Vyměřování pozemků pro středočeskou D3 je ve finále, na podzim začnou vlastníkům chodit nabídky

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD

ŘSD chce celých 57 kilometrů středočeské D3 postavit v letech 2028 až 2032.

Odebírat
Upozornit na
guest
156 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin K.

Zbytečná stavba, jen to zničí krajinu, ani ne tak dálnicí, ale návazným „zhodnocením“ pozemků u sjezdů … průmyslové zóny, návazné ubytovny, devastace … podívejte se na D8 Zdiby -Nová Ves, nejodpornější přklad přeměny krajiny díky příležitostem.vzniklým díky vybudování dálnice. To bude nových boháčů, co prodají svoje pole jako stavební parcely … a krajina … ?

Dusanh

Existuje taková – Vám zjevně zcela neznámá – věc. Jmenuje se územní plán. Nikdo nedrží konšelům pistoli u hlavy, aby odsouhlasili stavbu něčeho jako třeba průmyslové zóny….

Petr David

Tak jsou i jiné nástroje, než pistole.

Dálnice

Já tedy úplně nesílím tu obavu, že D3 přivede dopravu na D a co pak dál. Uvažujte se mnou: • D0 se bude dokončovat zhruba ve stejné době jako D3 a stane se skutečným okruhem, nikoliv pouze nepropojenými fragmenty • Tranzit pojede po D0, ten vůbec řešit nemusíme • Kdokoliv pojede na levý břeh, opět použije D0 a pak příslušnou radiálu, hlavně tedy Strakonickou • Kdokoliv pojede na pravém břehu někam cca na Průmyslovou a dál na východ od ní, opět použije D0 • Pouze pro tu část dopravy, která bude mířit někam do oblasti Jižní spojky na pravém břehu,… Číst vice »

MP22

Po D0 je to závlek jak hrom a mimo špičku to nikdo cestou do města absolvovat nebude, nikdo z lidí, kteří budou přijíždět z blízkosti města. Jo když pojedu z Itálie, asi mu to bude jedno, ale když bych měl každý den jezdit z Jílového do Michle, tak se mi to moc nevyplatí. Doporučuji si v aplikaci mapy.com otočit sever tam, kde je běžně západ a pak se na to podívat, my máme tu mapu Prahy už moc zafixovanou v hlavě ale takhle to vypadá úplně jinak a věci co dávali smysl už ho dávat nemusejí.

Dálnice

Michle je přesně ta oblast, kterou označuji jako kolem Jižní spojky.

MP22

Já si myslím, že to používání radiál je utopie.. Nikdo, kdo pojede třeba do Strašnic, na Žižkov, do Holešovic, nebude zvědavý na objížďku celé Prahy po D0. Bude se snažit dostat co nejpříjemnější cestou, samozřejmě i co nejrychlejší, ale ne všichni chtějí najíždět 2x tolik km díky úspoře třeba 5 minut, takže většina mířící do centra a širšího centra se ideálně bude přesouvat Vídeňskou, pokud to přes ní bude třeba jen o pár minut pomalejší. Protože na Strakonické si nepomůžou a Modřany po dostavbě sjezdu nebudou taky nic kde by nebyl provoz. A vestecká spojka bude ve stejných parametrech jako… Číst vice »

jkjk

Většina dopravy budou dojížděči do Prahy. Ti stávající, co jezdí už teď, to zas takový problém není, ti se přeskupí. Ale problém jsou ti noví, pro které to díky dálnici bude rychlejší (zdánlivě) než třeba dosavadní autobus. Moc nevěřím, že Vestecká spojka bude. To ale bude problém, protože závlekem přes MÚK D1/D0 se nikomu moc nebude chtít jezdit, tedy toho hodně skončí na Vídeňské, resp. na křižovatce s Kunratickou spojkou, kde je přeplněno už teď.

Jan Hřebíček

Vést dálnici „in the middle of nowhere“ s dlohými přivaděči je česká specialita. Nauči nás to minulý režim na trasování D1 Praha – Brno, takže v tom pokračujeme. D1 jen čistě náhodou vede poblíž Jihlavy, středočeskou D3 obsloužíme Jílové. Bravo.

libor

a kudy má ta dálnice na jih vést? Přes Kladno?

David

Benesovska pro obsluhu regionu se kupodivu nebude bourat …

Dusanh

Upřímně – to vaše „nowhere“ je všude od Tábora až do Prahy… Takže tam nepovedeme žádnou dálnici?

