Vykolejení vlaku v Kralupech způsobily nevyhovující výhybka a špatně naložený vůz

Vykolejení nákladního vlaku v Kralupech nad Vltavou. Foto: Zdopravy.czVykolejení nákladního vlaku v Kralupech nad Vltavou. Foto: Zdopravy.cz

Brusičské práce probíhaly v nevyhovujících podmínkách za plného provozu ve spěchu a bez patřičného klidu.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrabec na střeše

V Itálii to naložili, tak špatně, že to vydrželo jenom do Kralup, kde by to zajisté nevykolejilo, pokud by to bylo lépe naložené.

Leinad

„Západkovou zkoušku provedli tak špatně, že to vydrželo jenom pár stovek vozů do průjezdu tohoto vlaku, kdyby to dělali lépe tak by to zajisté nevykolejilo.“
Spržel nemám rád, ale v tomto případě se holt setkalo více okolností.

Ryk Mat

Inu Augiášova správa plná neomylných geniálních úrednických bohů a její dokonalá predpisová soustava bez jediné chybičky.

mlokXCM

Ještě jsi zapomněl napsat, že ten vagón taky špatně naložili.

Granja

„Spěch a všelijakéto kvaltování, toliko dobré pro hovado jest.“ (J. A. Komenský.) Neudělání západkové zkoušky, což nikomu nevadilo, o něčem svědčí.

MTl

To s tou západkovou zkouškou je trochu podivné, protože se provádí minimálně každý měsíc nebo co 14dni podle rychlosti a broušení bylo na konci 4mesice a vykolejilo za 4mesice tak by na to zabezpecovaci museli přijít dřív. A co pochůzka prováděna správou trati?

MTl

Ale jako nak se nedivím vše je rozdrobeno a co dělá tratovka to zabezpecovaci kolikrát nevědí a ty normocasy na údržbu? 7 minut na viditelnost všech návěstidel ve stanici vc vjezdových a předvěstí, 14 minut na západku cca 7 vyhybek, jo chyb bude přibývat.

Růža

Snižují se stavy na údržbě a aparát bobtná.

Janek

Stavy se snižují, protože stáří odcházejí do důchodu a mladí do SŽ nejdou. Přijde nováček 5.třída a odejde za pár měsíců. Ono vyjít s 19t kč není lehký.

Martin

buď

Vykolejení vlaku v Kralupech způsobily: nevyhovující výhybka a špatně naložený vůz

to zní divně, raději

Vykolejení vlaku v Kralupech způsobila nevyhovující výhybka a špatně naložený vůz

Geralt

Drážní inspekce má ze zákona 12 měsíců na vyšetření a vydání zprávy. Zde tato zákonná lhůta nebyla dodržena, ovšem nemělo to žádný dopad. Tak k čemu takový zákon potom je?

ABC

a jaky dopad byste si představoval?

Jan Kučera

Nemáte pravdu, sám zákon o dráhách jasně říká, že lhůta 12 měsíců může být překročena. Proč by jinak existoval § 53e odst. 2? Nelze-li šetření mimořádné události dokončit do 12 měsíců ode dne, kdy k mimořádné události došlo, zveřejní Drážní inspekce v této lhůtě, případně i každoročně, informace o dosavadním pokroku v šetření a podstatných otázkách, které jsou jeho předmětem. Závěrečnou zprávu o výsledcích šetření v takovém případě Drážní inspekce zpracuje a zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup bez zbytečného odkladu po dokončení šetření….. Některé posudky prostě hodně dlouho trvají. Například pořád ještě čekáme na posudek, proč prasklo lano na lanovce… Číst vice »

Petr Šimral

Nicméně doba šetření některých MU je opravdu zcela mimořádně dlouhá. Například Domoušice – Hřivice 17.5.2019 (dáte čtyři roky???), Mstětice (ujeté vozy z vlečky) 14.8.2020, taky už to je přes dva roky…
Nedělají se ty posudky nějak dlouho???

