Vyhodnocení standardů kvality PID: Nejlepší jsou Martin Uher a pražský dopravní podnik
Autobus Pražské integrované dopravy. Pramen: IDSK
Všichni dopravci splnili standard „Teplotní komfort“, naopak největší potíže měli dopravci s řádným „Informováním ve vozidlech“.
A bude taky hodnocení kvality práce IDSK? Počet ztracených a nevyřízených podnětů, stav označníků zastávek, které které předloni kompletně převzali do své správy, jistě by se našla i nějaká kritéria kvality zajištění garantovaných přestupů a dispečerského řízení vůbec, kvalita tvorby jízdních řádů a návazností, kvalita a funkčnost informačních panelů, kvalita dát o aktuální poloze spojů a výpadcích atd.
Uff, ICOM a 100% funkčnost odbavovacích zařízení?!? To asi žádný z mystery shopperů nejel s lítačkou (nebo jinou Mifare kartou).
I těch 84% ČSAD Benešov je extrémně přehnaných, vždyť už tu bez placení jezdí půlka okresu.
No tak hlavně že to Ropidu nevadí..
Možná je to tak, že když odbavovací zařízení není v činnosti, tak se to nehodnotí 😀 Holka jednu dobu jezdila s platební kartou, coby nosičem kupónů a několikrát jí řidič málem nevzal.
Trošku smutné, že se nejlepší dopravci nepromítají do soutěží. Jestli Martin Uher ztratí svoje výkony na Mníšek, tak to bude velká kvalitativní ztráta.
Můžete to prosím napsat čitelné i pro laiky? Díky moc.
Ve výběrku na Mníšecku nenabídl Uher nejnižší cenu a proto hrozí ze oblast vyklidí. Cena není jediný parametr, ale patří mezi klíčové.
To je právě ono. Za nejnižší cenu nemůže nikdo soudný čekat nejlepší kvalitu.
Ale kraji nejde o kvalitu, kraji jde o co nejnižší cenu a o to, aby něco získali zpět na pokuta h za nedodržení standardů.
Jo, a ještě se pochválí, jak to tomu zlému dopravci natřeli. Realita nejen ve Středních Čechách.
pokud vím, tak cena je právě jediný parametr……
Jediný porovnávací parametr. Ovšem jsou i minimální, čili kvalifikační požadavky.
Nemyslím si, že by stáří vozidla měl být nějak důležitý ukazatel. Může být vozidlu třeba 25 let a může být v lepším stavu než vozidlo. kterému je 5 let. O pohodlnosti sedaček atp. ani nemluvě. Na třetím místě ČSAD Polkost – ale jen kvůli tomu, že jedno vozidlo mají starší 15ti let. Ale stejně by mě docela zajímalo, jakým způsobem některé položky zjišťovali. Třeba na linkách 382 a 387, ať už ve směru do Prahy či z Prahy, prakticky nelze dodržet jízdní řád – protože autobusy kvůli ostatní automobilové dopravě naberou 5 až 10 (ale někdy i více) minut zpoždění.… Číst vice »
25 let starý autobus opravdu pohodlnější sedačky nemá. To je jen nostalgie. Zjišťovali plnění smluvních podmínek. Takže starší vozidlo, než ve smlouvě je jejím porušením. Jako by vám dodali něco jiného než jste si objednal a divili se, že jste to reklamoval.
No tak s těmi sedackami bych se hodně hádal. Konkrétně třeba ta šedivá kozenka z B732.
Tak proti B732 je i SOR vrchol pohodlí…
To má být jako pohodlné sezení?
Dodržení jízdního řádu – dá se hodnotit to co dopravce ovlivní.
Žádný odjezd s náskokem. Do výchozí zastávky přistavovat včas aby se stihlo odbavit. Zpoždění na odjezdu nikdy není delší než bylo zpoždění na příjezdu.(což ne každý dopravce dodržuje) Kde je čekačka, tam se neujede. Dodržovat typ vozu(nízkopodlažky).
Stáří je prostě zástupný parametr místo stavu. Stav se hodnotí dost těžko (objednatel není STK) a dopravci se pak hádají („to je ještě dobrý…“) – stáří se okecat nedá.
Taky mě mrzí vyřazování některých kusů, ale nedá se nic dělat.
Stáří je i ekonomický ukazatel. Ve zdravé firmě s hodně autobusy se průměrné staří motá kolem půlky životnosti. A moc by se mi nechtělo dlouhodobou smlouvu uzavírat s někým, kdo čeká až se mu výrobní prostředky rozpadnou(a věří že pak najednou sežene hromadu nových).
No tak snad nám na Mníšecku Uhera nenahradí ICOM… Nevíte kdy budou výsledky soutěže?
Už jsou a Mníšecko vyhrálo ČSAD Benešov neboli ICOM.