Vyhořelému midibusu za rok na tachografu ubylo 100 000 km. Stejný typ hořel dopravci už dříve

Požár midibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár midibusu dopravce About me. Foto: Jan Böhm

Midibus byl den před vzplanutím na servisní prohlídce, samotnou STK pak prošel před dvěma týdny.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hoho

na te lince moc lidi nejezdi. takovej vejmysl aby se jezdilo. Kdyz jeste neexistovala tahle firma tak tahle linka taky nebyla

pes.387

About ME je zvláštní firma…
Podivně získává zakázky, má nějakou zvláštní ochranu od ROPIDu. Zejména linka 194 je ostuda pid. Technický stav autobusů není nejlepší. Ale všechno je v naprostém pořádku 🙃

qěcy

117 je taky linka na sračky. Naše děti si vedou statistiku poruch busů z cest do a ze školy.

vlk
Jan

Takto nízký nájezd má už 5 let…

Jan

Takto nízký nájezd má už 5 let..

jva

Tak pochopím, že z tunelu nebo kabiny na laně se evakuuje. Ale proč se tak poslední dobou říká i výstupu z vlaku nouzově zastaveného ve stanici nebo dokonce z autobusu, to fakt nee…

Y.K.

Protože:
Evakuace (z lat., česky „vyklizení, vyprázdnění“).

Tedy to není vystoupení, ale vyklizení dopravního prostředku v rámci ohrožení.

Surcuf

Tak Iveco – co chcete…:-)

silenysotous

Vůz je přestavbou dodávky Iveco, přestavbu ale provádělo dnes již neexistující SKD a údržbu (nevím jesi úplně dobře)provádělo About Me, takže bych Ivecu úplně nenadával, jelikož i když to vypadá, že je shořelý bus menším společníkem Crosswaye, Urbanwaye a Streetwaye, ani s jedním se ani v továrně, ani při přestavbě nepotkal…

Karlovac

tohle napsal inteligent, kterýmu stačí nadpis a obrázek a takovýhle lidi volí

Tonda

Nástavbu dělali češi, taky to podle toho vypadá jaká je to prasárna. To už i ta elektrika v sorce je líp udělaná.

Tomáš R.

About Me je opravdu katastrofická společnost. Dvakrát jsem psal stížnost na to, že jejich řidič během jízdy vesele a dlouze telefonoval s telefonem v ruce (bez odpovědi) a nedávno jsem jel s takovým starším řidičem, kdy jsem měl fakt strach. Neměl jsem pocit, že to má úplně v ruce, obrubníky i zaparkovaná auta míjel o milimetry a opravdu jsem se bál, že z té silnice spadne.
Navíc se u nich ještě občas vyskytnou vraky s manuální převodovkou, kde je jízda obzvlášť hrkavým utrpením.
Linky, u kterých hrozí výskyt jejich vozidel, používám výhradně v případě, že neexistuje alternativa, jinak ne.

Juraj

Kde se pořád bere ten midibus? Neřešil bych to, kdyby se to v článku neopakovalo tolikrát.

Buď napišme autobus, protože to ostatně je bus linka a nebudeme si hrát na pedanty; nebo správně napišme minibus, protože v té kategorii to v PIDu jezdí.

Jako midibusy jsou v Praze vedeny už „dospělé“, ale krátké autobusy – SOR BN 8,5 / ICN 9.5 / Solaris Urbino 8.9 LE…

Michy

Ano, při čtení titulku jsem očekával, že jim shořelo něco podobného (čemuž bych se vůbec nedivil, vzhledem k mým zkušenostem s nimi), ne tahle „minibus“ dodávka.

silenysotous

Něco podobného (krátká hrbatá SORka – jesti to bylo BN/CN z hlavy nevím) jim ale doopravdy shořelo – jen se to stalo o pár měsíců zpátky…

Hhh

SORky CN jim shořely rovnou dvě

Jiří Kocurek

Tak závada se může projevit i po technické kontrole, je dost naivní si myslet, že samotná technická tomu zabrání. Totéž u DPP, kterému taky hořely autobusy, 2 krátce po sobě.

Až se zjistí, proč to zahořelo…

Y.K.

Fakticky firma SKD Trade neexistuje? Stránky má pořád aktivní, nic o úpadku jsem nenašel (ale nehledal jsem zase moc intenzivně). Každopádně těžko říct co by k tomu řekla, má to standardní Iveco „předek“, tedy je to věci „únavy materiálu a údržby“.

mgr.pavel

„samotnou STK pak prošel před dvěma týdny, a byl tak v dobrém stavu.“ – vzhledem k obecně známým rozšířeným podvodům na STK tato dedukce rozhodně nemusí platit.