Jan Kučera

Já doufám, že ani u jedné z těchto MU nebudeme psát tu prozatímní výroční zprávu. Snad se to podaří. Na druhou stranu, na našem webu je už i zpráva z druhého pololetí uplynulého roku, průměrná doba šetření je 9 měsíců. Ale pokud chceme, aby zpráva měla přínos projektu bezpečnost a nebylo to jen „slohové cvičení“, chce to čas a kapacity. A ne vždy je vše plně v našich rukou. Mimochodem, v rámci jednání ERA byly prezentovány statistiky zpráv, jsou země, které mají otevřené šetření z roku 2012. NIB CZ (tedy Drážní inspekce) je prakticky na špičce nejlepších. Ale to neznamená,… Číst vice »

Petr Šimral

No, statistika je pěkná věc…
Mě, jako zástupce nákladního dopravce zajímají právě takové MU, jako jsou Domoušice či Mstětice (tuším tam možné bezpečnostní riziko) a prakticky bez vašich Závěrečných zpráv nemáme z čeho vařit.
Vezměte si třeba loňský Bavorov, to bylo zcela zásadní. Nicméně mě zarazilo, že jste neošetřili i tu věc, že lze do dopravny na Radiobloku obdržet povolení k jízdě přes výhybku, kde není znám její stav…

JKan

Ten Bavorov – to ako má byť do budúcna nepodkročiteľná požiadavka na bezpečný ( = SIL 4) dohľad tých samovratov? No ako prečo nie, len sa trochu bojím, že budete musieť doplniť do stavu, od ktorého je už naozaj bližšie k D1 než k pôvodnej D3…

Snehulak

Tak by mne zajímalo, kolik výhybek předtím ten vagon projel bez problému… Ano, naloženo mohlo byt nevhodně, ale tohle by mělo jít zcela za SŽ, ne za dopravcem, takové malé alibi.

Kubrt

A kolik náprav projelo mezi broušením v dubnu a nehodou v srpnu? K mimořádnostem často dochází tak, že se protne více nepříznivých okolností v jednom okamžiku, když sami o sobě by k MU nevedly.

Pája

Mně docela děsí ten v článku popsaný postup. Broušení ve spěchu chápu, to předání/nepředání si o malér přímo koledovalo.

Vašek

Máte to hned v nadpisu. Špatná výhybka a špatně ložený vůz. To se protnulo.

zesp

Jel jsem tudy asi půl roku před nehodou (výjimečně), a překvapilo mě, jak to na tom zhlaví mlátí a se Slonem hází…. Už tehdy jsem si říkal, že by to tady chtělo důkladnou opravu. A ejhle…

Pája

To nejde jen tak. Nejdřív je potřeba počkat na nějakou hromadu a pak to sfouknout při jednom. Opravdu tahle instituce má v budoucnu udržovat i tratě VRT?

Pája

Abychom si rozuměli – nejsem proti VRT, ale k práci SŽ mám výhrady prakticky denně.

MTl

Je dano že každé nové zařízení na dráhu musí mít menší a menší potřebu údržby (rozumej časy na údržbu) a tak počítám že když to co nám montují má v návodu obvykle formulaci že je bezúdržbové ( neplést bezporuchové to ani náhodou poruch je dost) tak na VRT to bude o to víc bezúdržbové.

Pája

Pokud se budou tlačit normy na kontroly jako doteď, tak normálně chlapi z traťovky s tím zázraky nevymyslí. Ryba smrdí dycky od hlavy.

jal

Ten vůz v Itálii naložil dopravce?

hank

Ono to vyvolává spoustu dalších otázek. Jaké jsou povinnosti dopravců při kontrole nákladu? Jak se kontroluje uložení nákladu při přebírání vozů v pohraničních přechodových stanicích? Atd.

jarek

Zajímalo by mě jak začali po nehodě ty svitky jistit.Klasické svitky mají stojany, takže to je zafixované, ale u drátu?

jal
hank

Správný způsob ložení svitků drátů je předepsán v Nakládací směrnici UIC, viz zde https://www.cdcargo.cz/documents/10179/247058/Nakl%C3%A1dac%C3%AD+sm%C4%9Brnice+UIC_sv2.pdf/d965d89b-ca75-4c29-a2c8-1bac419a09ff?version=1.3, čl. 1.10.4 až 1.10.6.

hank

Docela bych byl vděčný, kdyby mi původce toho mínusu sdělil, co mu vadí na odkazu na platnou směrnici…