Výluky rozdělí trasu Railjetů ve dví. Cestou do Štýrského Hradce se bude ve Vídni přestupovat
Railjet Českých drah. Pramen: Siemens
Ve směru z Rakouska do České republiky pojedou Railjety v celé trase Štýrský Hradec – Vídeň – Praha bez omezení.
Tak konečně vím, proč ve výsledcích hledání spojení z Prahy do Brna se tváří spoj rj 373 jako rakouský, ale následně při rezervaci místenek je to český railjet. Na infolince mi to paní nebyla schopná vysvětlit.
Mohli by ste láskavo použiť civilizovanú verziu názvu mesta „Štýrský Hradec“, aby bolo známe, o ktoré mesto ide? Na 100 % ani označenie na vlaku ani na odjazdových tabuliach nie je Štýrský Hradec….
Zasr máte potrebu pestovať si nejaké svoje ego???
Haha, ta poznámka opravdu sedí od někoho kdo používá jazyk země, která předabovává česky mluvené filmy.
Hradec je civilizovaný název. České médium – české reálie. Už od roku 1848.
Od Slovaka usmevny požadavek
Než začnete někoho lynčovat, pokuste se upravit si vlastní slovník.
Tady tomu 50% čitatelů nerozumí. Mladá generace už nemá TV zprávy ve slovenském jazyce ani úterní slovenské vysílání.
A pokud jejich rodiče netrpí na dovolené v Tatrách, tak se mladá generace je tímto jazykem téměř nepolíbená asi kromě Brna, kde je poměr CZ vs SK zcela odlišný oproti zbytku republiky.
Co to tak řešej😒😒😒😒😒. Stejně oba dva poženou přes vysočinu.
Teda myslim že je oba poženou přes vysočinu.
Po delsi dobe jedu z casovych duvodu z Prahy do Vidne „Railjetem“ misto Regiojetem. Prvni tridou, abych si to uzil a po ceste si dal neco k jidlu a piti. Ze bez predchoziho varovani nasadily Ceske Drahy na „rj 375“ klasickou soupravu bych v pohode pochopil. Ale ta souprava nema ani jidelni vagon, ani vozicek s minibarem. Proste si za celou cestu, 4 1/2 hodiny nedate ani kafe, ani pivo, ani bagetu. Nevim, proc si Pak priplacet za prvni tridu. A to ani neslo cestujici informovat pres aplikaci. Takze diky, Ceske Drahy, ale za „vyhodnou“ cenu jizdenky, se kterou bych… Číst vice »
Tak to je ostuda. Na rj se mi to nikdy nestalo. 🙁
Je to na pytel 👎😪
Kecá. Je to agent žlutaka.
Nechápu příčinnou souvislost mezi jízdenkou I. třídy a absencí cateringových služeb …
Jízdenka I. třídy neposkytuje žádný nárok na cateringové služby, dostanete jednu balenou Mattonku ….
Bagetu nebo vychlazené pivo si můžete koupit v Bille ve větším sortimentu, než vám nabídnou ve vlaku – a hlavně za mnohem nižší cenu než ve vlaku … pokud je plechovka ve slevě, dá se pořídit i za desetikačku …
Kope do rj, protože ví, že je lepší než žluty posuk.
Hmmmm………… 🤔🤔🤔.
Dobrý den Jiří, děkuji, že jste mi zlepšil den. Dobře jsem se zasmál. 😀
Pokud si platíte první třídu, tak vám na ceně toho jídla záleží méně než na vašem pohodí. Nechcete řešit jestli máte před nástupem do vlaku dostatek tekutin a jídla. Prostě první třída v mezinárodních vlacích má mít nějaký garantovaný standard. A je smutné, že větší garanci máte ve 2. třídě u soukromníka.
Nemáte.
No v mezinárodních dohodách, jsou sice konkrétní podmínky pro Mezinárodní vlaky, ale rozhodně v standardech není nic o stravování v první třídě. To, že nebyl řazen jídelní vůz je ostuda, ale pokud byla zjištěna nějaká závada na poslední chvíli, tak lepší vypravit něco, než nic, i když zase asi máte nárok na nějakou kompenzaci, za to, že nebyl řazen jídelní vůz.
