Výkony nákladní železniční dopravy letos prudce klesly, dopravci cítí krizi
Cisternové vagony na LPG firmy Ermewa. Pramen: Unipetrol
Nákladní doprava na železnici tak klesla na úroveň prvního covidového roku 2020.
Nákladní doprava na železnici tak klesla na úroveň prvního covidového roku 2020.
Je to alarmující, ale pokud neznáme změny ve struktuře přepravovaného zboží a směrech přepravy, tak si tu akorát tak můžeme vyměňovat dojmy a „ekonomické“ „teorie“ – viz diskuze níže.
Tak jsme na veřejné diskuzi, nic alarmujícího tady nevidím. Slovo alarmující bych použil v souvislosti s tím, co plácá a hlavně v věci nekoná vláda (pochopitelně i předešlé vlády). Nemusím být odborníkem na dopravu, abych dokázal zaregistrovat, źe řešení následků existuje-viz Švýcarsko. Takže dávám názor: situaci v nákladní dopravě regulovat podle osvědčeného vzoru mýtným.
Za zmíňku stojí také např. zákaz jízdy kamionů v noci. Pak je tu další pozoruhodný projekt: https://www.youtube.com/watch?v=r11X-zMF_pc
Wow. Potrubní pošta verze 2.0. 😜
A ona je snad nějak podporovaná. Ono se pro její zvětšení něco dělá? Ona silniční doprava konečně má započítané veškeré náklady a škody a v důsledku toho pak železnice bude konečně konkurenceschopná? Vždyť to už se nedá nazvat ani fraškou!?
No co, tak když se vozí méně uhlí, tak by se tedy naopak mohla vozit vlakem elektřina, stačí jenom trochu přemýšlet.
Tak to asi tu elektřinu ve Švýcarsku bez přemýšlení vozí.
Ještě se dá vozit světlo v pytlích. Ale jen pytle nejvyšší jakosti, nesmí propouštět.
V podstatě máte pravdu. Pozdní zastropovani cen energií, následně chybné zastropovani u distribuce, absolutní nečinnost vlády a svádění vše na pravidla EU….to všechno přispělo k dnešnímu stavu. Tak proč ty mínusy? Kolega má pravdu, sundejte modré (ODS) brýle a podívejte na stav věcí reálně .
brzké zastropování cen energií sice vypadá jako „strašně cool“ ale má i své stinné stránky. Mimojiné obrovskou díru ve státním rozpočtu.
Nečinnost vlády? Prosím, konkrétně, jak vláda mohla konat proti inflaci? Máte na mysli něco, jako v Turecku, říct „a ted inflace není“ a začít falšovat statistiky? nebo jak?
Koukněte kousek na sever.
„V globálním srovnání je hodnotou HDP 23. největší ekonomikou světa. Za rok 2022 vykázalo silný růst HDP o 4,9 %.“
Tak u nás na Ostravsku třeba přestaly víceméně jezdit vlaky od Slovenska do Bartovic, dříve tak 3/den a 3/noc, dnes je rarita potkat vůbec nějaký.
To byla železná ruda, ne? Vozí se teď odjinud, nebo v NH klesla výroba surového železa?
nevozí se ani šrot, ani ostatní suroviny do NH
Stejně tak třeba jsou problémy s dodávkami uhlí z Polska
Myslím, že jede jen jedna pec, tak možná proto.
Auta se zase rozjíždí do vyšších čísel než měli za covidu nebo po covidu. Ukrajina chce svolávat kde jaká jednání o humanitární krizi, protože nemá čím vozit úrodu, se kterou na moři zase Rusové dělají zle. Že by bylo vytěžené všechno kůrovcové dřevo v lesích se mi nezdá, že by lidé kolem mě přestávali kupovat dřevo z kamionů a zase přecházeli na plyn, z těch co mají oba zdroje, se mi nezdá, stejně jako konec energetické krize a s tím spojená vyšší potřeba uhelných vlaků. Že by tedy v době zotavování automotive a výroby zbraní opadala železná ruda? No to… Číst vice »
Ale třeba tu bude opadnutí v kontejnerech, v roustoucí Evropské populaci, která se po nejistotě v Covidu a začátku války začne znovu stavět na nohy, přece přestane kupovat nesmysle z Aliexpresu.
„Auta se zase rozjíždí“
Přečti si článek, tvrdí se tam něco úplně jiného.
