Vylepšení části tratě mezi Havířovem a Těšínem prošlo hladce přes MŽP
Staniční budova Albrechtice u Českého Těšína. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=51985189
Stavbě má předcházet v letech 2023 až 2026 optimalizace čtyřkilometrového úseku Havířov (včetně) – zastávka Havířov střed (mimo).
Fakt sexy je ta 60 před Havířovem z Bartovic, před stoupáním si zvolnit. Polanecká vyhlídková trať. A s os nevím co je lepší, jestli ČT- O.Svinov jet tudy nebo Bohumínem. Utrpení oboje
V čem je problém že je tam v plánu jen 140km a ne více? Urovňové křížení tam neni.
Můj tip jsou mosty přes koleje z Těšína do Bohumína – nevychází poloměr oblouku. Musely by se postavit nové a přeložit koleje, to znamená nový zábor a tím pádem posudek EIA.
Kolik tam jezdí R nezastavujících jinde než v Havířově a Těšíně? Pro osobák to moc smysl nedává – 1,5 km rozjezd, 1 km brždění, zbylo 1,5 km.
Jen RegioJet. Nic víc tam nejezdí. Ani EC, ani IC, ani R.
Oblouk na Velkém Gagarinu vychází směrově jen do cca 100 km/h. Malý Gagarin a inflex u něho podobně a tam navíc je připojení výhybkou na 100 na koridor. Oblouk za Gagarinama cca na 130, pak tedy pár kilometrů „rovinka“ kde by se dalo snad i 160, ale dva oblouky pred Albrechticemi jdou zase jen na cca 125. Pres Albrechtice se to dá zvýšit zase na 160 s pokracovanim pres Horni Suchou k Havirovu Suche. Oblouk v Havirove Suche to zase omezi na cca 130, ale par set metru za nim uz je oblouk u Havr stredu na cca 110. Takze… Číst vice »
Zas klasika ala SŽ. Výluka jedné koleje z Havířova do Albrechtic na 100 etap a pořád zpoždění. Nepochopil jsem proč tato rekonstrukce neproběhla už s budováním zastávky a oni si teda vymyslí ještě to zase rozkouskovat. Připomíná mi to nekonečnou rekonstrukci mezi Val. Meziříčím a Jablůnkou, kde to taky bylo x krát vyloučeno a stejně tam je tankodrom…
A těch 140 km/h bude pro i pro obyčejné vlaky, nebo zase jenom pro Pendolino, které se tam objeví jednou za rok při mimořádnosti?
Směrové podmínky to umožní víceméně jen v úseku Havířov Suchá- Těšín.
Zastávky jsou tak blízko, že se nevyplatí rovnější krátké úseky stavět na 160.
Myslíte třeba…
Albrechtice Chotěbuz 6 km.
Chotěbuz ČT 5 km.
160 by mohlo teoreticky být od Havířov Suchá po ČT mimo Gagarinovy Mosty. A nejezdí tam jen OS či SP, ale i RJ. A nikde není psáno že by tudy nemohly ČD či Leo…
No Když bude 140 tak postačí zvládnout OS/SP vzdálenost ČT Kunčice za 28 minut což postačí kraji na to aby převedl S2 přes Havířov z do centra Ovy…
Kdyby to aspoň netrvalo 7 let těch 19 km a z toho je jedna kolej již hotová v úseku Chotěbuz Těšín tedy 5 km…
Spíš tak pro RegioJet. Nic jiného tam nejezdí.
V době kdy se propadne koridor přes Karvinou, tam pendo jezdí denně. Pár let nazpět tam jezdilo denně, ale poslední (asi 2) roky už ne. Letos v létě jsem ho tam viděl asi 3x, ale denně už nejezdí. Je to validní „objízdná“ trasa. Proto Košičani nezastavují v Bohumíně. Mohou tak jet „objízdnou“ trasou aniž by to bylo nějak významě poznat na jízdním řádu. 18:50 byl tehdy můj oblíbený čas v Albrechticích na pozorování. V 18:50 jezdlo pendo, v podobný čas většinou jezdil i zpožděný RJ v opačném směru a v celou hodinu dva osobáky v obou směrech (následovali pendo a… Číst vice »
Trochu to připomíná trať 171, desítky let výluk a cílový stav v nedohlednu. Díky pravidelným zpožděním zůstali jen ti co nemají jinou možnost. Zbytek auta zacpávající Rudnou a busy na Hranec.
Mezi Havířovem a Albrechticemi přece nevznikají žádná systematická zpoždění. Jen pokud je výluka.
Velice mne teší že příprava rekonstrukce této trati pokračuje a i se mi líbí ten časový plán, ale jsem zmaten ohledně začátku stavby Havířov – Havířov Střed. V přehledu staveb na rok 2023 chyběla tato stavba (a rozpočtem se jedná o celkem velkou stavbu) , tady se píše že „má začít v roce 2023“, no tajne budu doufat že v tom přehledu chybělo více takových staveb:)
Také budu doufat jako Vy.
Neboť úsek Havířov Těšín je tristní.
Ale opravovat 19 km 7 let ???
To nebudou jezdit pak už ani nejotrlejší.
Dalo by se říct že ani režisté.
Délkou stavby/reko tratě 321 HA-ČT.
Jsem konsternován.
Jiné slušné slovo mě nenapadá…
Kolik to už v té době bude? Cca 15 let oprav O.Kunčice – ČR, možná déle? Následně ještě přijde reko Kunčice-Svinov.