Vyloučení firem Porr a Vinci z obřího tendru na metro D platí. DPP může opět vyhlásit vítěze
Metro D u stanice Olbrachtova. Foto: DPP

Šlo o poslední řízení, které ÚOHS v souvislosti s druhou částí metra D vedl.

Šlo o poslední řízení, které ÚOHS v souvislosti s druhou částí metra D vedl.
Nuž, konečně snad. Už jsem se bál, že trumfneme třetí a zatím poslední linku římského metra, tu stavěli snad několik desetiletí.
Tak že by?? Ale nevěřím v jaro 2026 🤷🏻♂️😂🙏
Probůh, autore, Kloknerův je ústav, ale ne ČVUT…ÚT je zkratka dne v týdnu, nebo ústředního topení.
Něco jako od jiných MÚ = mimořádná údalost. 🙂 Účeni technické. Ale třeba jen myslel zrovna na něco jiného, automatizace úkonů je někdy mrcha.
Hlavně že pan Hřib všude do médií vyhlašuje, jak staví metro D..to, že to je kilometr, který nemůže samostatně fungovat, už ne..
ale zajímalo by mě, jak to bude vypadat, až ten prvni krátký usek bude hotov a na zbytek se bude čekat? Jestli to bude zakonzervováno nebo jak to bude vypadat..a bude to stát penize ale nebude to nic vydělávat 🤷♂️..
achjo..ale alespoň nějaký posun, ač jsem stále velice skeptický, vzhledem k organizování celé této stavby / vlastně i jiných SILNIČNÍCH staveb v Praze pod tímto vedením..
Jenže za toto zdržení nemůže Praha. Ale příliš snadné obstrukce (tedy zřejmé vadné zákony) a pomalost ÚOHS.
No zrovna zo to, že to komise nevyhodnotia jak měla a ÚOHS jí to to hodil na hlavu a výběr se bude opakovat zrovna DPP, Praha v čele s radním pro dopravu mohou .
To je sice, technicky vzato, pravda, ale taky si řekněme, že kdyby to zadání nebylo problematické a výběr zhotovitele byl zcela bezproblémový, tyhle průtahy bychom tu neměli.
DPP se teď bohužel po přestávce učí stavět metro opět od začátku a docela to drhne.
ÚOHS je bezesporu pomalý a zákony by měly nastavit jasné lhůty, ve kterých je třeba s nejlepším vědomím a svědomím rozhodnout. Ale Praha respektive DPP měli špatné právníky, ÚOHS to řešil oprávněně a zdaleka ne všechno DPP vyhrál.
Který úsek pražského metra momentálně vydělává a kolik? Jestli máte třeba nějakou tabulku, tak by mě to moc zajímalo….
Ten první “úsek” se bez druhého dokončit vůbec nedá, některé části tam musí zůstat nedokončené dokud nedojde na tbm z navazující části.
Milý pane kolego, žijete si ve své představě ideálního světa kde je vše jednoduché a rozhodnutí „přece jasná“. A teď do reality zpátky do reality … ani ten nejmanažerovatější manažer nebo majitel firmy se nevyhne rozhodnutí, kde ani jedna z variant není jednoznačně dobrá nebo lepší než ta druhá. Zejména „systémy“, kde protistranou není jen kus kamene nebo železa bez vlastního názoru, ale kde protějškem je také instituce, potažmo soukromá (firma), tak ten protějšek má taky svoji vůli a může jednat i nekorektně a domáhat se falešně svých práv, kdy o té falešnosti rozhodne až instituce třetí … totiž nezávislá.… Číst vice »
Soudě dle velkých písmen v poslední větě šlo autorovi příspěvku ve skutečnosti o postěžování si na něco jiného, totiž možné nedočkání se toho, čemu je protahující se stavba metra momentálně politicky předřazena – dalších staveb pro auta…
Kdo bude platit obří pokuty za nehorázné zpoždění celé stavby?! Metro na Libuš už mělo dávno jezdit.
Už je to pár měsíců, ale dle tohoto nikdo žádnou škodu vymáhat nebude 🙁 https://www.kverulant.org/article/za-zpackanou-soutez-na-metro-d-nevymaha-dpp-po-pravnicich-zadnou-skodu-kverulant-upozornuje-na-selhani-politici-mlci/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
A to řešíme akci za 30 mld. Počkejte až se bude soutěžit zbytek okruhu, který je aktuálně odhadován na 113 mld.
Jinak teda, ať začnou hned kutat. Před deseti lety bylo pozdě.
To té doby je ještě nějaký čas a může se posunout legislativa pozitivním směrem, což se už posledních pár let děje. Pokud to bude pokračovat, možnosti obstrukcí u okruhu můžou být opět výrazně zredukovány.
Co teprve VRT
VRT nikdy nebude.
Proč ne?
Protože je to tak drahé a zbytečné, že se to v žádné zemi nepodařilo postavit … oh wait …
😀
Už se vykupují pozemky na první VRT, za pár let se začně stavět a pak už to půjde rychle.