Já ho četl, vy asi ne. Píše se, že nákladní auta nerostou v přepravách, ne že auta a autodíly, o kterých píšu já, nerostou. V jiných článcích čtu, jak se výroba a prodeje aut dostává na před covidová čísla.
Bohužel, silniční doprava roste a vysoce se do ní investuje. Navíc i cena pohonných hmot klesá, ale jízdné celkově ve veřejné dopravě roste, stejně jako ceny na železnici. Čemu se pak divit?
nedávno tady byl článek, jak stát vybral na mýtu méně, tj. i silniční přeprava klesla 😉
Jo a samozrejme muzeme podekovat poblaznenym Nemcum za jejich vypinani jaderek, ktere samozrejme vubec ale vubec nezpusobuje rust cen elektriny.😡
Zatím cena elektřiny + – klesá. Někdy je dokonce i záporná. Ale jinak s rušením jaderek taky nesouhlasím.
ach ty účelové lži aktivistů.
* cena elektřiny zatím víceméně klesá zejména proto, že loni raktetově vyrostla mimo jakoukoli přredstavitelnou hladinu. stále je podstatně dražší, než před pár lety, a to už se díky šílenostem ekoaktivistů nezlepší
* ano, občas záporná je. většinou v době, kdy ji nikdo nechce, a zrovna náhodou nikde neprší, současně s tím fouká , což je ten problém. a opět díky ekošílencům, kterým někdo zapoměl říct, že elektřina se docela blbě skladuje.
Zdravím fosilního aktivistu Tomase. Vysvětlovat něco dalšího postrádá smyslu.
Koukám, že vám už definitivně hráblo 🙂
Jaký fosilní aktivista? když už aktivista, tak jaderný. Je to jediná cesta, jak udržet elektřinu relativně levnou a hlavně dostupnou 24/7 bez výpadků.
To jste ještě dopadl dobře, taky jste mohl skončit jako *terorista.
Ano, takto nás ekologické bojovníky běžně oslovují.
A ruzni teroriste bezne sami sebe oznacuji za „bojovniky“. Z obou stran je to celkem logicke.
Až na drobný rozdíl, že kamionterorista má hlavní zbraň 50 tunovou mašinu, kdežto ekoterorista má hlavní zbraň holé ruce, vestu, případně lepidlo. Čím zabíjí ekoterorista? Nemá čím. Kdežto najetí kamionem do lidí je běžný trestný čin.
to sice je, nicmene to nic nemeni na tom, ze smoulove lepici se k silnici by meli dostat poradne po papuli.
No jo, ale do vězení půjde spíš ten horlivý řidič za ublížení na zdraví.
bohužel.
Bohudík. Postih kamionteroristů je jediný způsob jak je zredukovat.
hustý… ted jste jim to nandal.
Bych je zredukoval úplně, jenom už slyšim to kňučení až nepřijede včas nejnovějši iPhone.
A ještě vypnout proud, topení, teplou vodu, wifi na zbytečných humanitních fakultách, přece bojovníci za klima z gender studies chtějí být kkimaticky neutrálnj a je třeba jim to zajistit.
Jojo, Dolfek taky chtěl vybudovat lepší společnost bez židů, bolševiků a imperialistů. Lenin? Stalin, Mao, Polpot? Kimové a Che bez buržoustů. Ty bez kamionteroristů. Zajímavé
Trochu mimo. Kdo využívá pojízdné plynové komory? Akorát zatím nevypouštějí Cyklon B ale jen NOX a CO. Cyklon bude až v pokročilejších verzích.
Slusnej matros.
Já vám to připomenu, až sanitka, která vás poveze do nemocnice, bude muset zastavit kvůli idiotovi přilepenému na silnici.
řekněme si na rovinu, že zmetek, co tu vyzývá k násilí jste vy
profackovat prilepene fanatiky? to je dobry skutek.
… ale jestli mate problem s “nasilim” … tak je samozrejme jednodussi reseni.
Nechat jen tam tyden dva prilepene. zcela nenasilne reseni. nikdo se jich ani nedotkne.
Cože? Já jen říkám, že pojízdné plynové komory jsou dost nebezpečné pro lidi. Nacisti taky likvidovali židy s odůvodněním, že vyzývají k násilí.
