Výluka u Budapešti skončí o měsíc dříve, vlaky ČD se vrátí na obvyklou trasu
Provoz v úseku Szob – Nagymaros-Visegrad bude zpočátku veden jen po jedné ze dvou kolejí, a to sníženou rychlostí.
Dálkové vlaky mezi Českou republikou a Maďarskem, jejichž provoz 10. června narušil rozsáhlý sesuv půdy v úseku Szob – Nagymaros-Visegrad, se vrátí k obvyklému provozu v sobotu 30. července. Maďaři tak úsek zprovozní zhruba o měsíc dříve oproti prvotním předpokladům. Oznámily to dnes České dráhy.
Aktuálně je většina vlaků EC Metropolitan/Hungaria kvůli opravám poškozené trati zkrácena a jezdí jen v úseku Praha/Brno – Szob. Dále směrem do/z Budapešti se musejí cestující spokojit s náhradní autobusovou dopravou a regionálními vlaky MÁV-Start.
Dva páry denních vlaků (EC 280/281 a EC 130/131) a také noční vlak EN 476/477 Metropol jezdí odklonem přes Győr a Rajku, mezi Bratislavou a Budapeští jsou zajištěné ve změněných časech a jejich výchozí a koncovou stanicí v maďarské metropoli je stanice Budapest-Kelenföld.
„Všechna tato omezení budou ukončena v pátek 29. července večer a od následujícího dne už pojedou všechny tyto spoje podle pravidelných jízdních řádů, tedy v původních trasách Praha – Břeclav – Bratislava – Budapešť a Terespol – Varšava – Ostrava – Břeclav – Budapešť a zpět,“ uvedl mluvčí ČD Petr Pošta.
Zároveň dojde ke sjednocení výchozí (cílové) stanice v maďarské metropoli. Všechny vlaky mezi Českou republikou a Maďarskem, včetně spojů, které jsou v současnosti odkláněny přes Győr, pojedou od 30. července znovu do/ze stanice Budapest-Nyugati (Západní nádraží).
Provoz v úseku Szob – Nagymaros-Visegrad bude zpočátku veden jen po jedné ze dvou kolejí, a to sníženou rychlostí. České dráhy proto upozorňují, že kvůli tomu může docházet ke zpoždění do 15 minut.