Výběr mýtného v únoru meziročně klesl, navzdory rozšiřování zpoplatněné sítě
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Přibližně 89 procent z vybraného mýtného připadlo v únoru na poplatky za použití dálnic.
Přibližně 89 procent z vybraného mýtného připadlo v únoru na poplatky za použití dálnic.
Únor je hlavně logistice nejslabší měsíc.
Jo. Ale jde o mezirocni srovnani. Takze..
Možná off-topic, ale kam přesně poté proudí peníze z vybraného mýta? Děkuji
https://www.sfdi.cz/rozpocet/vyrocni-zpravy-a-ucetni-zaverky/
do přece do železnice…. to je jasné, kam jinam…
Ale tady není řeč o Švýcarsku. Třeba jsem něco přehlédl.
Mno když prohlásíme trať u Střezimíře za pouhou opravu jednokolejky a vezmeme v potaz že ve staré stopě jezdí už jen drezíny, tak nám vyjde, že došlo k destrukci železnice Praha-České Budějovice a na čísti trasy se po opravě musí jet drezínou. A nebo je špatný překdpoklad, že ta trať u Střezimíře je pouhá oprava. Pak bychom museli přiznat, že se jedná o stavbu v novém místě, což je v rozporu s označením oprava. Pomohlo by zachovat číslování toho starého kousku a trať označit novým číslem? Logicky, když na sousedním pozemku postavím dům a přenesu číslo popisné ze starého, tak… Číst vice »
Možná byl únor kratší, než leden …
Víte co to znamená meziročně? To je mezi posledním a předposledním rokem.
No…, i v meziročním porovnání je třeba zohlednit i jak vycházejí soboty a neděle. Při propadu cca 0,6% je to možná právě ono. Přiznávám nevím jak to měl letošní a loňský únor právě s těmi volnými dny. Při tak marginálních výkyvech může mít vliv na propad i potíže na straně odesílatel/příjemce, např. den/dva klimatická kalamita na Balkáně, zvýšená stávková aktivita v zemích západní Evropy apod.
Máte pravdu, i při meziročním srovnávání jednotlivých měsíců hraje roli počet pracovních dnů, třeba MFČR tohle v tiskovkách uvádí, Czech Toll ne.
Podíval jsem se tedy do kalendáře a počet pracovních dní je stejný za oba únory = 20.
Ale za leden jich bylo o 1 více, tam ten lednový nárůst dává smysl.
28denni neprestupny unor bude mit kazdy rok od kazdeho dne 4 kusy, tzn. 20 pracovnich dni.
Tak jsem zvědav, jak na tento pokles příjmů ze silnic zareaguje SŽDC. Asi SŽDC propustí nějaké odborníky a opustí nějaké nádražní budovy, když klesnou příjmy ze kterých dostává dotace i SŽDC.
Podle nejnovější výročky SFDI totiž z cca 2,5 tisíce kilometrů silnic se vybralo 18,9 miliardy Kč (mýto+dálniční známky a ze silniční daně dalších 5,6 miliardy Kč. Obě tyto částky šly do SFDI, odkud chodí dotace i do SŽDC.
Zajímavé je, že výnosy ze železničního mýta (3,7 miliardy za 9,4 tisíce km železnic) si nechává SŽDC a SFDI z železničního mýta nevidí ani korunu.
A to se tváříme, že spotřební daň z paliva není zdanění silniční dopravy, protože výnos nejde přímo krajům a ŘSD a tak to s jízdou po silnici vůbec nesouvisí.
Nechtěl jsem to komplikovat. Tož proto zjednodušeně.
Vzledem k tomu, co nám „přináší“ silniční doprava, jde o daň naprosto nedostatečnou.
Jídlo máte v lednici a nosí ho tam maminka, nebo se záhadným způsobem objevuje v obchodě, ale raději byste chodil na nádraží?
jestli mám dobré informace, má se u nás pokácet desítky milionů jabloní. U nás myslím v Česku!
No ono se taky tvarime ze silnicni doprava nema vubec zadnej vliv na zdravi obyvatel… a ze 2. a 3. trida se spravuji samy a nestoji to kraj a obce vubec zadny penize
Tak vemte data o zdraví obyvatel z roku 1850. například novorozeneckou úmrtnost, kdy prostě sanitka po silnci do nemocnice nejela. A taky školní autobus, který by v roce 1850 neměl po čem jezdit.
Do toho se také podívejte na věk dožití a nemoce spojené s nedostatkem toho či onoho, vč. jódu. Nedostatek jódu je jednou z příčin tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Endemick%C3%BD_kretenismus
V Rusku ta silniční doprava moc nefunguje, že?
1850 nemocnice a autobusy?? Spete dal…
Nesmíme zapomínat, že se přišlo z pohledu mýta o velmi lukrativní úsek D1 u Prahy.
Na těch pár kilometrech je vozová hradba z kamionu skoro pořád