Ona je to spíš zoufalost, jak se bránit, když nikdo třeba tu dopravu neřeší – viz zaostávání železnice jako celke a n ávrhy na její rušení v regikonech apod., dopady do zdraví lidí atd. Takže já jim to až tak nezazlívám. Hlavní viník je totiž úplně někde jinde.
Tak pokud se nepletu, ona už ta ruka přilepená k asfaltu taky zabíjela, nebo nám to takto bulvárně aspoň bylo podáno.
Fosilní terorista
Jsem taky částečně jaderný fanoušek.
V létě jo.
Tak zrovna s vypnutím jaderek by se měla zvýšit potřeba uhelných vlaků. Jaderky vypnuly, ale uhelnou elektrárnu tam pořád staví.
Áno? Uhlí do Kraftwerk Neurath se vozí … pásovým dopravníkem a jinak teda nahrazují uhlí a jádro zemním plynem, ten se přepravuje potrubím, ne po kolejích.
https://mapy.cz/s/lucezajolu
Obecně, teď v létě je ale spotřeba energie nižší než v zimě. Je teplo, Slunce totiž svítí od rána do noci 14-16 hodin deně.
Uhlí do Německa se pořád hodně dováží, třeba z JAR nebo Austrálie. Zemní plyn, ten v současné době určitě nahradí ty řady zavíraných elektráren na uhlí a jádro.. 😀
V Německu to tak je, snad se uvažovalo i o tom, že by uhelné vlaky mělly přednost před osobní dopravou.
Co mi to jen připomíná? 🙂 Historie se prostě někdy opakuje.
Já myslel, že měli mít jen přednost před ostatními náklady.
Ale bylo by to vtipné ICE skáče na blok za Pn wapek.
Ještě vtipnější, až úplně přestane skákat, protože wapky nedovezou žádné uhlí, ze kterého by vyrobili elektřinu pro to ICE.
Wapky skáčou úplně zbytečně. Stačí dostatek fotovoltaik, či jednou za čas pár vagonů uranu 235.
Uran je ekoněmcům k ničemu (jaderná elektrárna jako jaderná bobma, nic z toho nechceme) a pak se ICE zastaí, až slunce zajde za mrak. A během zimního období bude provoz končit před pátou odpoledne.
Sranda přitom je, že takto na jejich území zůstaly (a zůstanou):
a) atomové bomby
b) znečištěné ŽP
současně.
Ty jejich z/Zelené (včetně Merkelové, která byla v CDU omylem) snad vážně platí Rusáci.
Ono to spíš bude intelektem.
Jsem přesvědčen, že německé zelené skutečně Rusáci platí, konečně, byli u jejich zrodu (Zelení vznikli z tzv. „mírového hnutí“ sponzorovaného ze SSSR). Někteří z jejich vrcholných představitelů dokonce měli v mládí vazby na RAF.
Merkelová konzerativní politička byla, ale měla údajně panickou hrůzu z toho, že o ní budou novináři psát špatně. A protože většina novinářů v Německu má levicově zelené sklony (mladí humanitně vzdělaní…), tak otočila doleva.
Demolice jaderných elektráren nebyla a není ekovolba, ale spíš Nemci šli na ruku Putínkovi a jeho obchodu s plynem. Tomu se jen tak říká, protože jádro je určitě čistější než plyn.
Tak urcite 🙂
koukam, ze se aktivisti zalekli hnevu a meni retoriku 🙂
Však EU schválila výjimku z jádra ne?
To stejné „biopalivo“ Babišova řepka. Akorát to zasviní motory a ekopřínos žádný. Jen si na tom babišovci a tomanovci upíchli byznys.
A kdyz jsem tu nedavno psal, ze pozoruji pokles, dostal jsem drzkovou…
Tady je to taky plný neandrtálců.
Jenže tys o tom psal v souvislosti s počtem zastavování u červených. A tak jsi tu držkovou dostal oprávněně : – )
Přidejte dalsi výluky, ještě více byrokracie s vleckami, a ono se to podaří vytlačit úplně….
PS: ono bohatě stačí, když si SŽ vymyslí měsíční výluku a odmítne se jakkoli podílet na vícenákladech výroby… Tak on si ten vleckar ten kamion prostě koupí a na x let ho nějaká vlečka nezajímá… Prostě realita ….
I doprava kamiony klesá, viz ČESMAD.