Větší garance? Promiňte vyprodáno, promiňte vybrané nápoje a jídla pouze při jízdě ze stanice XY, atd…
Myslím že pán nemluví o žádném nároku, ale o tom jak cestu plánoval a jak se plán nekonal z důvodu změny řazení (soupravy). Spokojenost zákazníka se tomu říká. Navíc když k peronu přijede jiná souprava než čekáte, asi těžko odběhnete ještě na nákup do Billy. Zklamávat více platící klientelu není moc chytrý přistup k byznysu.
Co si málokdo uvědomuje, že vzhledem k nepředvídatelnosti D1 nebo neexistenci obchvatu Mikulova mnoho lidí z Brna co někam musí letět napadne jet do Prahy nebo do Vídně na letiště vlakem místo auta. Ale současné opravy koridoru a neschopnost vytvořit dodržitelný jízdní řád alespoň v 80pct. jízd vlakem je donutí konstatovat, že to byla chyba a příště už jen pojedou zásadně na letiště ve Vídni autem… A přitom by jen stačilo dohodnout se na protážení v hodinovém taktu vídeňských S-bahnů do Břeclavi. Ty momentálně často končí v poslední rakouské vesnici před Břeclaví… No a tam člověk přijede místním rychlíkem z… Číst vice »
S tím prvním se moc dělat nedá.
Ale ten S-bahn by stál za vyzkoušení.
kdysi (cca 2006) to tak bylo, jezdily vlaky Břeclav-Wien-Schwechat-W. Neustadt
Ten S-bahn je při nákupu přes e-shop neskutečně drahej.
Nechci být za hnidopicha, ale ty vlaky z Vídně do Břeclavi a zpět v hodinových intervalech jezdí.
Mea culpa. Máte pravdu. Jezdí. https://www.stadt-wien.at/fileadmin/user_upload/content/Medien_-_PDF/S-Bahn/Dezember_2020/kif901_21.pdf od podzimu do opravdu vylepšili a už hloupě nekončí v Bernhardstalu jako dřív. Odjezy xx:27 z Břeclavi co hodina mezi 4-22 hod je fajn. Skoda jen ze nazpet z Vidne hl.n. odjezdy jsou jen mezi 5:00 a 20:00 – proto jsem to nenašel. Ráno potřebuji z Brna se dostat na letiště a večer zpět.
Takže ve Vídni je předepsaný pobyt stejný jako interval. Bude vůbec nutné „přestupovat“ nebo se celou dobu stojí na nádraží u nástupiště?
Nebylo by lepší psát Graz? Neznám nikoho kdo by reálně říkal Štýrský Hradec, spousta lidí ani neví které město to je. Tohle české jméno se pomalu stává archaismem.
Na Google mapách máte Štýrský Hradec místo Grazu…
Google mapy bych za etalon nepovažoval; tam (a v české wiki) se to nesrozumitelnými archaismy jen hemží (Štýrský Hradec je ještě relativně OK).
Štýrský Hradec ale najdete i na mapy.cz (když uvážíme jediný možný logický postup jak to hledat – nevíte co/kde to je, tak to jméno zadáte do pole vyhledáví a voila, jste tam)
Ve vyhledávačích spojení je GRAZ HBF, nikoli Štýrský Hradec hlavní nádraží, na jízdenkách je GRAZ HBF, nikoli ….
Na směrovkách je GRAZ HBF, nikoli ….
Štýrský Hradec se hodí do turistických průvodců apod.
Klagenfurt má také český ekvivalent – Celovec, ale nikdo ho nepoužívá.
V mým vyhledávači teda Štýrský Hradec je.
Já ho používám. 😛
Ve vyhledávačích spojení taky máte Wien Hbf a ne Vídeň hlavní nádraží, ale stejně nejezdíte do Wienu… Úplně od věci argumentace.
