Výjimka mezi slovenskými regionálními letišti. Košice poprvé odbavily víc než 100 tisíc pasažérů za měsíc
Terminál Letiště Košice. Zdroj: Letisko Košice
Ještě v tomto roce by mohlo letiště atakovat hranici 600 000 odbavených cestujících.
Jedná se o letiště ne regionální, ale mezinárodní veřejné.
A to je nějak vylučuje? Že se jedná mezinárodní veřejné je dané způsobem fungování, které vychází z platné legislativy (na Slovensku Z. 143/98 Letecký zákon: verejným letiskom letisko, ktoré je v medziach svojej technickej a prevádzkovej spôsobilosti prístupné všetkým lietadlám podľa pravidiel lietania platných pre civilné letectvo oprávněným vykonávať lety vo vzdušnom priestore Slovenskej republiky). Ale současně je letištěm regionálním, což je dáno charakterem provozu, jakkoliv přesná definice „regionálního letiště“ neexistuje a různé instituce jej charakterizují jinak: (ACI) Europe považuje za takové letiště, pokud „je určeno k obsluze krátkých a středních tratí a je určeno k obsluze z bodu do… Číst vice »
Sympatické letiště. Býval tam cca 1 až dvakrát ročně a vždy je celá pozemní část velmi rychlá..
Dost za takový růst může zavření letišť na Ukrajině…
To bude asi jen zlomek cestujících. Většinu pohltí Rzeszow.
jako ze zkrajinci pres kosice litaji na dovolenou?
ne, to opravdu ne …
Inu srpen, Pardubice a Budějovice také nezahálely…
Nezahalely hazenim penez z okna, pravda.
Otázka je ako a či vôbec je KSC schopné výraznejšie rásť. Ponuka zájazdov je relatívne stabilná – síce sa menia destinácie a mierne rastie aj počeť letov ale dramatický boom sa asi čakať nedá. V low-cost preprave je situácia tiež zastabilizovaná, Wizz ostal s jednou linkou, Ryanair sa síce ustálil na 4, ale Dublin, ktorý zdanlivo pôsobí úspešne sa tiež pozastavuje alebo ruší. Sieťoví dopravcovia tiež ponúkajú to čo vždy a nevyzerá, že by chceli niečo meniť. Návrat ČSA by rozhodne nič nepriniesol a inému z aliancie sa veľmi nechce. OW je niekde úplne inde. Air Serbia ma na stránke… Číst vice »
Návrat Turkish (IST)?
Turkish bol desiatky až nízke stovku cestujúcich za týždeň.
OK a OS boli na vrcholoch výkonu okolo 1000 každý.
(Všetko jeden smer)
Tak stránky JU jsou natolik podivné a zmatečné, že z toho nelze nic usuzovat… 🙂
Air Serbia ma na svych strankach mimo KSC, desitky dalsi regionalnich letist stejne jako KSC. To ze nejaky trouba zminil v nejake diskuzi na zapladlem foru slovo Kosice pod vlaknem JU, neznamena, ze tam bude hned JU letat nebo o tom uvazovat. Nejste vy z FB stranek Lietame z Kosic/ Flying from Kosice?
Bůhví odkud to web bere. Jestli to není nějaký teoretický seznam kam umí JU vydat letenku skrz interlining s partnery jako Austrian, třeba
312+164 tisíc mi dává 476 tisíc, v článku se uvádí 447 tisíc cestujících, tak co je správně tedy?
Díky za upozornění. Nevšiml jsem si, že to mají v tiskové zprávě špatně. Poptám, co je tedy správně.
Zdravím Vás, tak doplňuji vyjádření manažera pro rozvoj obchodu KSC Juraje Totha: „Ten rozdíl dělají jiní cestující, kteří nepatří ani do kolonky scheduled ani charter, především tedy ti, kteří využívají general aviation.“
Pánové na letišti byli požádáni aby vzali do ruce kalkulačky, žádné všeobecné letectví samozřejmě záporných třicet tisíc lidí neodveze.