Realita je, že polovina železničních zásilek nebude mít v zelné Evropě místo, tak prostě bude podíl železnice na dopravě i jeho doprava dál klesat. Železnice totiž vozí velké ucelené zásilky na velké vzdálenosti. Uhlí -nebude, tekutá paliva – nebudou, dřevo a dřevěné výrobky, i na to přijdou regulace, autodíly a auta, to samé, stavební materiály, to samé.
Ale hlavně aby se z toho modrý gumy a šotoretardi nepřemínusovali.
přesně tak, ono opravdu, když zrušíme uhlí a fosilní paliva, vše bude na elektriku, která po kolejích nejezdí, tak nebude pořádně co vozit… By mě zajímalo, zda s tím počítají v případě různých ekonomik provozu, zda investovat do tratí, zda tahat dráty apod…
Opravdu nelze srovnávat dobu třeba 70-80léta a nyní…
Jasně uhlí a ropa jsou jediné přepravované komodity. Asi ne. Hrách na stěnu.
nejsou jediné… ale vše chcete vozit po kolejích?
Že železnice je vhodná jen pro ucelené zásilky na velké vzdálenosti je vsugerovaný fakt, který nemá s realitou nic společného. Proto jsou mezi vagony spřáhla aby se daly vagony rozpojit a rozvézt do okolních lokalit.
Dřevo bude, stavby budou, ocel bude.
Tyto fanatické žvásty o nevhodnosti určitého typu přepravy jedou přesně v rámci silniční propagandy. Ale starého kozla novým kouskům nenaučím. Ale tyto nepravdivé a nenávistné komentáře fakt nesnáším.
Je to nesmysl, protože by to znamenalo, že Švýcaři vozí 75% všech přeprav v ucelenkách. Dále je to nesmysl, protože EU naopak hlásá podporu železnicím.
Vagóny se dají rozpojit a rozvézt do různých lokalit. Problém je že je to zoufale pomalé, drahé a začíná/končí na nádraží místo místa kde to zákazník potřebuje a vlečku si vybuduje a udržuje jenom někdo kdo na ní pravidelně očekává hromadné zásilky jinak je to nesmysl.
No a když už to první/poslední část cesty jede po silnici tak je většinou mnohem lepší to nepřekládat a poslat po silnici celou cestu. Jediná šance pro železnici jsou právě ty pravidelné ucelené vlaky ať už jako součást kombinované přepravy nebo hromadné zásilky.
No a proč se to musí překládat na posledních mílích na kamiony? Protože se vlečky zrušily a u nových fabrik nevybudovaly. Tomu se říká chucpe, spálím svoji výplatu a jdu žebrat o peníze k sousedovi.
A drahé je to, protože je vždy „levnější“ poslat přetížený kamion, který se nikdo nebude obtěžovat zvážit. Kdežto po kolejích si nikdo nedovolí poslat přetížený vagon. V řidiči, je zároveň mechanik, hlídač, skladník za min. plat.
Ano vážení, tento prostý fakt se skrývá nad tak „levnou“ silniční dopravou.
Evropa je zkrátka malá, rozkouskovaná, stejně tak přepravní proudy jsou fragmentované a často krátké, takže železnice často vychází pomalá. Spíš než na lamentování by bylo dobré se soustředit na ty silné a vzdálené proudy, kde železnice má větší šance.
Nedávno jsem poptával dopravu dvou vagonů mezi místy A a B a cena byla třetinová oproti kamionům. Byl to nadrozměr. Můžete něčím takovým argumentovat?
Super, jsem rád, že železnice má někde šanci bodovat. Kéž by takových přeprav, kde železnice dokáže vyhrát, bylo víc.
Do vedlejší fabriky začaly pravidelné přepravy oceli. Každé úterý ráno přivezou z Vítkovic vagon plechů. No a ve čtvrtek v noci jede nazpět prázdný.
Ono taky není jen cena. Jak je to s rychlostí, pružností, ochotou se domluvit, vyjít vstříc zákaznikovi…?
U 120 tun železa, které budou stejně 2 měsíce ležet na skladě je rychlost přepravy poněkud irelevantní. To není máslo, nebo mlíko, které se do druhýho dne zkazí.
Bohužel, většina přeprav není, jako to železo.
