Vyhořelému minibusu za rok na tachografu ubylo 100 000 km. Stejný typ hořel dopravci už dříve
Požár minibusu dopravce About me. Foto: Jan Böhm
Minibus byl den před vzplanutím na servisní prohlídce, samotnou STK pak prošel před dvěma týdny.
BTW nestačí se tachoMETR ani tachoGRAF, nýbrž ODOmetr. Tachometr je doslova rychloměr.
Výrobce neexistuje? Je to Iveco, SKD je „jen“ karosárna, která dělala skříň. Soudruh majitel lze, jak když Rudé Právo tisklo.
Hm, jezdil jsem leta na stejnou STK s os. autem, které jsem kupoval v r. 2013 nové. Letos jsem ho prodával. Potencionální nový majitel si auto prolustroval a zjistil „stočený“ tachometr. Označil mne za podvodníka a od koupě odstoupil. Zkontroloval jsem protokoly z STK a bylo to tak. Naštěstí jsem měl všechny protokoly z STK k tomu autu. Na jednom papíru byl záznam z STK a z druhé strany záznam ze stanice ME na stejném místě. A rozdíl mezi stavy (tachometru) byl 40 000 Km. Napsal jsem tedy stekle laděný email na ředitelství oné společnosti a doložil kopiemi protokolů. Omluvili… Číst vice »
Udělal vám dobrou věc a vy se mu takhle odvděčíte!
Ono je vidět, že k překlepu došlo i 9.7.2019 u zápisu SME. Ten, kdo zadával data do systému, tak mu unikla „2“ při zadávání 122 tiskm.
Výroková logika „muselo to být výměnou tachometru, proč bychom sami sobě stáčeli tachometr“ je totožná s „musel jsem to říct takhle, co bych taky mohl říct jiného“…
Tak to byla jedna pohádka , a tu o Smolíčkovi znáte ???
To nebylo elektroauto. Ty hoří prej nejvíc.
To je jen mediální obraz.
na te lince moc lidi nejezdi. takovej vejmysl aby se jezdilo. Kdyz jeste neexistovala tahle firma tak tahle linka taky nebyla
Jel jste s tim nekdy? Nebo jenom placate nepodlozene nesmysly od stolu?
About ME je zvláštní firma…
Podivně získává zakázky, má nějakou zvláštní ochranu od ROPIDu. Zejména linka 194 je ostuda pid. Technický stav autobusů není nejlepší. Ale všechno je v naprostém pořádku 🙃
117 je taky linka na sračky. Naše děti si vedou statistiku poruch busů z cest do a ze školy.
😀
dříve patřila firma paní Bémové
Fakt?
Linka 194 má reklamu na bordel, akorát těžko říct, který.
Ano, to vrakoviště tam je nevídané – jednu dobu (i cca před rokem) jezdil i bus s prošláplou podlahou u první sedačky (za předními dveřmi).
Naštěstí už jim asi kixlo tolik busů, že museli začít nakupovat nové. Jsou to sice stejné vergly jak ty předchozí, ale zatím jsou aspoň nové.
Pro linku 166 (jako subdodavatel ?) nakoupily „vraky“ vyřazené u CDS Náchod.
Pravda, ale Čakovická radnice o tom nechce slyšet, jaká náhoda, že náš starosta je ze strany, kde byl i p. ex. primátor Pavel Bém, prostřední ze slavného tria jedné nejmenované strany, bohužel dokud nezmizí alespoň z křesla radního pro dopravu, tak není pomalu možnost to změnit a já bych se byl schopnej hádat, kolikrát jsem viděl jet ty žluťáky, jednou mě dokonce řidič požádal, ať mlátim do dveří, aby se otevřeli, to byla realita duben 2024, radši bych tam viděl Solaris délky 10,5 m, který jezdí na lince 159
no to je toho, tohohle si nikdo ani nevšim https://www.facebook.com/photo/?fbid=1365449637708701&set=a.941732356747100
Spíš všiml https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/lesna-pozar-autobus-20240829.html
Takto nízký nájezd má už 5 let…
Očividně ten tachograf je velmi poruchový, když ho musí každý rok měnit a každý rok zapomenou přetočit 😀
Takto nízký nájezd má už 5 let..
