Výluky Správy železnic připravily dopravce o 20 procent cestujících, říká Moravec ze SVOD Bohemia
Jeden z kritických dnů. Tabule s odjezdy v sobotu 6.8. 2022 na hlavním nádraží. Autor: Fanoušek Správy železnic
Klíčem k lepší koordinaci výluk je podle svazu změna financování Správy železnic, dopravci chystají jednání s ministrem Kupkou.
A najednou pan GŘ výstup z Ano
Proč pan GŘ nejde to vysvětlit i 1. náměstkem vysvětlit když to podepsali?
Souběh
Kdy už konečně odvolá pan Ministr neschopného GŘ Svobodu ano-bureš a jeho neschopného 1. nam. Jasencaka, kteří můžou za doběh těchto výluk?
Dnes ráno příjezd do Dluhonic v 6 hod. odjezd v 8 hod!!! Takto se zpozdilo dalších 5 spojů směr Praha, opačný jsem nekoukal a radši ani nebudu zjišťovat.
Na jedné straně SŽ a jejich nelogické výluky (mám peníze, tak něco rozbourám), na straně druhe dopravci a jejich normy. RegioJet – R8 a R23, kolik z těch spojů bylo letos vypraveno správně? U R8 neustále chybí vagóny nebo není dostupný žádný servis, klimatizace si o prázdninách dala pohov (je zajímavé, že u valašského expresu ve stejných podmínkách klima jela), R23 – lokomotivy od Arrivy, 2 vagóny místo 3, ČD tu pokutu 25 mega taky nedostali jen tak, že. Arriva (na Vsetînsku) taky není úplně kdovíjaký zázrak (teprve před prázdninami jím začala fungovat klima (vloni a předtím jela tak v… Číst vice »
Odvolat sefa Spravy zeleznic a nahradit ho schopnejsim, ktery bude aktivne znat provoz na zeleznici a resit vyluky s predstihem. A s tim souvisi i to hlaseni na nadrazich, lidske pochybeni.
A způsob vypisování nástupišť pro cestující odrazuje spoustu lidí, které s tím adrenalinem nemají zkušenosti a pro které je železnice uživatelsky nepoužitelná. Když někam jedu 2-3 hodiny cesty, rád bych alespoň 8 minut předtím věděl odkud… Ale nejde to…
hlavně to nejde na wilsoňáku. protože se nechce
Někdo sem dával fotku, jak stoji Railjet v Kolíně u nástupiště, a ještě tam není vypsaný.
Podle Sprželí logiky přeci ani to, že souprava je fyzicky u nástupiště, ještě neznamená, že by cestující měl nastupovat.
Jasně, nechce se. Podívejte se někdy do dopravní kanceláře uzlové stanice a možná přestanete psát takové nesmysly.
https://domazlicky.denik.cz/z-regionu/vlakem-z-plzne-na-sumavu-presne-4-hodiny-14-minut-20220914.html
…ani bych se nedivil. Takové zážitky na denním pořádku odradí nejen náhodné, ale i otrlé cestující.
No, pan Moravec tak trochu vaří z vody a blábolí…
Náklady, které dopravcům vznikly a vznikají, se rozhodně nepohybují v řádu nižších desítek milionů, ale v řádu vyšších stovek milionů, a dopravci (pokud jsou jen trochu schopni) o ně mohou požádat (a dostanou je, pokud splní legislativní podmínky, proplaceny).
A pokud jde o projednávání Po-Vel, nikdo nikoho snažně neprosil, takhle ta jednání neprobíhala…
Podle toho, co má za sebou, mi přide, že tuhle funkci dostal jako trafiku před důchodem.
A vy víte, jak probíhal výběr trafikanta?
Děkuji za upozornění. Ztráta se samozřejmě počítá až po kompenzaci. A když jste u těch jednání tenkrát byl, povězte nám jak probíhala?
On SFDI už neexistuje ?
A pro něj neplatí rozpočtová pravidla?
Existuje. Ale nefunguje, jak by měl.
Existuje, ale např.2023 v návrhu minus 30 mld a ministr řekne, že se s tím musí vyrovnat. Další problém že někde i vše připravené a musí se odložit, jinde se zadrhne že nejsou peníze nebo není zhotovitel
Pětiletý plán je dobrá myšlenka, ale ten plán by musel být v jakémsi „tekutém režimu“ – protože jinak to dopadne jako s evropskými penězi v roce 2015 – Sobotka zavelel vyčerpat a tak se vyčerpalo. Ten plán nesmí být dogma, protože na druhé straně „rovnice“ je územní a stavební řízení a to víme, jak funguje.
Takže ano, plánovat peníze na infrastrukturu se musí v dlouhodobém horizontu, ale bez pevného časověho konce, čas musí být „tekutá“ veličina.
Tak to je jednoduché – zažalovat SŽ(DC).
Problém není v tom, že se opravuje více míst najednou, ale v tom, že se rovnou nepřidala 3. kolej Poříčany – Velim. Stejně se musely vykupovat pozemky a přípravu stavby by to o tolik nezdrželo. Kdyby se před rekonstrukcí v první fázi přidala další kolej, tak by situace vypadala úplně jinak.
spíš 4. kolej Běchovice – Poříčany
A problém je i v tom způsobu opravy. Tam se dělaly nějaké významné stavby typu most, tunel kde je technologie vyžaduje časové prodlevy? Proč to u Velimi trvalo tak nekonečně dlouho?
