VELMI gratuluji spolku k tomuto kroku, jsou snad prvními (?) kdo vozy tohoto typu zachovají, tedy že tato řada úplně nezanikne, jak se to bohužel stalo s kdysi velmi rozšířenými maďarskými Bh-čky nebo „čtyřdveřovými Baikami“ Bp z Tatrovky 🙁
víta Klozík
1 rok
Rad jsem pomohl, vlastni vagony jsou důležité, zlevní to činnost do budoucna, drzim. LADOVI palce…
Vojtěch Suchan
1 rok
Já jen moc nerozumím tomu, proč se nekoupily třeba vozy 010, nebo rybáky. Vzhledem k hnacím vozidlům a typu provozu jsou rozhodně vhodnější.
Je potřeba začít vnímat, že pro více cca 90% populace jsou VŠECHNY pasažérské vlaky naprosto postradatelnou záležitostí, neboť pravidelně si cestu vlakem platí pouze cca 0,8 milionu obyvatel. Tož tuplem patrně budou postradatelné cesty vlakem do Malé Morávky.
Čili nádražáci si musí zvyknout, že na tom budou podobně jako letci = vydělají si POUZE tolik, kolik utrží od pasažérů.
Nebýt takových chlapů, kteří se vzdávají volna a zkoušejí běhat traily na Malou Morávku, byla by trať určitě definitivně uzavřena. Nemyslím si, že je nerozumné získat dotaci na sezónní vlaky. Jsem rád, že sehnali peníze na nákup vlastních kočárů a přeji jim hodně štěstí.
Vlaky klidně. Ale bez dotací. Neboť peníze na dotace nemáme. A půjčit si nemůžem, neboť jsme se zadlužovali kvůli vlakům už spoustu let.
Tož poskytovat takové služby, abych já jako pasažér chtěl zaplatit tisícovku za výlet, tak jako chci zaplatit tisícovku za výlet vlakem po vlečkách na Karvinsku.
Všichni kdo v tom vidíte šméčko – jeďte se podívat na práci železničářů – slezanů. Dělají to srdcem. Podpora z mé strany. A držím palce jak Spolku tak i Slezským zemským dráhám, kterým mimochodem velmi přeji převzetí úzké do Osoblahy, kde to národní popravce dosti (ne)zvládá.
Tož jsem zvědav, jak šotoblázni se smíří s tím, že tento dopravce jezdí po trati, která, myslím, nebere státní dotace = vlečky PKP na Karvinsku. Prostě ten pocit pasažéra, že je zákazníkem tedy pánem který dostává službu…. neboť už Baťa zjistil: „NÁŚ ZÁKAZNÍK = NÁŠ PÁN“.
Myslím to tak, že když tento dopravce dobře nacení jízdné a nabídne extra službu pasažérům, tak se tento dopravce možná ÚPLNĚ obejde bez dotací.
Víte kolik jim sype Moravskoslezský kraj za jízdy na Malou Morávku? V přepočtu cca 200 Kč za kilometr. A k tomu mají jízdné od cestujících. A jízdy po vlečkách jsou také dotovány krajem. Jízdné tam je také nemalé…
1. Ano, jízdy na vlečkách prý bývaly dotovány krajem (aktuální stav jsem nezjišťoval). Nicméně když jsme projížděli onou (obvykle obtížně přístupnou krajinou), tak to byl super zážitek, takže za vlečkovou jízdu bych klidně dal tisícovku na jednoho, až si výlet zopakujeme třebas za 5 let.
2. Ježdění málokapacitním vlakem po málovyužité trati do Malé Morávky vypovídá o názorech voličů v MSK. Já tam nevolím, tož mlčím. Kdybych volil v MSK, tak bych hlasoval PROTI takovým dotacím.
Z mého pohledu laika si tipnu, že se naplní slova Radima Jančury, že v ČR velmi dobře fungují banky, že obvykle na blbosti nepůjčují. Tož jsem zvědav, kde se vezmou peníze na některé nynější dotace, pokud na ně banky nepůjčí.
Když vidím, jak opatrně lidí vybírají z regálu, co si můžou dovolit, tož patrně většina lidí nedokáže zaplatit výrazně víc na daních = čili tipnu si, že většina lidí od státu chce, aby se ŠETŘILO, zejména aby se škrtly blbosti.
jaké dotace pro nádražáky ve výši 80miliard? Kraje a stát si objednávají tzv. základní dopravní obslužnost – vlakem i BUSy a u obou hradí prokazatelné náhradyúztáru nepokritou z jízdného, které často určují oni sami (integrované jízdné). Mezi BUsy a Vlaky je jedna podstatná nerovnost – první/BUSy v tzv. základní dopravní obslužnosti neplatí za užití cest/silnic (silničná daň a zejména mítné), ale vlakům je státní organizací Správa železnic (dříve SŽDC) účtován poplatek za užití každého kilometru tratí dle délky/váhy vlaku, o což mají vlaky vyšší náklady na provoz než BUSy!
