Výměna naváděcí lávky u letiště si vyžádá uzavírku dálnice, práce začnou na jaře
Lávka není veřejně přístupná, slouží výhradně letišti. Její součástí jsou letištní naváděcí systémy.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo do finále tendr na výměnu neveřejné lávky přes dálnici D7 u ruzyňského letiště. Všechny tři nabídky přesahují předpokládanou cenu 60 milionů korun bez DPH, nejnižší činí 62,9 milionu. Vyplývá to z anonymizované zprávy na profilu zadavatele.
„Zahájení rekonstrukce předpokládáme koncem března. Přesný termín bude znám až po jednání s vybraným zhotovitelem,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Demolice staré lávky si podle něj vyžádá úplnou uzavírku dálnice na jeden víkend. Celkem by stavba neměla trvat déle než 200 dnů.
Lávka je přibližně 400 metrů od mimoúrovňové křižovatky Aviatická směrem na Slaný. Není veřejně přístupná, slouží výhradně letišti. Její součástí jsou letištní naváděcí systémy, slouží také k obsluze a údržbě navigačních světel na druhé straně dálnice.
ŘSD ji hodlá vyměnit, neboť její stávající rozměry podle něj brání budoucímu rozšíření dálnice na šest pruhů. Stavba nové lávky měla být původně součástí chystané modernizace křižovatky Aviatická, která začne příští rok. Nakonec se silničáři rozhodli lávku pojmout jako samostatnou stavbu, což mimo jiné zdůvodňují koordinací s uzavírkou hlavní ranveje na letišti.
Uzavírku dálnice si vyžádá rovněž osazování letištní techniky na novou lávku. Silničáři předpokládají, že půjde zhruba o 20 minut v noci.
V příštím roce pak plánují zahájit práce přímo na křižovatce Aviatická. „Účelem stavby je kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně. MÚK Aviatická bude tvořena osmi rampami a dvěma kolektorovými pásy, které propojí všechny směry,“ doplnil Veselý.
Odhadované náklady na stavbu jsou 905 milionů korun. Hotovo má být v roce 2028, kdy se také úseku s křižovatkou dostane oficiálního přiznání statusu dálnice. Ta dnes směrem od Slaného končí u zmíněné lávky.