Vyjíždí Lužickohorský rychlík. Liberecký kraj ho nechce, přesto za něj zaplatí

Bardotka "šestka" společnosti KŽC Doprava. Pramen: KŽC DopravaBardotka "šestka" společnosti KŽC Doprava. Pramen: KŽC Doprava

Daňové poplatníky přijde projekt dopravce na zhruba 4 miliony korun.

192 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef

„První „Lužičák“ byl tvořen soupravou T 478.1215 + BDs + B + B, což ocenili nejen cyklisté, ale i ti, kteří zavítali na občerstvení do barového vozu. Nečekaný zájem o přímý rychlík do destinací Praha – Máchovo jezero / Praha – Lužické hory / Praha – České Švýcarsko předčil očekávání všech, neboť cestou „tam“ jelo 224 cestujících (nepočítaje v to pozvané hosty VIP), „zpět“ 156 cestujících. Posílená vlaková četa 1/1 měla co dělat, aby stihla přepravní odbavení. Pár zajímavostí, které stojí za povšimnutí nebo připomenutí: Vlak, který byl kýmsi prezentován už dopředu jako zbytečný a nechtěný však zcela nečekaně první… Číst vice »

Aleš

Tento vlak je zbytečný. Mě třeba zajímá, proč nejezdí vlak Vrchlice do Kutné Hory.

Socha

Já bych skazil šotoušům radost a před Cecky bych zapojil tu Arivu

Dominik

Šotovlak placený kraji.

Michael

Nejlepší je ten business model. Když máš starý střepy a nechceš do nich investovat, říkej tomu retro a je to vyřešený.

Beny

S myšlenkou článku sice souhlasím, ale nemyslím si, že patří na objektivní web. Maximálně do rubriky názory, nebo tak něco.

Beny

OK, máte pravdu

Zbyněk

Jelikož se jedná o spolek, který neprovozuje běžný typ spojů v závazku a používá starší vozidla, mimo Prahy, kde jsou vozidla modernizovaná a na běžné lince, tak soutěž není potřeba, jelikož v této a okolních zemích je minimum spolků, které by kapacitně, personálně i cenově mohli konkurovat KŽC, za tuto cenu by tento sezónní rychlík neprovozovaly ani Čd, jelikož soutěží na turistických linkách se obvykle neúčastní a i z jejich ceníků vyplývá, že není nejlevnější.

pohledem realisty

Soutěž by snad měla smysl, kdyby šlo o vlaky „požadované“ kraji – tohle je ovšem z jejich pohledu aktivita naprosto „cizí“ a neexistuje žádný smysluplný důvod, proč ji z prostředků krajů či státu dotovat, když souběžně existuje dostačující objednaná veřejně dostupná osobní doprava (byť její použití vyžaduje přestupy) a objednatelé tyto vlaky nechtějí samy z vlastní vůle objednávat ani jako „posilové“ ve frekvenčně silných termínech. O smysluplnosti dotací by snad bylo možno uvažovat, kdyby ty vlaky nabízely i nějaké „nadstandardní“ služby a výhody, které objednané pravidelné vlaky běžně neposkytují, ale to z informací o nich rozhodně neplyne – pouhé nostalgické… Číst vice »

xyz

Obzvlášť velkým paradoxem je, že rychlík Arrivy (který by měl mj. přípoje v České Lípě od Liberce i odjinud) jedoucí od Kolína do Nového Boru ve 12 h nepokračuje dále do Rumburku/Šluknova (Ústecký kraj jej v této poloze neobjednal a MD dalo od objednávky „z Nového Boru dál“ ruce pryč), zato o pár minut dřív jede tento spoj KŽC, pokračující i po území Ústeckého kraje, zato nemající přípoje v žst. Česká Lípa hl. n.

Jak nesystémové. 🙁

V.N.

Tady o nějakou systémovost nejde. Ten vlak má jedinou funkci. Vytáhnout z krajských rozpočtů nějaké ty prašule , které skončí v kapsách pana Augusty a komunálních politiků, kteří se „zasloužili“. Nějaké návaznosti ? Proč ?

Jiří Kocurek

Který rychlík vytahuje peníze z krajských rozopčtů? Rychlík Arrivy, objednávaný ministerstvem dopravy, nebo tady ten od KŽC?

glosátor

Stačí pozorně číst – právě „ten od KŽC“, protože právě na jeho vedení kraje přispívají.

Marcel

Tohle je ale špatná politika krajů. KZC je jen obchodník. Kraje se chovají jak ozrali milionáři.

V.N.

Co si budeme povídat. Kolik lidí jde politiky jenom proto, protože chtějí pomoci svému městu/kraji/státu… ?? Spíše jde o lidi, kteří si zde chtějí nahrabat. A tak se touží dostat do funkcí , aby mohli odklánět. Lužický rychlík je jedním z případu takového odklánění.

Nechápu

Myslím, že je ta linka dobrý nápad, jen by mě zajímalo, zda při koukání z okna, když mám hlavu mimo vlak je povinný respirátor. Protože by mě opravdu zajímalo, koho v ten moment ohrožuji. Pokuta za vyklánění z okna je rozhodně menší.

JiVe

V případě kýchnutí ohrožujete koukající cetující bez respirátoru ve voze číslo 2, 3 ….. 🙂

Leinad

/Vlak je veden v ‚nežádoucím souběhu‘ s rychlíkovou linkou R22 integrovanou do IDOL, přičemž snížení výnosů této linky se může odrazit v kompenzacích Libereckého kraje dopravci v rámci integrace linky R22 do IDOL,“ řekl mluvčí Libereckého kraje Filip Trdla./

Jezděte klidně autem, ale nesmíte vlakem který není „náš“. Jak Karlovarský Kraj a autobusy Cheb – KV (-Praha).