Tak si ty dotace a daňové úlevy pro nádražáky spočítejte sám. Mě to za rok 2021 vyšlo na částku přes 80 miliard Kč.
A je známkou absence rozumu porovnávat vlaky a auta, když celková kapacita aut v ČR je zhruba 100x vyšší než kapacita železničních vlaků = vlak je doplňková forma dopravy, která dává smysl v některých tratích. V jiných ne.
Ano, normálně jezdí místo nabouraného PP. To víte, dráhy, nejsou schopny si ho opravit. Dokonce si ho samy nabouraly nárazem do auta. A to jim vůbec ještě nepatří.
Víte přece, že na křižovatce je nejlepší předvídat a mít oční kontakt s řidičem na vedlejší komunikaci. Když to fíra nedodržel a brzdil tak, že neubrzdil, je to jeho vina. Zvlášť, když je od ČD, ti jsou nejhorší.
Jak vyplývá ze zpráv o rušení tratí v kraji, silniční doprava má přednost.
VELMI gratuluji spolku k tomuto kroku, jsou snad prvními (?) kdo vozy tohoto typu zachovají, tedy že tato řada úplně nezanikne, jak se to bohužel stalo s kdysi velmi rozšířenými maďarskými Bh-čky nebo „čtyřdveřovými Baikami“ Bp z Tatrovky 🙁
Rad jsem pomohl, vlastni vagony jsou důležité, zlevní to činnost do budoucna, drzim. LADOVI palce…
Já jen moc nerozumím tomu, proč se nekoupily třeba vozy 010, nebo rybáky. Vzhledem k hnacím vozidlům a typu provozu jsou rozhodně vhodnější.
Byly by určitě turisticky zajímavější, ale už méně po ekonomické stránce.
Vozů 010 a „Rybáků“ je a bude zachovaných poměrně dost, ale Bdt snad není dosud žádné (?)…
Gratulace.
Teď jen doufat, že se po volbách neobjeví nějaký borecký, který způsobí, že se s vozy mohou fotit v kopřivách.
Je potřeba začít vnímat, že pro více cca 90% populace jsou VŠECHNY pasažérské vlaky naprosto postradatelnou záležitostí, neboť pravidelně si cestu vlakem platí pouze cca 0,8 milionu obyvatel. Tož tuplem patrně budou postradatelné cesty vlakem do Malé Morávky.
Čili nádražáci si musí zvyknout, že na tom budou podobně jako letci = vydělají si POUZE tolik, kolik utrží od pasažérů.
To by možná bylo fér, pokud by letci platili spotřební daň, povolenku i výrobu letadel.
Všechno bude.
Snaha se cení
Nebýt takových chlapů, kteří se vzdávají volna a zkoušejí běhat traily na Malou Morávku, byla by trať určitě definitivně uzavřena. Nemyslím si, že je nerozumné získat dotaci na sezónní vlaky. Jsem rád, že sehnali peníze na nákup vlastních kočárů a přeji jim hodně štěstí.
Vlaky klidně. Ale bez dotací. Neboť peníze na dotace nemáme. A půjčit si nemůžem, neboť jsme se zadlužovali kvůli vlakům už spoustu let.
Tož poskytovat takové služby, abych já jako pasažér chtěl zaplatit tisícovku za výlet, tak jako chci zaplatit tisícovku za výlet vlakem po vlečkách na Karvinsku.
Do Malé Morávky vlakem bych tisícovku nedal.
Naštěstí o tom Vy nerozhodujete :).
Všichni kdo v tom vidíte šméčko – jeďte se podívat na práci železničářů – slezanů. Dělají to srdcem. Podpora z mé strany. A držím palce jak Spolku tak i Slezským zemským dráhám, kterým mimochodem velmi přeji převzetí úzké do Osoblahy, kde to národní popravce dosti (ne)zvládá.
Souhlas.
tak drzeni palcu je jedna vec a druha je prispet. 🙂 doufam, ze jste tak ucinil…
On v tom tady někdo vidí šméčko?
Gratuluji!
Blahopřeji.
Tož jsem zvědav, jak šotoblázni se smíří s tím, že tento dopravce jezdí po trati, která, myslím, nebere státní dotace = vlečky PKP na Karvinsku. Prostě ten pocit pasažéra, že je zákazníkem tedy pánem který dostává službu…. neboť už Baťa zjistil: „NÁŚ ZÁKAZNÍK = NÁŠ PÁN“.
Myslím to tak, že když tento dopravce dobře nacení jízdné a nabídne extra službu pasažérům, tak se tento dopravce možná ÚPLNĚ obejde bez dotací.
Víte kolik jim sype Moravskoslezský kraj za jízdy na Malou Morávku? V přepočtu cca 200 Kč za kilometr. A k tomu mají jízdné od cestujících. A jízdy po vlečkách jsou také dotovány krajem. Jízdné tam je také nemalé…
1. Ano, jízdy na vlečkách prý bývaly dotovány krajem (aktuální stav jsem nezjišťoval). Nicméně když jsme projížděli onou (obvykle obtížně přístupnou krajinou), tak to byl super zážitek, takže za vlečkovou jízdu bych klidně dal tisícovku na jednoho, až si výlet zopakujeme třebas za 5 let.