Tak pochopím, že z tunelu nebo kabiny na laně se evakuuje. Ale proč se tak poslední dobou říká i výstupu z vlaku nouzově zastaveného ve stanici nebo dokonce z autobusu, to fakt nee…
Protože:
Evakuace (z lat., česky „vyklizení, vyprázdnění“).
Tedy to není vystoupení, ale vyklizení dopravního prostředku v rámci ohrožení.
Takze na kazde konecne se autobus/vlak evakuuje (vyklizeni, vyprazdneni).
Jenom když zároveň dojde k zahoření… 🙂
Já vím že je vedro, ale ne.
Tak Iveco – co chcete…:-)
Vůz je přestavbou dodávky Iveco, přestavbu ale provádělo dnes již neexistující SKD a údržbu (nevím jesi úplně dobře)provádělo About Me, takže bych Ivecu úplně nenadával, jelikož i když to vypadá, že je shořelý bus menším společníkem Crosswaye, Urbanwaye a Streetwaye, ani s jedním se ani v továrně, ani při přestavbě nepotkal…
To streetway taky ne 😂😂
tohle napsal inteligent, kterýmu stačí nadpis a obrázek a takovýhle lidi volí
Nástavbu dělali češi, taky to podle toho vypadá jaká je to prasárna. To už i ta elektrika v sorce je líp udělaná.
i plnohodnotné autobusy IVECO dělají češi..akorát trochu jiní
Co s tím má Iveco společného? Člověče Vždyť se jenom ztrapňujete. Možná by bylo příští lepší mlčet.
Dodalo podvozky 😀
I když je fakt, že jiné vozy na stejném podvozku, i stejný typ autobuau s lepší údržbou, umí být lepší. 😀
About Me je opravdu katastrofická společnost. Dvakrát jsem psal stížnost na to, že jejich řidič během jízdy vesele a dlouze telefonoval s telefonem v ruce (bez odpovědi) a nedávno jsem jel s takovým starším řidičem, kdy jsem měl fakt strach. Neměl jsem pocit, že to má úplně v ruce, obrubníky i zaparkovaná auta míjel o milimetry a opravdu jsem se bál, že z té silnice spadne.
Navíc se u nich ještě občas vyskytnou vraky s manuální převodovkou, kde je jízda obzvlášť hrkavým utrpením.
Linky, u kterých hrozí výskyt jejich vozidel, používám výhradně v případě, že neexistuje alternativa, jinak ne.
Jj, telefonování za jízdy je u nich zcela běžná věc.
Kde se pořád bere ten midibus? Neřešil bych to, kdyby se to v článku neopakovalo tolikrát.
Buď napišme autobus, protože to ostatně je bus linka a nebudeme si hrát na pedanty; nebo správně napišme minibus, protože v té kategorii to v PIDu jezdí.
Jako midibusy jsou v Praze vedeny už „dospělé“, ale krátké autobusy – SOR BN 8,5 / ICN 9.5 / Solaris Urbino 8.9 LE…
Ano, při čtení titulku jsem očekával, že jim shořelo něco podobného (čemuž bych se vůbec nedivil, vzhledem k mým zkušenostem s nimi), ne tahle „minibus“ dodávka.
Něco podobného (krátká hrbatá SORka – jesti to bylo BN/CN z hlavy nevím) jim ale doopravdy shořelo – jen se to stalo o pár měsíců zpátky…
SORky CN jim shořely rovnou dvě
Tak závada se může projevit i po technické kontrole, je dost naivní si myslet, že samotná technická tomu zabrání. Totéž u DPP, kterému taky hořely autobusy, 2 krátce po sobě.
Až se zjistí, proč to zahořelo…
Tipuju zastaralost a neúdržba.
Fakticky firma SKD Trade neexistuje? Stránky má pořád aktivní, nic o úpadku jsem nenašel (ale nehledal jsem zase moc intenzivně). Každopádně těžko říct co by k tomu řekla, má to standardní Iveco „předek“, tedy je to věci „únavy materiálu a údržby“.
