Vykolejení RegioPanteru zablokovalo v Plzni provoz na koridoru do Chebu
Vykolejení jednotky RegioPanter v Plzni. Foto: Drážní inspekce
Strojvedoucí Českých drah projel s jednotkou při posunu návěst zakazující jízdu.
Strojvedoucí Českých drah projel s jednotkou při posunu návěst zakazující jízdu.
Nemůžeme jezdit na Cheb,když jsme v rámci modernizace zrušili výhybky na Chebském zhlaví stanice JIžní předměstí.kdy bylo možno přejet na Chebskou trať z Domažlických kolejí.Ušetřili jsme.ale……….
To by bylo stejně houby platné, kdyby tam byly ty výhybky – v textu je jasně psáno, že vykolejil mezi hlavním a Jižním předměstím …
Včera po 20 hodině v Rajci-Jestřebí rychlík srazil a usmrtil dvě osoby stojící na peróně. O tom se zde nepíše?
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/rychlik-srazil-na-nadrazi-dva-lidi-byli-na-miste-mrtvi-40376044#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=F8UjiWn5qyV-202110261250&dop_id=40376044&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
To je nějaký majster fíra, že umí jezdit s vlakem po nástupišti 😄
víte, vy chytrej, jak vypadají ty úzké poloperóny v Rájci?
Podle fotky to vypadá, jako by vypadl na výhybce, kterou projel po hrotu (tj. nepovedlo se jí říznout). Nebo je to jinak? Ještě mě napadá vidlicová jízda, tj. obrácený směr a že vypadl zadní díl.
Kdyby to byl soukromnik, to by tady byl shitstorm… 😉
A proto tu vyvoláme flame, že? 😉
Mno psalo by se o rychlokvaškách, přeučených pekařích, nulovém výcviku a fixlování s pracovní dobou. Přinejmenším. Obyčejná lidská chyba se přece stát nemůže.
1. Delka výcviku je u vsech dopravcu víceméně stejná.
2. Pekar pokud nema maturitu se strojvedoucim stát nemůže
3. Nulový výcvik je co? Jako ze to neni rychlokvaška ale uz dokonce nulokvaska?
4. Fixlovani s pracovni dobou je bohuzel realny problém.
Já si to nevymyslel, tohle zasvěceně tvrdili odpůrci soukromníků. Já to jen dal dokupy.
Hanba ČD !!!
Proč likvidace takové nehody při které se nikomu nic nestalo trvá tak dlouho? 🤔
Nechtějí ještě zvýšit škody na té nové jednotce? 🙂
Třeba proto, že jeřáb až z Děčína.
Zabránilo by tomu etcs?
Ne. ETCS nezabezpečuje posun.
…..ale může zabezpečovat hranice posunu ….takže by mohlo zabránit takové MU
Jde pouze o materiální škodu, ETCS je pro záchranu životů. Snad.
Etcs ma zabranit v jízdě tam kam neni povoleno. (a tim chrání nejen životy ale i majetek) . Kontrolovat povolení k posunu by mohlo, ale taky by mě zajímalo co to v režimu posun hlídá.
jen překročení oblasti posunu (danger shunting area) a pak asi i maximální rychlost, dle národních hodnot pro ČR – 40km/h
A ta oblast posunu je ohraničená jak? Modré návěstidlo?
Balízama
9:40 až půlnoc. To máme něco přes 14 hodin… To je prostě na likvidaci relativně menší nehody na relativně vytížené trati daleko víc, než by bylo přiměřené. Chápu, že to je složitější a nemůže to jít tak rychle, jako u nehod na silnici, ale tohle je prostě moc.
Kéž by půlnoc. Nehodový vlak přijede až po půlnoci. Autobusy pojedou i ráno…
Kdyby 4 hodiny sháněli posádku… zbývá 10 hodin cesty. Odkud jede?
Z Děčína… Proč nejede z Vršovic netuším.
Protože nehoďák musel přijet na Jižní od Chebu , proto padla volba na Děčín, z Vršovic by musel objet půlku republiky, bohužel v Děčíně došlo k poruše na nehoďáku a opravoval se a tím vzniklo zpoždění. Co se týká délky odstranění je trochu dáno smlouvami na železnici , kdy dopravce zajistí si na vlastní náklady nakolejení…. To není jako na dálnici kdy ŘSD má smluvně ošetřené firmy…. Co kdyby SŽ ještě více poničila majetek dopravce ….
Premyslim, jaka je asi pravdepodobnost, ze by SZ (nebo ji objednana firma) nadelala pri odstranovani nehody na vlaku navic (oproti tem, ktere si na nem pri stejne cinnosti udela dopravce sam) skody vetsi, nez kolik stoji to vyrazne delsi uzavreni trati. A pochybuju, ze by to bylo riziko natolik velke, aby se nedalo rozumne pojistit.
škody za uzavření a autobusy jdou na vrub viníka , v tomto případě strojvedoucího( či přesněji dopravci ČD), který nerespektoval návěstidlo posun zakázán a dojednaný posun přes RDS, a jedna technická připomínka – pan strojvedoucí měl konec coby kamenem dohodil a výsledek je vidět, tohle není o rychlokvaškách ale o pořekadle na dráze se nesmí pospíchat…..
Zajímalo by mě, proč by nešla použít trať skrz Škodovku (kromě verze nepatří SŽ).
Protože obě vlečky odbočují na Jižním předměstí, a k nehodě došlo mezi hlavním a Jižním předměstím – viz text. A pak už stačí jen mapa.
Ano, ale koleje na Domažlice byly volné a přes bývalý Pilsen Steel je udělaná nová vlečková kolej z 1. koleje. Příjezd ze Škodovky je pak na 4. kolej. Jediný důvod mě napadá, že nebylo možné / nechtělo se požádat Škodu o využití vlečkového kolejiště.
Tak to je pořádná komplikace. Přemýšlím, zda by se nakolejovací prostředky nedaly dopravit něčím „obojživelným“. Za třetinový čas.
Aha, no i tak je smutné, že v Děčíně není jediná loko, která by ho přivezla… 754 051 přeci nemůže být jediný provozní stroj v Děčíně, i kdyby to mělo vzít alespoň do Chebu eso a z Chebu klidně některý z muzejních dieselů…
Takhle to fakt brutálně dlouho trvá.
A kde by v Děčíně vzali ESO?
Kolik může být souhrnná škoda takové události? Přímé škody: poškození kolejí, výhybky, trakčního vedení, vlakové jednotky + likvidace škody + nepřímé škody způsobené zpožděním nákladní a osobní dopravy.
Ty nepřímé škody vzniklé čekáním na vyšetřovatele bývají někdy brutálně vysoké.
V článku máte 9mil. 8milionu panter jeden milion svršek.
To je ale prvotní hrubý odhad, ve skutečnosti to pak může být polovina anebo také čtyřnásobek.
To jsou pouze „kvalifikované“ odhady, skutečnosti se reálně nikdo nedobere, to by se detailně musel hlídat každý kus materiálu a pracovní čas každého zaměstnance ….
Viník(pojišťovna) něco zaplatí.
Kolik stojí zpoždění vlaků, které měly stanicí projíždět, to se dá zobecnit (nebylo to kolem stovky za minutu?).