Dopravci Mimořádné události Železnice

Koridor u Lázní Kynžvart zůstává neprůjezdný, regionova již z kolejí zmizela

Vykolejená Regionova u stanice Lázně Kynžvart. Pramen: Drážní inspekce
Vykolejená Regionova u stanice Lázně Kynžvart. Pramen: Drážní inspekce

(aktualizováno 10:56) Provoz na trati mezi Chebem a Mariánskými Lázněmi není po včerejším vykolejení regionovy stále obnoven. Provoz na trati by podle webu Českých drah měl být obnoven  až dnes ve 20:00. Doprava je nahrazena autobusy. Jedna osoba zůstává zadržená.

K nakolejení regionovy došlo dnes mezi devátou a desátou hodinou ranní. Podle mluvčího Správy železnic Marka Illiaše musí ještě dojít k kontrole trati. „Víme už, že jsou poškozeny pražce a výhybky, další poškození se bude zjišťovat,“ řekl ČTK Illiaš. Podle něj se výše škod ukáže až po kontrole trati. Mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová uvedla, že předběžný odhad škod na vlaku i kolejích je 5,5 milionu korun.

Vlak Regionova vykolejil u Lázní Kynžvart ve středu odpoledne. Osobní vlak Českých drah projel návěstidlo v poloze „Stůj“. Poškodil výhybky a následně oba vozy vykolejily. Ve vlaku jelo pět cestujících, několik osob se lehce zranilo. Tou dobou mělo stanicí projíždět i pendolino. Zabezpečovací zařízení ale zafungovalo správně a pendolino včas zastavilo. Cestující z pendolina museli hasiči dopravit zpátky na stanici, nikdo z nich se nezranil.

Vyšetřování nehody mezitím pokračuje, a to jak ze strany policie, tak Drážní inspekce. Podle krajského policejního mluvčího Jakuba Kopřivy policie zadržela na místě jednu osobu. Policie vyšetřuje nehodu jako podezření z obecného ohrožení.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dopravopat

Ostáva len dúfať že sa na koľaje už nikdy nevráti. Ale toho sa asi nedočkám.

Hezky česky

Je pěkně vidět jak ČD renovujou ty svoje vlaky, jen to nejnutnější, co je nejvíc vidět, ani jim nevadí nechat zbytek zrezlý..

Jan Semela

Asi by to chtělo nějaké funkční zabezpečovací zařízení, aby k takovýmto věcem vůbec nemuselo dojít.

švestka

Nebo odebrat licenci dopravci u kterého k podobným incidentům tak často dochází.

Radek

Jistý nejmenovaný žlutý dopravce projel loni třikrát stůj v oblasti Smíchov – Vyšehrad. Toho máte na mysli?

Dalibor

Já bych navrhoval odebrat licenci tomu dopravci, který nejvíckrát projede stůj a který má ve sledovaném období na svým triku nejvíc mimořádných událostí. Prostě jak v lize. Nejslabší padá, nejsilnější zespoda postupuje do vyšší. Všem zaměstnanců tohoto dopravce, který „neudržel licenci“ zakázat výkon této a obdobné činnosti v oboru dopravy min. na 5 let. Rovněž bych zavedl exemplární tresty pro strojvůdce a povinný záznam z kamery na stanovišti, kde by bylo jasně a zřetelně vidět, co strojvedoucí v každý okamžik dělá. Záznam by se měl min rok archivovat. Rovněž by se měly takto snímat pracoviště řízení provozu. Taktéž by mělo… Číst vice »

BLackList

No on je rozdíl provozovat 200 vlaků denně a 7 000 vlaků denně, takže se to nedá srovnávat jednoduše na čistém počtu událostí.
Ale asi by se daly odebírat licence strojvedoucím, což dneska dle Drážního úřadu dost dobře nejde.

AlaskaRailroad

Kolik regionov je po nehodách aktuálně mimo provoz?

dada

malo.

Olda

No…: „Jedna osoba zůstává zadržená“, to zní zajímavě. Tzn. od včerejška švestky někoho drží ve cele předběžného zadržení a jedou v modelu lisk, lisk: „Přiznej se?“ „K čemu?“ Lisk: „To je jedno…“ nebo jsme se již nějak zdemokratizovali… Teď vážně… To jako fakt při takových incidentech (a zde to nevidím v tom možným destrukčním modelu jako nejhorší) tě zabásnou…? Jak, že třeba hrozí nebezpečí s tím, že na Staatsgrenze je to 10 km. To asi ne…. 🙂

Gale

To je jen arogance moci, u chebských opicajtů dost běžná. Oni můžou, až na 48 hodin, a ty si pak xindle podezřelej můžeš stěžovat. I když veškeré procesní úkony včetně (v tomhle případě zcela nesmyslného) návrhu na vazbu lze zvládnout za několik málo hodin. Pokud ten zadržený (předpokládám že fíra) není úplný pitomec, pak se s nimi vůbec nebaví a může to být ještě rychleji.
Inu ale oni můžou a v čárkovém systému není prostor na hodnocení efektivity…

Greta

Melete nesmysly, strojvedoucí byl zraněn, takže by nemohl být zadržen. Pravděpodobně jde o výpravčího. Pokud je podezřelý z obecného ohrožení, je ohrožen vysokou sazbou a může a pravděpodobně i bude na něj uvalena vazba koluzní, utěková nebo obojí. Nejde o žádnou aroganci, ale standardní postup.