To už tady nedávno bylo, Mlho! A představte si, že ty rail jety jezdí přes Vídeňské Nové Město. Ještě že nepokračují do Celovce, to by Vás trefilo. A co přestupní vazba na jejich bratry do Solnohradu a Innomostí?
Přes Svatého Hypolita
A z Celovce můžeš pokračovat dále do Běláku
Čekal jsem kdy tu někdo začne řešit tenhle jazykový pseudoproblem namísto věcného příspěvku
No jo no, pro někoho je hrozný problém používat originální názvy…
Myslíte Gradec?
Wien, Graz, Innsbruck atd.
Originál je Vindobona a Innsbruck je latinsky Oeni Pontum.
Já znám obě varianty.
Průšvih ale nastane, když zkoušíte názvy jiné než německé nebo anglické. Co třeba Krakov (originálně Kraków, čteno Krakův)
Václav Knop vždycky hlásil „Krakův gluvny osobowy“
V médiích se výraz Štýrský Hradec běžně používá, a to nejen na zdopravy.
Jsme v Čechách. Taky neříkáte, že pojedete z Parise do Münchenu 🧐
A jak se to říká na Moravě?
Viď🙂.
Svět tak nějak nemůže za to, že vy nikoho takového neznáte.
Souhlas. Taky jsem chvíli přemýšlel, kde to je, ale došlo mi, že se tím myslí Graz, když se tam jezdí. 🙂
Jinými slovy, zatmíco rakouský správce infrastruktury dokáže garantovat průjezd vlaku v daný čas, tak ten český to nedokáže a proto z Rakouska můžete jet bez přestupu, ale do Rakouska nikoli.
To neuvěřitelné zpožďování kvůli výlukám mě v Česku fascinuje. Všude mají výluky, i ve Švýcarsku, jen s výlukou počítají i jízdním řádu. U nás je naopak standardem, že výluky způsobují zpoždění. Je to ale jen o lemplovství Správy Železnic.
Poslední cca 3 měsíce cestuji pracovně vlakem několikrát týdně. A to z Prahy do Plzně, Brna a Olomouce. Zpoždění do 10 minut mám obvykle jen v 25% cest. Jindy je zpoždění podstatně větší. Za posledních 14 cest si nepamatuji kdy bychom přijeli do cíle včas.
Brno-Praha už jsem svoji kalkulovanou rezervu zvýšil z půl hodiny na celou hodinu u důležitých věcí. Takže reálně vyrazit 4 hodiny předem…
Tomu, kdo naplánoval k přesunutí vlaků na Vysočinu (+30 min.) ještě výluky před Brno i za Kolín bych nejradši utrhl hlavu. A samozřejmě to nejezdí včas ani přes tu Vysočinu, protože je furt někde rozbité ZZ.
Ptřesně tak, naposledy minulý čtvrtek u Přibyslavi jsme postáli 2 hoďky. Sváděli to dost naivně na tornádo a kdoví co, ve skutečnosti to bylo lemplovství. Černá díra prodlouženou JD aspoň zčásti kompenzuje zastavením v Kéniku, žluťák sveřepě Kénik ignoruje.
Rozbité ZZ je jen výmluva SŽ na všechno. I provoz v Hodoníně stál kvůli poruše ZZ i když se v cestě válely sloupy a betonové panely a kdovíco ještě.
Ano, to je ten kámen úrazu. A upřímně se vůbec nedivím, že západní zahraniční dopravci to odmítají jen tak akceptovat. Výluka může být, ale od toho snad je výlukový jízdní řád, aby vše bylo na minuty naplánováno, jak se tam vlaky poskládají, a ty vlaky pak jezdily včas a ne podle toho, jak to zrovna na trati vyjde…
Jenže to je právě ten problém. Na ředitelství nakreslí výlukový jízdní řád, na papíře to vypadá hezky, pak přijede první zpožděný vlak a můžete použít tento nákres akorát na záchodě.
