Železnice

Vykolejený Gottwald už nevyjede. Obří jeřáb začali po nehodě rozřezávat

Převrácený jeřáb společnosti GJW u Brtníků na trati 084. Foto: Drážní inspekce
Převrácený jeřáb společnosti GJW u Brtníků na trati 084. Foto: Drážní inspekce

Společnost GJW Praha začala minulý týden s likvidací jednoho z největších jeřábů na české železnici. Pokusy o jeho návrat na koleje po nehodě na sklonku května u Brtníků na trati Mikulášovice dolní nádraží – Rumburk majiteli jeřábu nevyšly, firma se proto rozhodla pro rozřezání.

O začátku likvidace informoval jako první Děčínský deník. „Rozebírání by mělo trvat 10 – 15 dní,“ řekl jednatel GJW Praha Milan Koudelka.

K nehodě došlo 24. května, když jeřáb typu Gottwald převážel ocelovou konstrukci mostu, který se měnil u Brtníků. V převýšení poblíž železničního přejezdu v lokalitě Staré Křečany-Brtníky došlo k jeho převrácení včetně břemene a následnému pádu z kolejového náspu. Drážní inspekce odhadla škody na 40,2 milionu korun ( jeřáb 35 milionů, trať 200 tisíc, most 5 milionů). Příčina převrácení není dosud jasná, Drážní inspekce nehodu dosud vyšetřuje.

Most i trať jsou už opravené a vlaky se už na trasu vrátily.

GJW Praha jeřáb rozřezává, některé části si ponechá jako náhradní díly pro jiné jeřáby. Server Želpage upozornil, že nejde o první nehodu tohoto jeřábu, už před třemi lety  se převrátil v Chrudimi.

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Příčina vykolejení je zcela jasná: Tento jeřáb na této trati (traťová třída zatížení B 2 -největší mašina, která tam má přechodnost je 742, příp. 745 – takže tam nemůže ani zamračená a samozřejmě další větší mašiny) neměl vůbec jezdit a už vůbec ne se zavěšeným mostem na rameni. Podle TTP tabulky 13 – přechodnost nehodových jeřábů na tuto trať není přechodný žádný nehodový jeřáb, tím méně mazlík. Když už by tam jel na nějakou výjimku, tak se tam měl ten most přivézt předem na vagoně (vagonech). Kdo pak si asi takovou jízdu vymyslel a kdo jej tam pustil………

  • Tak v Chrudimi si „jen“ lehnul na bok a pricinou byla praskla zajistovaci patka. Co bylo pricinou tentokrat netusim, ale je smutne, ze takto Mazlik skoncil. Udajne snad byly pouze 2 jeraby tohoto typu v EU.

Newsletter

Partneři


Výběr editora