Jan Hřebíček

No tak Benešov a Votice na trase jsou. Stávající trasování neobsluhuje města v regionu, přivede kapacitní automobilovou dopravu do míst, která ji pro vlastní obsluhu nepotřeují, uvolnění stávající I/3 povede ke zvýšení automobilového provozu na úkor hromadné dopravy.

Air Traveller

která konkrétně města v regionu nejsou planovanou D3 obsluhována?

Jan Hřebíček

Obsluhovány jsou pouze relace Votice – Praha a Benešovb – Tábor s dlouhými přivaděči, nejsou obsluhovány relace Benešov – Praha, Benešov – Votice a Votice – Tábor.

Air Traveller

tak benesov – praha samozrejme obsluhovan je. votice – tabor take.

a benesov – votice – na to staci I/3.

Air Traveller

kdyz ji povedete kolem mest, tak zas budou mistnaci prskat, ze maj dalnici za barakem.

krom toho, dalnice je od slova “dalka”. doporucuji pohled do mapy, kam ta dalnice vede a povede.

Frantisek X

Tohle vadí mnohem více u železnic. Silniční vozidlo zpravidla nepostrádá možnost dojet k cíli přímo. Přesto třeba na jih od Budějovic staví stát dálnici těsně kolem měst, zatímco koleje nechává mimo. Asi součást dopravní politiky. 🙂

Milan2

Ne, je to součást obtížného trasování v kopcovitém a hustě osídleném území. Více za tím opravdu není.

Jan Cermak

Linec Praha. Milan Praha. To je ta obsluha.

Tom

nejlepší by bylo to co se dnes uvádí jako nemožné ,rozšířit stávající silnici ,od Benešova ku Praze je na to místy i připravená ,okolí Benešova zahloubit .K Jílovému od Prahy trochu zkulturnit stávající silnici.Nepřivedlo by to tolik nové dopravy .A oblast směrem k Jesenici a kousek dál by potřebovala spíš kapacitní železnici ,ale na tu se tam nikde nenechalo místo ,takže jedině pod zem a to bude příšerně drahé

Dusanh

Jak ji chcete rozšířit třeba u nás v Mirošovicích? Takovou bajku si fakt rád poslechnu… 😀

Tom

v části je široká dost a pokud by bylo třeba víc ta se vykoupí to co překáží ,a dnes stojí těsně vedle silnice nebo pod ní takže bydlet tam musí být lahůdka.Doprava v Mirošovicích pokud se dálnice přes Jílové za nějakých 10-15 let otevře sice poklesne ,ale jen na chvíli než si další řeknou ta silnice je docela volná ,proč jezdit vlakem ,busem

N.N.

Takže ne za vaší zahradou, zato jiým se mají se přímo bourat domy. A to si vážně myslíte, že majitelé bouraných domů nebudou proti?

Air Traveller

proc by si rikali, ze misto vlakem/ busem pojedou autem?

u tech, co do prahy dojizdi za praci to nehrozí – ti nemaji v praze prakticky kde zaparkovat, po ceste stále budou mít ucpanou D1 pred prahou a nájezd do Prahy.

i s uvolněním I/3 nebudou prakticky mít jediný důvod, proč by se vraceli do aut.

Lukáš

Pane Tomáši. Jste úplně mimo. To, že si myslíte, že autíčka jezdí jen po silnici mezi Mirošovicemi a Benešovem po silnici I/3, tak jste úplně mimo. Bydlím na staré Benešovské a v pátek jsem vyrazil na kole. Můžu Vám říci, že to bylo vážně o život. Na úseku 3 kilometrů mě málem srazili 3 kamiony a 2 osobní auta mi ukázaly, jak vypadá myška. Chci tím říci, že frekvence na ostatních silnicích vedoucí do Benešova jsou totálně přetížený a jenom kvůli tomu, že Vám podobní mimoňové neustále opakují ten samý nesmyl: rozšiřme stávající silnici. Pouze nová dálnice odvede většinu aut… Číst vice »

Tom

nová dálnice se mi sice nelíbí ,ale nijak proti ní nevystupuji ,z oblasti pocházím a o té dálnici se mluvilo když jsem chodil do základní školy.dnes jsem důchodce a stále se nekoplo a podle odporu co tam je se asi dlouho ještě pořádně nekopne kdyby se již před lety upravila stará trojka na čtyřpruh s kompletně mimoůrovnovým křížením tak nemuselo spousta lidí zemřít nebo z nich být mrzáci.pokud má tato dálnice v dohledné době stát tak potřebujeme polské zákony a nikoho se neptat ,rovnou stavět no a jezdit po staré benešovské na kole to se nezlobte ,ale dnes je to… Číst vice »

Air Traveller

takze navrhujete dalnici v bezprostredni blizkosti mest, co jsou rozeseta podel I/3?

