Výluka 2025 a 2028. Správa železnic nezvládla spojit opravy dvou krátkých tunelů do jedné sezóny

Hornotanvaldský tunel. Foto: Správa železnicHornotanvaldský tunel. Foto: Správa železnic

Podle Správy železnic došlo k zařazení opravy 71 metrů dlouhého tunelu u Tanvaldu až letos.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bakiy

ŘSD je na tom podobně. Kvůli RSD byla nedávno výluka na železnici (stavba dálničního nadjezdu u Kaplice, nutnost zřízení neutrálního pole) a do toho začali opravovat I/3 u Kaplice, kudy jezdila (nejen NAD)…! A jinudy, tedy ani po okreskách, uzavřený úsek objet nešel. Oprava toho “nejhoršího” kilometru…

Mirek

Klasika, vládní mantra snižování dluhu nás stojí tohle, je třeba jít do ulic, nedávno federace strojvedoucích poslala jeden dokument evropské komisi a vrchnímu státnímu zastupitelství, to nenapovídá to něco? Za mě to říká celkem dost, budeme rádi, jestli zde během pár měsíců nebudou stávkovat dopravní provozní zaměstnanci a upřímně i na dopravce si uvědomujeme, že se to může stát že dne na den

Gejza

Tohle nemá se snižováním zadlužování nic společného. Ve článku je citovaný nešvar veřejného sektoru v neschopnosti zavedení víceletého rozpočtového rámce, kdy by se každý rok neřešilo, zdali bude na naplánované akce dost prostředků a zároveň by se na konci roku zběsile neutrácelo, aby organizace, která neutratí rozpočet, neměla ten rozpočet v dalším roce zkrácený. A další příčinou je specifický nešvar v sektoru dopravy – absence dlouhodobé smysluplné strategie.

Jarda Š.

Ale tohle jde i za SŽ. Kdyby opravu obou tunelů vedla jako jednu akci, tak buď dostane přidělené prostředky na oba tunely anebo na žádný.

MartinS.

Tohle se dělo, i když se dluh zvyšoval. Prostě dlouhodobá neochota nebo neschopnost plánovat.

xyz

Provozní zaměstnanci Dobré správy = tedy stávkovat proti svému zaměstnavateli, který ty výluky plánuje takto rozdrobeně?

tarten

Samozřejmě že „vyjít do ulic“ je krávovina, která do toho všeho zavede ještě víc chaosu a politikaření a méně rozumu, než je dnes.

Vladimír

Zajimalo by me proc to delaji? Jedna se nekompetentnost lidi? Nebo to ma jiny duvod? Treba se 2 mensi zakazky vysoutezi draz nez jedna vetsi? Je tu nekdo kdo muze kompetentne odpovedet?
Kdyz se opravuje, ci stavi dum, tak se logicky delaji vsechny upravy, napr. terenni, garaze, parkovani najednou a ne na etapy! Navic u lidi je logicke, ze na to prostredky najednou nemusi mit, ale SZ ma penez dost, staci vse jen naplánovat a popresouvat terminy!!

Michal M

Vždyť to máš v článku napsané – staví to po kusech kvůli nejistému a asi nedostatečnému financování.
Ale ono lepší je dělat „chytrého“ jak někde v hospodě spíš než poctivě číst (až do konce) a pak se vyjadřovat ke skutečné příčině věci.

Vladimír

A tomu vazne nekdo veri? Opravdu se neda prehodit investice z jineho roku do roku rekonstrukce? Timpadem by se jinde posunula reko o 1 – 2 roky, ale tady bychom meli vyresene problemy najednou!! Vsak se to teprve planuje, nenastala mimoradna situace, napr. povodne, to by se pak dalo omluvit ledacos.

asdf

No nejde, pretože každý „bojuje“ o peniaze na tú „svoju“ rekonštrukciu. Naviac posúvať môžete len ďalej v čase a ste si istý, že je vôbec možné posunúť rekonštrukciu toho prvého tunela na 2028? Pretože to že naň dostali peniaze koľkokrát znamená, že sa už niekde museli vyhrážať kľudne aj červenými terčami. Takisto neviete, či niekde nepríde novela niečoho, kde môžu poprepadať nejaké povolenia či záväzné stanoviská.

Vladimír

Pokud to tak je, tak je treba si udelat poradky na MD.

Jiří Kocurek

Ovšem hledání zástupných důvodů jim pak jde skvěle. Pomohlo by zrušení krajů? 😀

Jiří Kocurek

Tak pokud mají cestující řešit několik měsíců zbytečně dvojité výluky jen proto, aby někomu nekleslo ego (autorita je něco jiného), tak pak nezbývá než … aby cestující jeli autobusem NAD.

Jeden šotouš bude hejtovat točvolanty
Druhý rovnou odstřelovat mosty

… za něčí neschopnost dozajista může silniční doprava, majitelé pozemků a nově také inženýrské sítě.

Martas

Ano, věří, když i ŘSD se k takové silnici I/3 chová úplně stejně šíleně jako tady SŽ, hlavně oblast Miličína.

Jiří Kocurek

Že by se nedala přesunout rekonstrukce nějaké nádražní budovy na později a vyjednat převod rozpočtu?

janvagala

Ne, protože budova je vidět a tunel ne. (ironie)

Jan

Stát ve státě, její šéfové evidentně vlakem nejezdí…

Miloslav

Ano, Správa železnic jako největší škůdce železnice pokračuje vy vyhánění cestujících do aut.

Jiří Melich

Prosím Vás – a kolik těch cestujících tam jezdí? Tam chcípl pes…

Miroslav

Podle statistik Koridu činil v roce 2023 přepravní proud asi 2200 cestujicich denně v úseku Lbc – Tanvald. Součet obratů cestujících podle zastávek je přes 4000 denně. Je to typická příměstská relace s hustotou zastávek skoro jak tramvaj.

Libor

Ještě štěstí, že to není 2025 až 2028. I když třeba SŽ něco přidá a bude…😁

David Peca

Tohle se děje všude a neustále. Tratě se opravují po kouskách a důvod je zřejmý. Nedostatek kapacit stavebních firem a snaha co nejvíce prodloužit dobu vyluk.

noerf

Jenže je to o tom, že pokud zavřete jednu trať a uděláte pět různých stavebních oprav, tak nemusíte řešit a další rok na jiné trati, tak nemusíte mít každý rok na pěti tratích pět výluk v pěti letech.

Michal M

Mně je spíš zřejmé, že vidím dalšího experta, který si ten důvod byl líný v článku přečíst. (Ano, vím, že to je podraz na lidi a je to až na konci…)

tarten

Takzvaný „nedostatek kapacity stavebních firem“ je samozřejmě pitomost. Na stavbu dvou úseků vzdálených místně nebo časově je potřeba stejná (nebo dokonce větší?) kapacita jako na stavbu jednoho o velikosti jejich součtu. O penězích platí totéž. Jde čistě jen o organizaci do větších celků.