Krásný příklad Smíchov – Radotín. Jak tam nacpali expresy, tak to šlo celé do Berouna. A to ještě obracáky z Řevnic posílají přes Krč, jinak by to bylo úplně v pr….
SŽ se totiž na výluku snaží nacpat úplně všechno a ono to nějak dopadne. A když ne, tak se vymluvíme na „neočekávanou“ pomalou jízdu a podobné věci.
A skutečně si ten výlukový JŘ nakreslí pro celou trasu?
Že dopravce uvádí „za místem výluky bude 5-10 minut zpoždění“ je jen problém dopravce (nechce posouvat časy) nebo ani SprŽel nemá bezkolizní trasu o 10 minut později?
Nekreslí, ten se nakreslí jen pro „výluku“ v místě (např. Dluhonice), ale neřeší se že na trati je jiná výluka (např. Choceň), která začne později, takže konstruktér počítá s tím, že vlak dojede včas, ale pro později vzniklou výluku se TO nepřekresluje … Pokud budou dvě a více výluk, tak by se musel vlak „kreslit“ znova v celé trase – z Prahy až do Horní Lidče … / Čadce a ještě nechat sesouhlasit ZSSK, která v Púchově počítá s přípojem na obě strany … Jinak začít v Horní Lidči a „couvat“ ku Praze … takže zjistíte, že okno v Dluhonicích… Číst vice »
Zveřejňovat je jedna věc. Klidně ať je čas nástupu/odjezdu pro cestující z Kolína do Prahy stejný (kdyby se to náhodou s větrem v zádech stihlo +29, ať se nemusí čekat na +30).
Ale druhá věc, ať existuje bezkolizní trasa, je možné projet z Půchova do Prahy v časech podle sešiťáku a bez ovlivnění vlaků nižší kategorie.
Rakouský požadavek na přesnost ČD je opravdu z oblasti scifi……
Leda že by tento podnik provozovaly ÖBB na svoje triko…
Jenže za zpoždění CD mohou výluky Správy zeleznic. Chápeš to? Nebo umíš jenom psát.
To víte, on by byl nepřekonatelný problém si to na začátku výluky zkusmo projet – a podle toho upravit jízdní řád.
A jaký je důvod ke zkusmému projetí? Jízdní doby se dají snadno spočítat s přesností na půl minutu a provozní intervaly taky. Jízdní řád se sestaví ze zadaných hodnot, jen je problém když nějaký vlak přijede opožděn, pak se z jízdního řádu stane trhací kalendář a všechno je jinak.
No, ale chybí metodika co s tím, a tedy modelování přípustných zpoždění, akcí a alternativ, všechno se dělá „tvořivě“, CDP si hraje na ŘLP, no a výsledek je samozřejmě nepředvídatelný, že. :-/
CDP netvoří výlukové jízdní řády, to akorát tahá horké kaštany z ohně ….
CDP má svůj díl viny.
Metody dopravní simulace pro tyto případy existují a úspěšně se ve světě používají.
Opravdu funkční metodika pro řízení dopravy na CDP neexistuje.
Občas mi přijde, že do nich spíš přilévá oleje.
Několikrát jsem zažil, kdy se ve Zdicích sjel zpožděný Os ČD a rychlík Arriva, oba směr Beroun. A místo rozdělení osobák po svojí a rychlík proti srsti, tak hezky oba za sebou, i když se po vedlejší koleji prohání vítr. A pak na něj čeká osobák v Berouně, který to zpoždění zase přenese na výluce na jiné vlaky…
Jen doufám, že reakcí na tenhle příspěvek, kromě mínusů, nebude ujíždění Os v Berouně.
Pro začátek by neškodilo pouštět do výluk provoz jen na úrovni např. kritické kapacity (počítané dle reálných parametrů tratě během té výluky), ale to by vůbec nebyly potom jednoduché diskuse.
To je snad součást výlukového opatření, že se vlaky nad kapacitou zruší, ne?
Nebo o čem se tady snad bavíme?