Milan2

A to je dle Alternativy zcela bezproblémové řešení, které lze hned zítra realizovat. Někdy fakt nevím zda mám brečet nebo se smát nad tou hloupostí.

Fred Rooks

Ano. Ať ta dálnice vede co nejvíc poblíž měst místo volnou krajinou, aby měli obyvatelé měst nějakou krajinu, kam se dá vyrazit za klidem.

Air Traveller

A ona jim snad ta dálnice tu krajinu vezme?

Fred Rooks

Ano, dálnice krajinu vezme.

Lukas_pro_d3

Tohle snad nemyslíte vážně! Vždyť ten Váš koment nedává vůbec žádný smysl. Když vaší myšlenku proženu hlavou, tak přeci budu mít z jedné strany dálnici a z druhé můžu mít les .
Plánovaná D3 vede mezi polemi, kde nic není. Je to dostatečně daleko od všeho …
Zkrátka to má více výhod než nevýhod.
Jinak jak by se měl podle Vás řešit obchvat Miličína? Jsou dvě varianty. Jedna tunelová, která je extrémně drahá (a s vysokým mostem ořed tunelem) a druhá s obrovským mostem. Ten by dle Vaší rétoriky zničil krajinný ráz, ne?

Fred Rooks

Jakto? Dává perfektní smysl. Proč by někdo měl mít z jedné strany dálnici kde žádná není potřeba? Váš komentář nedává smysl. Není pravda, že D3 „povede“ (což doufám, že nepovede) tam kde nic není. Je tam krajina. Ano, každá liniová stavba zničí krajinný ráz, a tato je zcela zbytečná.

Lukáš

Váš komentář výše:” Ano. Ať ta dálnice vede co nejvíc poblíž měst místo volnou krajinou, aby měli obyvatelé měst nějakou krajinu, kam se dá vyrazit za klidem.”
Ta dálnice je potřeba. Je potřeba odvést dopravu (která už nyní je) z I/3 a přilehlých okrsek na jednu silnici! Chápete to?
Vy tu dálnici nechcete u měst a ani nikde jinde 😃 debata s Vámi je ztracený čas.

Milan2

S krajinným rázem opatrně. Víte jak dopadla ta ošklivá lanovka nad krásnou čističkou?

Lukas_pro_d3

Ne! Navrhuji postavit D3, tak jak je plánovaná.

Fred Rooks

Ne! Navrhuji D3 ve středních Čechách nedostavovat, protože za to nestojí.

Air Traveller

aha – dalnice spojujici krajske mesto, tabor, a pulku rakouska s prahou, ale nestoji za to …

boze, do kohos to dusi dal 🙂

Milan2

Ono to už jinak nepůjde. I kdyby nyní někdo jen tak od klávesnice přišel s geniálním řešením, které stovky odborníků před ním přehlédlo. 🤭

Fred Rooks

Vzhledemk tomu, že ještě neproběhlo ani územní řízení, tak mluvit o dostavbě je dost předčasné. Také je zavádějící jak podsouvají vlastníkům, že je nejvýhodnější prodat teď, a straší je vyvlastněním, které ani nemusí hrozit, protože schvalovací proces není zdaleka tak daleko, jak se snaží prezentovat. Podle mého názoru by bylo pro nás všechny lepší, kdyby se dálnice nevedly v ekonomicky i nekologicky nesmyslných trasách. Kolem Benešova už je koridor ošklivé krajiny, kam by se dálnice vešla a dala by se logicky předpokládat.

Kubajsu

Tak schválně; kudy by to mělo vést třeba jen kolem toho Benešova? Ať si to nekomplikujeme širším okolím…

Fred Rooks

Ve stopě současné silnice.

Air Traveller

doporucuji pohled do mapy. idealne drive, nez zacnete trousit tato moudra.

Fred Rooks

Znám tu krajinu velmi dobře a nepotřebuji od Vás poučovat.

Air Traveller

nejspis jste ji nevidel ani na obrazku. natoz abyste ji znal.

Milan2

Asi myslí mapu takovou tu pro občasné turisty. Neviděl nikdy zásady kraje, územní plán ani problémovou mapu se zakreslením všech území kam se nesmí nebo smí za obtížně splnitelných podmínek. Také desítky prověřovacích studií, které prokázaly v mnoha variantách jednoznačně neprůchodnost území v blízkosti stávající I/3 ho nechávají v klidu. Takové radily mám nejradši.

Fred Rooks

Nechápu z čeho soudíte. Znám to tam celkem slušně.

