Výjimečně v květnu: Na dráze začíná prolongace nových režijek, potrvá jen měsíc

Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákPosunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Pro české železničáře a jejich rodiny začalo s příchodem května období, během kterého si musejí prodloužit platnost své režijky. Prolongace

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Train Driver

Historická vymoženost pane Sůra??? To nezní dobře. Zaměstnanecký benefit je lepší výraz. Myslím tím pro zaměstnance ČD….pro ty ostatní je to opravdu historická a nepochopitelná vymoženost….

Pavel

Chybicka se vloudila. Zavazadla si nohou pořídit i zaměstnanci SŽDC. Viz metodický pokyn

Miroslav Petřek

Režijní jízdné pro SŽDC – je to zvláštní, tato organizace má být nestranná, liberální ke všem dopravcům na trati. Pokud tedy mají zaměstnanci SŽDC režijky z ČD, a. s., jak mohou postupovat při své práci nezaujatě. Přeci se říká, čí chleba jíš, toho píseň …., Buď by zaměstnanci SŽDC měli režijky na všechny vlaky všech dopravců a nebo žádného. Zaměstnanecká výhoda by měla platit pouze pro ČD, a. s., vyjmul bych tedy ŠZDC, vládu (stejné mají své náhrady – nebo je přinutit jezdit vlakem, aby věděli, jak to vlastně funguje), ostatní firmy, které se pouze na ČD, a. s. přiživují.… Číst vice »

železničář v důchodu

„Režijky ano, ale jen pro ty, kteří mají s danou společnosti smlouvu o výkonu práce.“
Což ovšem byli až do oddělení SŽDC od ČD i všichni předchozí zaměstnanci ČD, kteří byli k SŽDC postupně a bez vlastního přičinění převedeni!

Rtep

Zazněl tu názor, že režijky jsou nehoráznost. Podotýkám, že jsem jen bývalý ajznboňák a režijku nemám.
Nemám auto a všude jezdím jen vlakama a autobusama – přesto bych měl v případné roli zaměstnance drah dilema, zda se mi režijka vůbec vyplatí. Já za vlaky utratím ročně tak okolo 1000 Kč a to jen tehdy, jedu-li na dovolenou na Slovensko.
Podobně to má určitě hodně lidí od dráhy a režijka je podle mne jedna z nejméně výhodných výhod pro zaměstnance. Mnozí si režijku platí ze zvyku a nevyužijí ji.

jouda

Tak za 1000 Kč ročně toho vlakem ani autobusem moc nenajedete. 🙂

Rtep

🙂
To třeba ne, ale jezdím přesto o dost víc, než odhadem tak 50% zaměstnanců drah.
Cesta z jižních Čech na východní Slovač a zpátky je ta tisícovka (maximálně). Do Prahy jednou ročně jedu raději autobusem, oproti vlakům tak 200 Kč ušetřím.
Odhaduji, že 70% současných zaměstnanců drah a jejich rodinek by bez režijky utratilo tak maximálně 600 Kč ročně. Moji rodiče drážní důchodci si režijku pořizovali asi 5 let přesto, že na tom museli dost prodělat. A nejsou v tom sami.
Proto nechápu povyk proti režijkám. Myslím, že na nich ČD neprodělává ani korunu. Možná i naopak.

Martinlt88

Zaměstnanci sždc- elektroúsek, zabezpečovací správa, traťovka jezdí vlakem denno, denně pro služební účely v pracovní době, mnohdy si musejí brát jízdní kola do vlaku, aby po vystoupení na místo údržby/práce dojeli. Kdyby měla sždc platit dopravci za každou jízdu dostaneme se na astronomické částky, už ať to klidně zavedou, ať tu trať pro čd, i jiné dopravce nemá kdo udržovat a třeba ji zavřou. Pochybuji, že na každé pracoviště dají o dvě auta navíc a budou platit benzín. Takže mám dále pochybnosti, že si režijku většina kupuje jen ze zvyku.

Petr

A hlavně mají režijky zbytečně na ministerstvu dopravy, včetně rodin, tam je to velké číslo

železničář v důchodu

Už dávno ovšem zdaleka ne všichni ministerští úředníci, ale jen ti, kteří mají v pracovní náplni něco společného se železnicí.

Otmar

Článek o ničem. K čemu je komu dobré toto vědět. Já mám jako zaměstnanec státní firmy k dispozici služební auto a to je podstatně větší bonus než nějaká režijka a nikde se o mně nepíše.

Jan Sůra

Majitelů režijek je přes 100 tisíc. Takže pro tyto lidi je to zajímavé.

železničář v důchodu

Jan Sůra: „Majitelů režijek je přes 100 tisíc. Takže pro tyto lidi je to zajímavé.“
Jenže právě tito lidé všechny potřebné informace už skoro měsíc mají a nemusejí čekat na to, až je kdokoli a navíc jen ve zcela neúplné podobě zveřejní ve obecně dostupném médiu (které navíc naprostá většina „režistů“ stejně ani nesleduje) se zjevným cílem (především) povzbudit mezitím usínající nevoli závistivých „nerežistů“.

Michal

Železničář v důchodu si přečte Obzor a má hned jasno ..

železničář v důchodu

Michal:
Proč by měl (nejen) železničář v důchodu číst Obzor? To je sice možná dobrý informační zdroj pro laiky typu Michal, kteří se jeho obsahem „rajcují“, ale normální lidé si potřebné informace dovedou sehnat přímo bez využívání podobných „zprostředkovatelů“.

Lukáš

A oni se diví že na železnici chodí čím dál tím méně lidí ??Idioti ..Kdyby to zdražili ?okay ?ale „“bonus“za 690 ??to je vtip ??a ještě navíc do prosince ??Se někdo hodně zbláznil..A odboráři ?ti evidetně jdou na ruku každému návrhu který dostanou tupci

Matěj Vondřička

Nevím, z jakých statistik vycházíte, ale „železnicí chodí“ čím dál tím lidí více 😉

Johnny Gomez

Lukas:
Rezijky jsou nehoraznost!!!
Jeste jsem schopnej akceptovat nejakou procentualni slevu na jizdenku jako zamestnanecky benefit – ok bez problemu.. Ale aby doslova za par kacek vozili prdel i veskery rodinny proslusnici nebo dichodci je NEHORAZNOST!!!

Michal

Železničář v důchodu si přečte Obzor a má hned jasno ..

petr.r

Přejme jim to, když já jsem měl režijku na autobus, tak jsem ji ani na mhd nepoužil a nevím jestli jsem ty prachy vůbec projezdil. Ale musí tam být upřesněno, že když poruší přepravní podmínky bude zabavena.

Jiří2

No něco podobného předpis pro ty režijky (ČD Ok10 tuším) řeší. Ne tedy přímo porušení SPPO, ale podmínek daných předpisem se nárok odnímá…