Vylepšení I/20 na Plzeňsku. Začalo územní řízení k miliardovému obchvatu Chválenic

Stavba silnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSDStavba silnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Současná silnice I/20 je jedna z nejfrekventovanějších v Plzeňském kraji. Na jih od Plzně vede přes řadu obcí.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cyril

Očekával bych zde výstavbu plnohodnotné D20.
(A souběžně vedenou dvojkolejnou železniční trať 160 – 200 km/h.)

Ing. Vladimír Bílý

Tak dlouho budeme dělat na I/19 a I/20 obchvaty, až se přijde na to, že to mělo být celé 2+2 SPMV. Pořád se bohužel držíme plánu výstavby dálniční sítě ze začátku devadesátých let, který vede všechno přes Prahu. Jenže ten už dávno potřeboval revizi, která by reflektovala aktuální vývoj intenzit dopravy.

marek hudec

mam brat ctyrpruh od D5 jako zarodek budouci D19 ? uvidime za dvacet petadvacet let, zda pojede vetsina nakladu po kolejich nebo si situace proste vyzada objizdnou dalnicni trasu ktera mine prahu a nebude zatezovat D0 (to uz asi full 3+3 a misty 4+4 pruhy… 🙂 )

sladlu

To bude blokovat stavbu dálnice :/

Měl jsem za to, že ŘSD + vláda představila koncept dálnice Plzeň-> Milevsko-> Jihlava -> Olomouc. Má to nahradit původní koncept okružního obchvatu Středočeského kraje

Koro

Odkaz?

sladlu

nemohu již najít. Byl to podcast. Určitě tento rok

BND30

A jde to i bez kolotočů…. palec nahoru.

krteček

Pokud by to bylo jen trochu možné, měly by se ty dvě stavby (Losiná a Chválenice) dělat najednou. Teď ještě dodělat obchvaty Chocenické Lhoty, Kotousova, Chocenic, Zhůře, Měcholup, Nepomuku, Životic, Kasejovic, Lnář, Tchořovic a Blatné.

FrantaM

Ohledně dálnic a vylepšení jedniček se tu evidentně jede podle nějakého plánu xx let nazpět. Přitom je evidentní, že PLZ-CB by zasloužilo dálnici, aby kua všechno nešlo přes Prahu 🙁

lukas

Dálnice je v tomhle směru nereálná… Díky bohu aspoň za tenhle obchvat

Libor

Bohužel, stále chybí to , co je plánováno už snad 50let, a další vylepšení se zas tak moc neplánují. Ale jistá ‚ dálnice ‚ mezi Plzní a ČB už trochu plánuje, zatím je návrh ve stavu interním (MD) bez informování veřejnosti..

Eduard Tahoun

Dobrý den, jsem Franta z druhé strany republiky, okolí silnice neznám a nikdy jsem tam nebyl, ale jsem si jistý, že to měl být čtyřpruh a je celá navržená špatně, projektanti a dopravní inženýři nic neumí a vůbec by neměli tyhle blbosti studovat. I kdybych z okolí byl, tak mě to tak štve, že po nové silnici nikdy nepojedu a na truc pojedu radši vlakem.

Vendelín

Vlakem to převážně po jednokolejce také není žádná výhra.

Koro

Alternativa pro D5/D0/D1 a takhle zmršená 🙁

Petr

To lze jen podepsat.

Ondra

Vždyť to tam píšou,, nejfrekventovanější silnice“ a oni tam naserou dvou pruh 🤦 hlavní tah na Písek a Budějovice. To nevymyslíš fakt

Libor

Ano, zajímavé, že tah na Klatovy je až po Přeštice 2+2. Tam někdo lépe plánoval… I když mohl 2+2 natáhnout až za Přeštice.

PetrN

Tak ono to přesně odpovídá reálným intenzitám, až po Přeštice máte cca 18tis. voz/den, za Přešticemi už „jen 12tis. tzn že ani samotný obchvat Přeštic nebude mít více jek 10tis.. Na I/20 máte přes Losinou k I/19 cca 19tis., přes Chválenice 12tis. a dále kolem Blovice už 8-9tis…
Každopádně nedávno byla zadána studie realizaci střídavého 2+1 se středním dělicím pásem na celou trasu od Seče po Novou hospodu (D4) což už koncepčně dává větší smysl.. Očekával bych že i změnou ÚR na obchvat Chválenic dosáhnout tohoto uspořádání… https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/699163

Petr

A řeší někdo v těch statistikách, kolik těch voz/den je nákladních a kolik osobních? K Losyné jede možná 19tis. ale těch 7tis co podle vás zmizí na I/19 a dál na Rožminál jsou z 99% osobáky, to samé dál na trase, takže většina kamionů, které jedou po I/20 z Plzně dojedou až na Novou Hospodu.

Petr

*Losiné

libor

ano na I/19 nezmizí skoro žádné kamiony, pač by tam neprojely, pokud někdo míří na Rožmitál, pak se jezdí přes Rokycany

marek hudec

jak myslite pres rokycany na rozmital? pres stahlavsky kopec nebo rovnou lesem pres brdy?

Libor

Rokycany – Mirošov – Borovno

PetrN

Ano, výsledky CSD jsou veřejně dostupné a velmi jednoduše dohledatelné, rozlišuje je 13 kategorií vozidel https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx
A jinak máte pravdu, na I/20 je přibližně dvojnásobné množství nákladní dopravy než na I/27. Neobhajuji dvoupruhový obchvat Chválenice, jen jsem hledal důvody proč to tak mohlo být v minulosti navrženo. Ale zřejmě se blýská na lepší časy viz druhá část mého předchozího příspěvku

libor

nějaké úpravy na 2+1 (2+2) by být mohly, ale mimo tyto úseky: Losiná-Seč a akce obchvat Sedlice u Blatné, ty by měly zůstat v navržené podobě

Pavel

Já Vám nevím. Krize bydlení v Praze se přirozeně projevuje tím, že v bývalých okresních městech Středočeského kraje se už staví i bytovky pro investici nebo pro „aglomerační Pražáky“ s přímou vazbou na Prahu, nikoli na okres. Nevšiml jsem si, že by v tomto ohledu byla připravena nebo na tento jev reagovala kapacitní kolejová doprava. Je zcela jisté, že se to bude řešit přirozeně AID a tím pádem bude doprava do 15 let na okruhu D0 kolabovat i po jeho dokončení. Člověk by předpokládal, že právě v těchto letech se začne rozebíhat příprava v rámci územního plánování na dálnici Karlovy… Číst vice »

Petr

Stačilo by začít propojkou D5-D4 aby se odlehčila D5 od Berouna do Prahy. Jenže Dobříš si to vykopl z územního plánu, takže to půjde po II/114.

libor

právě ještě obchvat Přeštic by bylo nejlepší, kdyby byl rovnou 2+2. Sice poslední intenzity nižší, ale uvidíte, že za pár let to opět nebude dostatečné

majkl

Dvoupruh je systemove spatne, neresi bezpecne predjizdeni, napr. kamionu.

Libor

Ano je to špatně, jenže teď už to vypadá, že se to opět začalo hýbat. V případě změny by to šlo do nového kolečka a termín by se posunul o 8 až 10 let. Je vlastně strašné, že neplánujeme stavby s výhledem, něco se namaluje, pak trvá 10+let příprava, v průběhu se zjistí, že to je nedostatečné, jenže změna je na dlouho…