vím, ty vole 🤦♀️To je to co tu celou dobu krizizuju, pokud to z těch příspěvků nepoznáš, tak ses totální pako 😂🤦♀️… Aha, pardon, ty si vlastně odborář, omlouvám se…
Uz je to tady. Dosly argumenty, prisly urážky …
Sorry, na orborarske dutohlavy argumenty nestačí, argumenty jsem napsal výše, to, že je nechápeš a obrací to úplně do absurdní, za to nemůžu. Ty si žádné protiargumenty nebo něco, na co by šlo reagovat nedal, tak jaké argumenty bych měl mít? …Radeju bez organizovat staaavkuuuu, Stanjura s Kupkou totiž v rámci úspor chtějí sáhnout právě na režijní výhody draznich zaměstnanců, konkrétně je omezit striktne na cesty do práce, takže utikej vymyslet důvody, proč si rezijky zasloužíte, a vymyslet to, jakým způsobem budete vyhrožovat stávkou 🙂
Tak to jsem klidny, to bude státní rozpocet zachráněný : – D
Vidim ze vase vulgarita graduje, pridavate tykání. No nechtelo by to uz pozadovat tu cenzuru?
Tykání je v internetové diskuzi zcela běžným prvkem, to byste taky mohl vědět, na to by mělo stačit i IQ železničního odboráře. Státní rozpočet to nezachrání, ale aspoň se proškrta další zbytečný výdaj a těch pár milionů se přidá na něco užitečného, klidně třeba na opuštěné pejsky, i to je užitečnější, než bezplatné ježdění vlakem pro zbytečne lidi, jako jste např vy osobně 🙂
Tykání v internetové diskuzi samozřejmě běžné není. To si můžete ověřit lehce tím, že projdete celou tuto diskuzi a zjistíte, že jej používáte pouze a Vy a pouze když reagujete na mě. Takže o nějakém běžném stavu nemůže být řeč.
A co se týče vulgarit, tak tam platí totéž co v předchozím odstavci.
Takže Výkolejka vs PetrN 2:0.
Tak jinak.. Tykání používám vůči lidem, kterých si vážím… Železničního odboráře si neváží a vážit nebudu…. Stačí to takto? 🙂
Tak to Vam děkuji, necekal jsem po tom vsem co jste napsal ze patrim mezi lidi kterych si vazite. Takze sice prudite ale ve skutečnosti vite ze mam pravdu : – )
A diskuzi s Vykolejkou uzavřou asi tak, že tahle vláda vám a vám podobným konečně utne tipec. Žádné rezijky, ignorace vyhruzek stávkami, snížení nezaslouzenych benefitů atd atd atd 🙂 A už bylo načase
Pokud je tato vlada naklonena spise vulgarnim neodborným zavistvcum ze Petře, misto podstive pracujicim zodpovednym odborníkům, tak mate pravdu : – )
Ty urážky si nechte pro sebe. Pokud to nevíte, tak tzv. režijky jsou podmíněny smlouvami mezi dalšími evropskými dopravci o jízdních výhodách.
Ano, máte pravdu, mezi dopravci, to, že je zkáza železnic dopravcem si snad nemyslíte ani vy 🙂
Naprosto výjimečně s Vámi souhlasím. Zaměstnanci SŽ by měli mít „režijku“ která by platila ve vlacích všech dopravců.
Já osobně teda krach firmy za trest nepovažuju, pokud to nebyl něčí úmysl. A kolektivní vinu, se kterou jste předtím přišel, jste v tomto příkladu zase popřel, takže ono přirovnání nedává smysl.
Na druhou stranu od toho ty odbory (mimojiné) jsou, aby se snažili udržet (zajistit) benefity, pro své členy (zaměstnance podniku).
