Výluka na Linec dočasně oživila nákladně elektrizovanou trať přes Gmünd
Byla to velká přeshraniční sláva, když před sedmi lety projel první elektrický vlak z Českých Velenic do Gmündu. Elektrizace celého
Byla to velká přeshraniční sláva, když před sedmi lety projel první elektrický vlak z Českých Velenic do Gmündu. Elektrizace celého úseku z Českých Budějovic na hranice včetně přestavby velenického nádraží vyšla na více než dvě miliardy.
Naděje na oživení trati nákladní dopravou se ale nenaplnily. Pomáhají pouze výluky. Aktuálně je v Rakousku uzavřena trať mezi Summerau a Lincem a zatímco osobní vlaky jsou nahrazovány autobusy, náklady berou zavděk objížďkami.
„Dotčení dopravci ve spolupráci se SŽDC realizují následující opatření: vlaky dopravce Metrans Rail jsou po dobu výluky vedeny odklonem přes Břeclav, vlaky dopravce ČD Cargo jsou po dobu výluky vedeny odklonem přes České Velenice,“ uvedla mluvčí správy železnic Kateřina Šubová.
Díky tomu jsou vidět na velenicko-gmündském přechodu ve větším počtu nákladní vlaky. „Výluka se týká dvou relačních vlaků s jednotlivými vozovými zásilkami denně a několika ucelených vlaků s různými komoditami týdně. Všechny vlaky jsou vedeny přes hraniční přechod České Velenice/Gmünd formou takzvaných provozních odklonů bez vícenákladů pro ČD Cargo,“ uvedl zástupce státního dopravce Petr Šťáhlavský.
Už příští týden tady ale opět takříkajíc chcípne pes. Výluka na linecké trati skončí a náklady se vrátí tam. Velenická trať tak slouží téměř výhradně osobní regionální dopravě, zatím se nedaří ani snahám o zavedení přímých spojů Vídeň – České Budějovice.