Výměna 6 kilometrů kolejí za 5 směn. Do Česka znovu dorazil RUS 1000 S
RUS 1000 S při práci na trati Olomouc - Prostějov. Foto: Václav Záruba / Swietelsky Rail
Stroj nasadil Swietelsky Rail na opravu trati z Olomouce do Prostějova.
Po jeho průjezdu je trať ihned průjezdná rychlostí 60 km/h.
Chlapi, jak se to pak zprůjezdní na původní rychlost?
Nejspíš dosypáním chybějícího štěrku a opětovným podbitím. Při strojním čištění se odstraní nejen nečistoty, ale i štěrk rozdrcený provozem a čištěním na menší frakce, které už do koleje nejsou použity. Čištění štěrku není možné bez ztrát štěrku :-).
Podbitý je to krásně, ale že v Kraličkách přibyla trvalá pomalá ze 100 na 60 přes přejezd, který vede doslova do pole a nikam, s krásným rozhledem, to už se SŽ nepochlubí 🙃
A projektantovi rekonstrukce nástupišť v žst. Vrátky někdo z té vesnice nejspíš chodil za ženou, že se jim tak pomstil aby oficiální cestu z nástupiště u 1. SK měli o půl kilometru delší (nebo museli přes nedovoleně skákat 3.SK).
Stojí vyřešení toho propadu rychlosti za 20-30 mega?
100km/h v celém mezistaničním úseku (resp. z Prostějova přes Vrbátky až k vjezdu do Blatce tzn. cca 10km, 2 hodinový takt rychlíků prokládaný spešňáky a 1 hodinový takt Os) a doprostřed vyrazíte 60km/h. To se vyplatí! Taky ten přejezd polní cesty nemuseli rekonstruovat (=nové normy = 60km/h), ale třeba jenom opravit (uvést do původního stavu = 100km/h). Tím spíš, že je na samém konci nyní opravovaného úseku, rovná placka, z traktoru vidět kilometr na každou stranu…(P7592). Podívejte se, kam vedou ty silnice, které ta polní cesta propojuje.
Ano, stojí a hlavně to nestojí tolik, ale asi polovinu.
možná před rokem 2020
Kdyby bylo těch strojů více, tak by firmy na železnici za čas neměly co dělat.
zajímalo by mě, proč není využíván tento stroj častěji v čr a proč jich není více? předpokládám, že je vybookován na dlouho dopředu a jeho provoz nebude uplně za hubičku 😀
Aby se nasazení vyplatilo, je potřeba delší úsek a co nejméně přerušení… Tj propustky,mosty, přejezdy, výhybky, nástupiště…
Nedokáže sanovat spodek
Potřebuje v blízkosti stanice s dostatečným technickým zázemím..
Tento Rus je vítán a dočasnost jeho pobytu může být libovolně prodlužována…
Kde je vlastně SUM1000CS, předchůdce tohoto typu? Vlastní ho stále TSS nebo už je na odpis?
Není neprovozní po nehodě v Lovosicích?
V letech 1970-72 jsem byl v prezenční službě u železn.vojska(tzv. bachmači).Prováděli jsme rekonstrukce tratí.Veškerá práce byla velmi dobře organizována(byly i montážní základny).Moje funkce spočívala jako vedoucí výluky,ač vojín,tak se mně museli všichni podřizovat,i dústojnické hodnosti.Technika jednoduchá,Tatra pokladač,kolejové pole,podbíječky,atd.Zkrátím to,bylo by toho hodně.Např.výjezd na trať,likvidace starého,položení nového.Budete překvapeni-za 8 hodin práce rekonstrukce 3 km,podbití základní pro rychlost 30 km/hod.Když jsem byl v civilu,sledoval TD,trvalo to jim to 2 měsíce!Po převratu bylo železn.vojsko zrušeno,atd.Asi nebudete věřit,ale byla to skutečnost.
Prováděli jste ničení odvodnění. Vaše práce stala za hovno.
Práce kvapná málo platná říkával děda. Děda byl ze staré prvorepublikové školy.
A přesně tak to bylo. Vošulit a hlavne papírově splnit plán. S několika procenty navíc, aby byly prémie.
Zelezniční vojsko rozhodně odvodnění neničilo.To ničilo strojní čištění,prováděné čističkami ČSD TSS,které výzisk sypaly těsně vedle trati a do příkopů a někdy do tohoto výzisku byly ukládány i kabely.Tehdy ČSD ještě neměly vhodné vozy na odvoz výzisku,ty se u nás objevily až koncem 90. let.
