Vylepšení koridoru mezi Karlštejnem a Berounem má územní rozhodnutí, začne příští rok
Trať 170 (3. koridor) v úseku Karlštejn - Beroun. Pramen: Správa železnice/dokumentace EIA
Řešený úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun, která patří k nejproblematičtějším v celé síti.
Vylepšení??? Snad záchrana před rozpadnutím.
A co takhle oba mosty přes Vltavu? Vydrží bez rekonstrukce ?
Co by kdo chtěl na té skvělé trati do Berouna vylepšovat?
Je to prosté.
Z Berouna autobusem na Zličín a že Srbska nijak. Teda autem.
Na tohle snad ještě peníze budou, ale dá se v následujících letech čekat pěkné osekání nových projektů. Sbohem trati přes Domažlice, Ústeckým tunelům, VRT, tratím mezi Brnem a Ostravou…
No…ta VRT nebyla reálná snad nikdy.
Ale Brno – Ostrava a Plzeň – Česká Kubice st.hr. se pouze odkládají na dobu příhodnější – ta nastane nejdříve za 3 roky.
Chtěli bychom VRT, budeme mít prt.
Máte nějaké podrobnější informace
Snad bude rekonstruované trakční vedení připravené na přepnutí na 25kV.
Ano.
Co si pamatuji tak se říkalo že se posune styk soustav mezi Beroun a Karlův Týn.
Hmm…on se ten styk dokonce posune až na státní hranice (celá ČR ➡ 25kV 50 Hz).
Ale v dobách, kdy i „panterům“ bude dopřán věčný odpočinek v České Třebové…
To bude ještě trvat, ale na ŽST Beroun se už dělá projekt.
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_9315.html
super, dva roky po dokonceni rekonstrukce objevit kolo…
Ještě to není schválené na MD, ale zato bude pravděpodobně rozšířeno až do Radotína.
Teď jsem si to taky nastudoval v plánech správy. V roce 2025 (+/-) by měl být styk před Radotínem. Tak to bude hukot, pokud to myslí vážně.
Karlův Týn? Nemyslíte Králův Dvůr?
SŽ by měla primárně řešit tratě a ne jenom rekonstruovat nádraží/zastávky zvláště tam, kde to postrádá jakýkoliv význam.
to je ale moudro! z tebe neco bude, kluku usata. mozna se z vyhybkare vypracujes az na signalistu.
nicmene proc s nami toto moudro sdilis pod clankem, ktery informuje o zasadni rekonstrukci tratoveho useku, vcetne zrizeni odbocky, teda uplne nechapu.
Kdo řekl, že je to moudro. Jenom konstatuji, že přesně toto by mělo SŽ dělat a až potom řešit nádraží/zastávky (vyjma důležitých železničních uzlů). PS. A vůbec nevíte, jak vypadám.
A máte pravdu. Rekonstrukce zastávek je něco jako výměna svodidel v podání ŘSD. Co zastávka, to miliarda, navíc komplikace provozu a přínos 0, protože největší problém naší železnice je úplně jinde, než v zastávkách.
Můžete jmenovat ty miliardové rekonstrukce zastávek? Pokud ne, tak byste neměl psát nesmysly.
Co třeba trať 340/341?
Tak asi nemáme příklad jedné zastávky za miliardu, ale když se sečtou akce typu „oprava staniční budovy v Horní Dolní“, tak už to je dost. A týká se to i zastávek, třeba budovy v jedněch Ratajích n. S. nebo Rozsoch, kde to sice dostalo cenu, ale jinak je ten barák na nic. Stejně tak nechápu okrašlování budov na horním Pacifiku a okolí (Ledečko, Kácov, Uhl. Janovice…) Nebo na co je opravená budova v Rožmitále p. T. – i kdyby tam stále osobní doprava byla?
V Německu se takové staniční budovy prodávají.
V ČR se takové staniční budovy také prodávají / pronajímají.
No nevím… V reakci na můj příspěek níže zmiňujete Českou Skalici. Ta by měla v Německu na dveřích cedulku „na prodej“ a cestující by používali automat na jízdenky a malý přístřešek u kolejí a byla by tam dálkovina.
