Výluka na jihočeské části IV. koridoru po 20 dnech skončila
Přejezd Hrdějovice, aneb výluka na IV. koridoru severně od Budějovic (září 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Cestování mezi Budějovicemi a Prahou má výrazně zrychlit od prosince s příchodem nového jízdního řádu.
Ono se to zase přesune někam dál. Teď třeba nebudou jezdit vlaky mezi Veselím a Jihlavou…
Proč vlastně rychlíky baví čekat 10 minut na pravidelný odjezd? Pokud tam nemá tak dlouhý pobyt, co takhle šetřit a dojíždět výběhem? 😀
Rozdíl 10 minut a s kopce, jo…?
těším se na článek s názvem „Výluky na jihočeském IV. koridoru po 20 LETECH budování končí“
Ted na GRAPPu svítí – porucha zabezpečovacího zařízení Chotýčany – Ševětín…. tak se libore asi hned tak nedočkáte….
Porucha je ale něco jiného než plánovaná výluka.
Pro cestujícího je výsledek stejný – neplatí publikovaný jízdní řád, jezdí se se zpožděním.
Jo kdyby, Spržel dělala výlukové grafikony na celou trasu (a ne záporný pobyt v první stanici za výlukou), tak by rozdíl vyl.
Po ukončení výluky opět rozpad GVD, opakující se poruchy zabezpečovacího zařízení v úseku Hluboká-Zámostí – Ševětín. Co na to Dobrá správa?
Především se nadále z Planý do Doubí jezdí pouze 100, i když v tom úseku je už léta hotovo.
Člověk by čekal, když už musela být dost dlouhá nepřetržitá výluka (ačkoliv fyzicky kolejově se dalo jezdit hned), že pak aspoň bude zabzař fungovat plnohodnotně…
Hluboká-Zámostí dostala během výluky JOPku, která ovládá dálkově odb. Dobřejovice a žst. Chotýčany. A bohužel jak se ukázalo ve vícero stanicích AŽD neumí nainstalovat zařízení na první dobrou a tak se mouchy vychytávaj za provozu. Takže teď fakt mynic, nebo jak to tu píšou.
Je již ETCS zbudované v celé trase České Budějovice – Tábor – Praha, nebo se ETCS ještě bude někde instalovat?
Kdepák. To se bude ještě dlouho zprovozňovat. Momentálně se spíš řeší nespolupracující ESA v Chotýčanech…
A to, co tam tahá ex již ETCS má? 🙂
To zrychlení je super, aktuálně rychlíky čekaj v Táboře/Olbramovicích cca 15 minut na jízdní řád. Předpokládám, že pro cesty do Tábora a do Prahy jsou Jižní expresy už teď výrazně rychlejší než jízdní řád.
Rychlíky ano, Expresy jsou docela ostrý už teď. Tam se moc krátit nedá… Ale ještě pořád se nejezdí 160 na SU-Vo, na nemalé části vlaků bylo výlukově eso a ta „slavná“ 50 v Praze – no cemment…
ta padesatka me uz opravdu irituje. stavba za miliardy je rok hotova a oni nejsou schopni zvednout padesatku aspon na 80.
Co je v Praze za problém?
Mezi Vršovicemi a Zahradním Městem se pořád jezdí padesátkou. Pro pravidelně dojíždějící to musí být fakt útrpné, nová trať rovná jak pravítko a vlak se tam už skoro dva roky courá padesátkou…
Protože jim je to u prdele a hodí se mít teď větší zpoždění, aby za rok vyšlo lepší plnění JŘ potřebné pro prémie…
Takže ani nevadí (dle vyjádření CDP to nemá smysl), že se místo čtyř (při výlukách tří) kolejí používají jen dvě a rychlíky nebo expresy kvůli tomu poskakujou za osobákem klidně od Říčan…
Stejně při každém dešti fungují Vršovice jako antivýhybna (zastavování jen u staniční budovy). Tak je jedno, jestli se na vjezdu štosuje na autoblok nebo stojí vedle sebe.