Milan2

To my taky. Zdravím za všechny projektanty. 🫡

Air Traveller

ktera je ta “oskliva krajina” kolem benesova? kudy by mela vest dalnice do CB “smyslnou” trasou?

tealita je takova, ze k zomu vyvlastneni eventualne stejne dojde. dalnice tam na 99% bude v teto trase , a to driv nebo pozdeji.

Fred Rooks

Od Mirošovic kolem Pyšel, okolo Benešova a dál.

Air Traveller

zrovna tam je docela pekna krajina.

vy si to asi s necim pletete.

Fred Rooks

Vede tam současná silnice, takže nic moc. Rozhodně horší než v tom co se navrhuje.

Air Traveller

takze jste tam nikdy nebyl, a jen placate?

Milan2

Ano, to je obvyklá mylná představa, že co snese jedničku, snese i dálnici. Není tomu tak. Nemáte žádný prostor pro rozšíření, nevykoupíte pozemky, nezbouráte domy, nesplníte hlukové limity, vstoupíte do zakázaných území, kam vstupuje současná jednička takříkajíc zvykově, prostě historicky, a kam vás ochrana přírody nebo jiná omezení ani náhodou jako novou stavbu nepustí. Nic není v plánovací dokumentaci a ani to tam nikdo neschválí a to nikoliv kvůli nějakému politickému šprajcu, ale jednoduše proto, že mu to nedovolí platné zákony. A ty jsou čím dál přísnější.

Fred Rooks

Pokud chcete dálnici, pak je potřeba tohle splnit. Pokud se to nesplní, žádná dálnice nebude. Zábor další krajiny je ale z mého pohledu naprosto nepřípustný.

Fred Rooks

Znám to tam a projel jsem tam nesčetně krát. Pro mě je mnohem přijatelnější pokračovat v devastaci územím, které je už zdevastované než krajinou, které doposud byla ušetřena.

Air Traveller

pak tedy nechápu, o jaké devastaci mluvíte .

Fred Rooks

Dálnice znamená devastaci.

Dusanh

Já ti dám zdevastované území, Neználku…

Fred Rooks

Co mi tykáš? Je to tam zdevastované silnicí první třídy. Komu se tam líbí, ten tam žije. Ten snese i dálnici.

Dusanh

Pokud někdo můj rodný kraj označuje – zcela mylně – jako zdevastovaný, tak je pro mě Neználek a klidně mu budu tykat, Neználku.

Fred Rooks

Znám to tam velmi dobře. Jestli má někde vzniknout dálnice, je to tam.

Fred Rooks

K vyvlastnění může dojít, ale realisticky možná v horizontu deseti, patnácti nebo více let. Vlastníkům bych radil nabídku odmítnout a vyčkávat.

Hans N.

Velmi hloupá rada. Po vyvlastnění dostanou méně než nyní při dobrovolném prodeji.

Fred Rooks

Jenže žádné vyvlastnění teď vůbec nehrozí, zdaleka. Schvalovací proces totiž není zdaleka tam jak se prezentuje.

Air Traveller

a kde tedy je? .)

jste legrační 🙂

Fred Rooks

Je ve fázi územního rozhodování.

Air Traveller

A nekde snad někldo tvrdí, že je v jiné fázi?

Jinak celá vaše argumentace je naprosto mimo. Zahájení vyvlastnovani neni vazane na pravomocne uzemni rozhodnutí.

takze ted uz se doufam zklidnite.

Fred Rooks

Moje argumentace je zcela vpořádku. V nejlepším zájmu všech majitelů pozemků je nic neprodat, protože cena místa pro život je penězi nevyčíslitelná. Pokud někdo má barák v hezkém místě a měl by ho opustit kvůli dálnici, pak by se ho měl držet a dálnici co nejdéle blokovat, případně dostat takové peníze, kterým se neříká ne. Tomu co ale bude nabídnuto bych řekl ne bez váhání.

Air Traveller

za patnact let se tam uz bude jezdit. takze , radeji bych byt vami zadne rady nedaval. jeste by vas pak mistni majitele zalovali.

Fred Rooks

Místním majitelům radím držet se svých gruntů co nejdelé to půjde. Stavba dálnice je daleko, pokud k ní vůbec dojde, a vyvlastnění minimálně ve střednědobém horizontu nehrozí.

Air Traveller

kdyz myslite

IvoK

Žijete v roce 2000 inspirován paní Havránkovou. Naštěstí od té doby se legislativa změnila. K vyvlastnění dochází již v momentě, kdy se nedohodnou s zároveň je vydáno územní rozhodnutí, nebo je fixován koridor.
Takže brzy.

Fred Rooks

Přístup strašení majitelů něčím co jím nehrozí je šmejdský.