Těch prodejů nádražních budov je u nás jako šafránu, zato se do nich cpe fůra peněz. Přitom takové budovy jsou na dnešní poměry moc velké, na nádražích už nedělají spousty lidí a pan přednosta a jeho předchůdce už nepotřebují definitivní byt v patře.
Jedna věc jsou pokladny, které se opravdu nahradit dají. Druhou věcí je, zda ta budova najde alternativní využití a pokud ano, tak není potřeba bourat. Je i nemálo případů, kdy SŽDC budovu chce prodat, ale kupce nemá. Když se pak rozhodne bourat, ozvou se milovníci minulosti a mediálně si vykřičí prohlášení stavby památkou. To je případ třeba Ústí nad Orlicí. Využití se doteď nenašlo, ale SŽ musela rekonstrukci zaplatit. Jak byste takovou situaci řešil Vy? Já osobně nevím, tak si netroufnu tvrdit. Myslím ale, že stejně barevná bude situace i v Německu a každý případ je jiný. Takže si ani… Číst vice »
To je hodně složitý případ, ale tam mě napadá jen zazdít okna do výše prvního patra, na dveře dát pořádnou mříž a udržovat to jen ve stavu, aby nikoho nezabil urvaný plech ze střechy a tak.
Bude to vypadat hnusně, to jo.
DB mi připadají v tomto o dost akčnější. Projeďte si třeba trať ze Žitavy do Drážďan.
No vidíte…oslavujete Německé řešení, ale nabízíte České 🙂
Tak české řešení je tu budovu nákladně opravit a okrášlit a pak ji nechat prázdnou.
Pačejov
Opravdu si myslíš, že šlo jen o opravu zastávky? Já na internetu čtu: „Práce začaly v červnu 2019 a zahrnovaly optimalizaci přibližně 4,6 kilometru trati, kompletní přestavbu samotné stanice, blízké zastávky Kovčín i mostu nedaleko Pačejova“
myslite zastavku pacejov a zastavku retenice?
Myslím cokoliv, co se tu v souvislosti s rekonstrukcí na železnici objeví. Pod 800 milionů jsem dlouho nic neviděl, přitom to jen málokdy bylo zkvalitnění samotné trati, takže z pohledu atraktivity železnice především ve srovnání s IAD vyhozené peníze.
Naopak, mnohdy tristní stav nádraží a zastávek je hodně zásadním důvodem, proč do auta sedají i lidé, kteří by úplně nemuseli. Rekonstruovat (a pak udržovat) zastávky je tedy naopak velmi žádoucí. Mám tedy na mysli rekonstruovat s použitím mozku, né všechno vyrubat a vzniklou paseku pak osadit betonovým antivandalem a nástupišti typu SUDOP.
A co takhle dát nějaký návrh za ty antivandaly, když nemá kdo vychovat ty vandaly. Mě by se taky v horách třeba líbil dřevěný srub na zastávce v lese, jenže jak by vypadal po půl roce, roce. Nebyly výjimky, kdy pěknou dřevěnou zastávku v polích zapálili a než přijeli hasiči zbyly jen betonové základy.