Tak jsem dostal kopec mínusů, ale nikdo neráčil na otázku odpovědět. Tak nevím jestli to znamená, že existuje nebo že už neexistuje jak tvrdí pan Novotný. 😀
No, puvodne bus vyrable firma Stratos Auto na podvozku Iveco Daily, az do roku 2011, kdy vyrobu odkoupila SKD Trade a ta autobusouvo divizi prodala v roce 2017 firme Dekstra.
Zalezi tedy na tom kdy a od koho About Me vozy koupila a kdo je vyrabel a kde, i vyroba se presouvala.
Fa. SKD trade existuje, ale uz ne jeji autobusova divize, zameruji se na komponenty pro kolejova vozidla.
Jo takhle, to jsem nevěděl to s autobusovou divizí, díky za vysvětlení.
„samotnou STK pak prošel před dvěma týdny, a byl tak v dobrém stavu.“ – vzhledem k obecně známým rozšířeným podvodům na STK tato dedukce rozhodně nemusí platit.
Tak tak… https://x.com/LiborFleis
STK vám fakt nezaručí, že autobus druhý den nelehne popelem, nechápu, kde se bere ta iluze, že STK všemu zabrání, to je prostě taková místní modla. Jen připomenu, že nedavno v Plzni vyhořel prakticky novej kloubovej Solaris. Asi STK noo..
2.12.2020 PK – Transbusu shořel 12m Irisbus Crossway v Trutnově na autobusovém nádraží. I tehdy pár dní po STK
Lesti oni ty stk nejsů tak trochu jak nálože s časovanů roznětků
Tak samozřejmě při milionech kontrol najdete vždycky pár případů, kdy něco chcípne brzo po kontrole, to ale není pravidlem. Technická kontrola, pokud je řádně provedená, tak má zajistit vysokou pravděpodobnost, že vozidlo vydrží ve slušném stavu do příští prohlídky. To je podstata revizí a kontrol všech technických zařízení. A víme jak u nás fungují STK a jak jim prochází falšování emisních měření.
Tacho je jedna věc, ale člověka by zajímalo: 1. kolik už jim toho shořelo, 2. co s tím hodlají dělat. Tolik požárů neměl ani Hotliner…
Psal jsem to pod minulým článkem, mělo by to být dohromady pět vozů. Dvě maly Sorky a tři tyhle „minibusy“.
https://zdopravy.cz/v-praze-shorel-na-lince-mhd-midibus-about-me-nikdo-nebyl-zranen-217959/#comment-1425609 a https://zdopravy.cz/v-praze-shorel-na-lince-mhd-midibus-about-me-nikdo-nebyl-zranen-217959/#comment-1425613
Já v tom výpisu vidím dva skoky dolů, první už 9.7.2018 na 12 tisíc kilometrů. Jinak ten přírůstek je pravidelný, ročně tak 20 tisíc, a najednou 163 tisíc. Hele nestalo se náhodou, že servis při instalaci tachometru prostě namísto 260 tisíc dal třeba jen 160, prostě někdo se uklepnul na nejvyšším čísle. Nebo nebyl použitý tachometr z jiného vozidla? Protože tohle nevypadá na start od nuly, roky předtím 20 tisíc a najednou by to bylo 160? Každopádně bych v tom nehledal nějaký podvod, pokud by dopravce měl nějaký zájem, tak spíš stáčet tachometr nahoru (něco jako mají taxikáři turbo) protože… Číst vice »
Tak nějk, proč by dopravce stáčel kilometry sám sobě.
Linka se snad fakturuje podle mapy a ne podle tachografu na vozidle, vždyť to vozidlo mohlo jezidt na více linkách, nebo naopak stát v servisu a místo něj náhrada.
Proč by stáčel kilometry sám sobě?
No mně v autě mění olej a dělají různý servis vždy po ujetí X kilometrů. Pokud bych chtěl ušetřit (byť s rizikem zanedbané údržby), stáhnu si tachometr.
A co třeba kvůli tomu, aby měli omlazený vozový park a mohli se přihlásit do výběrového řízení, kde je podmínkou nájezd a stáří vozidel?
na nájezd nehraje jen stáří busu rozhoduje u DP jezdí vozy i s 1 milionem km za rok najede i 80 000 km
Možná sny od pojišťovny dostal více peněz.