2. Ježdění málokapacitním vlakem po málovyužité trati do Malé Morávky vypovídá o názorech voličů v MSK. Já tam nevolím, tož mlčím. Kdybych volil v MSK, tak bych hlasoval PROTI takovým dotacím.
Já bych hlasoval proti dotacím na provoz ochotnických divadel. Jsou sice kulturním obohacením, ale jsou málokapacitní
Tož hlasujte.
Z mého pohledu laika si tipnu, že se naplní slova Radima Jančury, že v ČR velmi dobře fungují banky, že obvykle na blbosti nepůjčují. Tož jsem zvědav, kde se vezmou peníze na některé nynější dotace, pokud na ně banky nepůjčí.
Když vidím, jak opatrně lidí vybírají z regálu, co si můžou dovolit, tož patrně většina lidí nedokáže zaplatit výrazně víc na daních = čili tipnu si, že většina lidí od státu chce, aby se ŠETŘILO, zejména aby se škrtly blbosti.
Jde o to, co kdo považuje za blbost. Někdo železnici, někdo ochotnická divadla, kam nikdo nechodí
a někdo obojí. Jako já.
ja považuji za blbost Olcitovo plácání bez hlavy a paty .
Jakože je plácáním, když se ptám, kde se vezme těch cca 80 miliard, které nahradí dotace pro nádražáky?
Jsou 3 možnost:
a) úspory desítky miliard
b) zvýšené tržby desítky miliard
c) kombinace.
Na nalezení řešení měli nádražáci desítky let. Ale dosud jsme žádné reálné řešení nečetl. Vy takové řešení znáte, prosím?
jaké dotace pro nádražáky ve výši 80miliard? Kraje a stát si objednávají tzv. základní dopravní obslužnost – vlakem i BUSy a u obou hradí prokazatelné náhradyúztáru nepokritou z jízdného, které často určují oni sami (integrované jízdné). Mezi BUsy a Vlaky je jedna podstatná nerovnost – první/BUSy v tzv. základní dopravní obslužnosti neplatí za užití cest/silnic (silničná daň a zejména mítné), ale vlakům je státní organizací Správa železnic (dříve SŽDC) účtován poplatek za užití každého kilometru tratí dle délky/váhy vlaku, o což mají vlaky vyšší náklady na provoz než BUSy!
Tak si ty dotace a daňové úlevy pro nádražáky spočítejte sám. Mě to za rok 2021 vyšlo na částku přes 80 miliard Kč.
A je známkou absence rozumu porovnávat vlaky a auta, když celková kapacita aut v ČR je zhruba 100x vyšší než kapacita železničních vlaků = vlak je doplňková forma dopravy, která dává smysl v některých tratích. V jiných ne.
Upřesním, že to je v přepočtu necelých 207 Kč/km.
Provoz v nepracovní dny od 1. 7. do 17. 9. = 12 víkendů + 2 sváteční dny = 26 provozních dní.
5 párů spojů v každý provozní den, každý spoj o 17 km = 170 km za den.
26 x 170 = 4420 km za sezónu.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/28176149/KUMSP010OXFI.pdf?backlink=we7ep
914360 Kč (kompenzace pro sezónu 2023) : 4420 (km) = 206,87 Kč/vlkm
Sypání přestane.
„chce teď stát ušetřit i odstavením některých lokálních tratí. To by se mělo nejvíc dotknout Moravskoslezského kraje.“
Nejspíš ty vozy koupili zbytečně.
Ale když bude plný vlak olcitů platících tisícikorunu, tak není problém.: – )
Jako jo, teď je cena těch starých vozů asi nejnižší. Obratem je můžou zapůjčit ČD, běžný cestující to nepozná.
to jsou vozy bdt, ktere normalne na ostravsku jezdi.
myslim, ze se jim tamnim narecim rika „push pull“ 😀
Push pull je nářečí jo?
Push pull je něco jiného kámo.
Ano, normálně jezdí místo nabouraného PP. To víte, dráhy, nejsou schopny si ho opravit. Dokonce si ho samy nabouraly nárazem do auta. A to jim vůbec ještě nepatří.
jaký vlak si dráhy sai nabouraly jeho nárazem do auta? Co dělalo auto na železniční koleji? Kde má vždy přednost vlak a auto tam rozhdoně nemá stát!
Víte přece, že na křižovatce je nejlepší předvídat a mít oční kontakt s řidičem na vedlejší komunikaci. Když to fíra nedodržel a brzdil tak, že neubrzdil, je to jeho vina. Zvlášť, když je od ČD, ti jsou nejhorší.
Jak vyplývá ze zpráv o rušení tratí v kraji, silniční doprava má přednost.
Několik těchto vozů je připraveno k odvozu na likvidaci. Za cenu šrotu je možnost si i vybrat.