Výhybka je hotová, koridor v Prosenicích je znovu plně průjezdný
Obnova výhybky v Prosenicích. Pramen: Správa železnic
Úsek byl poničen ve čtvrtek 13. ledna boční srážkou dvou nákladních vlaků, místem se jezdilo po jedné koleji.
Tady jsem vyštrachal fotky, když se na opačném zhlaví pokládla ta výhybka na 160 km/h do odbočky:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Kolejova_spojka_na_160_km_h_do_odbocky_v_Prosenicich_-_dokoncovaci_prace_stav_22.5.2020
A přímo z její pokládky:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Pokladka_vyhybky_pro_160_km_h_do_odbocky_v_zst_Prosenice_-_22.5.2020/
Ještě jedna galerie z pokládky:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Druha_vyhybka_na_160_km_h_do_odbocky_v_Prosenicich_polozena_-_22.4.2020/
Výhybka co má 77tun? Asi jsem nějak mimo, nebo se mi to nezdá…
Přijde vám to málo nebo hodně?
Jestli hodně, tak je potřeba si uvědomit, že pár metru ta výhybka měří a ty železné kolejnice a betonové pražce něco váží.
Jasně ta délka jistě dělá hodně, ale i tak mi přijde 77tun poněkud hodně
Kolik by posle Vás měla vážit 60 metrů dlouhá výhybka? Metr kolejnice (UIC 60) váží něco málo přes 60kg + Pražce (PB 3), který váží jeden cca 280 kg… To ta hmotnost naskáče jak nic 😀
Normy uvádím orientačně, nevím co přesně za pražce a kolejnice na výhybku použili.
A ve výhybce je cca dvakrát tolik železa na metr než v průběžné koleji.
A pražce budou v průměru taky dvakrát delší.
U výhybek záleží na délce, tato má cca 66 m (R=1200m pro 100 km/h do odbočky). Pokud si to chcete propočítat:
-kolejnice (jazykové, srdcovkové, standardní) cca 60-88 kg/m, na každém metru délky jsou 4 kolejnice
-betonové pražce po 60 cm, hm. 400 – 750 kg (dl. 2,6 – 4,7 m)
-podkladnice na každém pražci cca 4x 6 kg
A to ještě část od hrotu cirka 20 metrů zůstala původní. Neměnila se celá výhybka, jak se zcela záměrně všude uvádí. Při jízdě vlakem kolem, každé jen trochu pozorné oko pozná, co je nové a co zůstalo.
Záměrně? Chcete tady davu vysvětlovat jaké má části výhybka?😁😁😁