Výběr mýtného stagnuje, za pololetí dopravci uhradili 7,5 miliardy korun

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Podle ministra dopravy Martina Kupky by se od března příštího roku měly mýtné sazby zvýšit o 10–15 procent.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joter

1. letošní první polovina roku (pokud tedy nepočítáme covid 2020) byla co se týče poptávky po silniční dopravě nejslabší od poslední krize, výrazně méně se jezdilo, takže logicky se vybralo méně mýta 2. celoevropská obnova vozového parku stále pokračuje – menší či balkánští dopravci mění EURO4 a EURO5 za EURO6, vozidla nejvyšší EURO třídy jsou dnes již 6 let stará, takže dostupná i pro menší či příležitostné dopravce, sazba mýtného je ale o 10-25% nižší 3. to že se na mýtném nevybralo ještě méně, je způsobeno jen nízkou spotřební daní na naftu v CZ, díky které mnozí balkánští dopravci volí… Číst vice »

Hala D

Takže to znamená, že když se kamion vydá centrem obce, po silnicích nižší třídy, tak jen proto, že je cesta kratší? Např. Nepojedu z Budějic do Plzně po D3 a pak D5 ale vezme to přímo. No a to je jádro toho problému. S touto logikou by musely být dálnice všude kde dnes je silnice I třídy, což je nesmysl. Toto bylo myšleno objížděním dálnic. Ve výsledku je totiž obyvatelům dané tranzitní obce jedno proč tam kamiony jedou, ale že tam vůbec jedou, obtěžují a ohrožují místní obyvatele. Načež se jim odpoví, že jsou proti průmyslu a bez kamionů se… Číst vice »

Blume

A musi stale stoupat? Exponencialne? Kam az? Uz ted se po dalnicich neda moc jezdit. Vsude (kolem Brniska) stoji kamiony a nikdo poradne nevi proc. Neni toho tranzitu uz moc?

libor

jde o to, že síť zpoplatnění se rozšířila…

kix

a jezdí kamiony těmi novými obchvaty nebo to perou přes města protože to je zadarmo? Jen aby to nebylo naopak ubrání km pod mýtem. Mě to zpoplatnění obchvatů a dálnic nedává moc smysl, mnohem lepší by bylo zvednout spotřební daň na phm a známky a mýtné zrušit a nikdo pak nemusí nic objíždět, ale naopak bude využívat kapacitní silnice, které jsou k tomu určené

Hala D

Ty kamiony nemusí vůbec objíždět úseky, na kterých se hradí mýto. Jenže dopravci jsou chamtivci a podle hesla z cizího krev neteče tak kamiony hrnou přes silnice nižších tříd. K čemu se jim ovšem tedy staví ty dálnice, když se jim pak vyhýbají je mi záhadou. Peníze a zdraví daňových poplatníků se pak rozplynou ve větru. A stát nevybere ani dostatek financí na základní údržbu. Proto jsou kontrolované zákazy průjezdu tranzitu (s betonovými bloky) nejefektivnější řešení než stavět obchvaty a doufat, že kamionisti tudy pojedou. A z výše uvedeného vyplývá, že je fakticky přesné označení škodící kamionterorista. Dopravci jsou zkrátka… Číst vice »

Petr David

Řekl bych, že se obchvaty staví z veřejných peněz, a jsou užívány většinou pro komerční účely, je tedy mýtné zcela na místě. Mýtné platít všude a zvýšit!

Jiří Kocurek

Jakože veřejné komunikace by se pro komerční účely používat neměly? A co veřejná doprava a komerční služební cesta?

Petr David

„Jakože veřejné komunikace by se pro komerční účely používat neměly?“
Nic takového jsem nenapsal! Psal jsem o zpoplatnění dovozu toho, co užíváme. Chce-li kdokoli z nás výběr zboží z dálky, ať si tedy zaplatí za dopravu, ať si tu dopravu zaplatí i s externalitami. Na všech komunikacích bez výjimky.
Pokud někdo jede na služební cestu veřejnou dopravou, tak vidím naprosto v pořádku zvýhodnění proti autu.

