Výluka 2025 a 2028. Správa železnic nezvládla spojit opravy dvou krátkých tunelů do jedné sezóny

Hornotanvaldský tunel. Foto: Správa železnicHornotanvaldský tunel. Foto: Správa železnic

Podle Správy železnic došlo k zařazení opravy 71 metrů dlouhého tunelu u Tanvaldu až letos.

Odebírat
Upozornit na
guest
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Matoušek

Toto zdaleka není jen problém SŽ, ale odvěký problém této země! Management jen saje peníze, zaměstnance drží u úst, a přitom je absolutně neschopný!

Franta Chcípák

Co na tom, že otravní pasažéři budou pár desítek měsíců jezdit se zpožděním, náhradním busem, automobilem, nebo vůbec…?
Hlavně že ŽELEZNICE, Velká, Věčná a Posvátná, bude krásně opravená …a kamarádi z České Třebové, Žiliny, Pardubic a golfu budou mít zajištěný stálý penězotok z kapes daňových poplatníků.

none

Když budou šikovní, můžou to spojit v jednu pěknou výluku 25-28. Lidi si zvyknou.
Chtělo by to u toho plánování přemýšlet a pokud je problém, udělat vše pro jeho odstranění. Ale to se u nás nestane.

Franta Chcípák

„Chtělo by to u toho plánování přemýšlet…“
No Vy jste se snad zbláznil!!!

Vamid

Ticho! A hlavně nemyslet!

Tomáš Záruba

Nevznikal presne kvuli tomu, aby to financovani nepodlehalo rocnimu rozpoctovani, nahodou SFDI…?

Bakiy

ŘSD je na tom podobně. Kvůli RSD byla nedávno výluka na železnici (stavba dálničního nadjezdu u Kaplice, nutnost zřízení neutrálního pole) a do toho začali opravovat I/3 u Kaplice, kudy jezdila (nejen NAD)…! A jinudy, tedy ani po okreskách, uzavřený úsek objet nešel. Oprava toho “nejhoršího” kilometru…

Mirek

Klasika, vládní mantra snižování dluhu nás stojí tohle, je třeba jít do ulic, nedávno federace strojvedoucích poslala jeden dokument evropské komisi a vrchnímu státnímu zastupitelství, to nenapovídá to něco? Za mě to říká celkem dost, budeme rádi, jestli zde během pár měsíců nebudou stávkovat dopravní provozní zaměstnanci a upřímně i na dopravce si uvědomujeme, že se to může stát že dne na den

Gejza

Tohle nemá se snižováním zadlužování nic společného. Ve článku je citovaný nešvar veřejného sektoru v neschopnosti zavedení víceletého rozpočtového rámce, kdy by se každý rok neřešilo, zdali bude na naplánované akce dost prostředků a zároveň by se na konci roku zběsile neutrácelo, aby organizace, která neutratí rozpočet, neměla ten rozpočet v dalším roce zkrácený. A další příčinou je specifický nešvar v sektoru dopravy – absence dlouhodobé smysluplné strategie.

Jarda Š.

Ale tohle jde i za SŽ. Kdyby opravu obou tunelů vedla jako jednu akci, tak buď dostane přidělené prostředky na oba tunely anebo na žádný.

Vladimír

Taky si to myslim, planuje a obhajuje si rozpocet MD na zaklade pozadavku SFDI, tedy SZ, RVD a RSD. Chce se nekdo ze sve zodpovednosti snad vyvlikat? Pokud ano je to spatne a musi se to resit. Pokud se nedokazou jen domluvit mezi sebou tak je to taky silene! Ale pokud je ani nenapadlo spolu komunikovat a planovat alespon strednedoby horizont, tedy s vyhledem do 5-6 let, tak k tomu nemam ani co dodat!!!

MartinS.

Tohle se dělo, i když se dluh zvyšoval. Prostě dlouhodobá neochota nebo neschopnost plánovat.

xyz

Provozní zaměstnanci Dobré správy = tedy stávkovat proti svému zaměstnavateli, který ty výluky plánuje takto rozdrobeně?

tarten

Samozřejmě že „vyjít do ulic“ je krávovina, která do toho všeho zavede ještě víc chaosu a politikaření a méně rozumu, než je dnes.

