Autobusy

Vyjel nový dopravce. Honzíkovy autobusy spojily Jablunkov s Brnem

Autobus Bova Star Futura společnosti Honzíkovy busy. Foto: Jan Širc
Autobus Bova Star Futura společnosti Honzíkovy busy. Foto: Jan Širc

Na seznamu dálkových tuzemských linek se objevila nová trasa nového dopravce. Společnost Honzíkovy autobusy začala od neděle jezdit na pravidelné lince Jablunkov – Brno. Zatím jednou denně.

„Dělal jsem v Jablunkově vedoucího střediska autobusové dopravy a viděl jsem, že tato relace je dlouhodobě zanedbávaná. Spojení vlakem není dobré, musí se často vícekrát přestupovat a je poměrně drahé,“ vysvětlil důvody ke startu nové linky majitel firmy Jan Širc.

Na linku nasadil autobus Bova Star Futura pro 53 míst. Klimatizovaný autobus má WC a připojení k internetu. „Nechtěl jsem jít cestou dalších služeb, pro které bych musel zaměstnávat k řidiči ještě další personál,“ dodal Širc.

Linka vyjíždí ráno z Jablunkova přes Třinec a Český Těšín do Frýdku-Místku, dál pokračuje do Brna přes Příbor a Olomouc. V cíli je po 3 hodinách a 40 minutách. Linka jezdí každý všední den a v neděli. Od pondělí do pátku ráno z Jablunkova a odpoledne zpět z Brna, v pátek ještě autobus stíhá otočku z Brna do Ostravy a zpět. V neděli jede z Jablunkova do Brna odpoledne, večer pak zpět.

Širc věří, že na linku přiláká i studenty, kteří dojíždí například z Frýdku-Místku do Olomouce. „Se startem státních slev přibylo studentů, kteří každodenně dojíždí,“ vysvětlil Širc. Základní jízdné při koupi on-line je 240 Kč. V případě vlaku stojí jízdenka u ČD 342 Kč z Návsí, u RegioJetu začíná jízdenka na vlak v kombinaci s přestupem v Olomouci 173-239 Kč. Honzíkovy autobusy využívají rezervační systém od Bileta.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

jako že hodně Hard Core autobus… dneska jsem s nima jel…No trochu vice profesionality bych doporucil.

Maso

Jel jsem tím včera OL-PV, v buse cca 10 lidí. Tiskárna nefungovala, řidič si psal na papírek maily lidí, aby jim pak mohl poslat na mail jízdenky… Bus v pohodě, akorát na dálnici to nebylo úplně pohodlné a vypadalo to, že se rozsype.

Michal

Ono to tak vypadá už z fotografie.

Leoš Konečný

No tak to musi byt bomba – stoleta Bova, kdyz se to rozsype, tak linka skocila. Prej nechtel jsem jit cestou dalsich sluzeb – no to nema cenu komentovat. To by musel byt jiny bus s jinym vybavenim a hlavne seznat lidi

jal

Před několika lety podobně spojila Jablunkov s Praho podobná linka, v médiích oslavovaná jako první přímé spojení s východem. Že jezdí vlaky, nějak zůstalo zamlčeno.:-)
Do roka skončila. Párkrát velké zpoždění, párkrát nedojel a lidi přestali jezdit…

Ondřej

No jo, ale to jezdil Hofmann.

Eda

🙂 Článek o jedné lince s jedním autobusem a možná i řidičem a zároveň ředitelem? … 🙂

petr.r

Nás to zajímá.

Martin

Jan Sůra A kdy si pan Širc udělal řidičské oprávnění na autobus s profesákem???

Dominik

Vzhledem k tomu, že je to linka nad 50 km a dle JŘ nemůžou vyjít bezpečnostní přestávky, potřebuje řidiče minimálně dva na den. A pochybuju, že je má. Opravdu profík.

Praguerunner

V případě rozdělení jízdenek a nákupu na eshop lze s CD jet z Navsi do Brna už za 252,-Kc

Patrik

Tedy stále o 12 Kč dráž než s novým dopravcem. Bohužel nucené rozsekávání jízdenek je to, čemu chtějí advokáti ČD zabránit a je to tedy špatně, přeci jen kilometrický tarif ČD je to nejlepší, co může českou železnici potkat.