A byli jste tam potřeba pořád častěji, protože jste rovnali následky a ne příčiny. Rychlá válečná oorpava, po které to vypadá hezky, ale problémy pod štěrkem zůstaly schované.
Však taky vyměnili jen rošty a štěrk. Kolejnice se daly do šrotu, nektere6se ukradly. Pražce se spolu s brutálně zamourovaným štěrkovým ložem ochrnuly doškaroy, z náspů a dokonce i na svah zářezu.
Archeologické nálezy tohoto druhu probíhají momentálně mezi Berounem a Karlštejnem, časem se tato archeologická naleziště rozšíří až k žst. Radotín :-).
Jo na tomto stroji jsem pracoval jako naterac kdyz byl na oprave mth hranice byla to masina
Soudruhu-víš jak se to říká-práce kvapná,málo platná! Vím,že ti šlo o splnění plánu a prémie,jenže si neuvědomuješ soudruhu,že tvá práce byla úplně nahovno.A to doslova.
Co si budeme povídat za ho.no kolikrát stojí práce prováděna dnešníma firmama a to za to berou mnohonásobky.
Tak jste si plivla, a teď šup-šup zpátky k plotně.
Bylo to obvykle jen s vytrháváním staré koleje, rozhrnutím (nejlépe do trativodů) starého znečištěného štěrku a do tohoto hnojiště se položila nová kolej. Pak se to zasypalo a podbilo. Vypadalo to hezky, jen to moc dlouho hezké nevypadalo. Brzy se objevily blaťáky a zanedlouho po nich i pomalé jízdy. Tudy cesta nevedla a naštěstí se dnes opravy tratí dělají výrazně kvalitněji.
RUSové jsou tady….a bude to stát za to?
SŽ nic takového nemá? Třeba by se při hustotě sítě a její údržbě jeden uživil přímo pod SŽ.
Nemá, protože se to nevyplatí.
Já si naopak myslím, že by se takovýto stroj SŽ vyplatil.
Takový stroj potřebuje dostatek zakázek. Něco takového SŽ nikdy nemůže mít.
Ale může. Takové stroje se vždy půjčují, aby byly řádně využité. Akorát neznám recept pro řádné hospodaření podniku financovaného že státního rozpočtu.
Na pokrytí nákladu potřebujete mít naplánované zakázky na celý rok. To nikdy na tak malém území jako je ČR nedokážete.
Běžte to říct třeba DB Netz a podobným. Také to nemají a taky by se jim to určitě hodilo.
Víte tohle se nerozhoduje jen tak odklávesnice, protože Vám to přijde, že by se to vyplatilo. Zatím v 99% stojí drtivá ekonomická analýza která teprve může napovědět jestli ano nebo ne…
To není pravý důvod. Pravým důvodem je, že se vše rozprodalo a vyvedlo. A nebylo dovoleno státní dráze dělat cokoliv víc, než údržbu vlastními prostředky. A to se táhne dodnes.
Z té zkratky by se člověk bál, že to bude ještě měnit rozchod, ale jinak super stroj.:)
Ad proč to nekoupí SŽ – možná proto že by to neuměla efektivně provozovat? ŘSD taky nemá stroje na stavbu dálnic…
„efektivně provozovat“ to bude ono.
Tak to půjčí Slovakům.
Tak to je byznysplán jak noha.
Slovákům to koupí Kočner s Ficem.
A nemohli by se to naučit? Jako Swietelsky? Efektivně. Provozovat. Stroje na stavbu dálnic by se také hodily. Na D35 dělá pár bagrů a jde to pomalu
Swietelsky není státním správcem infra. Asfinag také nestaví a nemodernizuje silnice vlastními prostředky.
Stavba není pásová výroba ve fabrice.
SŽ nemá dovoleno vlastnit stroje na něco jiného, než na údržbu a rovněž nemá dovoleno vlastními silami provádět něco většího, než údržbu.
A to je právě špatně. Protože v jiných zemích si až třetinu objemu stavebních prací dělají správci železničních sítí sami.
Potom nastává taková situace, že výměna strategické výhybky na koridoru trvá několik měsíců.