Ostatně, znám příklad, kdy se ani přepravy železného šrotu po dráze neuskutečnily – ne, že by ten šrot byl potřeba tak rychle, ale dráha nebyla schopna garantovat přesný den dodání – to aby příjemce měl nachystanou techniku a lidi. Drážní zaměstnanci nechtěli pochopit, že když vagón dojde o den dřív, tak je to skoro stejný problém, jako když dojde o den později.
To je absolutně absurdní. Jestli přijde zboží o den dříve neřeší ani obyčejný občan při nákupu do Alzaboxu.
To vypadá spíš jako výmluva, kdo chce psa bíti…
Zrovna u šrotu může být hutím jedno jestli přijede vlak se šrotem v pondělí, či středu. Snad neplánují provoz pecí přesně na hodiny. Je to hloupoust.
A navíc kamioňák chce hned vyložit a odjet, tam se to dá pochopit. Ale 5 vagonů ve šturcu pod magnetickým jeřábem může nějaký den počkat.
Jo, 5 vagonů počká. Ale účetní v (tehdy jednotných) ČD nepočkali a ihned účtovali stojné.
Občan to neřeší, ale obchodníci ČD (tehdy ještě ne Cargo) to řešili.
A mimořádná zásilka je co? taky zrovna třeba/nejenom/ vůz naložený víc,než snese třída zatížení trati,po níž se přepravuje a z toho pak vyplývající snížená rychlost přes některý mosty. A k poklesu přeprav-to jsme ještě nezavřeli branický most,ale aktivisti holt musí mít zachovaná panoramata na Vyšehradě,takže jaképak divení se
Co s tím má třeba společné zanedbání řádné údržby a oprav toho mostu? Pokud by se tak dělo, asi by nebyl v tak šíleném stavu. Takže schází opět objektivita.
Pořád je to ale hlavně tím, že v silniční dopravě neplatí ekonomika a skutečná cena je tabu!
A ještě doplním, to se to autodopravcům jezdí po cizí infrastruktuře, kterou nemusejí platit. A za směšně malé mýto na dálnicích.
malinko jako kafemlejnek. to nic lepsiho nevymyslite? jen porad dokolecka dve teze. celkem nuda.
Pohoda. Zastánci kamionů taky recyklují pořád dokola pět frází:
1) Jsou drahé
2) všude nejsou koleje
3) vlak jen na ucelenky a substráty
4) moje oblíbené #19. stol,
5) #šotodoprava.
A ani jedno není pravdivé.
Ale m á pravdu, co vás na tom tak zlobí?
Švýcar je tranzitní země.
Už jste si objednal celý vagon brambor?
My nejsme tranzitní země?
Hlavní je, aby cíle a zdroje dopravy byly co nejvíce na kolejových trasách. Pak se dá přepravovat v podstatě cokoliv. Pro nechápavé: nezbytné zboží do menších provozů, obchodů apod. se pak dělá skutečně auty od vlaků po krátkých trasách a teřba i těmi elektrovozy, tramvajemi, trolejbusy….atd. Opět je to jen volba řešení a koncepce. Nic víc, nic míň.
Vždycky je to o preferencích. A společnost bez výjimky preferující pouze kamiony je jako rozmazlený spratek, který chce na hraní do postýlky ruční granát.
A železnice nebude moci zase začít vozit i jiné, hromadně organizované přepravy na střední vzdálenosti, protože to teď tak je? Plýtvání jskoukoli energií moc zelené není, i když je na zeleno nalakujete.
Proč? Nemusí ho kupovat, prostě zavolá dispečerovi přepravní společnosti s poptávkou.
Nic netrvá věčně a úbytek vlaků jen vyřeší to, naco ministerstvo nemá koule. Začít regulovat kapacitu tratí s ohledem na vybavení a zabezpečení. Cpát to horel dolem , výluka nevýluka je hazard a neschopnost managerů a loutek na úřadu.
To je „řešení“ na úrovni amputace zlomené ruky, místo sádry.
Chápu, trochu to pomůže v krizových situacích, ale určitě to není to ono, proč stát provozuje železniční síť.
Naštěstí tato situace nesouvisí s tajným přáním mnohých diskutujících o řízené likvidaci nákladní železniční dopravy.
nikdy jsem netusil, ze ods prepravuje tak velke objemy nakladu, ale kazdy den se clovek dozvi neco noveho…
Třeba si někdo jen spletl ODS a ODOS 🙂
Je to mnohem horší. 2020 jelo dřevo na plno. Tím pádem covidovy útlum se téměř nekonal v nakladce
To ano, taky skončila uhelná horečka, JVZ jsou již jen vlastním stínem, obchod s Čínou taky padá a na UA agrár nejsou vozy.