Tady někdo zapomíná, jak těžké je tady povolit jakoukoliv stavbu, ne to ještě takovou.
A limitem bohužel vudou i finance.
Ale to je stále něco jiného než „nikdy“.
Peněz bude dost, nebudou se stavět dálnice, ty jsou už skoro hotové.
Hotové, ale nezaplacené.
Zvedne se cena za dálniční známky.
Ne? Vždyť už existují plány, které všechny další silnice je potřeba na dálnice rozšířit. 🙂 Zatím neumíme kolikrát ani doplnit konvenční železniční síť tak, aby byla použitelnější pro další uživatele, ideálně právě z řad současných automobilistů…
„Takovou“ – tím myslíte podobnou dálnici?
Miluju optimisty co už 20 let jezdí na letiště a do Kladna rychlodráhou. Takže VRT reálně 2050…možná již brzy.
Milujte je dál, spolu s těmi, co si mylně už přes 20 let myslí, že jde ještě o nějakou rychlodráhu. Přitom jde jen o jednu z několika příměstských tratí.
V mezičase byly téměř dokončeny všechny 4 železniční „koridory“, které byly sabotovány méně.
Jednu z příměstských tratí, svedenou ovšem plánovaně i v úseku, který by mohly obsluhovat další stanicí, pouze do průjezdného tunelu. O přímém napojení tratě od Středokluk či přiblížení se Unhošti (jakožto velkému sídlu na trase) pro jistotu vůbec nic. Místo přestupního terminálu na kmenové větvi u Ruzyně (při odbočce k letišti) odpudivé provizorium uprostřed Veleslavína. Náprava do praktického stavu bude pracná, 25 let uteče snadno, mezitím možná vznikne sice konečné, ale opět nepraktické řešení, látané akorát velkým množstvím méně kapacitních spojů, se všemi negativy pro okolí, které se proti tomu už teď logicky bouří.
Prosím, aby diskutující a ani redakce nepsali, že se nějaká stavba kutá. Kutá se leda tak cihlářská surovina korečkovým rypadlem v povrchovém hliništi. Podzemní objekty se prosím vždy a jedině: RAZÍ. Díky.
Kutat ve smyslu těžit, dolovat označuje důlní činnost. Nebo snad Kutná Hora byla povrchové hliniště?;)
Spletl jste si tisíciletí. V zákoně č.44/1988, Sb. ani v zákoně 61/1988, Sb. slovo „kutat“ není ani 1x, Ámen. Rozlišujeme hornickou činnost a činnost prováděnou hornickým způsobem. V obou případech ražba.
Jinak; pokud jako příklad jmenujete Kutnou Horu, pak je zjevné, že nevíte, jaký je rozdíl mezi HČ a ČPHZ. Najdete to v 61/1988. Zdař Bůh!
Radit redakci, jak psát přesněji, asi není úplně od věci. Ale požadovat po laických diskutujících, aby se drželi vysoce odborné terminologie, toť boj s větrnými mlýny. Vzdejte to a smiřte se s realitou, protože jejím odmítánim trpíte a budete trpět jen a jen vy. 😉
Znamená to tedy, že už se může začít kutat, nebo je ještě nějaká možnost stížnosti?
Jestli jsem spravne pochopil informace v clanku, tak ted jsme ve stavu, kdy v soutezi zbyli dva uchazeci a bude se rozhodovat o vyberu. Protoze predchozi rozhodnuti bylo, pokud si dobre pamatuji, take zruseno a DPP musi rozhodnout znovu.
Ještě správní žaloba, kasační stížnost, ústavní stížnost…
A to pořád jenom v případě vyloučení Porru s Vinci.
Ikdyž se to finálně vyřeší, pořád zůstává vybrat mezi Subterrou a Strabagem.
Naše správní právo má až moc stupňů. A každý z nich navíc rozhoduje pomalu.
Mají odkladný účinek?
Žaloba nemá odkladný ucinek
No snad se toho metra dočkám dříve než půjdu za dvě dekády do důchodu.
Vy už máte 52? Ale 20 let to věřím že se dostaví Pankrac > Pisnice. Zbytek ale to nevím, momentální vedení udělalo tolik škody ohledně velkých strategických projekty že to může klidně trvat 10-20 let aby se rozjel zbytek směr Náměstí Miru a Žižkov nebo center.
Hezký odhad v 72 letech do důchodu. Vůbec bych se nedivil. 👍
Nikoliv, chystám se do důchodu v 66. Tedy pokud vůbec nějaké budou, po dalším mejdanu slovenského mafiána o tom mám pochybnosti.
Jinak souhlas, současného radního pro dopravu i jeho předchůdce nám opravdovým Pražákům byl čert dlužen.
Uvědomujete si, že se vyvyšujete na základě toho, kde jste se narodil a tím potažmo sám sebe snižujete na úroveň SDP a spol.?