Někde jsem četl, že tam trať vede přes bývalý rybník a ten násep stále sedá… snažili se h ostabilizovat.
Ta trojkolejka sice hodně lidí „provokuje“ jistou neintuitivností provozu (a občasným zastavením vlaku u vjezdu, což je ale z 80% způsobeno absencí paralelních spojek), to je stará věc. Nic to ale nemění na tom, že skutečně problematické úseky jsou až od Poříčan dále (zejména Velim – Kolín – Záboří).
To by byla skutečná přidaná hodnota celé výluky. Ideálně rovnou 4 koleje.
tak když se pořádně opravuje všechno za poslednch pár let, na co se nešáhlo pomalu přes 20 let, není se čemu divit.
Jenomže, jestliže má železnice konkurovat silnici, i to pořádné opravování je žalostně málo.
Rozumné názory: Mám peníze, jdu rychle stavět bez ohledu na cokoli, stejně tak možnost spojení dvou výluk do jedné. Pokud by se dovolilo převádět prachy do dalšího roku, pak by se ty věci daly řešit. Nejhorší je, když peníze přijdou na podzim (to je všude běžné), tak se kvůli zabránění jejich propadnutí betonuje v mrazech, střechy budov jsou otevřené, štěrk se sype do sněhu, atd. Tyhle věci se kritizují několik desítek let, – že by se konečně vyslyšela logika?
Jestli ono by nebylo lepší, kdyby přelom roku nebyl mezi prosincem a lednem, ale mezi zářím a říjnem. To by ty „podzimní“ peníze přišly v srpnu a ne v listopadu… 🙂
tak amíci třeba mají rozpočet nekryjící se s kalendářním rokem. jen v evropě je to zvykem jinak.
To jsem nevěděl. Takže příklad tady je, a tady se už od minulého režimu nadává proč účetní rok (v oblasti financování staveb) nekončí 31. 10. a ono ejhle, jinde to možné je. Holt, dělalo se to tak vždycky…
No jo no, když pro ekonomy, v prosinci začíná konec světa. Ale jsem rád, že někdo otevřel téma financování. Nechápu proč ve chvíli kdy stát nějakou stavbu schválí, tak rovnou na ní nevyčlení peníze, místo toho se musí každý rok nesmyslně žádat. Pak logicky vzniká situace kdy se staví nesmyslně moc přes kapacitu firem a pak zase prakticky vůbec. Pak se nedá vůbec plánovat.
A nejlepší na tom je, že většina cestujících nechápe rozdíl mezi SŽ a ČD, respektive ani neví že nějaká SŽ existuje.
Zrovna v případě ČD a SŽ je to ale trochu alibismus, když mají stejnèho vlastníka.
Stejného vlastníka má i Česká pošta, ČEZ, nebo Letiště Praha a nezdá se že by to mělo vliv na SŽ nebo ČD.
SŽ , ČD a ČP je bída , LP se daří jen když se daří a být musí, ČEZ je taky specifická ale jede. Jedinný Budvar válí i v konkurenci.
Obor ČD a ČP umí kde kdo lépe, vlastně nikdo to neumí hůře.
SŽ vyčistit a ideálně přestěhovat, neschopnost je tam snad zalezlá i ve zdech, aby fungovala alespoň tak dobře jako ŘSD, tam je pěkně vidět znatelný pokrok od dřívější kostnatosti.
I „státní“ podniky mohou obstojně fungovat
Rovnou řekni, že to rozlišovat nebudeš a nemusíš nic okecávat.
A co, krom Budvaru, dát třetinu všech státních podniků na burzu, tak jako je tu u ČEZu? Třeba by pak začaly konečně fungovat jako podniky místo politických trafik, chráněných dílen a charit.
…a proto se teď uvažovalo o zestátnění ČEZu kvůli možnosti zásahu do cen a stavbě Dukovan…
No když to vlastní stát, aspoň máme na koho nadávat, a taky částečně o tom rozhodovat.
Budvar zase tolik neválí, viděl jsem srovnání s jinými pivovary, aty mají lepší zisk na zaměstnance, lepší zisk na tržby atd. Budvar možná válí proti ostatním státním podnikům, ale mezi pivovary nedělá nějaké výjimečné výsledky.
Reálně, kdyby ho prodali, a snížili tím státní dluh , tak by ušetřené úroky byli vyšší, než kolik budvar vydělá (a to ještě nepočítám, že celý výdělek nepošle státu, ale část ho logicky spotřebuje na svůj rozvoj, údržbu atp.)
jo, kdyby se prodal, snížíme státní dluh tak o tisícovku na osobu, to se fakt pomějeme. a bureš, dostane-li se zase k veslu, to hned pošle na přilepšení svým voličům.
To souhlasi , jeden průšvih za druhym
Kdyby jen cestující, ale oni to neví ani někteří lidé z oboru. Viz web PID, kde se člověk dozví věci, např. cituji „Technická závada zabezpečovacího zařízení Českých drah na železničních přejezdech.“. Konkrétně hláška ze včerejška.