Jo. Během covidu vyjížděl z Benešova dlouhý ucelený vlak se dřevem. Dneska jsou na kolejích, kde se to dřevo nakládalo, odstavené sypáky.
Dodatek: „vyjížděl z Benešova dlouhý ucelený vlak se dřevem minimálně jednou týdně!
Méně vláčků znamená uvolnění tratí a méně dotací. Z hlediska daňového poplatníka win-win. A sny Tótha o renesanci uhelných přeprav se naštěstí nesplnily.
Ano, jen jsem čekal, kdy pod článek o klesající ekonomice, někdo napíše podobný názor.
Problémy hlásí Německo, Česko, celý autoprůmysl a i silniční dopravci ( ČESMAD) posledního půl roku, že jim klesají přepravy.
A pak toto, škodolibá radost nad klesající ekonomikou Česka (vlakové dopravy)
Jak jsem psal, již někde: Jediný kdo může mít radost ze skomírající žel. dopravy je cizí nepřátelský stát, potažmo jeho pátá kolona v ČR.
Zatímco silniční doprava celou ekonomiku doslova živí, hyperdotovaná železnice z ní každoročně vysává desítky miliard. Taková je holt realita, pane železničáři.
jak konkretne nas zivi silnicni doprava?
asi to nebite, ale i silnicni doprava klesa.
Silniční doprava to nejsou pro ekonomiku jen přímé výnosy pro stát z mýta a různých daní. Zatímco existenci prakticky celé moderní společnosti si bez silniční dopravy nelze představit, je mnoho států, kde železnice neexistuje vůbec nebo má k rozloze státu jen marginální rozsah, např. USA. V podmínkách ČR lze za smysluplné tratě považovat jen první a druhý koridor.
Marginální rozsah železnice v USA?? To je hláška měsíce. Jestli někde na světě funguje efektivně nákladní doprava na železnici, jsou to právě USA+CAN. Není pochyb o tom, že fungující nákladní (i osobní) doprava jsou naprosto vitální pro chod ekonomiky. Rozložení nákladní přepravní práce mezi jednotlivé módy je v každé zemi/oblasti světa jiné, v závislosti na řadě okolností geografických, společenských, historických atd. Je rovněž pravda, že v Evropě je dnes silniční nákladní doprava nenahraditelná. Ale určitě z toho neplyne, že v ČR mají pro nákladní dopravu význam jen dva koridory. Významné a smysluplné můžou být i na první pohled „vedlejší“ tratě,… Číst vice »
Velice povedený komentář, kdežto pan Čadek je absolutně mimo.
Někdy si říkám, jestli by i v Evropě neměly šanci takové malé kontejnery, jako mají v Japonsku
https://www.jrfreight.co.jp/en
nebo jestli to je jedna z věcí, která ůže fungovat jen tam.
Přitom JVZ tam už zrušili.
I toto je ISO kontejner, kdysi se takové vyskytovaly i u nás. Blbé je, že pro manipulaci s ním stále potřebujete zvedací techniku.
Podpis.
Co to, že dnes s vámi souhlasím, i když to je ještě, dle mého, poněkud složitější. Ale řešit se to dá, jen se musí chtít.
Z mýta je výnos?
Mýto není příjmová stránka rozpočtu?
PS: Kdeže to nakupujete? Zablokujte jim přístup po silnici, aby to museli zavážet vlakem!
nas zivi silnicni doprava?
Jede traktor, je to Zetor, jede do hor orat brambor. Kriminalita mládeže, má jetna pole po kolejích!
Ta koncertová verze s „kriminalita imigrantů“ je lepší.
Ale hlavně její dopady nás stojí ročně desítky miliard. To je ta cena za ekonomiku postavenou na silniční dopravě. A to se, bohužel, podporuje!