Vladimír

Rozpocty MD, potazmo RSD a SZ jsou rekodni za posledni 3 roky a nasledny rok se opet rozpocet zvysuje!!! Je treba rict, ze penez maji obe instituce RSD a SZ dost, tak proc jeden urad funguje a druhy ne?? Ptam se jako aktivne volici obcan, co nechape kam jeho dane mizi a kdo je konzumuje a co z takovych utrat jako obcan mam!!! Letos vele MD ma cca 140mld a pristi rok ma cca 160mld.. A ja ptam neni malo p. Antone Pavlovici?

SYN

Nenapovídá to něco? Hm, politikaření?

Michal M

Hele zeptal by ses nám šéfiků v Anofertu, jestli máme jen vyjít do ulic a sevřenými pěstmi hrozit k ocelovému nebi, nebo jestli máme i začít stavět barikády?

Petr

Dobrý nápad. Běž se projít. Meleš akorát kraviny.

Vladimír

Zajimalo by me proc to delaji? Jedna se nekompetentnost lidi? Nebo to ma jiny duvod? Treba se 2 mensi zakazky vysoutezi draz nez jedna vetsi? Je tu nekdo kdo muze kompetentne odpovedet?
Kdyz se opravuje, ci stavi dum, tak se logicky delaji vsechny upravy, napr. terenni, garaze, parkovani najednou a ne na etapy! Navic u lidi je logicke, ze na to prostredky najednou nemusi mit, ale SZ ma penez dost, staci vse jen naplánovat a popresouvat terminy!!

Michal M

Vždyť to máš v článku napsané – staví to po kusech kvůli nejistému a asi nedostatečnému financování.
Ale ono lepší je dělat „chytrého“ jak někde v hospodě spíš než poctivě číst (až do konce) a pak se vyjadřovat ke skutečné příčině věci.

Vladimír

A tomu vazne nekdo veri? Opravdu se neda prehodit investice z jineho roku do roku rekonstrukce? Timpadem by se jinde posunula reko o 1 – 2 roky, ale tady bychom meli vyresene problemy najednou!! Vsak se to teprve planuje, nenastala mimoradna situace, napr. povodne, to by se pak dalo omluvit ledacos.

asdf

No nejde, pretože každý „bojuje“ o peniaze na tú „svoju“ rekonštrukciu. Naviac posúvať môžete len ďalej v čase a ste si istý, že je vôbec možné posunúť rekonštrukciu toho prvého tunela na 2028? Pretože to že naň dostali peniaze koľkokrát znamená, že sa už niekde museli vyhrážať kľudne aj červenými terčami. Takisto neviete, či niekde nepríde novela niečoho, kde môžu poprepadať nejaké povolenia či záväzné stanoviská.

Vladimír

Pokud to tak je, tak je treba si udelat poradky na MD.

Jiří Kocurek

Ovšem hledání zástupných důvodů jim pak jde skvěle. Pomohlo by zrušení krajů? 😀

Jiří Kocurek

Tak pokud mají cestující řešit několik měsíců zbytečně dvojité výluky jen proto, aby někomu nekleslo ego (autorita je něco jiného), tak pak nezbývá než … aby cestující jeli autobusem NAD.

Jeden šotouš bude hejtovat točvolanty
Druhý rovnou odstřelovat mosty

… za něčí neschopnost dozajista může silniční doprava, majitelé pozemků a nově také inženýrské sítě.

Martas

Ano, věří, když i ŘSD se k takové silnici I/3 chová úplně stejně šíleně jako tady SŽ, hlavně oblast Miličína.

Franta Chcípák

Výjezdní zasedání nejsou zadarmo…

Jiří Kocurek

Že by se nedala přesunout rekonstrukce nějaké nádražní budovy na později a vyjednat převod rozpočtu?

janvagala

Ne, protože budova je vidět a tunel ne. (ironie)

Lukáš F.

Když opravujete dům, tak jej ideálně chcete mít neobyvatelný po co nejkratší dobu, protože v něm bydlíte, a zajistit si bydlení jinde jsou starosti/náklady navíc. SŽ žádnou takovou motivaci nemají. Tam nikoho netlačí, že trať zavřou na tři měsíce komplet, a za rok znova.

Jarda Š.

Čím víc výluk, tím víc je vidět, že SŽ do tratí investuje. Ostatně výluka je problém hlavně dopravce a cestujících, ne Dobré správy.