Jiří Kocurek

Hádám, že ten autobus KV-Praha je výrazně rychlejší než vlak. To už tak někdy bývá, že je to po silnici rychlejší. Z Jemnice do Dačic možná i pěškobusem, na kole určitě.

Leinad

Ale ne, tehdy SA (dnešní RJ) nedostal povoleno vozit cestující Cheb – Karlovy Vary, takže tam má paragraf (z Chebu i z Varů jen do Prahy).

Betliar

Jeden vlak, mnoho tarifů…styl ČR.
Dle mého by kžc klidně mohlo suplovat R ARR , beztak ARR veze cestující v řádu jednotek. Podobně jako je udělaný proklad na trati Roudnice – Straškov.

V.N.

I když veze rychlík ARR cestující v řádu jednotek, ve srovnání s KZC ale veze davy..

Z. B.

Ten vlak vyjíždí zítra a vy už víte, že bude prázdný. Já bych si naopak tipnul, že bude slušně vytížen. Tyhle retro rychlíky jsou parádní, kdykoli jimi jedu, rozhodně tam nejsou jednotky cestujících.

xyz

Protože (slovy KŽC) „Podtrosecký rychlík: je zrušen z důvodu výpadku financování vlaku městem Jičín, které se rozhodlo předmětný vlak nemít.“ Viz https://www.kzc.cz/?sekce=aktuality&id=740

Jan

A Sp Český Ráj, který jezdí do stejných míst blbost není? Co jsem jel tak byla obsazenost slušná na obou spojích.

V.N.

Kdyby to bylo finančně zajímavé, tak by to nikdo nerušil. Já jsem použil oba vlaky a mám jinou zkušenost- byl to propadák. A nedivím se Jičínu, že šel od toho. Co mělo město Jičín z vlaku , ze který přivezl do Jičína v průměru 2 osoby a z toho jedna osoba, kdyby nepřijela do Jičína vlakem KŽC tak tam dorazila jiným způsobem.

Růža

Krásná trať do krásného kraje.

dejf

a hlavně příjemná možnost pro pražáky zajet si do nádražky na jedlový, tam se občerstvit a pro slabší kousky co nechtěj navázat nějakym vejletem důstojnej odvoz zpátky.

Josef

Navíc provozovatel jedlovské nádražky vybudoval v patře a v přilehlém skladu ubytování. To by bylo pro milovníky železnice cool. Přijet v sobotu na oběd, udělat si vejlet, večer posedět v hospodě, ráno dost času na procházku nebo výlet, dát oběd a v neděli po 4té zpátky domů…

hospodský povaleč

To je sice hezké, ale pravidelnými vlaky to lze v pohodě zvládnout také – teď už ovšem bohužel bez možnosti cestou ještě i „dotankovávat“, protože téměř všechny dostupné občerstvovací možnosti na cestě už byly zrušeny a u těch ještě zbývajících nelze při ostrých přestupech stíhat jejich návštěvu.

V.N.

Jet šrot vlakem z Prahy do Jedlový jenom kvůli hospodě…. to je maximálně tak dobrý program pro nějakého šoto-študáka , který se doma nudí a neví roupami co by..

dejf

No já spíš vzpomínám na oddílový lyžáky v punkovejch devadesátkách na tolštejně. V dnešní době by jediná věc která by prošla byla ta jízda vlakem na jedlovou, dál už žijí lvi…

V.N.

Když už Lužickohorský rychlík… tak už by to dle mého mělo lepší smysl a bezpochyby by to bylo i levnější, kdyby se kraje domluvily se státem a Arrivou , aby v exponované čase jela na pravidelném rychlíku z Prahy do Tanvaldu jednotka navíc , která by se v Boleslavi přepřáhla na jednotku jedoucí směr Rumburk , v Krásné Lípě se odpojila a jela do Mikulášovic.

Nechápu

Vy nemáte dostatek vlaků Arrivy na standardních spojích? Tenhle vlak je atrakce pro ty, co chtějí jet klasickými vagóny. Očividně se najdou.

V.N.

Atrakce ? Pro davy zájemců ,které se očividně najdou ? Služeb KŽC jsem využil v životě dvakrát. Poprvé jsem jel kredencí z Boleslavi do Sobotky. Ta kredenc byla mnohem šílenější , než jak si ji pamatuji z pravidelného provozu z 90-tých let. Podruhé jsem jel klasickým vlakem se zamračenou přes Kněžmost taktéž do Sobotky. Dojmy podobné. První co člověk ucítí při vstupu do vlaku je tak známý odér dlouhodobě nemytých záchodů z osmdesátek. Špína ve vozidlech- také osmdesátky. Funkčnost jednotlivých prvků vozidel, například stahování oken…ještě horší než ty osmdesátky. Personál..stav a chování… taktéž… jako by to byli ti samí průvodčí… Číst vice »

Tomáš

Z Vás to zklamání, zášť nebo nenávist tak stříká okolo, že snad ani nemá cenu reagovat.
Ale zkusím to. Cestující si to najde, a když náhodou nepojedete, zbude víc místa.

V.N.

Vážený, jde i vaše peníze, které jsou takovým dementním způsobem rozhazovány z oken. Pokud to nevidíte , tak vás lituji….
Pokud by toto fungovalo na podnikatelské riziko bez finanční spoluúčasti krajů, tak ať to jezdí….

Tomáš

O mé peníze se určitě nehraje.
Použiji váš dementní slovník:
Lituji jen jedné věci, že jsem s tím strávil tolik času jen abych uspokojil jednoho hlupáka.

Jan

Já tedy využívám KŽC častěji a díky tarifu PID to není drahá zábava. Naposledy dnes Kokořínský rychlík do Prahy. Záchody čisté, voda tekla silným proudem, okna funkční, odér jsem kromě motorové lokomotivy nezaznamenal, personál jako obvykle přívětivý. Vůz je samozřejmě retro, na druhou stranu je zajímavá služba baru, kde se dá koupit občerstvení za slušné ceny. I pražský motoráček mě nezklamal.

V.N.

Cesta přes hranici krajů díky nemožnosti použít tarif PID pro celou dobu jízdy představuje celkem drahou zábavu. Apropos…Arriva je levnější. O kvalitě a cestovním komfortu se nebavme.

Tuma

Jaký tarif teda platí v úseku Bezděz – Jedlová když nemám IDOL kartu? Pokud chci jet z Prahy až do Mikulášovic, jakou jízdenku si mám koupit?

Hodně štěstí

Buď za tarif ČD nebo Oneticket a nebo i průvodčího KŽČ za tarif KŽC. Máte 3 možnosti.

Leinad

TR10, KŽC a Oneticket jsou k ničemu, potřeba je režijka.

Jiří Kocurek

Ta tam podle článku neplatí.

Jan

Většina cestujících nejsou režijkáři.

Iva.D

Na stránkách KŽC je psán jen tarif SJT. Takže jízdné naprd.

Hodně štěstí

Omlouvám se, ale ještě včera ráno na stránkách KŽC bylo, že tarif ČD pro celou trasu. Změna je život.

Mirek Zv.

To asi nebude optimální odpověď. Základem nejlepšího řešení je skoro jistě PID Praha-Bezděz, a pak dokup nejspíš jízdného KŽC, snad ve vlaku bez přirážky.

Mirek Zv.

Omlouvám se za svůj předchozí pokus o odpověď. Z webu tedy vůbec nejsem moudrý a vypadá to, že Bezděz-Jedlová nelze ani KŽC, jen OneTicket. To je tedy hodně ujeté. To jsem ještě neslyšel, že by někde OneTicket byl jediným možným jízdným.

Karel

Praha-Bezdez platí tarify KŽC, ČD TR10, ONETICKET, PID.

Bezděz-Jedlová KŽC, ČD TR 10, ONETICKET, IDOL pro bezkontaktní karty zdarma

Jedlová-Mikulášovice KŽC, ČD TR10, ONETICKET, DÚK.

Marcel Štancl

Ještě bych vyzval šotouše v depu Loebau, aby k tomu jezdili přípoj Bautzen – Lobau – Rumburk a zpět bez možnosti nástupu německých turistů se provoz neobejde.

pamětník

A kudy, když tam na bývalé traťové koleji do Ebersbachu mají nakládací místo na nějaký štěrk či co? Nebo už je snad zrušili?

Iveta

No ono podnikání pana Augusty je takové sporné(pracoval jsem u něj rok jako technik),má některé dobré nápady a hlavně známé ze svého působení na GŘ ČD a tím i jinde např Ropid.Občas umí někoho přesvědčit ,lidově ukecat a docela manažersky vybudoval firmu co funguje.Ale tím končí plusy ,kde ho znají déle už s ním nechtějí nic mít ,vše má předražené,zaměstnanci se mu střídají ,kdo vydrží rok je borec(blbec).Dále umí udělat akce pro různé lidi např volební vlak pro TOP 09 ,nebo akci na záchranu tratí v Ústeckém kraji s hejtmanem a ejhle je z toho placená turistická linka a jezdí… Číst vice »

xyz

„Taková Podlipanka s tím nikdy nikdo nejel“
Sem tam někdo přece jen ano (i když i tak bída).

Ještě horší je, že přinejmenším před pár lety bylo vícero případů, kdy spoje Podlipanky byly ze strany dopravce odřeknuty bez náhrady.

V.N.

Jako člověk, který v oboru železniční osobní dopravy nepracuje a sleduje kroky a podnikání pana Augusty jsem získal pocit , že musí mít hodně , hodně a hodně dobré známé takřka všude. Protože jinak by bez výběrka nedostal nic. A on to dostal a ještě je za to královsky placen. Dříve jsem si naivně myslel , že tato firma se chce orientovat výhradně na nostalgické jízdy a chce zachovat železniční dědictví dalším generacím. Toto jsem si myslel do doby , než jsem nastoupil do staré kredence a vyrazil před lety z Mladé Boleslavi do Sobotky. Ta kredenc byla v šíleném… Číst vice »

Nechápu

Pomluvy bez důkazů.

pamětník

Ono úplně stačilo to poměrně nedávné zahoření „bubláka“ pod výhybnou Praha-Stodůlky …

Martin

To mi hlava nebere. Jestli si chce pan Augusta dělat svůj koníček, tak ať si na to sežene sponzory! Je prasárna platit to z veřejných peněz.

xyz

Hlavním „sponzorem“ se na 10 let (!) 2018 – 2027 stal Středočeský kraj.

I u nemalé části délky zde diskutovaného spoje.

Betliar

Taky je to vlak pro pražáky a přípražáky. Proč by ho měl platit někdo jiný?

Leinad

Proč by ho měl platit Středočeský Kraj?

Marcel Štancl

Uznáváte jiné hodnoty než peníze? Kultura , Českosaské Švýcarsko v době byznysu nepřipadá v úvahu? Z veřejných peněz se platí jen poslanecká sněmovna?

xyz

Do Českosaského Švýcarska je z Prahy zajištěno spojení do Děčína (+ odtud kamkoliv dál, mj. do Bad Schandau).

Marcel Štancl

To zajišťuje ústecký kraj! Liberecký kraj má snad také právo na vlak? Proč má být Liberec vlakovým smetištěm bez kvalitní dopravy?

xyz

Z Libereckého kraje je do Českosaského Švýcarska zajištěno spojení pravidelnými spoji ČD či Arrivy.

DOPRAVAK 01

Pokud i dopravce uznává jiné hodnoty než peníze a poskytuje služby pro blaho lidu, proč tedy žebrá o dotace?

Jiří Kocurek

Kultura? Jako někdo poslouchá Mozarta, někdo Motorehead a jiný zase beztlumičovou Bardotku. Proč ne, i gothové mají právo scházet se ve sklepě černě vymalovaném. Teda až jim to zákon dovolí. Ale že by gothům měl platit daňový poplatník nájem sklepa?

Romanero

Vždyť si je sehnal 🙂

Jiří Kocurek

Tak už jen chybí, aby Kočko dostal dotaci na Matějskou.

Štěpán

Že by nezájem Libereckého kraje o tento vlak byl důvod, proč bude projíždět stanici Česká Lípa hl.n.?

V.N.

Už se o tom psalo , prý v tento čas není volná žádná kolej u nástupiště..

Hodně štěstí

V tomto případě chyba SŽ, která nepředpokládá že by se zvýšila v budoucnu poptávka spojů.

xyz

Předpokládám, že všechny subjekty (objednatelé, dopravci) měli před realizací investice možnost se k její podobě vyjádřit.

Za sebe říkám, že 5 nástupištních hran ve stanici, z níž vedou tratě 5 směry, je přesně akorát.

xyz

… a navíc, pro další nástupiště už by tam víceméně nebyl prostor (resp. na úkor „nákladních“ kolejí + i tak jen natěsno).

dopravní technolog

Ono lze ovšem vjíždět („nouzově“ i „pravidelně“) i na obsazenou kolej – a že by peróny v České Lípě po té debilní rekonstrukci stanice byly tak extrémně krátké, aby se tam dva vlaky za sebe nevešly, to si rozhodně nemyslím.

Ondra L.

Kdyz teda pominu diskusi o prinosu primeho spojeni vlakem prahy a sluknovska, tak me tedy zarazi jeho jizdni rad. Vyjizdi z prahy az pred devatou, v cili je kolem 13. hodiny a po 15. hodine se uz vraci zpet. Tak to je skutecne vlak vhodny akorat k tomu, kdyz se proste nekdo chce jenom projet vlakem, vubec se nehodi pro jednodenni vylety. Uzitecny pro cilovou skupinu je jenom ten zpatecni spoj a to az nekde od ceske lipy. To uz by mi prislo logictejsi priplatit arrive za sezonni navysovani kapacity.

patology_chef

Pokud dotace pokryje podstatnou část nákladů, je dopravci úplně jedno, ve který čas jede. Tady je spíš důležité, že celou trasu stihne otočit jedna četa v mantinelech zákoníku práce.

Kosmik

O platnosti jízdenek podle SPPO ČD se dá silně pochybovat, ty jízdenky tam neplatí, když je budou tolerovat tak se asi nic nestane. Teda kromě daňového podvodu. Za neodvedení DPH a u ČD za zbytečně nárokovanou vrátku. Ale to jim v K ŽC je asi jedno.

V.N.

Tady nenajdete žádného daňového experta, který by Vám dal za pravdu. O procesu, jak funguje výběr DPH na tomto foru nemá 99% diskutujících ani potuchy…

Leinad

Kdo o kolik přijde?
Neodvedení + nenárokování vratky = pro stát 0.
ČD zdánlivě nenárokují vratku, ale ve skutečnosti prodali lístek, který z jejich pohledu není projetý.
Akorát KŽC má cestujícího který jim nezaplatil, to je jejich věc.

DOPRAVAK 01

Nevidím důvod, proč máme z našich peněz dotovat šotoušům vlak, který není potřeba jen proto, aby si nad ním dělali dobře. 🙁 Stejně tak nechápu, jak se povedlo KŽC přesvědčit zbylé kraje, aby to dotovali. Zajímala by mě vytíženost spoje poté, co opadne prvotní nadšení těchto „příznivců železnice“

Mates

Tak náhodou tahle trasa vede převážně turistickou oblastí, kde turisté o víkendech často pravidelné spoje přetěžují. Pokid budou mít možnost přímé cesty, přepravy kola atd. , tak třeba odlehčí těm pravidelnym spojum..jezdim tam dost často, tak vim jak to v neděl8 může vypadat. Teď máme trochu oddech, nejezdí skauti, oddíly, studenti..ale to nebude věčně. Je snad lepší nutit lidi, aby jeli autem???

DOPRAVAK 01

Když se podíváte na jízdní řád, možná zjistíte, že turisté opravdu nezačínají své cesty v turistických oblastech ve 13h, aby se za dvě hodiny vraceli zpět. Jakkoliv se tu budete snažit ospravedlňovat existenci spoje pro turistické účely, prostě neuspějete. Jedná se o šotovlak pro pár nadšenců zaplacený z našich peněz, to je zkrátka fakt. Turistický vlak by měl být veden soupravou, splňující určité standardy a ne pod módní značkou „retro“ jezdit s vykopávkami. Lidé jezdí autem dobrovolně a pokud je posedíte do tohoto skvostu, autem budou jezdit i nadále, protože tyto staré vozy nabídnou komfort minulého století a turista nerovná… Číst vice »

Mates

Nevim, jak znáte tuhle trasu, ale je to ten případ, kdy o víkendech a v sezoně frekvence násobně převyšuje všední dny, neb prochází turistickými oblastmi. Když je ,,normální režim“ vedle rekreační frekvence se ve stejné časy ve vlaku potkává frekvence ,,studentská“, tak jsou ty kratičké motorové ryhlíky kolikrát přecpané. V Boleslavi se navíc přepravni proudy slévaji a je nutné přestupovat, což odradi vždy část cestujících…
Takže přímý vlak může pravideným spojům odlehčit, což je v článku vykládáno jako negativum, ale z hlediska cestujíciho je to spíš plus.

Miroslav Zikmund

Jakým šotoušům ? Jedná se vlak publikovaný v úředním vydání jízdního řádu, může jím cestovat kdokoli ….
Mně chybí ta „paralela“ a odčerpávání cestujících linky R22 z „plachty“ 540 nějaká „kolize“ není patrná. Arriví rychlík musí jet ovšem včas ….

xyz

„Mně chybí ta „paralela“ a odčerpávání cestujících linky R22 z „plachty“ 540 nějaká „kolize“ není patrná. Arriví rychlík musí jet ovšem včas …“

Pro vás zopakuji svůj text uvedený již i níže:
To už platilo loni, když to jezdilo jen do Bezdězu. Kdy platilo (+ totéž i nyní), že:
– jakékoliv zpoždění tohoto vlaku se v žst. Bezděz přenese na protijedoucí R (společnosti Arriva)
– zpoždění tohoto R se v žst. Bělá pod Bezdězem přenese na další protijedoucí R téhož dopravce.

Původní Pražák

Jakým šotoušům? Vám a vám podobným. Ale na druhou stranu je to dobře. Až zase budou kraje řvát, jak chtějí víc peněz na dopravu, tak to státu ušetří mnohem víc.

Josef

Náhodou máme v Lužických horách chalupu a náhodou na ní často jezdíváme i busem/vlakem. Takže to jistě použiju, hlavně pro nedělní návraty. Dát si pozdní oběd v Jedlový a pak se naložit do kupátka a nemuset přestupovat v Boleslavi, navíc ty Arriví vlaky bývají v neděli při svý dispozici dost natřískaný. Akorat mi prijde sporosty to nazvat rychlik, kdyz stavi na každém rohu. Myslim že to Arrivě skutečně tu rekreační frekvenci trochu vyzobe, obvzlášť od Mácháče.

Vencl

Kolikrát to asi použiješ?
Tlachy které nikam nepovedou. Zanedlouho se to bude zase stejně rušit.

Josef

No tak na chalupu jezdim dvakrát do měsíce, z toho tak jednou vlakem/busem. Pro cestu tam se to moc nehodí, jezdim obvykle v pátek, pro cestu zpět se to hodí určitě. Když tu mám třeba v létě návštěvu, dejme tomu 6 lidí nebo víc a dám jim na výběr cestu busem, cestu ,,autobusovou“ Arrivou nebo přímej vlak s kupátkem, kde můžem sedět spolu a povídat, tak hádejte, co zvolí? 😀

Luboš Beneš

Takže v reálu pro 2 lidi jednou za měsíc?!

I'am Groot

Covid centrum Jedlová? Už ať tam na Vás vletí hygiena. Přesně kvůli Vám co se tam najíte a opijete se covid přenáší z okresu do okresu. Respirator nebo roušku nemáte ani jeden.

Josef

Jak to můžete tvrdit?? Já respirátor nosím do vlaku vždy, o covid fakt nestojím a ve 30ti se vakcíny dočkám tal za rok.. A jídlo se vydává do krabičky ven jako jinde, co je na tom špatného???? Sním si ho na pařezu za barákem, no problem:) Buďme rádi, že taková poctivá hospoda funguje!

Jouda

Starej se o sebe. Jsem tam často a nic jsem nechytil, starosto.

D.S.

KŽC nenabízí svůj tarif na celou trasu? Jinak IDOLka pro bezplatnou jízdu stačí anonymní?

Palo

Vy co nemáte rádi vlaky a chcete ty pojebaný cyklosezky tak šísi je v zimě uklízejte!Všechno měříte bankovka
co?! A jiná priorita ani základ NEEXISTUJE!

Ferda Vomáčka

Prášky už byly?

Vašek

Evidentně ne.

Jiří Kocurek

Jóóó to by byla věc, kdyby existovaly prášky na blbost.

Bmo

To se to jezdí za peníze daňových poplatníků, že?

Josef

Ja s tim jezdit budu a jsem rad:)

Vencl

Ty s tím jezdit budeš? Jednou za rok….

Růža

A kolikrát jedeš třeba za rok do Liberce? Možná dvakrát a ještě po stejný silnici. Tím pádem jsou ostatní zbytečný?

Mates

Já se na to těšim a díky moc i za tvoje daně :-*

Růža

Pro mě super vlak. A co takhle ušetřit peníze daňových poplatníků a třeba do Brna nebo Liberce udržovat jen dvě silnice a ostatní zaorat. Též se mi nechce dotovat zbytečný silnice z každého směru.

Richard Fiala

Jak je možné že ani tady nejsou dostupné údaje o obsazenosti vlaků aspoň na nejdiskutovanějších trasách z čeho jiného se má vycházet? Nebo se to tají? Jinak kecy o penězích daňových poplatníků by si měli odpustit aspoň ti privatisté, kteří nedělají nic užitečného pro druhé, jezdí všude včetně města v obludných a drahých SUV, čerpají na svou „činnost“ ev. dotace a platí za ni pokud možno nulové daně.

Jiří Kocurek

Takže kdo platí daně má držet hubu, protože si koupil auto? Nějak si tu závist pletete s morálkou.