Je potřeba řešit příčiny, nikoli následky. Tedy nikoli zvyšovat tloušťku betonu a hustotu armatury v antivandalech, ale zamyslet se nad tím, proč něco, co normálně funguje už v první rakouský vesnici za čárou, je v české realitě začasté naprosto nemožné. Bohužel je to celé o tristní úrovni vzdělávacího systému ruku v ruce s totální neúctou většiny populace k estetice prostředí, ve kterým žijeme, neb už odmala jsou téměř všichni vychováváni v tom, že hnus je norma. Podívejte se kolem sebe – řvavý fasády, laciný materiály, bílý plastový okna se zlatejma mřížkama, dysfunkční veřejný prostor, vizuální smog všude atd atd atd.… Číst vice »
To je hezké, ale když jsem byl před lety v Porúří na stáži, tak mě udivilo, jaká je tam míra vandalismu. Celovozová graffiti na sbahnech byla pravidlem, interiéry vozů poškozené, zastávky (i ty vandalovzdorné) naprosto zničené… V Berlíně mají novinku – polepy oken vozů metra fólií, protože škody škrábáním po oknech byly neúnosné. Asi by se měli převychovat i Němci, včetně západních. Na vesnicích, rakouských i českých, to takový problém nebude, ale ve městech jo, a to všude. Ostatně, rakouská nádraží s jejich ohavnými vysokými sloupy se čtvercovým průřezem, co používají ÖBB na elektrizovaných tratích, mi vůbec nepřipadají být nijak… Číst vice »
To máme z těch pohádek…lidi si pak myslí, že u souseda lítají pečení holubi sami do huby a že vandalové tam neexistují 🙂 Nebo naopak, že u nás je vše nejhorší a vandal / zloděj je samozřejmostí, jen co se otočíte zády. V Náchodě nebo třeba v České Skalici jsou hezky opravené nádražní budovy už delší dobu a kupodivu si na nich žádný vandal ještě nesmlsnul.
Vy si myslíte, že lidi sedají do aut kvůli tomu, jak vypadá nádraží/zastávka? Důvod?
V tomto má Facepalm naprostou pravdu. Soudný člověk nepoleze někam, kde to vypadá jak v ghettu. Vám třeba zdevastované nádražní či jiné budovy nevadí. Já si pro změnu myslím, že lidi si zaslouží hezké, čisté a přívětivé prostředí. To je holt věc osobního standardu. Sám sebe si vážím, mám se rád a nevidím jediný důvod, proč bych měl kolem sebe tolerovat zdevastované prostředí.
No, ale obvykle kdyby to nádraží bylo zcela minimalizované, tak by stačilo… dobře fungující automat, tablo a místo kde se dá přežít bouře, plus pár lavic na peróně pod převisem střechy…
Sice nevíme jak vypadáte, tady jde o text, nicméně když se „generálkuje“ kolej a mění se i spodek (jde se do hloubky), tak se musí původní zastávková hrana (tišer) logicky odstranit. Ponechat sypaná nástupiště rovněž opravdu nejde. Předpokládám ale, že jste měl ze stanic na mysli Pardubice a její původní nástupiště.
O žádné konkrétní stanici jsem nemluvil. Myslel jsem to obecně. (Nejen) Na regionálních tratích postrádá smysl rekonstruovat zastávky.
I na té odlehlé zastávce nastupuje platící cestující. Má právo nastoupit kulturním způsobem…nebo se má ke dveřím probrodit bažinou na chůdách?
Existují nějaké plany na natažení drátu na trati přes Rudnou? Zde bude docela masakr s NAD.
Existují, jen to do vyluk kolem Berounky zcela určitě nestihnou 🙂
Proč masakr s NAD? Vzhledem k tomu, že Hrbatá není právě dosud zadrátovaná, tak pokud je to alepsoň trochu možné tak IC/EC a rychlíky jezdí po 171 a jinak se nahrazují autobusy (hlavně pokud se to ví dopředu). Pro náklad trať také není použitelná. Co se týče elektrizace, tak ta už by se snad měla připravovat, nicméně realizace nebude dříve jak dokončení úseku Praha Smíchov – Řevnice – Beroun (snad).
Na Hrbaté je probém především s kapacitou, ve špičce pracovního dne tam už neproklouzne ani myš, natož odkloněné R nebo Ex.
Ono by se to vešlo, ale nutnou podmínkou by byla železná pravidelnost na jednokolejku vstupujících vlaků, což jde dost obtížně zajistit.
Není to nemožné.
Stačí vyhlásit trať za přetíženou a začít postupovat podle pravidel. Jenže na to nemá nikdo na SŽ koule…jen si budou hrát na to, že dělají pro dopravce všechno co jde….nedělají
V principu ano, ale nikoliv u Sebevraždy Železnic…
Někde jsem četl, že elektrifikace hrbaté dnes nepřipadá v úvahu. Údajně díky tomu, že byla rekonstruována za evropské peníze se na ni nesmí x let sahnout.