Jiří Kocurek

Máte je všecky prokádrované, že nemají v místě nakládku? Informaci „nevím, kde nakládá“ rozhodně nelze interpretovat jako „určitě jenom projíždí“. A pokud ho potkáte na cestě mezi vesnicemi, tak z průjezdu okolo rozhodně nepoznáte komu co veze.

Jednou stál na Palackého třídě plný kamion střešních tašek. Skládali to z něj do dvora, dokud jel po Kolišti… Jistě, pane ministře, i ten stožárový jeřáb mohli přivézt na kole.

kix

nemám je pokrádrované, ale dost objízdných tras znám z reálu, po neplacených silnicích II. i I.třídy..a je zajímavé pak pozorovat chování po zpoplatnění určitého úseku. Buď mýto všude pro všechny a nebo nic pro všechny a klidně zvednout spotřební daň či upravit patřičně daň silniční..dálniční známky a mýtné jsou jen další formy daní, spotřební daň je vlastně také mýto v závislosti na km

libor

podle mě blbost, že by kamion nejel po obchvatu obce či města, ale přes něj. stejně, že byl jel po nějaké silnici třetí třídy místo první… aby ušetřil mýto. To bych nedělal s osobákem natož z kamionem… tam je jiná úspora a to čas, phm… to je v dopravě taky důležité, jen šotouši si myslí, že náklad může jet přes republiku týden a je to v pořádku….

Hala D

Vždycky se objeví někdo, kdo se kamionteroristů do krve zastává. A o dopravě vagonů celý týden si info vycucá taky z prstu. Taky mohu říct, že jste včera vyloupil banku, aniž bych k tomu měl nějaké důvody. Tomu se říká pošpinit konkurenci.

peter

Par rokov dozadu. Sef objednal tovar z Turecka. Islo o kombinovanu dopravu. Z Turecka kamionom. V Chorvatsku naves na vagon odtial do Ostravy po kolajniciach a zase odtial na sever slovenska kamion. Cesta mala trvat tyzden. Ked po tyzdni kamion, podotykam so zaplatenym tovarom nedorazil, tak zacal zistovat kde je tovar. No, nikto nevedal. Posledne info bolo, ze sa v planovanom case naves dostal na vagon a potom sa zlahla po vagone s navesom zlahla zem. Tovar prisiel o tyzden neskor. Mozte hadat, ci este pouzil kombinovanu dopravu.

Hala D

Prosím nekopírujte jednu a tu samu příhodu pořád dokola. Už je to trapné. Já bych tady mohl pořád dokola popisovat převrácené kamiony, kde řidiči nejenže zničili náklad ale i auto. Na silnicích zase nejsou řidiči a to teprve to bude peklo, až začne doprava kolabovat. To budou zákazníci čekat možná i měsíce, než jim to někdo doveze.

Hala D

Já mám reálnou zkušenost s železniční dopravou, že firma v Čechách v pondělí objedná a ve čtvrtek má vagony se zbožím na dvoře firmy. S administrativou a se vším.

aaaaa

Dodavat tovar 3 dni, tak firma kde som robil by uz bola davno neexistovala. Konkurencia by nas davno rozdrvila. Pokial zakaznik objednal tovar, ktory sme mali my alebo partnery na sklade do 17:00 tak ho mal rano pred dverami firmy.

Hala D

Jednalo se o zásobování ocelí, nebo podobným materiálem. Mezi výhody vagonové dopravy se uvádí čas a klid na vykládku a možnost vyložit celý vlak najednou u boční rampy. Ale u vás ve firmě bych opravdu nechtěl dělat. Když vím, že v úterý ráno mě dojdou díly na montáž, tak logicky objednám už ve čtvrtek minulý týden abych v pondělí večer vykládal. Říká se tomu řízené zásobování. Každý den mohu obdržet 1 vagon s potřebným zbožím, když to dobře naplánuju, tak to šlape jak hodinky. Takhle to vypadá, že se u vás celej týden chrápe a pak ať se řidič kamionu… Číst vice »

Libor

Kolik vybrala na poplatku SŽ? By mě to celkem zajímalo, finance, co tečou do ŘSD a SZ jsou prý podobné, tak by mě zajímalo co kolik a kdo vybere…