O tom nechávat i ve výlukovém stavu trochu času do rezervy právě na jízdu již odjinud zpožděných vlaků, aby ani nemusel úplně čekat třeba půl hodiny ani své zpoždění nepřenesl na úplně všechno následující po několik hodin.
Ta rezerva na Rajhradu určitá nevelká je (např. to, že 3 páry Os ze 4 jsou v NAD). Jenže praxe je taková, že když např. R13 nebo trvale zpožděné EC/RJ že Slovenska jezdí +10 (R13 po tornádu) do tras protisměrného svazku, dostanou přednost, zpozdí protisměr z Brna a už se to přenáší jednak na výluce, druhák na blízkých obratech.
Tak proč teda Ex3 jezdí?
1) A proč je nějaký vlak opožděn, co takhle nakopat spouštěče lavin, ať už třeba dopravce který nestíhá pobyty.
Není náhodou důvodem zpoždění jiná plánovaná výluka, s vylukovým jízdním řádem jen na rozkopaný úsek, tedy se záporným pobytem v první stanici za výlukou?
2) I tak snad jsou nějaké vaty, zpoždění se zkracuje.
Hlavní spouštěč zpoždění např. na výluce Modřice-Hrušovany je známý. Je to R13 z Břeclavi od NAD zpožděná +10, ve špičce po obratu v Brně i v opačném směru. Bohužel zde hlavní díl viny nesou ČD, které od víkendu doposud nebyly schopny roztrhnout linku R13 na 2 části bez vzájemné návaznosti, ikdyz koncept i JŘ i oběhy souprav jsou triviální.
To by ovšem SŽ(DC) musela tyto intervaly a jízdní doby dodržovat. Teorie je, že se jízdní doba počítá od stanice ke stanici přesně, k tomu se pak připočte přirážka 1-2% a celé se to zaokrouhlí na nejbližší půl minutu. Takže například jízdní doba 2:36 + 1-2% se po zaokrouhlení rovná 3 minuty. Jenže to by vlak např. z Chocně do Pardubic nakrátil i třeba 3 minuty. Takže když je potřeba vlak urychlit např. kvůli předjetí Os ve stanici, tak se nakreslí podle toho, jak ten vlak jede skutečně (minulý GVD). Si pamatuji, že byl odjezd vlaku ze Zábřehu na Moravě… Číst vice »
Jinými slovy v Rakousku vědí že zpožděné vlaky od nich způsobý riziko zpoždění k nim tak proč si s námi nevytírat pozadí.
ČD by mohly zareagovat stejně a rovnat se v Brně (nebo raději trvat na obousměrném rovnání).
Chápeš to,že vylukovy provoz na zeleznici řídí správa železnic nebo účelově kopec do CD?
NO, ono by to samozřejmě šlo …. jenže za základ kreslení výlukového jízdního řádu by se musel vzít dohodnutý čas předání vlaky RailJet v Břeclavi rakouskému dopravci a od toho zpětně nakreslit výlukový jízdní řád z Brna do Břeclavi a podle času, kdy vlak odjede z Brna / dojede do Brna nakreslit zpětně trasu až do Prahy, odkud by se muselo jet ještě dříve, abyste se trefili do volného okna v Modřicích …. a podobně do Prahy by se udělal výlukáč podle toho, jak by bylo okno v Hrušovanech a do Prahy by se zase jelo podle JŘ „později“. To,… Číst vice »
„JMK platí krajské vlaky, chápe výluku, ale chce, aby vlaky, za které platí jezdily včas a „nějaká dálková doprava – modrá / žlutá / fialová ….“ ho nezajímá ….“
Volné pole působnosti MD. Ale to ne, ti radši vymýšlí konzervace dráhy a jiné šmejdoviny.
Popsal jsi to Mirku naprosto přesně. A druhý velký problém české železnice je v tom, že jsme „čekací“ železnice, která se snaží udržet všechny přípoje za každou cenu, až to někde vyhřezne.
Sž jsou strášný lemplové😪.
Třeba 256/257 pod taktovkou ÖBB souprav.