Gale

O zranění strojvedoucího jsem nevěděl, ale pro výpravčího (on v Kynžvartě ještě nějaký je? měl jsem za to že úsek je od rekonstrukce řízený z Plzně) to platí obdobně. Samotné riziko vysoké trestní sazby, resp. překročení hranice pro uvalení vazby, samo o sobě vazební důvod nezakládá, což bylo již opakovaně judikováno. Oba důvody jsou v tomto případě značně přitažené za vlasy. Že se skutečně jedná o standardní postup (necháme ho tu vyklepat aspon 40 hodin, ty papíry napíše někdo jiný zítra), ačkoli je hrubě nezákonný, to je mi bohužel známo. Tím spíš se však jedná o aroganci, ještě hůře že… Číst vice »

Jiří Kocurek

To bude tím, jak se požaduje zmlácení kohokoliv, kdo vjede na koleje na červenou. Policejní mlátička sotva pochopí, že má přerážet ruce jenom držitelům ř.p., kteří nepracují u dráhy. 🙁

David Brzezniak

Už je toho opravdu moc. Hlavně, že se tentokrát nikomu nic vážného nestalo.

Jiří Kokrhel

Co to tady zase melete? Nakolejeno bylo v 9 hodin.

David

Cestující z pendolina museli být evakuováni hasiči… To pendolíno totiž asi přišllo o kola při tom brždění a nemohlo tak dojet zpět do stanice. Tyhle drážní nesmysly mě nepřestávají fascinovat.

On.

Bohužel dle platných zákonů bylo Pendolino účastníkem mimořádné události a proto není možné s ním hýbat až do chvíle kdy to vyšetřující orgány povolí. To že na první pohled nebylo viníkem nic neznamená, při vyšetřování se může zjistit něco jiného.

Jan

Zajímavé že v městské dopravě je snaha o co nejrychlejší zprovoznění daného úseku. Dispečeři mají maximální snahu obnovit provoz co nejdříve. Co se může tak se zdokumentuje fotograficky, auto se odtáhne ke kraji, tramvaj se odtáhne do vozovny a čeká v kleci na další vyšetření. Snad by bylo možné si i vyčíst aktuální stav palubního počítače a co tomu předcházelo. Když vidím, jak vlak projede stůj o 40 metrů, nejsou zranění ani škody, ale trať je zablokována na několik hodin, tak je to smutné.

Dalibor

To je dáno tím, že jsou si u dopravních podniků dobře vědomi toho, že tím zamaskují a zničí spoustu stop, takže to dycky hodí na řidiče os. auta. Fotky dispěčerů jsou ze 80% pro znalecké posudky problematicky použitelé, málokdy fotí „kolmé“, většinou jsou to nesmyslené „krajinky“. Já osobně pokud bude možno místo nehody objet, do příjezdu policie ČR odmítnu s vozidly hýbat, obzvlášť, pokud došlo ke zranění osob. Měl jsem podobnou nehodu, naštěstí jem měl ssebou dobrý foťák a stihlů jsem nafotit velké množstí „použitelných“ fotek a tímpádem jsem měl dost důkazního materiálu, jiunak by mi to hodili na hlavu.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Takže když to někdo umí líp, tak přijdeme s niřím nepodloženým tvrzením, že je v tom zlý úmysl zničit důkazy.

Dalibor

Já vždy pokud dojde na lámání chleba, požaduji důkladné pořízení dokumentace. Pak se toho chytí právníci a překroutí cokoliv. V Mém případě bylo v sázce mnoho, v tom MHD byli zranění a lítaly okolo sanitky. Právníci DP velmi umně manipulovali s čím se manipulovat dalo. Nemít já právníka a znalce, tak jsem skončil v teplákách…Takhle to dopadlo pro mne excelentně. A pak se najde vychcánek, co byl v onom MHD, bude ho pak trvale pálit na šlapce, pískat v levým uchu a bude trpět závratěma a máte z toho trvalý následky, snížení společenského uplatnění, a následný další soud s ním…… Číst vice »

Jiří Kokrhel

Nevim, jestli jste viděl fotky…. Vlak, v tomto případě motorova jednotka 914/814 po projetí navestidla v poloze stůj najela na vyhybku, vykolejila a naklonila se se na bok. Nad kolejí je trakční vedení. To muselo být jednoduše řečeno být dáno na stranu, aby mohl prijet jeřáb. Jeřáb je v pohotovosti vždy pro danou oblast. V tomto pripade se jednalo o jerab dopravce ČD z depa v Praze. Musi se sejit lidi, celý pomocný vlal vypravit, objednat dopravní cestu. Následně jede z Prahy v normálním provozu na misto nehody. Jinak na miste šetřil vrchni inspektor správy železnic společně s Drážní inspekcí.… Číst vice »

Blacklist

Nemam informace o tom jak regionovu nakonec nakolejili, ale ze zkušeností si myslím že to šlo nakolejit i s hydraulikou bez jeřábu.

