Výměna 6 kilometrů kolejí za 5 směn. Do Česka znovu dorazil RUS 1000 S

RUS 1000 S při práci na trati Olomouc - Prostějov. Foto: Václav Záruba / Swietelsky RailRUS 1000 S při práci na trati Olomouc - Prostějov. Foto: Václav Záruba / Swietelsky Rail

Stroj nasadil Swietelsky Rail na opravu trati z Olomouce do Prostějova.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
EC104

RUSové jsou tady….a bude to stát za to?

LCP

SŽ nic takového nemá? Třeba by se při hustotě sítě a její údržbě jeden uživil přímo pod SŽ.

Roman

Nemá, protože se to nevyplatí.

J.K.

Z té zkratky by se člověk bál, že to bude ještě měnit rozchod, ale jinak super stroj.:)

Ad proč to nekoupí SŽ – možná proto že by to neuměla efektivně provozovat? ŘSD taky nemá stroje na stavbu dálnic…

Jiří Kocurek

„efektivně provozovat“ to bude ono.

Petr Drozda

Tak to půjčí Slovakům.

Jiří Kocurek

Tak to je byznysplán jak noha.

Martin Toman

Slovákům to koupí Kočner s Ficem.

Petr Drozda

A nemohli by se to naučit? Jako Swietelsky? Efektivně. Provozovat. Stroje na stavbu dálnic by se také hodily. Na D35 dělá pár bagrů a jde to pomalu

qěcy

Swietelsky není státním správcem infra. Asfinag také nestaví a nemodernizuje silnice vlastními prostředky.

Rossec

Stavba není pásová výroba ve fabrice.

qěcy

SŽ nemá dovoleno vlastnit stroje na něco jiného, než na údržbu a rovněž nemá dovoleno vlastními silami provádět něco většího, než údržbu.

qěcy

Efektivita provozu spočívá především v lidech a vnitřních pravidlech. SŽ ani ŘSD by nemusely platit dodavatelům žádný zisk. Na tom by ušetřily. Ovšem jsk u SŽ a ŘSD zajistit efektivitu staveb vlastními prostředky, to teda nevím.

Jakub

Problém bude kde sehnat schopné lidi(kteří by to dělali za almužnu), jak to zaplatit (nákup a provoz), ekonomicky ho využít – např. případně půjčovat i s posádkou když nemá co dělat – viz MVPTZ. A SŽ většinou takové velké opravy nedělá.

Vojtech

Kdyby si aspoň 2 koupila SŽ.

Vojtech

§1 mi nepripominejte

Petr Drozda

Ti pitomci čekají na RUSSD, který bude stavět sloupy trakčního vedení a natahovat dráty. Tak začne rekonstrukce a prostá elektrizace všech železničních tratí v ČR, o jejímž začátku budou jinak kecat ještě léta.

Jiří Kocurek

On ale není všespásný, takže je napřed potřeba říct, jaké opravy zvládne, kolik km tratí to bude do roka … Spodek to stabilizovat neumí, přeložku to neudělá.

Petr Drozda

Koupí RUSSS nebo RUSP.

Nose Peak

…pražce dehtem to nenapustí, drátovod nepromaže…

Jiří Kocurek

Nevím jak moc čeké tratě protřebují promazávat drátovody, ale tě tratí s neúnosným spodkem (méně než D4) je až až. Marconi to bez drátů uměl, ale železnice bez zemního tělesa?

qěcy

Pokud bude vnitřní mechanismus SŽ zajišťovat efektivitu, tak jsem pro, aby si SŽ stavěla vše vlastními prostředky. Ale už nyní by SŽ měla zmodernizovat svůj park pro údržbu. Čili nějaké ty MTW, podbíječky, brusku kolejnic, svářečky kolejnic (tu nemá ani jednu), vytahovák, dvoucestňáky, sekačky, atp.

Jakub

Nojono, ale kdo jim dá na to peníze. Jen MVTV je provozních kolem 50ks, MTW je/bude lehce pod deset, žerou 3x tolik nafty a všeho možného a neopraví to v každém DKV od ČD, či firmy jako pars apod. a musí do Lovosic na údržbu. Navíc stojí cca 110-120mega kus bez daně. A to jsme jen u MVTV. Aspoň nějaké věci jako nářadí, sekačky a muvky modernizují/kupují nové.