Vykolejení RegioPanteru zablokovalo v Plzni provoz na koridoru do Chebu

Vykolejení jednotky RegioPanter v Plzni. Foto: Drážní inspekceVykolejení jednotky RegioPanter v Plzni. Foto: Drážní inspekce

Strojvedoucí Českých drah projel s jednotkou při posunu návěst zakazující jízdu.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ervoš

Nemůžeme jezdit na Cheb,když jsme v rámci modernizace zrušili výhybky na Chebském zhlaví stanice JIžní předměstí.kdy bylo možno přejet na Chebskou trať z Domažlických kolejí.Ušetřili jsme.ale……….

kpetr

To by bylo stejně houby platné, kdyby tam byly ty výhybky – v textu je jasně psáno, že vykolejil mezi hlavním a Jižním předměstím …

Martin

To je nějaký majster fíra, že umí jezdit s vlakem po nástupišti 😄

Gwann

víte, vy chytrej, jak vypadají ty úzké poloperóny v Rájci?

Klabavátor

Podle fotky to vypadá, jako by vypadl na výhybce, kterou projel po hrotu (tj. nepovedlo se jí říznout). Nebo je to jinak? Ještě mě napadá vidlicová jízda, tj. obrácený směr a že vypadl zadní díl.

Vladki

Kdyby to byl soukromnik, to by tady byl shitstorm… 😉

Jussi

A proto tu vyvoláme flame, že? 😉

Jiří Kocurek

Mno psalo by se o rychlokvaškách, přeučených pekařích, nulovém výcviku a fixlování s pracovní dobou. Přinejmenším. Obyčejná lidská chyba se přece stát nemůže.

Výkolejka

1. Delka výcviku je u vsech dopravcu víceméně stejná.
2. Pekar pokud nema maturitu se strojvedoucim stát nemůže
3. Nulový výcvik je co? Jako ze to neni rychlokvaška ale uz dokonce nulokvaska?
4. Fixlovani s pracovni dobou je bohuzel realny problém.

Jiří Kocurek

Já si to nevymyslel, tohle zasvěceně tvrdili odpůrci soukromníků. Já to jen dal dokupy.

Bivoj

Hanba ČD !!!

Jindřich

Proč likvidace takové nehody při které se nikomu nic nestalo trvá tak dlouho? 🤔

_Pavel_

Nechtějí ještě zvýšit škody na té nové jednotce? 🙂

BND30

Třeba proto, že jeřáb až z Děčína.

Leinad

Zabránilo by tomu etcs?

Petr Šimral

Ne. ETCS nezabezpečuje posun.

Olda

…..ale může zabezpečovat hranice posunu ….takže by mohlo zabránit takové MU

vagonář

Jde pouze o materiální škodu, ETCS je pro záchranu životů. Snad.

Vladki

Etcs ma zabranit v jízdě tam kam neni povoleno. (a tim chrání nejen životy ale i majetek) . Kontrolovat povolení k posunu by mohlo, ale taky by mě zajímalo co to v režimu posun hlídá.

Olda

jen překročení oblasti posunu (danger shunting area) a pak asi i maximální rychlost, dle národních hodnot pro ČR – 40km/h

Leinad

A ta oblast posunu je ohraničená jak? Modré návěstidlo?

Olda

Balízama

původní Jakub P bez tečky

9:40 až půlnoc. To máme něco přes 14 hodin… To je prostě na likvidaci relativně menší nehody na relativně vytížené trati daleko víc, než by bylo přiměřené. Chápu, že to je složitější a nemůže to jít tak rychle, jako u nehod na silnici, ale tohle je prostě moc.

Karel

Kéž by půlnoc. Nehodový vlak přijede až po půlnoci. Autobusy pojedou i ráno…

Jiří Kocurek

Kdyby 4 hodiny sháněli posádku… zbývá 10 hodin cesty. Odkud jede?

Jussi

Z Děčína… Proč nejede z Vršovic netuším.

Peppak

Protože nehoďák musel přijet na Jižní od Chebu , proto padla volba na Děčín, z Vršovic by musel objet půlku republiky, bohužel v Děčíně došlo k poruše na nehoďáku a opravoval se a tím vzniklo zpoždění. Co se týká délky odstranění je trochu dáno smlouvami na železnici , kdy dopravce zajistí si na vlastní náklady nakolejení…. To není jako na dálnici kdy ŘSD má smluvně ošetřené firmy…. Co kdyby SŽ ještě více poničila majetek dopravce ….

Puvodni Jakub P bez tecky

Premyslim, jaka je asi pravdepodobnost, ze by SZ (nebo ji objednana firma) nadelala pri odstranovani nehody na vlaku navic (oproti tem, ktere si na nem pri stejne cinnosti udela dopravce sam) skody vetsi, nez kolik stoji to vyrazne delsi uzavreni trati. A pochybuju, ze by to bylo riziko natolik velke, aby se nedalo rozumne pojistit.

Peppak

škody za uzavření a autobusy jdou na vrub viníka , v tomto případě strojvedoucího( či přesněji dopravci ČD), který nerespektoval návěstidlo posun zakázán a dojednaný posun přes RDS, a jedna technická připomínka – pan strojvedoucí měl konec coby kamenem dohodil a výsledek je vidět, tohle není o rychlokvaškách ale o pořekadle na dráze se nesmí pospíchat…..

Josef Selner

Zajímalo by mě, proč by nešla použít trať skrz Škodovku (kromě verze nepatří SŽ).

kpetr

Protože obě vlečky odbočují na Jižním předměstí, a k nehodě došlo mezi hlavním a Jižním předměstím – viz text. A pak už stačí jen mapa.

Josef Selner

Ano, ale koleje na Domažlice byly volné a přes bývalý Pilsen Steel je udělaná nová vlečková kolej z 1. koleje. Příjezd ze Škodovky je pak na 4. kolej. Jediný důvod mě napadá, že nebylo možné / nechtělo se požádat Škodu o využití vlečkového kolejiště.

Jiří Kocurek

Tak to je pořádná komplikace. Přemýšlím, zda by se nakolejovací prostředky nedaly dopravit něčím „obojživelným“. Za třetinový čas.

Jussi

Aha, no i tak je smutné, že v Děčíně není jediná loko, která by ho přivezla… 754 051 přeci nemůže být jediný provozní stroj v Děčíně, i kdyby to mělo vzít alespoň do Chebu eso a z Chebu klidně některý z muzejních dieselů…
Takhle to fakt brutálně dlouho trvá.

Apollo 17

A kde by v Děčíně vzali ESO?

David

Kolik může být souhrnná škoda takové události? Přímé škody: poškození kolejí, výhybky, trakčního vedení, vlakové jednotky + likvidace škody + nepřímé škody způsobené zpožděním nákladní a osobní dopravy.

Jenda-71

Ty nepřímé škody vzniklé čekáním na vyšetřovatele bývají někdy brutálně vysoké.

Rudolf Tuček

V článku máte 9mil. 8milionu panter jeden milion svršek.

Jarda Š.

To je ale prvotní hrubý odhad, ve skutečnosti to pak může být polovina anebo také čtyřnásobek.

Miroslav Zikmund

To jsou pouze „kvalifikované“ odhady, skutečnosti se reálně nikdo nedobere, to by se detailně musel hlídat každý kus materiálu a pracovní čas každého zaměstnance ….

Leinad

Viník(pojišťovna) něco zaplatí.
Kolik stojí zpoždění vlaků, které měly stanicí projíždět, to se dá zobecnit (nebylo to kolem stovky za minutu?).