Bram

Tak v tomto případě by mělo stačit zadokumentování polohy pendolina (fotograficky a odměřením polohy jeho čela k nejbližšímu kilometrovníku) policií ČR a ne čekat dlouhé hodiny na to, až přijede Drážní inspekce. Samozřejmě až se souhlasem Drážní inspekce. Ovšem blokovat ho několik hodin jen kvůli tomu, aby si ho vyfotila a jeho polohu zaměřila osobně, je zcela zbytečné.

Jiří Kokrhel

A co byste s tim pendolinem chtěl delat?

Bram

Co nejdříve ho vrátit do provozu, aby se zbytečně nemusela shánět náhradní souprava pro vlak, které tato jednotka pendolina měla vézt později opačným směrem.

Jirka Kokrhel

Opačným směrem? Jediná objizdna trasa je zavrena mezi Hajek a Dalovice…

Jiří Kocurek

To v celém Karlovarském kraji není jediná dieslová mašina, aby ho přetáhla přes Bečov nad Teplou?

Jirka Kokrhel

Říká vám něco prechodnost trati?

Gale

Inu, ale byla by to ještě lepší šotoatrakce, než svého času Vindobona VT18.16 na Pacifiku 🙂

David Brzezniak

Správně, palec nahoru 👍

Luděk S.

Když odpojí ty tajtrlíky v tom drátu, tak je to pak těžké i s kolama.

R.L.m.

Na první pohled ano (označit si pozici, kde Pendolino zastavilo a pokud by bylo možné i následně po posunu vyčíst všechna potřebná data z jednotky), ale na druhý pohled také ne, protože je možné(?), že při vzniku MU mohlo dojít (z bezpečnostních důvodů) k vypnutí napájení z troleje, potom už to začne dávat smysl.

Vašek

To o evakuaci hasiči není blábol. V místě jistě není nástupiště a oni zajišťují bezpečnost. Zpět do stanice mohlo dojet, ale až po vyšetření MU.

Frantisek

Já se nedivím, že podíl kolejové dopravy je tam, kde je, ač jsou na silnici kolize i kongesce mnohem pravděpodobnější. Příště bude nutné před evakuací ještě vydláždit chodníček po náspu a instalovat k němu zábradlí. A to vše se bude vozit samozřejmě kamkoli až z Prahy…

Radek

“ Poškozený vlak RegioNova, který ve středu vykolejil u Lázní Kynžvart na Chebsku, se ve čtvrtek dopoledne podařilo dostat zpátky na koleje.“, hlásí Idnes.

Radovan Komínek

Asi jde o nějakou vedlejší trať, kde urychlené uvedení do provozu není důležité. Nebo není ekonomika Správy železnic postavena na tom, kolik projede vlaků a jaké jsou z toho tržby.

On.

Jaké rychlé řešení navrhujete? Stáhnout Reginu někam bokem a rozřezat a pak zaplatit škodu? To bude asi velmi ekonomické.

hloupý rýpal

Tak se to dělalo v Sojuzu, když mašina vypadla někde na trati, přijel tank, stáhl ji bokem a měla to spočítané. Mám pocit, že stejně skončila i jedna dvojička ČSD na sovětském území.

Frantisek

Nemít nejbližší řešení na vše až v Praze. U jeřábu bych to přitom ještě chápal asi nejvíc. Zajímavé, že se takhle neřeší každá větší nehoda na silnici, přitom i tam musí odněkud přijet technika a lidé.

Jiří Kocurek

Však semka ti hasiči taky přijeli po silnici. Policajti stejně tak. Že hasiči nemají kolejovou techniku, to není jejich chyba.

Radovan Komínek

Nemám co navrhovat. Jsem uživatel a chci jezdit. Navrhovat mají ti, co jsou k tomu určeni a za to placeni.

Robert

Jistě, Pendolina jezdí jen po vedlejších tratích.

petr 5

Koridor Praha – Plzeň – Cheb. Lokálka jako vyšitá. Než něco napíšu, přemýšlím.

Frantisek

Že by šlo o ironii? 🙂

Radovan Komínek

Díky za podporu. Samozřejmě, že vím, že jde o hlavní trať. Jenom jsem chtěl poukázat na to, že se tam přerušení provozu řeší tempem, které by na hlavních tratích mělo být rychlejší..

Miloš

Vzhledem k parametrům trati to tak úplně ironicky nezní

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO