Výluka na trati do Lednice potrvá po vykolejení vlaku do poloviny srpna

Motorový vůz M131.1448 (Hurvínek) u Lednice. Autor: Josef Vendolský/České dráhyMotorový vůz M131.1448 (Hurvínek) u Lednice. Autor: Josef Vendolský/České dráhy

České dráhy se snažily zajistit jako náhradu historické autobusy, což se ale nepovedlo.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Osobně si lámu hlavu – jsou to snad jen 4 víkendy, to např. DPMB nemá 4 různé historické BUSy, z nichž by každý víkend jeden odjezdil oba dva dny a jeho odstavení v Břeclavi by ČD zajistili ve vlastním hlídaném prostoru či např. garážích BORS?

Jan

Takže výluka pokryje skoro celou turistickou sezónu…

JardaP

… že nebyli schopní sehnat busy s přívěsem nebo závěsem na kola, je rovněž v této roční době k popukání. Ale chápu, kdo má, tak v sezóně vydělává sám a nebude půjčovat ČD.

Lukáš

Na Hurvajse klidně zapomeňte.

JanO

Prý nejsou k dispozici historické autobusy a přitom moc akcí s nimi nepozoruji. Spíš to bude tak, že je nikdo nechce půjčit k pravidelnému ježdění.

brejlovec753

Citace: Železnice, kterou nám může Evropa závidět, váš Svoboda, ředitel SŽ.
Ano, ETCS i do kurvínků na Lednici.

Flatt1

Podle toho, co vím, tak byla na letošní léto plánovaná obnova svršku. V jaké délce nevím, ale zcela určitě na tom samém místě, kde se stala MU. Určitě potom stojí za porovnání náklady na obnovu ve srovnání s tržbami. Podle mě Kozí dráha hadr…. 🙂

Milan

A proč SŽ údajně plánovala na trati jen s letním provozem obnovu jejího svršku právě v létě a nikoliv mimo dobud jejího provozu?

Pája

Zase jeden, co spoustu věcí nepochopil, ale hlavní je šířit bludy. 🤕

Pája

RTO s vlekem by asi mohl mít úspěch. Hlavně ten vlek 🙂

M 474 003

Vlek se podle současné legislativy nesmí obsazovat.

Francek

Asi před dvěma lety jsme v Brně jeli ve vleku za RTóčkem. To je něco nového?

Pája

Dva tři roky zpět jsme jeli ve vleku Jelcz P0 1E za trolejbusem 9 TrHT . Vlek plný, uvnitř i průvodčí dávala řidiči „odjezd“. Máme fotky i video.

Milan

Já by jsem byl rád i či spíše zejména za ŠM/ŠL, a to klidně i „jen“ s cyklovlekem na kola – tyto busy jsou za mě nejlepší, protože (na rozdíl od RTO) mají samonosnou skříň, přední a zadní čelo totožné (zjednodušuje a zlevňuje to jejich výrobu i případné opravy) a hlavně jsou postaveny na speciálně pro ně určených podvozcích – nikoliv (jako právě RTO) ještě na podvozku totožném s nákladními automobily!

rogo01

Tak aby cestující platil za to, že se sveze náhradní dopravou novým autobusem, když může jet novým linkovým autobusem za mnohem nižší cenu a ještě přímo k zámku…

Tomáš Paleček

Dobrý den,
nezlobte se na mě, ale čekal jsem nějaké vyjádření ze strany Českých Drah.
Myslel jsem, že se k tomu postaví čelem a něco k tomu napíšou, aby lidé neměli strach jezdit výletním vlakem. Jsem z toho v šoku, že o tom není nikde ani čárka. Musím říct, že PR ČD Nostalgie je naprostá katastrofa.

asdfasdfasdf

A co by k tomu měli psát? Vyšetřuje to drážní inspekce, která k tomu napíše mnohastránkové pojednání.

Petr Šimral

No jo, ale to se dozvíme za dva roky…

Radek

Spíš tak za rok,nemají lidi a nehod je čím dál víc, už aby tu bylo ETCS, konečně potom můžeme usednout do vlaku a bezpečně dojet z bodu A do bodu B.

Zrzek

ETCS nepomůže věcem rozpadající se trať, např. má pravobřežce ti tratovka řekne, že každý 4 šroub je utažený, zbytek se může utahovat do nekonečna.

Honnzok

To je blbost, nehod kterým bude předcházet ETCS je počtově minimum mají sic větší následky ale je jich minimum. DI nejvíc zaměstnávají střety na přejezdech a takovéto podivnosti jako tato.

Vlastimil Kocurek

No ato právě měli říct/napsat veřejnosti, že to bude vyšetřovat drážní inspekce.

Happy

A co by ČD měly říkat? Že stav svršku na mnoha tratích je tristní a že je to stojí nemalé finančni prostředky dávat dokupy vymlácené podvozky mnohdy na nových vozech a poškozená soukolí?

