Doprava ve městě Infrastruktura Metro

Výměna schodů uzavře na dlouhé měsíce východ z metra na Karlovo náměstí

Metro S na Karlově náměstí. Zatím jen iluze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Metro S na Karlově náměstí. Zatím jen iluze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní podnik hlavního města Prahy se po nedávném otevření vestibulu metra na náměstí Republiky vrhne na obnovu další stanice na lince B. Na řadě je Karlovo náměstí, konkrétně jeho frekventovanější východní vestibul. Od úterý se vstup a výstup z této strany (od Karlova náměstí) na téměř 11 měsíců uzavře.

„Modernizace se týká zejména pohyblivých schodů, dále pak osvětlení služebních prostor, rozvaděčů, zásuvkových vývodů napájených z rozvaděčů osvětlení, sdělovacích zařízení a stavebních úprav. V rámci stavebních úprav se hlavně počítá se sanací průsaků, částečnou rekonstrukcí podhledů, obkladů stěn a dlažeb,“ uvedl investiční ředitel DPP Tomáš Kaas.

Cestující budou moci po dobu uzavírky využívat západní vestibul ve směru na Palackého náměstí. Funkce podchodu pod křižovatkou ulic Resslova – Ječná – Karlovo náměstí bude částečně zachována. Současně zde proběhne modernizace veřejných toalet v metru.

Práce zaačnou demontáži stávajících eskalátorů, ze kterých budou vytěženy náhradní díly. Po odstraněných starých pohyblivých schodů přijde na řadu sanace eskalátorového tunelu a příprava na montáž nových eskalátorů. „Tyto přípravné práce budou značně časově náročné kvůli technologickým pauzám, nezbytných pro zrání nových nosných betonových konstrukcí,“ doplnil Kaas.

Modernizaci provedou firm Hochtief a Brema, náklady mají být 225 milionů. Modernizace stanic metra v poslední době proběhla (nebo probíhá) na Andělu, Skalce, Palmovce, náměstí Republiky, Dejvické nebo Muzeu.

Změny v zastávkách autobusů
Pro linku č. 148 se zřizuje zastávka Palackého náměstí v ulici Na Moráni před křižovatkou s ulicí Dittrichova.

O stanici metra Karlovo náměstí
– stanice Karlovo náměstí byla otevřena v roce 1985
– jde o podzemní trojlodní raženou stanici
– založena je 40 metrů hluboko, délka včetně technologického zázemí činí 165 metrů
– v pracovních dnech projde stanicí průměrně 66 tis. cestujících, z toho dotčeným vestibulem Resslova 48 tis. cestujících

Plánovaná obnova stanic metra

Stanice Termín Náklady (v mil. Kč)
Opatov 2019 – 2020 230
Českomoravská 2019 – 2020 590
Jiřího z Poděbrad 2019 – 2020 980
Karlovo náměstí 2018 – 2019 225
Florenc (oprava stropní desky) 2020 – 2023 810

Pramen DPP

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Nejsem odborník, ale opravovat eskalátory téměř rok, mi přijde jako fakt hodně dlouhá doba.

    • To není oprava, to je výměna za jiné + nezbytná oprava souvisejících zařízení včetně stavebních částí – a když se to děje za provozu metra, tak ten provoz přináší různé omezující podmínky, a připočtete-li i všelijaké „technologické doby“ (zejména u těch stavebních součástí) a nějakou menší časovou zálohu (vždycky je lépe mít možnost skončit dřív, než muset výluku neplánovaně prodloužit), tak preventivně a přitom zodpovědně stanovit dřívější termín dokončení asi opravdu nelze: není to „stavba na zelené louce“.

  • I když je to pro cestující nepříjemné a trvá to pravdu dlouho – oni se chlapci vážně nijak nepředřou – je vážně skvělé že DPP provádí dané modernizace a udržuje tak naše metro stále ve velmi dobrém stavu – v porovnání například se šílenostmi typu Milano nebo třeba nedej Bože Berlín, Paříž apod…..
    Vždycky jsem se divil proč si turisté fotí prostory metra nebo si to natáčejí na mobil… (dříve na video)
    Pak když jsem se dostal na ten „vyspělý“ západ – tak jsem pochopil že naše metro je vážně v unikátně perfektním stavu a že je neuvěřitelně čisté, světlé, prostorné a velmi dobře a přehledně značené…
    Vyjma Skandinávie – na něco takového na západ a na jich od nás „úspěšně“ zapomeňte….
    Tam je to vážně hnus, Velebnosti..

    • Tak třeba v Budapešti je metro principiálně stejné jako v Praze (a nová likna M4 má opravdu krásnou architekturu), jen možná o něco zašlejší.

    • Tohle srovnávání mam vždycky hrozně rád. Porovnávat neporovnatelný je totiž děsně fajn – on rozsah sítě pražskýho metra neni nic extra, když se teda chceme bavit třeba o stavu metra v Berlíně (kde to fakt není žádná velká hrůza a kompletní renovací prochází někdy i několik stanic ročně). Taky by asi nebylo od věci vzít v potaz, že pražský metro zatim neslouží ani 50 let, zato některý části toho Berlínskýho jsou v provozu od roku 1902.
      DPP tedy ve výsledku dělá to, co dělat má, a asi je za to není třeba vynášet do nebes.

  • 11 měsíců? Haha. Tyhle neuvěřitelné rychlosti… To se to fakt nedá udělat rychleji? To ať mi nikdo neříká.

Newsletter

Partneři


Výběr editora