Vylepšení tratě mezi Čelákovicemi a Mstěticemi získalo stavební povolení
Trať slouží mimo jiné i jako objízdná trasa k prvnímu koridoru.
Správa železnic získala od Drážního úřadu stavební povolení na výrazné vylepšení dalšího úseku tratě mezi Prahou a Hradcem Králové. Konkrétně jde zhruba o šest kilometrů od Čelákovic do Mstětic. Stavba by měla začít koncem příštího roku nebo v roce 2022 na jaře. Příští rok by měl proběhnout tendr na stavební firmu.
Její součástí bude i zbudování dvou nových přeložek, první v délce dva kilometry napřímí trať hned za Čelákovicemi přes částečně zastavěnou místní část Záluží, druhá bude měřit přibližně jeden kilometr a povede mírnějším obloukem volnou krajinou před stanicí Mstětice. Na zbývajících částech se provede optimalizace, která bude především zahrnovat obnovu železničního spodku a svršku.
Výraznou modernizací projde stanice Mstětice, kde jsou momentálně dvě ostrovní nástupiště dlouhá 237 metrů a široká 1,5 metru. Nahradí je jedno ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami o délce 200 metrů a šířce 6,1 metru. Nástupní hrana bude 550 milimetrů nad kolejnicí. Přístup na nové nástupiště bude zajištěn novým podchodem pod celým kolejištěm.
Stavba je součástí chystané rekonstrukce celého ramene od Prahy po Hradec Králové, jehož jednotlivé úseky jsou v různé fázi přípravy. Přestavbou už prošla stanice Čelákovice, aktuálně se pracuje na úseku Lysá nad Labem – Čelákovice, jehož součástí je i nový most přes Labe.
Trať slouží mimo jiné i jako objízdná trasa k prvnímu koridoru. Jde o optimalizaci mezistaničního úseku, jejíž hlavní součástí je výstavba nového železničního mostu přes Labe nedaleko Čelákovic.