Jan

To se kromě pár relací jako Praha – Ostrava jezdí snad všude, ne?

svojsin

V době , kdy nejsou peníze na tzv. ZDO, má KU v Ústí na takovou šotolegraci?

-TR-

Kauza Marschallová dělá divy a ANO v Ústeckém kraji má naděláno v gatích.

Zrzek

A ne jen v UK.

Miroslav Zikmund

KÚ platí Doupovskou dráhu, Zubrnice, lodičky na Labi, výletní busy … V rámci balíku peněz na veřejnou dopravu jsou tyhle výdaje marginální ….

Vencl

Zkrátka zbytečnosti….

Růža

A co takhle zavést silniční daň na každý metr silnice. Ne každý má auto a tak proč by je měl dotovat?

Jiří Kocurek

A co chodníky, hej??

V.N.

Řada úspěšných podnikatelů dosáhla bohatství tím, že se snažili uštetřit a dále investovat každou kačku. Tím vybudovali bohatství. Ale o to ve státním nejde. Tam jde o to, co nejvíce peněz rozfofrovat.

Jaaa

Stát primárně zajišťuje investice, které se krátkodobě nevrátí ve financích. Úspory za každou cenu už tu byly a zbrzdilo to celou ekonomiku.

V.N.

Nasypat prachy do takového projektu, to nemá s investicemi nic společného. Jde pouze o spotřebu.

Jiří Kocurek

Tak ta hitoriská Bardotka se starýma vagonama tu ekonomiku fakt rozhýbe. Chlapi ze stavby mezitím nemůžou ani na oběd.

xyz

Pro všechny vámi uvedené spoje platí totéž, co napsal p. svojsin.

Ta dvojakost je do očí bijící.

Kubrt

„První přímý vlak z Prahy do Šluknovského výběžku“ je to tak pro KŽC, ale v 90. letech jezdil denně Sp Praha-Decin-Rumburk.

Vít Jůza

1996-1999 jsem v této relaci pendloval, a tento vlak si nepamatuji, ale zejména pro předchozí období nevylučuji.

David

Opravdu jezdil. I později. Když byla v roce 2002 žena těhotná, tak jsme s ním jezdívali na ultrazvuk do Prahy. Před šestou ráno jel z Rumburka tam, po devátý byl v Praze a někdy po třetí hodině jel zpět.

Bram

Vlak Praha – Ústí – Děčín – Jedlová – Rumburk jezdil, nejednou jsem se s ním svezl. Jezdil každý den, v uvedeném směru odpoledne a v opačném směru ráno. Takže pro lufťáky byl použitelný jen vlak z Prahy, protože jet v pondělí ráno s ním do práce byl nesmysl. Proto asi mezi lufťáky a hlavně výletníky není příliš známý, pro výletníky byl v podstatě nepoužitelný, navíc jezdil před čtvrtstoletím.

Miroslav Zikmund

1773/1770, ve 12.50 z Prahy, Rumburk 16.51; zpět Rumburk 6.10, Praha 9.53 ….
Tak akorát proběhnout centrum a něco nakoupit a doma být velkým hrdinou jet do Prahy a zpět ….

Zrzek

Že by měl někdo z LK malou do kapsičky od Arrivy? Více se dozvíme časem. V kolik to má být při standartní cestě ve Všetatech. Myslím při jízdě z Prahy. Zase by mě v létě mohla zamrača budit o víkendu.

Kubrt

Je v tom článku ze strany LK řečeno něco nejasně?

patology_chef

Fakt chcete, aby někdo pro Vás opsal údaje z veřejného jízdního řádu?
Fakt?
Tak to jste s odpuštěním hňup.

Kamui

Hned příští víkend s ním chci jet v celé trase, než ho zruší/zkrátí.

Jan

Já bych taky rád jel, ale asi ne v celé trase. To je fakt moc jet 4 a půl hodiny tam, pak jen dvě hodiny na procházku a zase 4 a půl zpátky.

BND 30

To se nám to hoduje, když nám lidé půjčují…

medical_examiner

A po nás potopa…
Zná někdo jména a adresy tvůrců? Jen aby to pak bylo po ruce…👺💰

kakov

tady se nepůjčuje, ale rozdává 😉

Kubrt

Nevím, jak ostatní participující kraje, ale Ústecký si na podzim vzal miliardový úvěr, protože výpadek příjmů. Ten se samozřejmě týká všech úrovní veřejných rozpočtů.

noerf

Retro jízda zaplacená z kapes daňových poplatníků.
Kraje si stěžují, že mají málo peněz a pak vyhazují peníze daňových poplatníků za něco, co má být buď historická retrojizda placená výhradně cestujícímy nebo skončit v hromadě ve vysoké peci při výrobě nového železa.

medical_examiner

Naprostý souhlas.
Nejpozději 31.12.2042 se tuzemské železnice rozloučí s B, BDs, A, a AB…

V důsledku zásadní změny priorit se totiž kvalitní a klimatizované vozy přemístí na vnitrostátní linky…
Takže na R10, R16, R17, a R9 se bude kmenová souprava skládat z Bmz a Bdmpee. Rozumí se též, že na R10 bude (A)Bpee347 nahrazeno Amz138…

Lukáš

V roce 2042 budou už i vozy Bmz vrak.

Joseph

No, jedině na výlet a i tak je to spíš plácnutí do vody… časem se voda uklidní a i tento rozmar bude jen vzpomínkou.

Jakub

Myslím, že Librecký kraj (jeho momentální vedení) by se měl zdržet komentářů. Jakým způsobem niční železniční dopravu v kraji, to nikde nemá obdoby. Ať si vezmou celou Arrivu a Ländrebahn a jdou s nima do háje. Už nemám slov. Teď ještě budou nadávat na linku, která jim do Doks, Lužických hor nebo Českého ráje dotáhne turisty, přičemž za to skoro nic neplatí.