Michy
Ares

STK vám fakt nezaručí, že autobus druhý den nelehne popelem, nechápu, kde se bere ta iluze, že STK všemu zabrání, to je prostě taková místní modla. Jen připomenu, že nedavno v Plzni vyhořel prakticky novej kloubovej Solaris. Asi STK noo..

Radek

Tacho je jedna věc, ale člověka by zajímalo: 1. kolik už jim toho shořelo, 2. co s tím hodlají dělat. Tolik požárů neměl ani Hotliner…

Petr

Já v tom výpisu vidím dva skoky dolů, první už 9.7.2018 na 12 tisíc kilometrů. Jinak ten přírůstek je pravidelný, ročně tak 20 tisíc, a najednou 163 tisíc. Hele nestalo se náhodou, že servis při instalaci tachometru prostě namísto 260 tisíc dal třeba jen 160, prostě někdo se uklepnul na nejvyšším čísle. Nebo nebyl použitý tachometr z jiného vozidla? Protože tohle nevypadá na start od nuly, roky předtím 20 tisíc a najednou by to bylo 160? Každopádně bych v tom nehledal nějaký podvod, pokud by dopravce měl nějaký zájem, tak spíš stáčet tachometr nahoru (něco jako mají taxikáři turbo) protože… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak nějk, proč by dopravce stáčel kilometry sám sobě.
Linka se snad fakturuje podle mapy a ne podle tachografu na vozidle, vždyť to vozidlo mohlo jezidt na více linkách, nebo naopak stát v servisu a místo něj náhrada.

mgr.pavel

Proč by stáčel kilometry sám sobě?

No mně v autě mění olej a dělají různý servis vždy po ujetí X kilometrů. Pokud bych chtěl ušetřit (byť s rizikem zanedbané údržby), stáhnu si tachometr.

Jirka

A co třeba kvůli tomu, aby měli omlazený vozový park a mohli se přihlásit do výběrového řízení, kde je podmínkou nájezd a stáří vozidel?

Marian

Možná sny od pojišťovny dostal více peněz.

slsp

Nahodou, previezt sa s Aboutimi vylagrovanymi vrzgajucimi crepmi na 194 je pre mna povinna jazda pri kazdej navsteve Prahy, mrzelo by ma, keby tu linku nebodaj dali niekomu normalnemu…

Pán jeskyně

Pěkný příběh o tom, jak se z About me stává About flame… 🤭

Kamui

Proč se ve vozidlech nepoužívají nepřepsatelná úložiště pro počítadlo kilometrů? Paměť typu PROM o velikosti 2 nebo 4 megabity, a za každý kilometr se jeden bit přepíše z 1 na 0, přičemž přepsání 0 zpět na 1 není technicky možné. Na tomhle principu kdysi fungovaly předplacené karty do telefonních budek.

digi

To by jste od lidí co zrušily velký techničáky chtěl moc…

Nose Peak

Vy jste zlej. Podívejte se, jak hezky si žije majitel autobazaru nebo spediční firmy. A vy byste mu to chtěl vzít? A co chudáci obyčejný, lidi, kdo si od vás koupí Octávku s půlmíčem na budíku?

rodilyslavkovak

A proč jo? Tak si tu PROM vyměnim za EPROM nebo EEPROM. Nebo jí vyměním za prázdnou. Nebo budu blokovat zápis … atd atd.
Že kdysi byly i nekonečné telefonní karty jste neslyšel?

Kamui

Samozřejmě by to bylo poněkud sofistikovanější zařízení, než telefonní karta. Ne nějaká krabička navíc, ale integrální součást auta. Brání se dnes vůbec nová auta úpravám softwaru (čipování), tj. co není digitálně podepsáno automobilkou, to řídící jednotka neakceptuje?

Jiří Kocurek

Se zákonem zakáže, aby se PROM pokazila, pokud se tak stane, tak se vozidlo bude muset vyřadit. My už tu MHD zlikvidujeme a pak budou muset všichni vlakem.

Jiří Kocurek

„Proč se ve vozidlech nepoužívají nepřepsatelná úložiště“

Článek četli? Při výměně tachografu (i s tím úložištěm) … to jaksi fungovat nebude.

cbtrk

Lokální počítadlo vždy půjde nějak obejít např. výměnou příslušné jednotky, jako v tomto případě. Leda, když by vozidlo online odesílalo údaje do nějakého centrálního evidenčního registru.

Kamui

I to se dá ohlídat. Řídící jednotka by byla napevno spárována s vozidlem, a v případě závady by výměnu směl provést pouze výrobce, a o výměně by musel být proveden úřední záznam.

czhunter

Šlo by to vyřešit (a třeba Apple to vyřešené má, ono se to technické řešení ve stamilionech prodaných kusů rozpustí) – otázka je, jaký problém by to konkrétně u autobusů MHD vyřešilo.

Jan

Tady něco smrdí…

Tommy

Ten bus rozhodně