Air Traveller

Jenze ono to neni, ze jim to „nehrozi“.

Zahajeni vyvlastnovaciho procesu neni vazano pravomocnym uzemnim rozhodnutim.

Takze vasimi slovy – davat lidem rady, které je mohou stát peníze, je smejdské.

Fred Rooks

Zahájení vyvlastňovacího procesu je dáno zákonem a radím každému majiteli, aby si tento zákon pročetl, rozhodně odmítl první nabídku státu a postavil se na stranu odpůrců dálnice.

Air Traveller

tak se s tim zakonem hlavne seznamte vy… budete prekvapen.

Jirka

Zajímavé je, že jsem se o tom bavil s majitelem polností v okolí Hostěradic a už prý dostal cenovou nabídku . S cenou je spokojený a dálnice přes posázaví už měla být dávno.

StonyCZ

Nechce se mi verit, ze se toho nakonec asi i doziju.

Gilgameš

Chápete někdo, co je v plánu s veškerou dopravou, co po D3 ku Praze přijede? Kolem Kunratic to bývá extrémně zacpané už teď. Mám trochu pocit, že se plánuje stále podle starého projektu JVK, kdy by na dálnici ve správném úhlu navazoval okruh k Jižnímu městu. Takhle si ale nikdo nebude chtít zajíždět k Říčanům, takže buď bude stát v koloně u Kumratic, nebo v koloně na Strakonické…

Don Pedro

Pořád se spekuluje o Vestecké spojce, ale ta než bude postavená, tak uplyne ještě hooodně vody ve Vltavě. Takže ta tam bude citelně chybět. Jestli to říkám správně tak tamtudy měla původně vést D0, ale byla odkloněna jižněji.

troglj

Ano, Věštecká spojka je vlastně část varianty krátké Pražského okruhu. A protože ten se místním povedlo odklonit, mají další argument i tady.

Jiří Urban

Akorát se připravuje dvoupruhový s kruháčema, takže pro tranzit do centra nic moc kapacitního.

Milan2

Ale bude to stačit. No případně se to později rozšíří. Proč myslíte, že se D0 převedla na Prahu? Aby se na ní daly navěsit dle potřeby další MÚK a zástavba po obou stranách.

Jiří Urban

D0 spravuje ŘSD, nikoliv magistrát Hl. m. Prahy.

Navíc, ani v této formě to spojka nebude mít jednoduché viz.

https://zdopravy.cz/peripetie-vestecke-spojky-uzemni-rizeni-bylo-preruseno-sotva-zacalo-zasahl-soud-195010/

Milan2

Překlep – D1 od Průhonic do Prahy.

VRTjecesta

Ale jistě, ale vždy když na to upozorním, tak dostanu děsnou čočku. Prý že bude většina aut tranzit, případně pojedou po D0. Asi ti dojížděči ze sídelní kaše na jihu od Prahy budou trávit den rotací po D0.
Bolševik tam měl samozřejmě radiálu, jejíž část je vidět mezi Thomayerkou a Kačerovem. Ale ta už nebude. Varianta, že vznikne P+R u metra pro cca 30000 aut je taky nepravděpodobná.
Takže asi tak, no.

Jiří Urban

Ale ta varianta s P+R je vzhledem k politické reprezentaci Prahy nejrealističtější řešení.

Fred Rooks

Souhlasím, ale VRT není cesta, protože v této malé zemi ušetří maximálně několik minut, což nedává smysl.

VRTjecesta

Kde jste na to přišel? Šlo by to nějak dozdrojovat?

Fred Rooks

Vycházím z toho, že u HS2 se mluví o ušetření nějakých 36 minut na cestě mezi Londýnem a Birminghamem. Stojí to za to? Podle mě ne. Uznávám ale, že jsem slovo několik použil příliš liberálně a měl jsem napsat třeba pár desítek.

Fred Rooks

No dobrá, teď jsem našel tvrzení, že cesta vlakem z Prahy do Brna bude trvat 50 minut, což by byla oproti dnešku obrovská úspora času. Jenže není to spíš zoufalostí toho, jak dnes vypadá normální železnice a nestačilo by upgradovat tu současnou, aby to tam trochu svištělo, místo úplně nové liniové stavby?

VRTjecesta

Ne, dohledejte si víc…

Fred Rooks

Pracuji na tom. Stoprocentně o tom stále nevím dost. Nicméně VRT podle mě nejsou řešením ničeho. Lepší vzít současné železnice a vylepšit je.