Za České dráhy

„Vážení občané a pane Palečku, nebojte se jezdit vlakem. My sice ještě nevíme, kde je chyba, my si to myslíme, ale nesmíme to říct, aby nás někdo nežaloval. Náš ústav, pane Palečku, se vám mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politováníhodné nedopatření, k jakému dochází maximálně …. několikrát do roka.“
Nebo jste chtěl slyšet něco jiného?

Martin

„Vážení občané a pane Palečku, nebojte se jezdit vlakem. My sice ještě nevíme, kde je chyba, my si to myslíme, ale nesmíme to říct, aby nás někdo nežaloval. Náš ústav, pane Palečku, se vám mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politováníhodné nedopatření, k jakému dochází maximálně …. několikrát do roka.“
Nebo jste chtěl slyšet něco jiného?

Olda_údržbář

Dostal jste dost mínusů, ale realita je taková, že o historické autobusy není nijak velký zájem. Na rozdíl od historických vlaků. Proč tomu tak je nevím.

JackBrno

Což ovšem není až tak pravda. Viz. např. dopravní nostalgie každý rok začátkem léta v Brně. Stojí se fronty na RTO, ŠM11 i historické trolejbusy. Stačilo by to vhodně zpropagovat. Problém spíš je v tom, že na pravidelný provoz historický bus nikdo nepůjčí, protože jsou obvykle celkem nákladně zrekonstruované a při častém provozu vyšší riziko poškození, než u vlaků, které zvlášť s tím dřevěným interiérem jsou odolnější a větší je i riziko nehody na silnici, než na kolejích.

M19

Jasně, viz Zubrnice, že jo… 😁🤣

Libor

Zájem je, ale proč by majitelé huntovali svá opečovávaná vozidla? Zisk nikdy není takový, aby vynahradil obtížné shánění dílů, rychlé opotřebování motoru i jiných součástí, navíc pokud se ta vozidla „rozjezdí“, začnou se sypat – tady těsnění, jinde ložisko… Sám mám starý náklaďák a vím o čem mluvím a co pbnáší příprava na víkendovou veterán akci.

A to nemluvě o tom, že lidi jsou hovada a leckdy devastují interiér.

Jiří Kocurek

A ještě jedno hledisko: Přes noc bude autobus odstavený, ale kde, aby tam byl ještě ráno, měl značky a nebyl posprejovaný…

Igor Mauricio

K čemuž ovšem vydatně dopomáhají fotiči, kteří mají potřebu na facebooku dávat fotky včetně určení místa, viz třeba skupina Milujeme autobusy. A pak se najednou ztratí třeba poklice nebo nějaký nápis či podobný suvenýr. Naposledy k tomu stačilo dvouhodinové stání na veřejně přístupném místě, přičemž aby dotyčnej autobus našel, musel jít cíleně kolem (nebyl vidět, pokud jste nevěděl, že tam „za rohem v té slepé ulici“ je).

Igor Mauricio

Jo jo. Půl roku připravujete auto na víkendovej sraz, aby jste ho pak zase půl roku dával dohromady před dalším ročníkem totožného srazu. To znám. Navíc ty díly už mnohdy ani nejsou, a když jsou, tak jsou úžasné nekvality.

Karl vB.

Copak se bude celý měsíc opravovat?
a) poškozená trať
b) muzejní vozidla
c) obojí

Pája

Pokud má jezdit Hurvajz, tak M131 se této MU nezúčastnil. Takže poškozené vozy můžou v klidu podle kapacity dílny opravovat, ale dokud nezprovozní štreku, tak nepojede nic. Těch pár pražců poškozených MU do srpna opravdu trvat nebude. Teď už jen aby zase někdo hledal chybu ve vozech, protože jsou přece staré…..🙄

Happy

Staré sice jsou, ale na tomhle podvozku toho moc k porouchání není. A i kdyby, tak vypadne jedno soukolí a ne že se to naštosuje jak harmonika 😁

Pája

Máte pravdu, v jednoduchosti je jejich krása. Pojezdy novějších vozidel jsou mnohem komplikovanější. Nějaký čas zabere oprava násilného poškození skříně, ale to půjde.

Martin

Tak to už začněte zakládat sbírku. Podle fotek je jedno čelo na novostavbu a z čeho to má majitel zaplatit, když vše co provozuje, je z podstaty muzejního provozu postaveného na technických podmínkách pro pravidelnou dopravu nerentabilni. Silné si přejí aby se vozy spravily, jeden prošel částečnou, ale rozsáhlou obnovou interiéru i exteriéru, myslím že celkem povedenou a bylo by ho vážně škoda. Jestli bude sbírka, pomůžu.

HLN

To je oblíbená rétorika RJ

Radek

Jako třeba kam ,na dveře nádraží v Břeclavi?

Happy

Ale pročpak? Že by to přecejenom bylo poněkud ohnilé? 😁