Iva D.

Spíš je ničí jejich předražený IDOL a blbá bezkontaktní karta.

ABC

a co z těch tůristů v současný době budou mít?

Marcel Štancl

Prachy shrábnou hoteliéři a dráha bude mít prodělek……..

Růža

Tak zrušme silnice k hotelům.Co z toho mají cestáři?

Jan

V současný době moc ne, za měsíc až dva to ale bude postatně volnější.

Iva D.

Třeba tím tarifem? Když vezmu cenu za přepravu v IDOLu a třeba v DUK, nebo PID. Pak se vyplatí auto ještě více než jinde. A jejich slavná kartička, kde musím mít fotku a jít do infocentra, to už je opravdu právěk.

Iva D.

Nesouvisí, proto je taky reakce na to, že jí ničí tarif. Tam žádná kritika na Landerbahn ani Arrivu nezazněla. Proto tam je to spíše.

Michal

Absolutně neschopný personál, který neovládá IDS ani tolikrát neumí prodat ani ten OneTicket, kterým stále argumentujete. OneTicket je jenom taková mala záplata na roztrhaný pytel. Aby se nikdo nešťoural v podezřelých soutěžích na dopravce. Ale je desně drahý, ano, je podobný TR10, ale TR10 nabízí na delší vzdálenosti spektrum zvýhodněných a vázaných jízdenek, které jsou bezkonkurenční. Všichni kalkulují s tím, že ten cestující ví, co si má koupit, ale tak to není, 80% cestujících potřebuje poradit, kdo jiný mu má poradit, když se pokladny ruší, jedině personál na vlaku a bohužel zaměstnanci Arrivy nebo DLB či RJ ÚK (s jinými… Číst vice »

Bram

Modrogumní kecy to jsou, jak Arriva, tak DLB má opravdu milý a vstřícný personál. Opravdu nechápu, kde se ta nenávist bere… Naposledy jsem jel s Arrivou včera a vše v pořádku.

Liboslav

Pane Sůro, vy jste extrémně šťastný novinář…

Miroslav Zikmund

Platí tam tarif IDOL.

Kamui

Hlavně bez té jejich kartičky si nepořídíte ani celodenní krajskou jízdenku.

Pe.tr

Za mě systém Arrivy funguje dobře , v čem je s nimi problém?

Vít Jůza

Automaty Arrivy na jízdenky jsem zkoušel neúspěšně, jestli na ty jejich dotykové displeje mám špatný dotyk, nebo co, nevím.

Jiří Kocurek

V hlavě těch, kteří ji nenávidí jak ….

xyz

Do Českého ráje už tato linka nejezdí – přestala tam jezdit po sezóně 2019 a byla přesměrována namísto toho právě do Bezdězu, nyní tedy až do Mikulášovic.

Mimochodem i to zrušení obsluhy Českého ráje zdůvodnil KŽC „nezájmem města Jičína přispět na provoz (ano, města Jičína, nikoliv HK-kraje!), ale toto „kopání“ je u KŽC častější (stejně tak když na příslušné „motoráčky“ přestaly přispívat mikroregiony z Podbrdska či středního Posázaví).

xyz

Mimochodem, v čem je podle vás taková Arriva či (zejména) Die Länderbahn v Libereckém kraji špatná, že s nimi má kraj „jít do háje“?

(Pomíjím, že právě Die Länderbahn zajišťuje víkendové letní spojení z Liberce k vámi zdůrazňovanému Máchovu jezeru, že.)

Kar

No, tak je asi jasné, že bardotka a „pořádné vagóny“ budou stát nějaké peníze, ne? Srovnávat to s desirem je nesmysl, hodnota toho vlaku je přece v něčem jiném.

Jiří Kocurek

Ve větším randálu.

medical_examiner

Nebo na hrad Houska, a odtamtud se odebrat do horoucích pekel. A tam už zůstat bydlet…😀

-TR-

Hrad Houska byl známý tím, že skupina The Plastic People of the Universe tam nahrávala svá alba.

xyz

„„Z pohledu přepravní poptávky považuje Koordinátor dopravy tento vlak za zbytný. Z pohledu technologie dopravy tento vlak narušuje při sestavení grafikonu vlakové dopravy jízdu pravidelných vlaků objednaných Libereckým krajem, čímž dochází k narušení stability přestupních návazností,““ To už platilo loni, když to jezdilo jen do Bezdězu. Kdy platilo (+ totéž i nyní), že: – jakékoliv zpoždění tohoto vlaku se v žst. Bezděz přenese na protijedoucí R (společnosti Arriva) – zpoždění tohoto R se v žst. Bělá pod Bezdězem přenese na další protijedoucí R téhož dopravce. Z jiného pohledu: také to znamená vedení rychlého vlaku z Prahy směr Máchovo jezero (atd.)… Číst vice »

Karel2

Použil jsem tento vlak na Bezděz, pak velkou procházku do Doksy. Na zpáteční cestě upřednostňoval osobní vlak ČD před rychlíkem Arriva do Prahy. Stejný přestup v Mladé Boleslavi. V těchto dobách je možnost otevírání oken velmi důležitá.