Nezaznamenal jste zničené silnice přetíženými kamiony? Ano dopravci možná ušetří, ale stát to zacáluje dvakrát. To moc ekonomice ani HDP neprospívá. Nebo si myslíte, že údržba silnic je zadarmo? Modernizace D1 trvala 10 let, stála 22 miliard a ucpaná pořád stejně. Škody na ŽP bude platit kdo? Už teď se v hluku a smradu z dálnic nedá žít. Myslíte, že ropy je nekonečný množství? Nám rodiče říkali abychom zbytečně nesvítili v místnostech kde nikdo není ale že na dopravu po dálnicích se spotřebuje 3× více ropy než na kolejích, je v pořádku? Ropy je v zemi nekonečné množství? A nová… Číst vice »
A tuhle hloupost jste přišel sám, nebo vám ji někdo napověděl?
Dokonalý nesmysl a neznalost nebo neochota přiznat pravdu.
Zrovna autoprůmysl se konečně začíná mátořit a světe div se, železnici k tomu skoro nepotřebuje.
Asi jste nečetl o problémech VW s odbytem a levnou konkurencí z Číny.
Četl nečetl, fakt je že auta zase navyšují oproti covidovým a post covidovým letům.
Spíš to bude taková poslední vzpoura před kolapsem. Viz předpovědi na situaci evropského autoprůmyslu na příštích 5 let.
Jakých „méně dotací“ vzejde z poklesu nákladní dopravy?
Tak logicky, pokud poplatkem za použití ŽDC nepokryji ani marginální náklady na opotřebení infra a na řízení provozu, měl bych ušetřit. Taky můžu třeba „postrádat“ více částí infra.
Pokles nákladní dopravy bude znamenat menší výběr poplatků za DC a tedy schodek v příjmech SŽ. Hypoteticky pokles nákladní dopravy způsobí pokles potřeby v oblasti řízení dopravy, křižování apod, ale to je skutečně jen hypotetické – osobka zatím zůstává na stejném rozsahu, takže výpravčí mpožná za den obslouží o něco míň vlaků, ale na úplné zavádění výluky dopravní služby v nějakých dopravnách ten poklas nákladky „nebude stačit“. V totmo směru by mělo větší význam to axelovské „vypínání dotací“ do osobních vlaků, které by skutečně znamenalo zásadní pokles provozu na některých tratích. To samé platí pro infrastrukturu – možná se někde… Číst vice »
Vždyť to píše, poplatky za cestu tvoří úplně nic v penězích co se valí do oprav a modernizací tratí. A ty nákladní vlaky ničí mnohem více, než nějaká 810 nebo Panter.
Ano, poplatky za DC tvoří nějakých 20 % příjmů SŽ, ale když jejich výběr poklesne, nepovede to k poklesu nutnosti DC financovat ze státního rozpočtu.
Nemyslím si, že by pokles nákladní dopravy způsobil zaznamenatelně pomalejší degradaci dopravní cesty. Vliv na ZZ nula, na trakční vedení nula, kolejnice+pražce nula, stěrk+únava ocelových mostů – ano, ale bude to vůbec znatelné?
Neuvěřitelný. Zničené silnice kamiony a oni píší o zničených tratích. Na železnici je ale výhoda, že se vymění ojeté kolejnice, trať se podbije a může se jezdit dalších 30 let minimálně.
Kůrovcová kalamita neskončila, na Šumavě se těží jako o život a jezdí odtud jeden kamion za druhým. A asi bude potřeba vozit po kolejích ukrajinský agrár. Obilovlaků v Passau poslední dobou moc nevidno.
Bohužel. I když ta krize v ostatním průmyslu asi částečně pravda bude.
letošní sucho se na kůrovci může dost projevit a může se zase brutálně rozjet… což zase „pomůže“ vláčkům, ale ono se toho dost stejně vozí po silnici, ona ta logistika není sranda…
Fanatismus kamionových fans a jejich zaslepenost připomíná šíleného maniaka, který pro pár ušetřených peněz namontuje vadný plynový ventil a následně škrtne sirkou….
Následuj exploze celého bytového bloku.
Hlavně v době klimatické změny, urychlíme emise, ať to máme dříve za sebou.
Jo pravda. Vlastně si ty kamiony emisemi zadělaly na to sucho, aby měly co vozit. To je fikané. Takže více emisí, ať je více kůrovce.
A co takhle udělat nějaké porovnání se silniční nákladní dopravou? Jestli jim to taky klesá nebo stoupá? Ta je přece mnohem důležitější pro ekonomiku než přeprava po železnici.
je to revolucni myslenka, ale co si treba precist text clanku, ty vole?
Děkuji za info, hovado.