Zaměstnancům může být jedno, že zaměstnavatel nezajistil náhradní zdroj energie, a stejně tak odbory, které by přišli s tím, nedávejte nám ten benefit, protože jste nezajistili náhradní zdroj, bych nepovažoval za dobré odbory. To mi připomíná Cimrmanovo trestání učitele, učitelem.
Tak mě třeba jako zaměstnanci ČD taky rezijky vadí.. protože na ně má nárok kde kdo.. i když není členem skupiny ČD a na cargu na ně nárok nemají, nebo mají ale za určitých podmínek.
Dle mého názoru by se rezijky měli zrušit. ČD ať si je dá jako benefit pro zaměstnance a SŽ a další ať si to pro své zaměstnance koupí a jednou pro vždy se to tím vyřeší.
Ta neustálá diskuze kvůli tomu mi už přijde zbytečná. Železnice má jiné problémy k řešení.
Jediné přijatelné řešení případně (pro mě) je, převést režijky do SJT se všemi benefity a nabídnout je Všem zaměstnancům drah, za určitý obnos. Tvrzení, že se může koupit roční SJT, je jen alibismus, aby to někdo nemusel řešit.
Dneska už to stejně pro hodně kolegů benefit ani není.. Někteří jí ani nemají a někteří jako já na ní doplácejí, protože jí neprojedou.
Cca půlka kolegů to tak má, když jsme se o tom bavili. Jsou důležitější věci k řešení.
Lepší směny, nocležny atd.
Já neříkám, že nejsou i jiné důležité věci, ale těžko říci obecně, co je důležitější, mě konkrétně směny docela vyhovují, a ani nocležny mě tolik nepálí, protože je nevyužívám, ale chápu, že to jsou jinak důležitá témata a neměla by být odstavená na druhou kolej, zato režijku využívám dost a projezdím ji za cca 3 – 4 měsíce.
A stejně jako je dost lidí, kterým je režijka ukradená, tak jich je dost, co ji aktivně využívají.
Vy znáte příčinu výpadku a důvod proč záložní zdroj nesepnul?
Nedivil bych se, kdyby na místě byla předřažená UPS, jen někým špatně zapojená/špatně udržovaná.
Nebo špatná komunikace manažer – provozák (funguje to, nepotřebujeme ups)
Neznám příčinu ani proč nesepnul záložní zdroj.
A teď položím dotaz já Vám. A teď položím dotaz já Vám: co to má společného s tím, že při výpadku zabzař není SŽ schopna zorganizovat nouzově řízení dopravy?
Fakt je, že to přímo nesouvisí.
Jsou tu asi dva průšvihy.
1) neschopnost organizace provozu (šlo by to za tak krátkou dobu? Je možné dát výhybky napřímo a tvářit se že to je zastávka, i ve stanici kde je víc tratí? )
2) Určitě – neexistence nebo nefunkčnost záložního zdroje.
Kromě provozních zaměstanců má Epráva želznic ještě i management. A ten si za tohle zaslouží sebrat nejenom režijky, ale i měsíční prémie.
PS: Kdy naposledy dělali zkoušku záložního systému?
Ano … ale jde o minoritní skupinu. Pokud se najde člověk který za to může tím že špatně plní své managerské povinnosti tak ať jej klidně „potrestají“ … to asi není nic s čím by se dalo nesouhlasit.
Myslím si, že potrestán bude někdo úplně jiný a manager to nebude.
Zaměstnanci soukromých autobusových dopravců také mívají „režijky“ Níže zmínění učitelé mají zase prázdniny. Každopádně nevím zda je SŽ v takové situaci aby nějak rušila benefity. Zaměstnanců nemá zrovna dostatek.
Další dobrý počin Dobré správy, aneb kterak ještě více potěšit cestující,vlakem:-(
Tak stát se může. Ale divím se, že to nenajelo ze záložního zdroje. Vždyť i ten pitomý přejezd se světly má záložní baterii.
Třeba najelo do divokého stavu, a zabezpečovaci to dávali dohromady.