Výluková blamáž Správy železnic podél Nisy. Poláci už kopou, v Česku znovu soutěží
Modernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: Skanska

Z oficiálních dokumentů je již zřejmé, že výluka se prodlouží nejméně o měsíc.
Z oficiálních dokumentů je již zřejmé, že výluka se prodlouží nejméně o měsíc.
Magický rok 2028 rozhodne 😎.
A tahle parta chce v ČR stavět VRT. Oni opravdu na SŽ umí tak maximálně vymýšlet, proč něco nejde (viz podcast a aktuální přetížení dráhy) než něco vybudovat. Za chvíli budeme mít nejpomalejší železnici v civilizované Evropě s nejhezčími nádražími.
Když se na akce ohledně VRT díváte tak s odstupem, tak je to jak kdysi u jiné aktivity pojmenované v Železničním magazínu: „oni si na SŽ jen tak hrají s modelovou železnicí, co má sle měřítko 1:1“
No a podle SŽ nepůjde o prodloužení výluky o měsíc, ale o rok.
Stavba L-59, Prostá rekonstrukce trati v úseku Chrastava – Hrádek nad Nisou má zahájení 2025 a dokončení 2026, takže do konce října 2025, jak se tvrdí v článku, to dokončené rozhodně nebude.
Bože, to je na SZ normální. SZ to jinak neumí a nikdy umět nebude. To by tam musel pracovat někdo s rozumem a to tam evidentně nepracuje…
Prosloužení o měsíc bylo jasné už po oznámení, že Poláci budou rekonstruovat ty necelé 3 km mezi mostem u Nisy a mostkem u čs. hranic. Tam je taky termín dokončení říjen (údajně 15.10.)
Za tohle by Svoboda měl okamžitě letět. Toto je neschopnost vedení SŽ a není to hlavně poprvé.
Hmmm, sami se strilime do kolen. Tak dlouho se loupilo z verejnych zakazek, az se vyrobil zakon v te podobe, ze tomu loupeni sice zabranit neumi, zato je tak komplikovany, ze neco vysoutezit je herkulovsky ukol.
Takze ucelu dosazeno nebylo ale krom toho jsme si podelali ledacos jine.
A to vse v kombinaci s legendarni Dobrou spravou (predrazene opravenych nadrazi)
Ono by stačilo soutěžit třeba s předstihem a ne v únoru, když už stavba, s kterou má být koordinována, dávno běží.
Ten zákon je dlouhodobě neřešená katastrofa, která výtečně živí akorát právníky a ještě má za výsledek nekvalitně provedené, do nekonečně se táhnoucí zakázky, ale hlavně že to je „nejlevnější“.
Zákon nijak nenutí zadavatele soutěžit na nejnižší cenu.
Pardon, ale tyhle vaše teoretické varianty jsou v praxi zcela nepoužitelné, taková zakázka bude unámitkována k smrti, potáhne se to léta a zadavatel opravdu nemá náladu a motivaci nechat se ještě tahat v médiích, že někomu dohodil „předraženou“ zakázku.
Mohu poprosit o jediné rozhodnutí ÚOHS, které by vaši domněnku potvrzovalo? Stačí fakt jedno.
Předně nikdo nebrání udělat ekonomický nejvýhodnější zakázka s více kritérií, jen ta kritéria nesmí být diskriminační. A navíc, něco špatně není až v tak zákonu o VZ, ale v navazující stavařské legislativě a technickych standardech a normách.
Zahraniční zakázky se běžně soutěži jen na na cenu, ale narodní systém norem a související legislativy jednoduše umožňuje vykázat rozdíly v provedených pracech a platby za to. Zapracování do těchto národních systémů není zcela jednoduché, to je jasné, ale od toho jsou konzorcia, že firmy na cizím území začínají ve spolupráci s domácí firmou.
A v čem je ten zákon katastrofa? Je to implementace vzoru dle EU, jen je to implementace na český způsob: před mnoha lety kdy jsem v tom byl aktivní, tak český zákon měl 4x více stran než unijní vzor.
Dobrá správa alias OŘ Hradec Králové, tam je odpovědnost
Bez zákona se nakupovalo během covidu (roušky apod.) a byla to dost katastrofa, stejné zboží některé subjekty nakupovaly i za 20-násobek. Takhle opravdu ne.
Prostá oprava, takže žádná EIA, žádné výkupy pozemků, žádný odpor místních obcí, žádné spolky aktivistů… že by je i na tohle musel vodit za ručičku ministr, to snad ne.
To je ta salámová metoda. Tak dlouho se krájí menší a menší kolečka až se říznete do prstu…. Neschopnost MD a SŽ se stává legendární. No hlavně tutlat…
Proč mě to nepřekvapuje? Hoši se neumí dohodnout kolik si rozdělí mezi sebou ?
Jaká je motivace polské strany najednou zanedbávaný úsek modernizovat ?
Motivace mne v tomto případě nezajímá, protože je to opravdu řešení s kladným a nesporným efektem. Sice se o nápravu stavu usilovalo několik desítek let, leč budiž.
Že by polské hospodářství jelo a už jim nesejde na nějakých drobných?
Včera jsem jel v místě, kdy silnice podjíždí železniční „most“ u chrastavského nádraží… docela rozsáhle je to tam vybagrované.
Ano, ale to je akce, která běží od loňského září. Text je o prosté opravě úseku Chrastava – Hrádek.