To uz nebude relevantní.
Ono je největší paradox, že v poslední době všechny přerušení provozu má na svědomí NOVÁ část tratě, nikoliv ta stará.
Pokud myslíte Smíchov-Radotín, tak to bude s největší pravděpodobností tím, že tam ještě není zdaleka hotovo.
chtel jste napsat rekonstruovana, ne?
A jaký je rozdíl mezi rekonstruovaná a nová?
Nové je to, co bylo a není. Rekonstruované je to, co bylo a teď je zas, ovšem už nehrozí rozpad pro neúdržbu nebo pro doběhnutí životnosti. Modernizované je to, co bylo, ale teď je lepší. Aspoň mezi normálními lidmi to tak je. I když se někdy slovo „nové“ použije jinak, prostě protože je kratší.
*Nové je to, co je a nebylo, nebo bylo něco jiného.
No a tam je to celé úplně jinak, takže nové, nebo po vašem modernizované. Debata o ničem.
„nova“ = hotova
„rekonstruovana“ = probihaji stavebni prace
Jenže tam, vyjma laníček a pár dalších serepetiček, se jezdí už po novém (rekonstruovaném). A jestliže je na novém trolejovém vedení během půl roku 5 závad, které vedou k zastavení provozu, tak si říkám v jaké kvalitě to celé bude. Zbytek je už jen slovíčkaření.
Meleš kraviny. V podstatný části rekonstruovanýho úseku se stále jezdí po jedný koleji, byť nový.
No a co to má společného s tím, že právě v tom rekonstruovaném úseku je nejvíc přerušení provozu? To jako jezdíme jednokolejně, tak to může stát za hovno? Jinak jednokolejně se jezdí Odb. Barrandov – Odb. Závodiště, což jsou asi 3 km z 10 ty podstatná části.
Nová trať bude v časech budoucích – současná se vytrhá a začne se od znova.
Takže Praha – Smíchov 80 km/h, Smíchov – Černošice 160 km/h, nadále 90 km/h<…
Jízdní doba Praha – Beroun 37 minut…
A ty rychlosti jste si zrovna vycucal z prstu, ne? A 37 minut pro co? Já jen, že už dneska se to jezdí rychleji.
Poměřil jsem si to v mapě…
37 minut u Os (nyní je to 42 minut rychlíkem a až 70 minut Os)
Kromě perónů a kolejí u nich na hlaváku a v Berouně a pražského zhlaví Berouna není na 171 ani kilometr nové trati. Radotín – Smíchov bude nový až ve chvíli, kdy se celá stavba uvede do provozu, do té doby je to jen staveniště. Navíc k mimořádnostem dochází i na zbytku (staré) trati (mj. právě k poruchám na trakčním vedení), na úseku Smíchov – Radotín dochází k mimořádnostem spíš kvůli poruše zabezpečovacího zařízení.
Ale hovno. Celý sudá skupina v Radotíně + 2. a 4. traťová na Smíchov/odb. Závodiště je už nová. Dělá se lichá skupina v Radotíně a 1. a 3. traťová na odb. Závodiště. A pak 1. traťová Odb. Závodiště – odb. Barrandov. Zbylý úsek Odb. Barrandov – Vjezd Praha-Smíchov je už také hotový.
Už ? Že to ale trvalo.
Rychlost na koridoru po osazení ETCS 90 – 125 km/hod, to je ostuda říkat tomu koridor. Jaké jsou možnosti narovnání tratě, protože tunel do Berouna to bude zřejmě ještě dlouho je plán.
Technické možnosti jsou, ale to by see zelenáčům nelíbilo…
Jestli tím myslíte zbourat množství domů nebo zarourovat Berounku, tak jo, jen do toho…
Těch domů by ani tak moc být nemuselo, ale byly by velké ztráty postradatelných věcí (zejména chuchelské závodiště).
A lezlo by to hodně do peněz, neboť by se jednalo z převážné většiny o přeložky.
Zrušit Chuchelcké závodiště, aby se mohlo zrychlit mezi Karlštejnem a Berounem. Jasně, a co takhle nechlastat?