Možná by stálo za úvahu údržbu některých tratí nasmlouvat přímo a SŽ adekvátně ponížit objem prostředků. Ale to se nesmí, protože by se ušetřilo.
A ušetřilo by se čím? Že by úředníci, kteří to vůbec neznají vypisovali zákazky napřímo? Nebo že by při zakázce přímo jste to musel zadat SŽ jako dozorovému orgánu?
S tím nejsem v rozporu.
Za co mínusy? Za to, že jsem napsal holý fakt?
Efektivita provozu spočívá především v lidech a vnitřních pravidlech. SŽ ani ŘSD by nemusely platit dodavatelům žádný zisk. Na tom by ušetřily. Ovšem jsk u SŽ a ŘSD zajistit efektivitu staveb vlastními prostředky, to teda nevím.
Teorie dobrá, ale praxe ukázala, že je nefunkční. Realita je taková, že dlouhodbě to bude swietelskya podobné firmy dělat i se ziskem levněji, než státní moloch bez zisku.
Tlak na efektivitu, optimalizaci a nízké náklady úředníků, kteří z toho nic nemají, nebude tak velký, jako tlak majitelů a akcionářů.
Problém bude kde sehnat schopné lidi(kteří by to dělali za almužnu), jak to zaplatit (nákup a provoz), ekonomicky ho využít – např. případně půjčovat i s posádkou když nemá co dělat – viz MVPTZ. A SŽ většinou takové velké opravy nedělá.
Pokud u traťovky nechce nikdo být zamestnán, tak je problém v personálním menežmentu.
Je no. Každá normální firma by využila inzertní server jako Jobs apod. ale volná místa SŽ si musíte sami najít na jejich webu, celkem komplikovaně, často to není aktuální a ani vám neřeknou kolik dostanete. Proč by se v dnešní době mělo někomu chtít tohle podstupovat? Většinou co slyším, tak tam akorát přitáhne někdo svého známého a tak to funguje.
Kdyby si aspoň 2 koupila SŽ.
§1 mi nepripominejte
Ti pitomci čekají na RUSSD, který bude stavět sloupy trakčního vedení a natahovat dráty. Tak začne rekonstrukce a prostá elektrizace všech železničních tratí v ČR, o jejímž začátku budou jinak kecat ještě léta.
On ale není všespásný, takže je napřed potřeba říct, jaké opravy zvládne, kolik km tratí to bude do roka … Spodek to stabilizovat neumí, přeložku to neudělá.
Koupí RUSSS nebo RUSP.
…pražce dehtem to nenapustí, drátovod nepromaže…
Nevím jak moc čeké tratě protřebují promazávat drátovody, ale tě tratí s neúnosným spodkem (méně než D4) je až až. Marconi to bez drátů uměl, ale železnice bez zemního tělesa?
Pokud bude vnitřní mechanismus SŽ zajišťovat efektivitu, tak jsem pro, aby si SŽ stavěla vše vlastními prostředky. Ale už nyní by SŽ měla zmodernizovat svůj park pro údržbu. Čili nějaké ty MTW, podbíječky, brusku kolejnic, svářečky kolejnic (tu nemá ani jednu), vytahovák, dvoucestňáky, sekačky, atp.
Nojono, ale kdo jim dá na to peníze. Jen MVTV je provozních kolem 50ks, MTW je/bude lehce pod deset, žerou 3x tolik nafty a všeho možného a neopraví to v každém DKV od ČD, či firmy jako pars apod. a musí do Lovosic na údržbu. Navíc stojí cca 110-120mega kus bez daně. A to jsme jen u MVTV. Aspoň nějaké věci jako nářadí, sekačky a muvky modernizují/kupují nové.
V podstatě by na pořízení strojů měly jít ty peníze, které MD utrácí za stavby a zisk stavebních firem.
Na co sekačky? Se to zleje roundupem, tráva a křoví napůl umře, práce ukončena. Vrátíme se zas za rok… nebo když nějakým „omylem“ spadne do drátu strom, tak hasiči a 3hodinový nickolejný provoz to vyřeší…
No to můžete zkusit. Budou řvát ekologové a u stromů budou řvát všichni jakto že se nejezdí
A co budou dva v rámci SŽ dělat?
Kdyby to bylo tak super jednoduché, tak si to koupí všechny stavební společnosti i provozovatelé železnic. Ale ekonomika je asi trochu někde jinde, když to vlastníte