Praguerunner

Je to více. Musí se navíc kupovat na eshopu a asi i v předstihu. Ale vadil mi klasický přístup zdejšího webu, že se neuvádí to, co se nehodí. 🙁

petr.r

v každé diskuzi je deset diskutujících, co napadá, že si budou muset kupovat ři jízdenky z aše do jablůnky a vy tady něco o dělených jízdenkách.

Coudy

Ale když u RJ uvádíte ceny od low-cost po relax tak u ČD by jste měl uvádět ceny s IN 25 a IN 50 neb u RJ to jsou přeci nabídky k IN kartám jak říká Jančura a tak to i uvádí MD a cestující s IN 100 to má na den za cca 55Kč

Josef Petrák

Alternativa k Inkartám je kreditové jízdné, ne vozové třídy/standardy.

Coudy

Z odpovědi z MD
Bylo nám vysvětleno, že společnost neprovozuje vozy 1. třídy, pouze vozy 2. třídy, přičemž oba tarify (Relax, Standard a Low-cost) jsou pouze obchodní nabídky dopravce postavené proti různým obchodním nabídkám konkurenčních dopravců – zejména pak IN Kartám a Včasným jízdenkám ČD, což do značné míry také byly, resp. jsou různé programy uplatňované pod 2. vozovou třídou.

Coudy

Tak jsem u RJ kounul na tu kreditovou jízdenku a neřekl bych že to je alternativa k IN kartě. IN karta je na 6let bez jakékoliv aplikace ale tu kredtitku vám po dvou mesísích smažou když nikam tu dobu nejedete nebo si tam musíte poslat peníze aby vám ji nezušili.

Je možné si nechat Kreditovku bez kreditu?

Kreditová jízdenka je platná od provedení první peněžní transakce. Jakmile tedy přes svou jízdenku provedete alespoň jeden nákup jízdenky nebo vklad na jízdenku, je platná. Pokud do dvou měsíců od registrace neprovedete nákup jízdenky nebo vklad kreditu, bude účet automaticky smazán.

Pibik

Každé zahuštění sítě se cení, nižší cena než ČD, srovnatelná rychlost, nulový přestup. Píšu si do katalogu. Jistě motivací bude ten burešův tarif, takových dopravců možná vznikne krátkodobě vícero, pojedou se třeba i černé duše…

petr766

Za chvíli mu tam vlítne vrchní kopírovač všeho Flixbus a bude „vymalováno“…..

Apollo

Panu bývalému jednateli jednateli DPFM to s Pobuckym nevyšlo tak si sežene dvě starý brány a snaží se konkurovat Regiojetu 😂😂😂😂 to je vážně na palici co se děje v Moravskoslezském kraji
Jen pro oživení přidávám odkaz aby se vědělo kdo je majitel Honzikovych autobusu ‚
http://www.nasefrydeckomistecko.cz/zpravy-31/dopravni-podnik-se-stal-cernou-dirou-na-penize-

petr766

Když je tam Regio sám, je to špatně, protože má monopol. Když přijde někdo, kdo může být částečně konkurencí, je to taky špatně. Pokud bude dopravce vypravovat autobusy spolehlivě, měli bychom být rádi za každou novou linku (spoje) v dnešní době, ne? Zvláště když je tu Zelený mor, který dělá z dopravy totální chaos.

Jiří

Má zajištěnou zálohu? Jakákoli komplikace a budou cestující nahraní.

petr.r

Pokazí? koupí další bovu, dovozce petřík ti jich doveze kolik chceš i se smluvním zajištění záloh.

Petr

Však on se Míša Pobucký sého vlkého snu o dopravním podniku nevzdá,toho bych se nebál. 😀

Apollo

To je jasný že se ho nevzdá 😂 dyt pořád za DPFM produje a nějak se mi nedaří …. Honzík dostal na oko zlatého padáka ale stejně na oko je dělí velké přátelství 😂😂😂

Thom

Honzíkova cesta. Spojení Jablunkov – Brno je zanedbáváno a vlakem se musí několikrát přestupovat (rozuměj: 1x přestup, z toho naprostá většina trasy po koridoru). Přijde mi, že je také hodně zanedbáváno spojení např. Horní Heřminovy – Brno nebo Staré Město pod Sněžníkem – Brno… aneb z vesnici do vesnici

Michal

Závidíte. Jednou to natáhne až do Bukovce a možná i do Hrčavy.

Jan Sova

Jede záhadně v 05:30 ráno, pak dva dny nic a pak 14:30 ve směru Jablunkov – Brno

Partneři

Škoda transportation