Air Traveller

jak byste teda vylepšil třeba tu současnou trat pres vysocinu?

opet, doporucim (abychom si vsichni usetrili cas) abyste se aspon podival do mapy.

napovím vám – to vase „vylespeni“ by byla prakticky novostavba v celé délce od kolína az do Brna.

Fred Rooks

Tak by to byla novostavba od Kolína do Brna no, ale v současné trase, tzn. bez další devastace.

Air Traveller

v té samé trase to na 200 nepostavíte.

abyste ji mohl postavit na 200, tak by musela vést jinudy.

opět blábolíte.

Fred Rooks

Nebránil bych se narovnání některých zatáček a tam kde to nejde postavit na 200, tak to tam určitě jde postavit na 180, což není velký rozdíl.

Air Traveller

to nemuzete myslet vazne … jdte tak hloupy nebo jen trolite?

Milan2

Jenom takové malé upozornění. Debatujeme zde o pravděpodobnosti realizace středočeské části D3, která je po cca 20 letech urputné snahy ŘSD už pevně ukotvena ve všech územních plánech, má kompletní EIA, včetně vypořádání všech připomínek a jsou rozeběhnutá všechna ÚŘ. Jakou šanci má úplně nové trasování VRT na rychlosti 250-300 km od Kolína až do Brna? Za vedení SŽ? 50 let? 100 let? Nikdy?

Fred Rooks

V české krajině není místo pro vůbec žádné další nové liniové stavby.

David

Lepší trasování trasy pres Vysočinu a udržení těch 160-200 by bylo na trasu Praha-Brno kolik? 1:15? Podle mě by to stálo za to ušetřit cca 200mld. Navíc ty zázračný VRT budou muset mit dotovaný provoz, aby tím vůbec někdo jezdil. Není to nic jineho nez černá díra.

N.N.

Ujet 200 km za 1:15 při Vmax 200 km/h znamená jet bez zastavení pořád těch 200 km/h.

A lepší trasování současné 250 km dlouhé trati přes Vysočinu znamená postavit ji znova, jinudy a o 40 km kratší. Přičemž pro 200 km/h bez zastavení potřebuje minout města, jinak se propadnete na 80-120 km/h.
Skončíte přibližně v trase VRT, jen to bude na poloviční rychlost za ty samé peníze.

Fred Rooks

Rychlost 200 km/h na železnici tak jak u nás existuje bohatě stačí a je zcela reálné ji docílit v současných trasách. Snažit se o 300 a víc km/h je podle mě bláhovost v této velmi malé zemi. Nic to nepřinese.

Fred Rooks

Jinými slovy, ušetření půl hodiny na cestě do Brna, to mi opravdu nestojí za zničení další krajiny. Nehledě na to, že nevidím moc dobrých důvodů jet do Brna. Ano, za dva týdny tam pojedu, ale je mi úplně jedno jestli tam pojedu tři nebo čtyři hodiny. Samozřejmě autem.

Flinta19

Nejmenší poloměr oblouku na trati z Kolína do Brna je 470 metrů. Tento poloměr oblouku umožňuje maximální rychlost jízdy okolo 100 km/h. Pro rychlost 160 km/h je minimální poloměr oblouku 1550 metrů, tedy téměř trojnásobek. Pro rychlost 200 km/h to je už 3.500 metrů, tedy více než 7 násobek. A teď nám prozraďte, jak byste chtěl upravit trasování v současné stopě, abyste dosáhl těchto hodnot.

Fred Rooks

Dá se to narovnat.

Fred Rooks

Jak se tohle může někomu nelíbit? Vždyť se to dá narovnat.

Air Traveller

jak se v soucasne trase pres vysocinu, ci v trase mezi trebovou a brnem, docílí 200?

jako ze ty vlaky budou lítat?

Fred Rooks

Stavebně. Úplně stejnými koridory se jinde sviští 200 a víc kilometrů za hodinu úplně bežně.

Air Traveller

kde jinde se stejnými koridory jako na vysocine svisti 200 a víc?

co to proboha melete ?

Fred Rooks

Úplně normální věc třeba v Anglii.

Air Traveller

jako ze v anglii plati jine fyzikalni zakony?

ne, ani v anglii by na trati, ktera by byla jako ta nase na vysocine, 200 nejeli.

ani 160.

jeli by tam uplne stejnou rychlosti, jako u nas

Fred Rooks

No tak ale: 200 km/h (~ 125 mph) není žádná velká rychlost. V Anglii takhle rychle jezdí úplně normální vlaky na ne moc extra tratích.

Fred Rooks

Nechápu, jak někdo může nesouhlasit, když to tak prostě je.

