Vyloučení firem Porr a Vinci z obřího tendru na metro D platí. DPP může opět vyhlásit vítěze

Metro D u stanice Olbrachtova. Foto: DPPMetro D u stanice Olbrachtova. Foto: DPP

Šlo o poslední řízení, které ÚOHS v souvislosti s druhou částí metra D vedl.

Vyloučení firemního seskupení Porr, Vinci a Marti (sdružení PVM Metro DII JV) z tendru na stavbu úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory bylo oprávněné a platí. Rozhodl tak předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna a potvrdil tím prvoinstanční rozhodnutí svých úředníků. Verdikt ÚOHS je pravomocný.

Pražský dopravní podnik (DPP) sdružení ze soutěže vyloučil kvůli chybám v harmonogramu stavby a kvůli údajné mimořádně nízké nabídkové ceně. ÚOHS dal dopravního podniku za pravdu pouze ve věci harmonogramu, což nicméně k vyloučení z tendru stačí.

„V harmonogramu navrhovatele skutečně existují nedostatky a jsou důvodem pro jeho vyloučení ze zadávacího řízení,“ potvrdil nyní předseda úřadu. Harmonogram pro antimonopolní úřad více než rok posuzoval Kloknerův ústav ČVÚT.

Harmonogram vykazoval chyby. ÚOHS odmítl námitky vyřazeného sdružení ohledně metra D

Šlo o poslední řízení, které ÚOHS v souvislosti s druhou částí metra D vedl. Dopravní podnik nyní může opět přistoupit k vyhlášení vítěze 30miliardového tendru. K tomu zda a kdy tak učiní, se zatím DPP nevyjádřil. V minulosti musel po zásahu úřadu svá rozhodnutí opakovaně rušit.

Město nadále počítá se zahájením dostavby metra D v příštím roce.

ÚOHS potvrdil, že DPP v případě metra D postupoval správně, když vyloučil neúspěšného uchazeče u druhé etapy. Tímto rozhodnutím tedy dosavadní obstrukce končí. Bude možné vybrat zhotovitele a po doběhnutí lhůt může začít stavba další etapy metra D. Dokončení vycházi na rok 2031,“ uvedl pro Zdopravy.cz náměstek primátora Zdeněk Hřib.

Upravené plány na metro D: Urychlí se prodloužení do centra. Další stavba začne v lednu, věří Praha

ÚOHS se zakázkou na další etapu výstavby metra D zabýval na základě návrhů stavebních firem opakovaně. Letos na jaře vyhověl návrhům Strabagu a PVM a zrušil výběr vítěze, kterým bylo sdružení Subterra/Hochtief/BeMo Tunneling.

Dopravní podnik toto sdružení, které nabídlo cenu cenu 29 988 857 254,38 Kč bez DPH, vyhlásil předtím vítězem opakovaně.

Ve výstavbě je kilometrový úsek metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, ten však nemůže fungovat samostatně. Původní předpoklad dokončení druhého úseku až do Nových Dvorů byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut, zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.

Tagy dpp Metro D Olbrachtova - Nové Dvory Porr ÚOHS Vinci Construction
6 komentářů