Počítám, že jako správný šotouš žijete v krásném světě, kde neexistuje žádná platná legislativa, takže jedinej problém spatřujete v penězích. Ovšem jelikož žijeme v realitě, a nějaká legislativa tu tedy holt platí, trvalo by projednání takovýghleho projektu tak 20 let (pokud by se to tedy vůbec podařilo), protože by se všichni, tedy jak samosprávy, tak dotčení vlastníci domů a pozemků, zcela logicky. bránili, co by to šlo. A navíc by to celý stejně nedávalo naprosto žádnej smysl, protože by to nepřineslo ani nijak zásadní zkrácení či zrychlení trati, ani by to nebylo výrazně lacinější a už vůbec ne rychleji postavitelné… Číst vice »
To by se nelíbilo nikomu rozumnému.
Tak nějak. Zařvalo by hodně „cenného“ kamení…
A museli by si vzácné kytičky přesunout na zahrádku…
Žádné možnosti kromě kosmetických nejsou. Opravdu ne.
Je to podobné jako úsek Blansko – Brno (s tím, že tento tomuto úseku nepomůže vůbec nic, u Berouna to bude alespoň jednou ten tunel)
V úseku Karlštejn – Beroun jsou možnosti narovnání v podstatě nulové.
Ano…takže je nutné to polidštit alespoň bočním převýšením koleje…
To už je spíš daleko větší ostuda úsek Beroun – Ejpovice. Tam jsou sice paramatry o malinko lepší, ale reálně nejsou ani plány na novou trať.
Čára na mapě by ale snad byla, ne?
Našla by se.
Respektive čárka a 2 velké čáry.
Ta menší Beroun – Zdice a ty 2 velké jako Zdice – Rokycany a Rokycany – Plzeň.
Pak to s tunelem Praha – Beroun zvládne R za 48 minut, Ex za 36 minut.
moznost narovnani trate je jedna a tou je vybudovat tunel do berouna.
Jel jste tam někdy? Narovnat jak? Postavit hafo mostů přes Berounku? Nebo ještě lépe zbourat spoustu chat a baráků a narovnat (kanalizovat) Berounku i trať?
Myšleno tedy celá trať Praha-Beroun. V případě úseku Karlštejn -Beroun by se místo bourání musely střílet skály.
Však to taky nebude koridor, ale S-Bahn. Nic více se po této trati chtít nebude. Jen tam zatím chybí ten tunel…
K tomu slovu „koridor“. Přestože si železničáři zvykli to slovo používat pro nějakou konkrétní trať v lepších a interoperabilních parametrech, ve skutečnosti to znamená nějaký myšlený pás v prostoru, široký klidně sto km a víc. Správně je pravobřežka dotažená do HK, trať Praha – Kolín a VRT Polabí pořád v tom samém koridoru, resp. součístí toho samého železničního koridoru.
ne, (tranzitni zeleznicni) koridor je oficialni nazev evropskych paternich tras.
dokud nebude tunel, vede „koridor“ udolim berounky, stejne jako vede treba bezpravim nebo hermanickami…
Možnosti narovnání jsou v klikatém údolí Berounky nulové, což musí být jasný každýmiu, kdo to tam někdy viděl na vlastní oči.
No ono by to dokonce muselo být jasné i člověku, který tam nebyl, kdyby se alespoň podíval na mapu, než začne vypouštět moudra.
Pokud tedy ví, co znamenají vrstevnice.
moznosti jsou ale jen teoreticke, prakticky se uz pred hoodne lety dalo s prelozkami pracovat cca od radotina nekam do revnic, kde je mistama jeste pole a louka, no a pak uz to neslo ani „na silu“, dal by se jeste udelat tunel v tetine a zkratit oblouk v karlstejne ale na ukor stanicnich koleji, a dneska uz je i tam zastavba. Jediny co by dneska snad melo sanci trochu a ciste v teoreticke rovine je to esicko na poli u radotina z cernosic, kde neni nic a odlozil by se propad rychlosti o cca 2500m
Není potřeba a ani to nejde.