Výběr mýtného v únoru meziročně klesl, navzdory rozšiřování zpoplatněné sítě

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Přibližně 89 procent z vybraného mýtného připadlo v únoru na poplatky za použití dálnic.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiVe

Únor je hlavně logistice nejslabší měsíc.

Mysel

Jo. Ale jde o mezirocni srovnani. Takze..

Kodl

Možná off-topic, ale kam přesně poté proudí peníze z vybraného mýta? Děkuji

libor

do přece do železnice…. to je jasné, kam jinam…

Petr David

Ale tady není řeč o Švýcarsku. Třeba jsem něco přehlédl.

Jiří Kocurek

Mno když prohlásíme trať u Střezimíře za pouhou opravu jednokolejky a vezmeme v potaz že ve staré stopě jezdí už jen drezíny, tak nám vyjde, že došlo k destrukci železnice Praha-České Budějovice a na čísti trasy se po opravě musí jet drezínou. A nebo je špatný překdpoklad, že ta trať u Střezimíře je pouhá oprava. Pak bychom museli přiznat, že se jedná o stavbu v novém místě, což je v rozporu s označením oprava. Pomohlo by zachovat číslování toho starého kousku a trať označit novým číslem? Logicky, když na sousedním pozemku postavím dům a přenesu číslo popisné ze starého, tak… Číst vice »

Jakub K

Možná byl únor kratší, než leden …

Halasek D

Víte co to znamená meziročně? To je mezi posledním a předposledním rokem.

Olin

No…, i v meziročním porovnání je třeba zohlednit i jak vycházejí soboty a neděle. Při propadu cca 0,6% je to možná právě ono. Přiznávám nevím jak to měl letošní a loňský únor právě s těmi volnými dny. Při tak marginálních výkyvech může mít vliv na propad i potíže na straně odesílatel/příjemce, např. den/dva klimatická kalamita na Balkáně, zvýšená stávková aktivita v zemích západní Evropy apod.

PetrH

Máte pravdu, i při meziročním srovnávání jednotlivých měsíců hraje roli počet pracovních dnů, třeba MFČR tohle v tiskovkách uvádí, Czech Toll ne.

Podíval jsem se tedy do kalendáře a počet pracovních dní je stejný za oba únory = 20.
Ale za leden jich bylo o 1 více, tam ten lednový nárůst dává smysl.

KarelMio

28denni neprestupny unor bude mit kazdy rok od kazdeho dne 4 kusy, tzn. 20 pracovnich dni.

Olcit

Tak jsem zvědav, jak na tento pokles příjmů ze silnic zareaguje SŽDC. Asi SŽDC propustí nějaké odborníky a opustí nějaké nádražní budovy, když klesnou příjmy ze kterých dostává dotace i SŽDC.

Podle nejnovější výročky SFDI totiž z cca 2,5 tisíce kilometrů silnic se vybralo 18,9 miliardy Kč (mýto+dálniční známky a ze silniční daně dalších 5,6 miliardy Kč. Obě tyto částky šly do SFDI, odkud chodí dotace i do SŽDC.

Zajímavé je, že výnosy ze železničního mýta (3,7 miliardy za 9,4 tisíce km železnic) si nechává SŽDC a SFDI z železničního mýta nevidí ani korunu.

Jiří Kocurek

A to se tváříme, že spotřební daň z paliva není zdanění silniční dopravy, protože výnos nejde přímo krajům a ŘSD a tak to s jízdou po silnici vůbec nesouvisí.

Olcit

Nechtěl jsem to komplikovat. Tož proto zjednodušeně.

Petr David

Vzledem k tomu, co nám „přináší“ silniční doprava, jde o daň naprosto nedostatečnou.

Jiří Kocurek

Jídlo máte v lednici a nosí ho tam maminka, nebo se záhadným způsobem objevuje v obchodě, ale raději byste chodil na nádraží?

Petr David

jestli mám dobré informace, má se u nás pokácet desítky milionů jabloní. U nás myslím v Česku!

digi

No ono se taky tvarime ze silnicni doprava nema vubec zadnej vliv na zdravi obyvatel… a ze 2. a 3. trida se spravuji samy a nestoji to kraj a obce vubec zadny penize

Jiří Kocurek

Tak vemte data o zdraví obyvatel z roku 1850. například novorozeneckou úmrtnost, kdy prostě sanitka po silnci do nemocnice nejela. A taky školní autobus, který by v roce 1850 neměl po čem jezdit.

Do toho se také podívejte na věk dožití a nemoce spojené s nedostatkem toho či onoho, vč. jódu. Nedostatek jódu je jednou z příčin tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Endemick%C3%BD_kretenismus

V Rusku ta silniční doprava moc nefunguje, že?

Digi

1850 nemocnice a autobusy?? Spete dal…

Petr

Nesmíme zapomínat, že se přišlo z pohledu mýta o velmi lukrativní úsek D1 u Prahy.

David

Na těch pár kilometrech je vozová hradba z kamionu skoro pořád