No, pokud ten ojetý bus bude někdo ochoten koupit, milerádi mu ho místo šrotování prodají, ne? A k tomu aby ho někdo chtěl se nízký stav tachometru může hodit…
Toho 9.7.2019 to teda stočili a ještě ten samý jeden dokázali najet 110014km. To by mělo být Guinnessově knize.
Nahodou, previezt sa s Aboutimi vylagrovanymi vrzgajucimi crepmi na 194 je pre mna povinna jazda pri kazdej navsteve Prahy, mrzelo by ma, keby tu linku nebodaj dali niekomu normalnemu…
Přemýšlím, která linka má nejhorší parametry průjezdnosti v poměru k autobusu. Napadají mě tak 12m na 155.
Pěkný příběh o tom, jak se z About me stává About flame… 🤭
Ale ten napis About me dobře vypovídá o firmě, mohl by být doplněn o fotografii shořeleho autobusu.
No kdyby jste viděl jejich parkoviště, zaměstnance a vedení firmy pochopíte, že jde o chráněnou dílnu, ZTP a berou vás hned.
Proč se ve vozidlech nepoužívají nepřepsatelná úložiště pro počítadlo kilometrů? Paměť typu PROM o velikosti 2 nebo 4 megabity, a za každý kilometr se jeden bit přepíše z 1 na 0, přičemž přepsání 0 zpět na 1 není technicky možné. Na tomhle principu kdysi fungovaly předplacené karty do telefonních budek.
To by jste od lidí co zrušily velký techničáky chtěl moc…
Vy jste zlej. Podívejte se, jak hezky si žije majitel autobazaru nebo spediční firmy. A vy byste mu to chtěl vzít? A co chudáci obyčejný, lidi, kdo si od vás koupí Octávku s půlmíčem na budíku?
A proč jo? Tak si tu PROM vyměnim za EPROM nebo EEPROM. Nebo jí vyměním za prázdnou. Nebo budu blokovat zápis … atd atd.
Že kdysi byly i nekonečné telefonní karty jste neslyšel?
Samozřejmě by to bylo poněkud sofistikovanější zařízení, než telefonní karta. Ne nějaká krabička navíc, ale integrální součást auta. Brání se dnes vůbec nová auta úpravám softwaru (čipování), tj. co není digitálně podepsáno automobilkou, to řídící jednotka neakceptuje?
Se zákonem zakáže, aby se PROM pokazila, pokud se tak stane, tak se vozidlo bude muset vyřadit. My už tu MHD zlikvidujeme a pak budou muset všichni vlakem.
„Proč se ve vozidlech nepoužívají nepřepsatelná úložiště“
Článek četli? Při výměně tachografu (i s tím úložištěm) … to jaksi fungovat nebude.
Lokální počítadlo vždy půjde nějak obejít např. výměnou příslušné jednotky, jako v tomto případě. Leda, když by vozidlo online odesílalo údaje do nějakého centrálního evidenčního registru.
I to se dá ohlídat. Řídící jednotka by byla napevno spárována s vozidlem, a v případě závady by výměnu směl provést pouze výrobce, a o výměně by musel být proveden úřední záznam.
Šlo by to vyřešit (a třeba Apple to vyřešené má, ono se to technické řešení ve stamilionech prodaných kusů rozpustí) – otázka je, jaký problém by to konkrétně u autobusů MHD vyřešilo.
Tak! Centrální evidence kilometrů! Zadal bych to Pirátům a všechen problém se silniční dopravou bude vyřešen. Už se nehne ani kolo.
Nebo kopírováním údajů do víc elektroniky ve vozidle.
U novějších aut může být haunumero na tachometru, při připojení na diagnostiku je vidět nesoulad.
U náklaďáků a autobusů nemá cenu řešit km, ale motohodiny ty zůstávají v řídící jednotce motoru. Ty vypovídají o provozu víc a když se to porovná tak jde odvodit průměrná rychlost. Takhle se dalo zkontrolovat jak moc auto jezdilo na magnet, protože nebyl žádný signál o jízdě jen naskakovaly mth a km žádné. Není pohyb nejsou km.
A taky si pamatuju, jak se z nich dělaly „věčné“ karty 🙈
Tady něco smrdí…
Ten bus rozhodně