Air Traveller

ne, nejezdi.

ryclost, ktera se na trati da dosahnout, se neodviji ani od zeme, ani od vasi dojmologie, ale nejvice od tyzikalnich zakonu. a ty jsou vsude stejne.

Fred Rooks

Tak proč je zcela normální svištět v Anglii 125 mph po úplně normální, obyčejné trati?

Air Traveller

no, ono to tam normalni neni.

to jste si jen vybajil ve vasi hlave.

Fred Rooks

Ne, nikoli. Vlaky v Anglii normálně jezdí 200 km/h zatímco u nás jsem ve vlaku určitě nejel víc jak 160 km/h. Vytáhněte hlavu z …

Air Traveller

boze 🙂 vy jste uplne mimo.

my se nebavime o tom, jestli jste jel v anglii 200x

my se bavime o tom, ze na trati jako je u nas na vysocine, by ani v anglii nejeli 200. ani 160.

Fred Rooks

Přesně. Osobně, když se kdykoli vydám do Brna, tak to stejně bude autem.

Milan2

Já ne. Auto s pražskou RZ působí na Brňáky jako hadr na býka. Vždycky to dopadne nějakou škodou na autě nebo mastnou pokutou za něco, co místní může bez problémů.

Fred Rooks

Nejsem pražák a nemám pražskou RZ a i kdybych měl, tak to není důvod nejet do Brna autem, samozřejmě s pojistkou proti vandalizmu.

Jiří Urban

Řešením by byla Vestecká spojka v původní kapacitní variantě a dostavba sjezdu do Komořan. Ale řekl bych, že si to nakonec tak nějak sedne. D11 taky končí Téčkem, kde auta nepokračují přímo rovně do centra radiálou, která tam původně byla plánována, a taky to nějak funguje.

MP22

Jenže z D11 se jezdí Novopackou, Chlumeckou nebo Štěrboholskou radiálou a všechno je od kříže s D0 kousek a po cestě dál do města bez většího závleku. Z D3 to bude po okruhu na D1 nebo Strakonickou směrem do města a na P4 obrovská zajížďka a to se nikomu nebude chtít absolvovat… Ta doprava z D3 prostě zahltí komunikace od Jesenice do Prahy ještě více, než jsou zahlcené dnes. Můžeme se dočkat toho, že Vídeňská bude ráno i dopoledne kolabovat mnohem delší čas než je tomu dnes a že tam bude velmi silný provoz za hranicí kapacity po celý den..… Číst vice »

Jiří Urban

Mně jako ne-pražanovi je to úplně jedno. Potřebuju se Praze vyhnout a D0-D3 mi to umožní.. Pro mě osobně je třeba varianta zkapacitnění současné I/3 a D1 na 4+4 mnohem sympatičtější, ale lidi holt vždycky dostanou co chtějí, takže se staví dálnice rekreační oblastí, kde lze očekávat tuhý odpor, a bez pořádného napojení na městský okruh v Praze.

MP22

No takže jsme se dozvěděli že nemáte rád Prahu, že ta dálnice ani není vlastně pro vás a že si stejně myslíte, že by to mělo být podle vašeho. Posíláme klíčenku a ještě prosím, co si o tom myslí maminka, žena a pes.

Jiří Urban

Ty klíčenky předpokládám mají stejnou hodnotu, jako vaše příspěvky v diskusích, tak si je klidně nechte. Nebo teď nerozumím proč na mě útočíte.. Stěžujete si na nedořešené napojení D3 do centra, kterým varianta I/3 + D1 netrpí. Úplně jste vypustil moji zmínku o Vestecké spojce a Komořanské, které ten problém řeší a taky se s nimy při návrhu trasy D3 počítalo ( a s obchvatem Písnice), ale pražané je v té podobě odmítli (třeba změní názor až bude kolaps od jiží spojky po Kunratice). O mém vztahu k Praze navíc víte prd, pouze jsem si dovolil napsat, že z D11… Číst vice »

Fred Rooks

Přesně tak. D3 přes Posázaví postrádá účel a logiku.

Frantisek X

A demolice té nesmyslně odkloněné části, ideálně. Ale na to nedojde, takže výsledek jak chceme – dvě dálnice vedle sebe. Časem možná třetí. A o potraviny budeme žebrat v cizině.

Dusanh

1) to, co by hypoteticky dnes přijelo po D3 ku Praze je v nejnepříznivějším případě totéž, co dnes přijede ku Praze po I/3 a D1 (pro šťouraly – aut jedoucích dnes na trase Sedlčansko-Příbram-D4 a v budoucnu přecházejících na D3 je podle mě velmi málo) 2) ze skutečnosti, že ne všichni řidiči mají cíl v západní části Prahy apod. vyplývá, že určitá nenulová část řidičů (a to zejm. ti z Benešova a „východního Benešovska“) bude i nadále pro svoji cestu volit dnešní kombinaci I/3+D1, což bude o to snazší, že na I/3 významně poklesne provoz 3) z toho vyplývá, že… Číst vice »

projekt2501

doleva a nebo doprava, stejně jako na D10. proč?