Georg se snažil nepříliš diplomaticky vysvětlit, že to, čeho se domáháte, je v článku jasně uvedeno. Evidentně rychleji píšete, než myslíte a ještě se rozčilujete.
Ne, to jsou následky Babišovy vlády. : – )
Prostě sklízíme následky toho, co i ta nejen naše současná vláda nadšeně adoruje.
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nemecko-deindustrializace-recese-automobilovy-prumysl-elektromobily.A230724_180032_eko-zahranicni_maz
poslyste tady nejste na novinkach ani na facebooku u prasnice hamplove, tak sem nepiste takove sracky.
popiste jaka vladni politika vede k zaostavani v softwaru a ke snizeni konkurenceschopnosti v chemickem prumyslu.. pokud byla konkurenceschopnost nemecke chemie zalozena na levnych surovinach z russacka vymenou za dlouhodobe privrene ocko vuci aktivitam soudruha putina, tak to byly podminky dost umele a dobre jim tak.
„jaka vladni politika vede k zaostavani v softwaru“
Anička: „Prosím, prosím, Pepíček se hlásí!“
Pančelka, naštvaně: „Tak dobře pepíčku, ale bez sprostých slov“
Pepíček: “ – doktrína tvrdí, že kybernetika je buržoazní pavěda.“
Pančelka: „Jaká doktrína“
Pepíček: „Komunistická, ale chtěla jste to bez sprostých slov“.
Důležité je mít viníka. Donedávna to byli komunisti, potom Babiš a teď Putin.
My vše děláme dobře.
: – )
Fialova vláda je až na zahraniční politiku skutečně naprosto tristní, ale ne, opravdu nemůže za úplně všechno.
a skoda, ze zrovna vyse zmineny kalousek v ni nedela ministra financi. neni jeste ani uplne starej, ani uplne vylitej…
Donedávna za všechno mohl Putin, covid a Babiš, je divné, že už ne…
V žoldu Kalouska!
Tak určitě. Ono když Cargo zdražilo o 40% tak o tom rozhod určitě Fiala.
Muselo zdražit o 30%. Meziroční nárůst ceny trakční nafty o 70 mil. a trakční energie o 430 mil. A lidé taky chtějí přidat, kvůli absolutně nezvládnuté inflaci. A teď jak z toho ven?
Zrušit peníze 😀 😀 😀
Dobrý nápad 🙂
a jak se zvlada inflace, ktera navic z velke casti ani nebyla “nase”?
A co třeba řešit délku trvání inflace? Absolutní nečinnost ČNB při zvyšování úrokových sazeb. V r. 2022 byl v naší ekonomice převis 300 mld.kč, za které nebyly odvedené služby, práce a vyrobené zboží. A do toho nárůst energií, který nemá obdoby. Je to prostě mix všeho dohromady. Ale tohle už asi nepatří zde do diskuze.
Délka trvání inflace? no .. a jak by mela podle vas trvat? .) inflace se pocita jako mezirocni. pokud vam v lednu narostou ceny o 20%, tak dalsich 12 mesicu budete mít inflaci kolem 20% i kdybyste se na hlavu stavel. pokud si vezmete, tak to i odpovida – prvni narust byl zpusoben narustem cen energii na konci roku 2021, pak se k tomu pridala válka na zacatku 2022, pak se k tomu pridaly dalsi tlaky na rust cen energii v prubehu roku 2023. a inflace tomu odpovida. tyhle skokove narusty se ted dostavaji ke konci sve rocni existence (zmizi… Číst vice »
Pádem vlády a návratem té předchozí, za které válka na Ukrajině nebyla. Babiško by určitě dokázal … 🙁
vůbec není naše,když minulá i současná vláda doslova kropí zemi dávkami a dotacemi vyšroubovanými do nadoblačných výšek,tak inflace vůbec není naše,jedinej přínos té současné vidím v tom,že lifruje zbraně na UA
A zdroj této informace prosím?. Nějak mě tato zpráva minula.
První makroekonomická předpověď dějin. Faraon má sen, v němž viděl 7 krav tučných a 7 krav hubených. A ty hubené sežraly ty tučné….Josef vykládá sen faraonovi „7 tučných krav je 7 let hojnosti, po nich však přijde 7 let neúrody. Je potřeba, aby se nespotřebovaly zásoby 7 let hojnosti, ale aby se zachovaly pro 7 let strádání.“