Jan

Stát ve státě, její šéfové evidentně vlakem nejezdí…

Jaaa

Tak když jim chcete sebrat režijky… 😉

Jan

To s tím bohužel nemá co dělat…

luzkovyvagon

Pokud se vezmou režijky, bude tento podnik prodělávat ještě víc. Dost lidí dá prostě výpověď, protože tento bonus je pro ně dost výhodný a navíc jim tisíce zaměstnanců už nebude muset zaplatit manipulační poplatek, který platí všichni. A věřte, že ten poplatek už není 100 Kč, ale 1800 Kč (a kdo z lidí, co nevyhledává vlaky za rok utratí za veřejnou dopravu 1800 Kč?, málokdo) 🙂

Franta Chcípák

„…a kdo z lidí, co nevyhledává vlaky za rok utratí za veřejnou dopravu 1800 Kč?“
V kterém Vesmíru s dovolením račte bydlet???

fr. Jakub Maria OSB

Pro své cesty mezi bydlištěm a zaměstnáním využívám roční šalinkartu v ceně 15 750 Kč (slovy: patnáct tisíc sedm set padesát), kromě toho asi 6 000 Kč (slovy šest tisíc) za rok při dalších cestách. Není to všechno vlak, je v tom i autobus. Nemyslím si, že bych byl výjimkou.

Gwann

Mno, pan asi zije v dost divne bubline.

Protoze to za
A) je uplna a zjevna pitomost, kterou netreba vyvracet (jen pro poradek, ja za vlaky utratim rocne cca 20tis
B) pokud by jezdilo tak malo lidi a tak zridka, ze drtiva vetsina lidi neutrati za VHD vic nez 1800 kc rocne, tak patri VHD zrusit

Spolecne to i ukazuje ze zamestnanec SZ je uplne mimo misu a naprosto nechape zodpovednost sveho zamestnavatele spolecnosti.
Bud je pozadu nebo si mysli, ze SZ stavi a spravuje modelove kolejiste v meritku 1:1.

Franta Chcípák

Železničář nikdy není mimo. On je na železnici. železnice = jiný svět, který se světem nás, prostých smrtelníků, souvisí jen výjimečně a okrajově.

Miloslav

Ano, Správa železnic jako největší škůdce železnice pokračuje vy vyhánění cestujících do aut.

Jiří Melich

Prosím Vás – a kolik těch cestujících tam jezdí? Tam chcípl pes…

Miroslav

Podle statistik Koridu činil v roce 2023 přepravní proud asi 2200 cestujicich denně v úseku Lbc – Tanvald. Součet obratů cestujících podle zastávek je přes 4000 denně. Je to typická příměstská relace s hustotou zastávek skoro jak tramvaj.

Franta Chcípák

Vy žádného neznáte, tak co se tím zabývat, že?

Gwann

Nepracujete na spr zel? Pokud ano, tak uspesne predvadite, ze tento spolek je nutno decimovat. Mimo jine z duvodu, ze absolutne nemate poneti o zodpovednosti vuci spolecnosti, ktera sprzel funancuje

Libor

Ještě štěstí, že to není 2025 až 2028. I když třeba SŽ něco přidá a bude…😁

David Peca

Tohle se děje všude a neustále. Tratě se opravují po kouskách a důvod je zřejmý. Nedostatek kapacit stavebních firem a snaha co nejvíce prodloužit dobu vyluk.

noerf

Jenže je to o tom, že pokud zavřete jednu trať a uděláte pět různých stavebních oprav, tak nemusíte řešit a další rok na jiné trati, tak nemusíte mít každý rok na pěti tratích pět výluk v pěti letech.

Franta Chcípák

Omlouvám se – co že se to snažíte sdělit…???

David Peca

Taky vám nerozumím.

Michal M

Mně je spíš zřejmé, že vidím dalšího experta, který si ten důvod byl líný v článku přečíst. (Ano, vím, že to je podraz na lidi a je to až na konci…)

David Peca

Nevyjádřil jsem se k článku, ale k tomu „jak si tu žijeme“. A expert určitě nejsem, to bych natáčel podcasty na Idnes.

tarten

Takzvaný „nedostatek kapacity stavebních firem“ je samozřejmě pitomost. Na stavbu dvou úseků vzdálených místně nebo časově je potřeba stejná (nebo dokonce větší?) kapacita jako na stavbu jednoho o velikosti jejich součtu. O penězích platí totéž. Jde čistě jen o organizaci do větších celků.

David Peca

Jenže když to déle trvá, tak je za to víc peněz. Divné, že?

tarten

Proto se to má spojovat, ušetří se. Divné, že?

Frantík

Nebo spíš že firma chce soutěžit nejvíc a pak pracovníky posílá všude ba střídačku 🙂

David Peca

To už bych spekulovalo, ale může to být důvod.