dpp

Výběr mýtného v únoru meziročně klesl, navzdory rozšiřování zpoplatněné sítě

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Přibližně 89 procent z vybraného mýtného připadlo v únoru na poplatky za použití dálnic.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiVe

Únor je hlavně logistice nejslabší měsíc.

Mysel

Jo. Ale jde o mezirocni srovnani. Takze..

Kodl

Možná off-topic, ale kam přesně poté proudí peníze z vybraného mýta? Děkuji

libor

do přece do železnice…. to je jasné, kam jinam…

Petr David

Ale tady není řeč o Švýcarsku. Třeba jsem něco přehlédl.

Jiří Kocurek

Mno když prohlásíme trať u Střezimíře za pouhou opravu jednokolejky a vezmeme v potaz že ve staré stopě jezdí už jen drezíny, tak nám vyjde, že došlo k destrukci železnice Praha-České Budějovice a na čísti trasy se po opravě musí jet drezínou. A nebo je špatný překdpoklad, že ta trať u Střezimíře je pouhá oprava. Pak bychom museli přiznat, že se jedná o stavbu v novém místě, což je v rozporu s označením oprava. Pomohlo by zachovat číslování toho starého kousku a trať označit novým číslem? Logicky, když na sousedním pozemku postavím dům a přenesu číslo popisné ze starého, tak… Číst vice »

Jakub K

Možná byl únor kratší, než leden …

Halasek D

Víte co to znamená meziročně? To je mezi posledním a předposledním rokem.

Olin

No…, i v meziročním porovnání je třeba zohlednit i jak vycházejí soboty a neděle. Při propadu cca 0,6% je to možná právě ono. Přiznávám nevím jak to měl letošní a loňský únor právě s těmi volnými dny. Při tak marginálních výkyvech může mít vliv na propad i potíže na straně odesílatel/příjemce, např. den/dva klimatická kalamita na Balkáně, zvýšená stávková aktivita v zemích západní Evropy apod.

PetrH

Máte pravdu, i při meziročním srovnávání jednotlivých měsíců hraje roli počet pracovních dnů, třeba MFČR tohle v tiskovkách uvádí, Czech Toll ne.

Podíval jsem se tedy do kalendáře a počet pracovních dní je stejný za oba únory = 20.
Ale za leden jich bylo o 1 více, tam ten lednový nárůst dává smysl.

KarelMio

28denni neprestupny unor bude mit kazdy rok od kazdeho dne 4 kusy, tzn. 20 pracovnich dni.

Olcit

Tak jsem zvědav, jak na tento pokles příjmů ze silnic zareaguje SŽDC. Asi SŽDC propustí nějaké odborníky a opustí nějaké nádražní budovy, když klesnou příjmy ze kterých dostává dotace i SŽDC.

Podle nejnovější výročky SFDI totiž z cca 2,5 tisíce kilometrů silnic se vybralo 18,9 miliardy Kč (mýto+dálniční známky a ze silniční daně dalších 5,6 miliardy Kč. Obě tyto částky šly do SFDI, odkud chodí dotace i do SŽDC.

Zajímavé je, že výnosy ze železničního mýta (3,7 miliardy za 9,4 tisíce km železnic) si nechává SŽDC a SFDI z železničního mýta nevidí ani korunu.

Jiří Kocurek

A to se tváříme, že spotřební daň z paliva není zdanění silniční dopravy, protože výnos nejde přímo krajům a ŘSD a tak to s jízdou po silnici vůbec nesouvisí.

Olcit

Nechtěl jsem to komplikovat. Tož proto zjednodušeně.

Petr David

Vzledem k tomu, co nám „přináší“ silniční doprava, jde o daň naprosto nedostatečnou.

Jiří Kocurek

Jídlo máte v lednici a nosí ho tam maminka, nebo se záhadným způsobem objevuje v obchodě, ale raději byste chodil na nádraží?

Petr David

jestli mám dobré informace, má se u nás pokácet desítky milionů jabloní. U nás myslím v Česku!

digi

No ono se taky tvarime ze silnicni doprava nema vubec zadnej vliv na zdravi obyvatel… a ze 2. a 3. trida se spravuji samy a nestoji to kraj a obce vubec zadny penize

Jiří Kocurek

Tak vemte data o zdraví obyvatel z roku 1850. například novorozeneckou úmrtnost, kdy prostě sanitka po silnci do nemocnice nejela. A taky školní autobus, který by v roce 1850 neměl po čem jezdit.

Do toho se také podívejte na věk dožití a nemoce spojené s nedostatkem toho či onoho, vč. jódu. Nedostatek jódu je jednou z příčin tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Endemick%C3%BD_kretenismus

V Rusku ta silniční doprava moc nefunguje, že?

Digi

1850 nemocnice a autobusy?? Spete dal…

Petr

Nesmíme zapomínat, že se přišlo z pohledu mýta o velmi lukrativní úsek D1 u Prahy.

David

Na těch pár kilometrech je vozová hradba z kamionu skoro pořád