VRTjecesta

a dál?

projekt2501

dál rovně, stejně jako z D10. proč?

David

A proc by vsichni z Jiznich Cech meli chtit Kunratic? Ty cile vetsinou byvaji po cele Praze … office parky na okraji Prahy, nemocnice, skoly.

Clovek

Plan cest uz je passe. Waze to rozsype vsude kam se to vejde, stejne jako to dela v ose D5 do Smichova. Vsechny radialni ulice vcetne aspon trochu prujezdnych rezidencnich na tom budou hur. Reseni by bylo nejak donutit ridice presednout na metro, idealne v kombinaci s nejakym podnikavym zemedelcem, ktery by je nechal zaparkovat u sebe na poli – podobne jako to funguje kolem letiste. Bohuzel to by Praha musela otevrit oci, zavest mytne, emisni zony a zneprijemnit prujezd po dotcenych ulicich.

libor

blbost, ne všichni chtějí do centra přes Kunratice, značná část se vydá i po D0 vlevo vpravo. Pokud vím ,tak tou dobou už bude hotová D0 mezi D1 a D11. Problém může být snad jen Strakonická, která vede hezky k tunelům ….

davidsvecu

stavba vestecke spojky se spojovala s usekem 511, podobne jako obchvat Pisnice.. zajimalo by mne co je noveho s obema projekty 🙂

Don Pedro

Dobrých zpráv není nikdy dost.

David

No vida, magický 2028 a už jedou výkupy. Jestli už třeba i SŽ vykupuje na to všechno co plánují oni.

koriandr

V Klidu.. 😌😌😌 nad VRT tečou sliny všem dotčeným majitelům že už se nemůžou dočkat…

Jiří Urban

Panu Kupkovi jako ministrovi fandím, ale to jak se nechává od SŽ uchlácholit VRTčkovou potěmkinovu vesnicí je pro mě záhada.. Vždyť vidíme jak dlouho od dokumentace EIA trvá zahájit maličký kousíček nové trati u Čelákovic (EIA 2015, ÚR 2017, zahájení 2022) a oni pořád budou tvrdit, že se na vysokosychlostní trati kopne do konce desetiletí. Zkrátka nekopne i kdyby si tam v tuhle chvíli sedl pan Mátl.

VRTjecesta

Jediná šance je, že se najde někdo jako Mátl, rozbijí se monopoly a dojde na kompletní výměnu v Dlážděné. Ale to zatím nedokázal nikdo.

Petr David

O dopravní politice, tedy i stavběě tratí rozhoduje vláda (MD), nikoli správce.

Jiří Urban

Rozhodovat může, ale někdo do musí připravit a postavit.. a na to má stát Správu železnic

Petr David

Domnívám se, že rozhodnutí je ve věci první krok, potom netuším, co se dá připravovat a stavět?

Petr David

Jinými slovy, kdo má v rukou finance?

J.M.

obchvat Valmezu taky padl na chybě úřadu a ne politice, i když ti na to tlačili. Posunutí je myslím jen o 3 roky, což je velké štěstí. A to tam nehoří konec termínu např. u EIA.

Jiří Urban

Tak Zlín s hlukovou studií a rozhodováním zlínskékho krajského úřadu by mohl s D49 vyprávět…

David

Jo, ale Kupka tu asi pristi rok uz nebude… a borci co jedou kolem zeleznicniho kartelu a maji skoupeny pozemky v ceste VRT asi taky nebudou uplne okresni prebor.

N.N.

Délka trvání EIA opravdu není závislá od kilometráže trati nebo dálnice, ikdyž to tak může vypadat. EIA se dělá i na výrobní objekty, které nelze kilometráží měřit.

Tomariero

Na něco už výkupy běží konkrétně Přerov Ostrava

Tomariero

Já beru u SŽ rok 2028 jakožto rok kdy bude většina těch projektu kompletně připravena po stavební povolení, ale nebudou na to všechno peníze takže se zahájí jen část a zbytek bude v zásobníku staveb a bude se to stavět později snad dle důležitosti a ne dle politiky.

Gwann

2028 dojde tak akorat k prvnim prusvihum s EIA

N.N.

A chcete to teda mít? Tak nežehrejte nad tím, že když se začne, tak přijdou problémy.