Jinak se vlak letos – po Machovském jezeře opravdu jeví jako nepotřebný, není vhodný pro jednodenní výlety z Prahy, které představují většinu cestujících z těchto spojů.

medical_examiner

Hmm, já jsem byl dnes na otočku v Praze…a jak jsem se hezky hygienicky povozil T3R.P a dokonce (na lince 15) T3SUCS…

Lektor

Otázkou je proč ten vlak „vyzobává cestující“. Protože cestující pojede vždy tím co je pro něho výhodnější. Dlouhodobě nechápu pro rychlíky z Lípy jezdí do Kolína místo toho aby jely logicky do Prahy. Kolik lidí z Lípy a Šluknovska potřebuje jezdit do Kolína? A prostě Praha je 43x větší než Kolín.

xyz

Pak by ale mezi Kolínem a MB nejezdily rychlíky žádné (těžko by MD platilo R v trase MB – Nymburk – Kolín).

A naopak ve směru na Prahu by se spojovalo/rozpojovalo (zatímco nyní se dá přestoupit).

Lektor

Mezi Kolínem a Boleslaví taky R není nutný, to je regionální spojení, které by měl řešit kraj. Nejlépe Os nebo Sp Kolín-Boleslav. Os z Prahy se klidně můžou ukončit v Nymburku průjezd skrz je minimální.
Není důvod aby se rozpojovalo, mohou to být separátní linky.

Vít Jůza

Je to nejlepší spojení možná z desetiny Čech směr Východní Čechy, Vysočina a Morava a dál země za ní.

Michal

Linka R22 byla důležitá hlavně pro frekvenci Šluknovský výběžek – Českolipsko – Mladoboleslavsko (Škodovka) – pak v Nymburku přestup na Hradec, v Kolíně na Moravu, Slovensko. Především neděle a pátek natřískaný Katr+3 vozy studentama. Záměrně jsem napsal byla, od příchodu Arrivy je linka lehce zbytečná. Tehdy vázaná Rumburk – Brno 279 kč, dneska musí buď přes Děčín nebo na OneTicket, který stojí přes 500 kč. Rumburk – Hradec vázaná za 189 kč, dnes OneTicket ke 300 kč. To už mi vyjde levněji a pohodlněji sednout do auta. A po krušném začátku Arrivy, kdy první den grafikonu v neděli nasadili na… Číst vice »

Jackub

🤦‍♂️🤪🤣

Jan Mahdal

Pominu li ostatní nesmysly… Pár korun? Kraje a stát šetří miliardy.
A proč je „DLB menší zlo než Arriva“?

Lektor

Jsem si jistý, že cestujících z Lípy a okolí do Prahy bude více než na Moravu a Východních Čech a to nejen o víkendu. V Praze zase můžou teoreticky pokračovat směr jižní nebo západní Čechy.

Michal

To máte naprostou pravdu, že je větší poptávka cestujících z Českolipska do Prahy, ale taky musíte brát v úvahu jízdní dobu. Prostě cesta přes Boleslav do Prahy je vlakem přes 2 hodiny. A dokud tam bude Arriva, o moc se to nepohne, kvůli slabým jednotkám 845 se musely uměle natahovat jízdní doby a pobyty, aby to stíhaly a nebylo všechno kolem zpožděný. Autobus z Č.Lípy do Prahy jede něco málo přes hodinu. Ale bylo by fajn například v pátek a v neděli ve špičkách posila v podobě přímého rychlíku. Narvaný Quick Bus v těchto dnech není žádný med.

adamgolias

zadne jizdni doby se nenatahovaly , jsou + – v poloze , v jake jezdily čd , nejvice casu ztrati cekanim na pripoje , krizovanim a pod ( v čl 15 min , bělá 5,mb 10) , coz je ovsem snad pochopitelne . a slabe jednotky? tak. to tu uz bylo proprano mockrat . vykon dvouvozove jednotky 845 je o cca 20 kw nižší nez u vagonu a motoru 843 . tekze nula nula nic . hmotnost lehce ku prospěchu arr . akcelerace v rychlostech do cca50 km/ h nižší , pak se rozdili setrou . nekolikrat jsem videl spolecny… Číst vice »

Vít Jůza

Jenže ti jedou stejně většinou autobusem, a kdo už jede vlakem, tak ho přestup v Mladé Boleslavi nebo Nymburce nezabije.

Pe.tr

Možná se jako komunista necítíš , ale myslíš jako kovanej

adamgolias

zda jste komunista , to vite jen vy , ale lzete jako by jste byl politik . prvni den grafikonu , kdy Arr zacala jezdit R22 ( r2019) zadna cervena , tedy 628 , na r22 nebyla . R22 ten den , narozdil od linky na Tanvald jezdila bez poruch a max zpoždění bylo 15 min a nebylo zpusobeno arrivou . jezdily jednotky 845 , č 113 ,114 , treti si nepamatuji .

Jiří Kocurek

„Ale přijde se o režijkáře“

Už jsme doma.

Chronosphere

Jo,to

Chronosphere

Jo,to musí dopravce a platící cestující strašně bolet.

Jiří H.

Kolín měl být přestupní bod. Táhne se to už dlouhodobě už minimálně od 70 let. Zajíždí tam vlaky od HK nebo Trutnova a z Lípy. Do Prahy celou dobu chybí Vlkavská spojka. O té se občas mluví taky už asi 50 let.

adamgolias

prestupni misto kolin je výborná alternativa pro spoje mirici ne vychod a jihovychod republiky . smer pha ov se tu krizi se spoji z mb (lb) , hb ( jihlava ) , ja tu prestupuji radeji nez v Praze . a az tu zacne stavet regiojet … to budu uplne spokojenej🤗

Jiří Kocurek

Výhodněé pro cestujícho je mít 75 % slevu. Ale nejvýhodnější je mít to zadarmo. Že to zaplatí někdo jiný, to přece nevadí, ikdyž to bude na úkor rovných podmínek na trhu.