Výměna naváděcí lávky u letiště si vyžádá uzavírku dálnice, práce začnou na jaře
Letištní lávka přes D7. Pramen: ŘSD
Lávka není veřejně přístupná, slouží výhradně letišti. Její součástí jsou letištní naváděcí systémy.
Lávka není veřejně přístupná, slouží výhradně letišti. Její součástí jsou letištní naváděcí systémy.
Jak to bude vypadat s podobnou lávkou v prostoru MÚK D0 a D7, kde je úhel křížení nové lávky s D0 daleko horší než na D7.
Bude kvůli tomu omezen i provoz letiště?
Právěže je plánovaná výluka hlavní dráhy, tak se to zkordinuje na letošek… a bude se tak létat z druhé
Asi tem terminum uz nerozumim.
Jeste ve vcerejsim clanku se psalo, ze prestavba krizovatky bude letos. A dnes se pise, ze az pristi rok? To bylo uz tolikrat posunuty, ze se v tom ztracim…
Včera jsem pod tím článkem psal, že je ta křižovatka nějaká zakletá – a dneska se to opět potvrdilo
Mapa řsd i leták (aktual. v lednu) stále říkají, že zahájení letos. Dokončení křižovatky ve 2028 ale platí i tak, hm. Máme tomu rozumět, že výměnou lávky je stavba jakoby zahájena? Že to je první etapa I. etapy Aviatická?
Stavba lávky byla vypsána v předstihu, důvody jsou v tom samém letáku zmíněné a píše se to tam už nějakou dobu toto:
„Stavba D7 MÚK Aviatická – Lávka letiště Praha bude realizována v předstihu v roce 2025 před vlastní MÚK z důvodů plánované výluky Letiště Praha. K vypsání výběrového řízení na zhotovitele stavby lávky došlo 30. 9. 2024. Termín pro podání nabídek vypršel 9. 1. 2025 a podány byly 3 nabídky. Realizace MÚK Aviatická bude zahájena v průběhu roku 2026 po dobu 2 let. V 09/2024 byl zahájen archeologický průzkum. Dokončení terénních prací se předpokládá do 30. 4. 2025“
Součástí výměny lávky jsou i částečně zemní práce pro MÚK (rozšíření zářezů) a i zárodek dešťové kanalizace včetně retence. Takže je to v podstatě první etapa.
Je to tedy prvni etapa, prvni etapy.
Asi tam potrebovali zakombinovat lavku, aby mohli rict „tak uz tu krizovatku stavime“.
Kazdopadne v predchozim clanku redakce psala: „Křižovatku Aviatickou chce ŘSD začít stavět už letos a následující úsek spolu s odstraněním úrovňového přechodu pro chodce, buď v roce 2026, nebo v roce 2027.“
Letos tedy krizovatku stavet urcite nebudou a tim padem se domnivam, ze rozhodne v roce 2026 nebudou stavet navazujici usek.
Ta MÚK Aviatická je strašný relikt, ale řekněte mi jeden soudný důvod, proč tady (https://mapy.cz/s/fukebavace) straší P1 s úplně nesmyslnou dodatkovou tabulkou. (Zvlášť když je tam pak i zákaz odbočení a je tam i připojovací pruh.) Tohle je jeden z tisíců případů, kdy je méně více – bez té značky to bude přehlednější a bezpečnější.
>kdy je méně více
Třeba v Chorvatsku mají podobně značený každý nájezd na dálnici…
Jiný kraj, jiný mrav. Vemte si třeba takové Dánsko. 🙂
jak se absenci teto znacky zvedne bezpecnost?
Třeba protože, to není dálnice, ale pouze silnice I. třídy směrově rozdělená ?
V tomhle případě si to extra upozornění zaslouží (formou si nejsem jistý, asi se někdo nemohl rozhodnout, kterou modrou s uspořádáním pruhů tam dát). Připojovák sice je, ale vzhledem k intenzitě provozu pekelně krátký. Lidem, kteří to tam neznají (a z letiště jich může jezdit dost) to umí způsobit nemalé mrzení a o všelijaké prekérní situace tam není nouze.